Kirjoittaja Aihe: Lapsuuden traumat ja bdsm!  (Luettu 10789 kertaa)

dollgod

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 11
  • hi, oon huora huonopää 🐽 kuka kehtais leikittää?
  • Galleria
Lapsuuden traumat ja bdsm!
« : 09.07.2021, 18:18 »
Hylätyksi tulemisenkokkemuksia? Erilaisuus, häpeä, yksinäisyys.. ihan lapsesta asti kulkenut vierellä? Mua käytettiin hyväksi pienenä, kipu kasvoi kiinni. Pelko käsitellään ylksin, rukouksessa. Pelko joka tuntuu tappavalta, oma keho tuntui vieraalta. En tiennyt vielä kuka olin.

Kohtasin matchini. Kipeän rakkauden hiljainen kidutus.
Narkkariromanssiunelma. Kisu, kisu, kidu, kiss

Olen nyt 4jättä vuotta mielisairaalassa, enkä ole vielä saanut itsenäni niskasta kiinni. Bdsm on ainoa keino selvitä traumoista.  Tahdon selvittää kuka olen, vanhempien raiskatuksi tuleminen on karistettava, kasvetaan, vahvoina selvittämään omaa seksuaalisuutta. Olen turvassa.

Kisu, kisu, kiss...
Sua mä kaipaan. Ihan mitä vaan.

Isan8

  • Vieras
Vs: Lapsuuden traumat ja bdsm!
« Vastaus #1 : 12.07.2021, 08:17 »
Lapsuudessani ei ole mitään erityisen traumaattista. Vanhempien rajut riidat kuitenkin saivat minut pelkäämään heidän avioeroaan niin pienestä saakka kuin nyt yleensä mitään muistan. Lopulta se ero sitten tulikin minun ollessani jo 15-vuotias. Ei se niin kamalaa silloin ollutkaan.

Minulla kesti aikuisena vuosikausia tajuta, että parisuhteessa voi riidellä turvallisesti. Toinen ei  välttämättä haluakaan heti erota, vaikka jostain tulee riitaa. Erolla jatkuvasti uhkailu ei kuulu terveeseen suhteeseen. Joka tapauksessa olin pitkään konflikteja välttelevä, jotta en joutuisi riitelemään. Siksi nielin välillä paskaa, jota ei olisi tarvinnut niellä. Onneksi koko elämä on aikaa oppia, ja nykyään nämä asiat eivät juuri enää vaivaa.

Mr Birch

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1343
  • Testi näyttää, että on aika häipyä (82 % vanilla)
  • Galleria
Vs: Lapsuuden traumat ja bdsm!
« Vastaus #2 : 10.09.2021, 16:21 »
Minulla kesti aikuisena vuosikausia tajuta, että parisuhteessa voi riidellä turvallisesti.
Paradoksaalista on, että samanlaiseen tilanteeseen, vaikka kenties vähemmän ahdistavaan, voi päätyä sen seurauksena, ettei koskaan näe riitoja. Itse olen pitkän ajan kuluessa syntyneestä sisarussarjasta toiseksi nuorin, joten vanhempien tavat käsitellä ristiriitojaan olivat jo kehittyneet omaan "näkymättömään" muotoonsa.

Rama

  • Vieras
Vs: Lapsuuden traumat ja bdsm!
« Vastaus #3 : 11.09.2021, 11:14 »
En osaa täydellä varmuudella sanoa liittyykö BDSM omasta mielestäni traumaattisiin lapsuuskokemuksiin enkä oikein koe itse tarvetta sitä asiaa pohdiskellakkaan, koska koen ettei sillä ole väliä - täydellisen emotionaalisesti tuettu lapsuus on melkoinen poikkeus eikä normi, ja ne isot ja pienet traumat sekä tunnelukot kasvattaa meistä positiivisten kokemusten ohella sellaisia kuin me ollaan. Jos positiivisia kokemuksia on enemmän kuin negatiivisia se voi pelastaa ihmisen C-PTSD:ltä, mutta jonkinnäköisiä lukkoja on varmasti ihan kaikilla.

Vaikka jälkeenpäin onnistuisi korjaamaan niitä, mikään mitä on kokenut ja tuntenut ei poistu kokemushistoriasta eikä varsinaisesti muuta persoonaa tai mieltymyksiä, vaan oppii käsittelemään, käyttämään ja tulkitsemaan koko tunneskaalaansa eikä joudu korvaamaan puuttuvia tunteita toisilla. Samat asiat tuovat nautintoa, mutta sensijaan että nautinto on tavallaan lohduttavaa puuttuvan hyvän olon saamista tai harhautusta pahasta olosta, se on enemmän puhtaan ja ylimääräisen tuntuista iloa.

Sekin että saa jostain harhautusta tai lohdutusta on kuitenkin hyvä asia ja ihminen tarvitsee sitä juuri siitä mistä sitä saa. Se voi muuttua ongelmaksi vain silloin kun ihminen maksaa hyvänolontunteesta uhraamalla jotain. BDSM:ssä sen voisi varmaan luokitella terveeseen ja epäterveeseen malliin: tekee jotain mikä itseä ei kiinnosta mutta se ei tunnu aidosti pahalta, joten sitä voi tehdä kokeilunhalusta tai toisen ihmisen vuoksi tai sitten tekee asioita jotka tekevät aidosti pahaa, mutta jatkaa sitä silti koska tarvitsee siitä saadun palkkion tai pelkää jotain tapahtuvan jos tuo omia tarpeitaan ilmi.

Traumatisoitunut ei välttämättä pysty erottamaan näitä kunnolla toisistaan koska ei osaa tulkita tuntemuksiaan aina oikein eikä pidä itseään arvokkaana - kärsiminen on suurinpiirtein samanarvoinen transaktio kuin saisit ostettua kaupasta mitä tahansa nukalla taskuistasi. Ja jos omalla kärsimyksellä saa ostettua helpotusta isompaan kärsimykseen, se tuntuu varsin hyvältä diililtä silloin kun ei ymmärrä, suostu näkemään tai välitä siitä että se tulee isossa kuvassa kasvattamaan isompaa tuskaa hetkellisen helpotuksen vuoksi. Päihdeaddiktiot toimivat samalla tavalla.



Olen pahoillani siitä miten valtavan trauman dollgod olet joutunut kokemaan, varmasti paljon muun kärsimyksen lisäksi. Et ole voinut ikinä ansaita kokemaasi ja toivon että löydät reitit nauttia itsestäsi, muista ja elämästäsi kuten sinun arvokkaana ihmisenä kuuluu saada.

elanor

  • Rsyke
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 324
  • You can't take the sky from me
  • Galleria
Vs: Lapsuuden traumat ja bdsm!
« Vastaus #4 : 09.01.2022, 14:43 »
Raman vastaus on erinomainen ja varsin tyhjentävä.

Itse en ajattele, että seksuaalinen orientaatio yleensä olis suorassa yhteydessä lapsuuden traumoihin. Toteutumismuotoihin voi kuitenkin liittyä (tai olla liittymättä) jotain sellaista. Itse tajusin ihan vastikään, että tietyissä tilanteissa piiskauksen yhteydessä saan toistettua täsmälleen samana tunteen, joka lapsuudessa toistui tietyissä tilanteissa. Ja että se on hirveän puhdistavaa, koska nyt saan kokea sen turvallisesti, itse valitun ihmisen kanssa johon luotan, suostumuksellisesti, ja tietäen että voin käyttää turvasanaa.

Varsinaisen traumojen käsittelyn olen kuitenkin tehnyt muuten kuin seksin yhteydessä.

Mies maalta-69

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 351
  • Sub-mies, joka on vasta astumassa hämärään.
  • Galleria
Vs: Lapsuuden traumat ja bdsm!
« Vastaus #5 : 10.01.2022, 23:00 »
Sessio joko nostaa traumat pintaan, pahentaa niitä tai helpottavat niitä. Tämä on niin yksilöllistä.

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Lapsuuden traumat ja bdsm!
« Vastaus #6 : 11.01.2022, 12:04 »
Empiirisen kokemuksen perusteella tässä scenessä traumatisoituneet, moniongelmaiset, mt-tapaukset ja muuten vain kajahtaneet ovat merkittävästi yliedustettuina.

Koslovc

  • Turun Baletti
  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 14
  • primal matters
  • Galleria
Vs: Lapsuuden traumat ja bdsm!
« Vastaus #7 : 11.01.2022, 16:10 »
Empiirisen kokemuksen perusteella tässä scenessä traumatisoituneet, moniongelmaiset, mt-tapaukset ja muuten vain kajahtaneet ovat merkittävästi yliedustettuina.

Minusta taas tuntuu, että täällä on keskimääräistä fiksumpaa porukkaa traumoista yms huolimatta siinä mielessä, että niistä saatetaan keskustella aika avoimesti ja usein ollaan valmiita pohtimaan hienosyisiä ja aika vaikeitakin asioita omaan (ja toisten) seksuaalisuuteen liittyen. Traumat, mielenterveysongelmat yms on loppuviimein aika yleisiä, ero on vaan siinä miten näitä inhimillisiä tekijöitä missäkin piireissä ilmaistaan. Ehkä ajattelisin, että seksuaalisuus on vain yksi reitti niiden ilmaisulle, käsittelylle ja ymmärtämiselle, näkyväksi tekemiselle. Ja toisaalta on tärkeä muistaa, että myös ei-traumatisoituneeseen seksuaaliseen itseilmaisuun (seksuaalisuuteen) voi liittyä vinoumia, säröjä, ristiriitoja, kasvamista ja vaikeita asioita.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Lapsuuden traumat ja bdsm!
« Vastaus #8 : 11.01.2022, 19:22 »
Empiirisen kokemuksen perusteella tässä scenessä traumatisoituneet, moniongelmaiset, mt-tapaukset ja muuten vain kajahtaneet ovat merkittävästi yliedustettuina.

Tältä tosiaan kovasti vaikuttaa.

Ylläpitohan vois tästä laittaa gallupin tmv, jolla asian vois selvittää, aihe tuntuu kuitenkin herättävän kovasti keskustelua ja mielipiteitä on laidasta laitaan.

IKRM

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Lapsuuden traumat ja bdsm!
« Vastaus #9 : 11.01.2022, 19:27 »
Empiirisen kokemuksen perusteella tässä scenessä traumatisoituneet, moniongelmaiset, mt-tapaukset ja muuten vain kajahtaneet ovat merkittävästi yliedustettuina.

Sitten toki kannattaa muistaa se, että mt-häiriöissä ei pitäisi olla mitään hävettävää ja ihan jokaisen meistä mieli voi yhtäkkiä musertua, kuten oman lapsen tai kumppanin mieli.

IlonaSinulle

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1663
  • Welcome to the cute side. We NEED coocies.
  • Galleria
Vs: Lapsuuden traumat ja bdsm!
« Vastaus #10 : 11.01.2022, 19:29 »
Empiirisen kokemuksen perusteella tässä scenessä traumatisoituneet, moniongelmaiset, mt-tapaukset ja muuten vain kajahtaneet ovat merkittävästi yliedustettuina.

Sitten toki kannattaa muistaa se, että mt-häiriöissä ei pitäisi olla mitään hävettävää ja ihan jokaisen meistä mieli voi yhtäkkiä musertua.

Ja se ettei diagnoosin puute tarkoita sitä ettei sille olisi tarvetta.

Violation

  • Vieras
Vs: Lapsuuden traumat ja bdsm!
« Vastaus #11 : 11.01.2022, 19:42 »
Minulla oli ihana, onnellinen lapsuus. Mutta silti tänä päivänä 3 diagnoosia. Yksi niistä on skitsofrenia. Jostain syystä, en ole keksinyt miksi, olen aina sekoittanut todellisuuden ja fantasian keskenään. Toisaalta hyvä mielikuvitukseni tekee minusta hyvän taiteilijan, mutta ihmissuhteet ovat olleet ”sotkua”.
Luulen, että jos olisin terve en olisi masokisti ollenkaan. Kivusta nauttimista häpeän enemmän, kuin skitsofreniaani. Vaikkakin häpeä myös siinä on madaltunut. Mutta tosiaan: en löydä mitään suuria traumoja lapsuudestani mikä selittäisi minut.

Mies maalta-69

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 351
  • Sub-mies, joka on vasta astumassa hämärään.
  • Galleria
Vs: Lapsuuden traumat ja bdsm!
« Vastaus #12 : 11.01.2022, 19:57 »
Empiirisen kokemuksen perusteella tässä scenessä traumatisoituneet, moniongelmaiset, mt-tapaukset ja muuten vain kajahtaneet ovat merkittävästi yliedustettuina.
Fetissien takana on jokin juttu korvien välissä. Onko se vamma, vaurio kukapa tietää.