Kirjoittaja Aihe: Aloittelija pyytää neuvoa  (Luettu 20739 kertaa)

Kalle O.

  • Vieras
Aloittelija pyytää neuvoa
« : 06.08.2021, 03:30 »

Olen tukevasti keski-ikäinen heteromies. Tutustuin tavallisella nettideittipalstalla itseäni nuorempaan naiseen, joka pian kertoi taipumuksistaan tähän bdsm asiaan. Aluksi luulin häntä hulluksi tai huijariksi, mutta olemme keskustelleet paljon. Hän on saanut minut vakuuttuneeksi, että on tosissaan ja saanut minut myös ymmärtämään asiaa.

Olen tutustunut tähän aiheeseen tälläkin palstalla ja olen alkanut tajuta, miten ja miksi toiset saavat tästä niin voimakkaita tunteita.

Kukaan ystävistäni ei aloittaisi suhdetta tälläisen ihmisen kanssa. Mieltymystensä mukaan hän on juurikin sellainen 24/7 bdsm suhdetta etsivä ihminen, joka on minusta kaikkein äärimmäisin versio masokistin elämäntavasta (ei-mitään turvasanoja!- Pilaa kuulemma tunteen jne). On tietysti hienoa, että hän on hyvin avoimesti kertonut tarpeistaan, aikaa säästyy, vaikka minulla on ollut välillä kyllä tukka pystyssä. Minusta aivan mieletöntä juttua! Hän olisi varmasti lottovoitto sellaiselle miehelle, joka olisi altis tuollaiselle jutulle. Minä en ole. Silti on vaikea luopua hänestä, koska on fyysisesti hyvin viehättävä, hauska, keskustelutaitoinen, superkokki, treenaa kuntosalilla, pärjää taloudellisesti omillaan, jne. En ikinä saa tuollaista ns. normimarkkinoilta.

Itse en ole vielä bdsm hommaa kokeillut, mutta minussa on minunkin mielestä outo/vahva piirre haluta tehdä toinen, jota arvostan onnelliseksi. Sen vuoksi haluan toteuttaa hänen tarpeitaan. Voin kyllä olla se dominoiva master, mutta vain "showtime" tyylillä. Osaan kyllä näytellä vahvaa persoonaa. Ideat ei heti lopu. En silti tosiaankan usko saavani nautintoa noista kaikista todellakin brutaaleista jutuista, joita deittini haluaisi minulta. (Olen kuitenkin jo sisustanut kellariani ja ostanut varusteita).  Minä haluaisin välillä silti sitä (hauska termi muuten) vaniljaseksiä.

Miten olette pärjänneet tälläisen ihmisen kanssa? En aio ruveta huutamaan kuin vääpeli 24/7. Hän ei halua romantiikkaa. Ok. Mutta miten arki sujuu tälläisessä suhteessa? Pitäisikö minun aina kävellä appelsiinit kainaloissa? Hän itse kertoo, etteivät hänen parhaat ystävänsäkään tiedä hänen taipumuksistaan. Hän on kuitenkin ollut pitkässä ns. tavallisessa suhteessa.

Mutta miten yhteiselämä? jos mennään onkimaan ahvenia, ja hän saa enemmän kalaa? Jos heitämme tikkaa grillauksen jälkeen ja hän osuu paremmin? Voinko sanoa, että rakastan tms.? Varmaan yksilöllistä ja vaihtelua on paljon?

Olen ajatellut. että en halua tuhlata kummankaan aikaa, jos hommassa ei näy tulevaisuutta. Hän on muilta ominaisuuksiltaan kuitenkin täysi ihanuus.

Olisiko kellään kokemuksia siitä, että aloittaisi tälläisen suhteen, vaikka ei itse olisi niin bdsm asiasta kiinnostunut. En voi muuttaa persoonaani toisen mallin mukaiseksi. Mutta mietin, onko mahdollista alkaa pitää/nauttia bdsm asiasta tai kouliintua siihen ilman aikaisempaa kokemusta tai taipumusta?


Toivoisin asiallisia vinkkejä kokemusasiantuntijoilta.


Kapteeni Turska

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 9
  • Omituinen kaveri
  • Galleria
Vs: Aloittelija pyytää neuvoa
« Vastaus #1 : 06.08.2021, 08:30 »
Tuo ei turvasanoja -kuulostaa vähän arveluttavalta. Minusta turvallisuus ja järjen käyttö kuuluvat olennaisesti BDSM sessioihin. Myös luottamus, sopimuksellisuus ja session jälkipuinti kuuluvat asiaan.

Mitä taas tulee sinuun niin jos BDSM ei ole sinun juttusi ja et saa siitä mitään, niin se kuulostaa hieman huonolta yhteistä tulevaisuutta ajatellen. Toki toivon että löydätte yhteisen sävelen ja kaikki menee hyvin.

Saeroe

  • Rsyke
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 309
  • "No niin, neiti suihkulähde"
  • Galleria
Vs: Aloittelija pyytää neuvoa
« Vastaus #2 : 06.08.2021, 08:41 »
Miten tämän muotoilisi kauniisti...?

Jos toinen osapuoli hakee 24/7 suhdetta ja toista kinkyily hädin tuskin kiinnostaa, niin tuntuisi kyllä vähän siltä, että tässä ollaan liian erilaisten tarpeiden äärellä. Kuten itse sanoit, niin aina voi toki esittää, mutta se tuskin on pidemmän päälle tyydyttävää kummallekaan osapuolelle.

24/7 suhde ei ole se malli, jota ensimmäisenä BDSM-maailmaan astuessa lähdetään vaan "kevyesti kokeilemaan". Siinä olisi hyvä olla jo vähän ymmärrystä siitä, mitä on tekemässä.

Kommunikaatio kumppanin kanssa auttaa pitkälle, mutta ainakaan itse en lähtisi näillä spekseillä kaksneljäseiskaa rakentamaan.

Toivottavasti löydätte molemmille sopivan ratkaisun!

mauje

  • Smurffit
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1464
  • Siitä ei ole lainkaan vaivaa...
  • Galleria
Vs: Aloittelija pyytää neuvoa
« Vastaus #3 : 06.08.2021, 09:14 »
En neuvoisi itseä tai toista pakottautumaan mihinkään muottiin. Itsestään ei voi tehdä hc-kurittajaa sen enempää kuin pervona tyytyä pelkkään vaniljaan. Vaniljamaailmassahan usein yksi eron syy on mm. se että toinen osapuoli haluaa lapsen ja toinen ei. Tämä nyt ei ole suoraan verrannollinen asia mutta esimerkkinä siitä että vaikka muuten on hyvä yhteensopivuus niin voi olla tai tulla jokin perustavanlaatuinen ongelma joka kaataa tai estää suhteen. Sekin että ihmiset muuttuvat elämän myötä, toisinaan eri suuntiin. Jos valmiiksi jo lähdetään eri planeetoilta niin ei lupaavalta vaikuta. Tiedän, en ole kuuluisa optimismistani. Väitän silti että kaikkia kukkia ei toinna poimia, ihastella ehkä hetki.

Rama

  • Vieras
Vs: Aloittelija pyytää neuvoa
« Vastaus #4 : 06.08.2021, 09:27 »
Ei tuo nyt suoraan sanottuna kovin hyvältä kuulosta.
24/7 vaatii kuitenkin dominkin puolelta ihan helvetisti. Orjasubikaan ei kuitenkaan ole siinä mielessä aito orja, että hänkin haluaa saada suhteesta tarvitsemansa joka harvoin tarkoittaa välinpitämättömyyttä, joten dom on yhtä sidoksissa antamaan itsestään kuin subikin. Jos dynamiikan pyörittäminen tuntuu nimenomaan roolilta niin tuskin sitä kauaa yhtäjaksoisesti tulee jaksamaan edes sitä vastaan että nurkissa pyörisi keskimääräisesti viehättävämpi nainen. Ja jos sub nimenomaan sitä vaatii kieltäytymällä sanoisinko vähän radikaalihkon kuuloisesti kaikesta romantiikasta ja korvaamalla sen täysin valta-asetelmalla, tulet todennäköisesti näkemään hänessä pettymystä ja epätyytyväisyyttä ollessasi oma itsesi tai näyttäessäsi inhimillistä heikkoutta.

NtiPitkäSääri

  • Vieras
Vs: Aloittelija pyytää neuvoa
« Vastaus #5 : 06.08.2021, 09:34 »
Varmaankin hassu kysymys, mutta olettehan te tavanneet ihan oikeasti ja jutelleet asiasta kasvotusten. Tekstistäsi se ei ihan täysin selvinnyt.

hihaton

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2228
  • Come to the dark side. We have needles.
  • Galleria
Vs: Aloittelija pyytää neuvoa
« Vastaus #6 : 06.08.2021, 09:35 »
Minulle heräsi kuvailua lukiessa kysymys, että onkohan ko. naisella kokemusta tuollaisessa 24/7-suhteessa olosta? Kovin usein fantasiat ovat juuri sitä extremeä eiturvasanoja-mulesaatehdämitävaan -materiaalia, mutta todellisuudessa se ei sitten olekaan kivaa.

Minä kysyisin, paljonko hänellä on tuonlaisia suhteita takana, koska voi ihan hyvin olla että lopulta hänkin haluaa jotain ihan muuta.

Mr Kinkerton

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 320
  • Utelias keski-ikäinen pervo
  • Galleria
Vs: Aloittelija pyytää neuvoa
« Vastaus #7 : 06.08.2021, 10:17 »
Voin kyllä tälleen newbienä sanoa, että jos et ole koko hommaa vielä edes kunnolla kokeillut, vaikeeta tulee olemaan.

Minäkin olen pitänyt itseäni tosi kovana alistajana paperilla, mutta suurinpiirtein jokainen vähänkin kokeneempi subi, jonka kanssa olen sessioninut tai keskustellut, on todennut että enempi vanillaan päin taitaa meikäläisen fyysinen käsittely kuitenkin olla, ainakin heidän kokemusskaalallaan.

No, jokainen on omanlaisensa ja se ei välttämättä ole huono juttu, mutta ei tätä hommaa kyllä opi kuin tekemällä. Itse en todellakaan lähtisi mihinkään 24/7-juttuun oikopäätä, siinä menisi vaan hermot ja henkinen terveys.
« Viimeksi muokattu: 06.08.2021, 13:28 kirjoittanut Mr Kinkerton »

MasterOpie

  • Vieras
Vs: Aloittelija pyytää neuvoa
« Vastaus #8 : 06.08.2021, 10:28 »
Kannattaa keskustella auki mitä 24/7 tarkoittaa. Oman kokemukseni mukaan lähes jokainen ymmärtää 24/7 termin hyvin eri lailla.

Yst. Terv.
Karwis

Fia

  • Vieras
Vs: Aloittelija pyytää neuvoa
« Vastaus #9 : 06.08.2021, 11:12 »
Kannattaa keskustella auki mitä 24/7 tarkoittaa. Oman kokemukseni mukaan lähes jokainen ymmärtää 24/7 termin hyvin eri lailla.

Tämä. Ylipäätään kinky/BDSM-skenessä käytettävät ilmaukset ja termit eivät ole kovinkaan eksakteja, eri puhujat tarkoittavat niillä hyvinkin erilaisia asioita. Ei pidä olettaa vaan puhua melkeinpä "rautalangasta vääntämällä", mitä vaikkapa 24/7 tarkoittaa juuri teille, jos tällaista suhdemuotoa tosissanne harkitsette.

Ehkäpä ei myöskään kannata hypätä ihan pääedellä syvään päähän? Vaikka 24/7 voimassa oleva D/s-asetelma olisikin se ultimaattinen fantasia, ehdottaisin kuitenkin ensi alkuun ylipäätään tutustumaan BDSM-toimintaan lyhytkestoisempien "sessioiden" kautta. Oikeasti jo viikonlopun kestoinenkin sessio, jossa dynamiikka on enemmän tai vähemmän koko ajan "päällä" on jo melkoisen intensiivinen kokemus, jonka jälkeen useimmat ihmiset tarvitsevat palautumisaikaa. Tällainen vuorokauden tai parin, ehkä jopa kolmenkin "testisessio" voisi auttaa teitä hahmottamaan, kuinka realistista teille parina olisi todella toteuttaa tällaista dynamiikkaa yhteisessä arjessa jatkuvasti ja millaisia järjestelyjä se vaatisi.

Että miten olis 24/7 sijaan vaikka 24 h noin aluksi? Tai ehkä vaikka 4 tuntia? Siinäkin ajassa saa jo osviittaa siitä, onko itsellä oikeasti kiinnostusta dominointiin saati sadismiin vai oliko kumminkin jännempää fantasiana.  ;)

Kukaan ei voi olla "show time" -moodissa 24/7, kukaan tuskin myöskään jaksaa "huutaa kuin vääpeli" 24/7 edes vaikka vääpelöinti olisi se oma kink. Arjessaan jokainen tarvitsee tilaa olla oma itsensä.

Turvasanoista myös vielä sen verran, että niitä ei kyllä kannata hylätä mitenkään kättelyssä. Turvasanojen käytön tarkoitus on suojata D/s- tai S/M-toiminnassa molempia toiminnan osapuolia. Mitä rajumpaa, "hard corempaa", toiminta on, sitä tärkeämpää myös Dominoivan/sadistisen osapuolen turvallisuuden ja hyvinvoinnin kannalta on, että submissiivinen/masokistinen osapuoli on sitoutunut ilmaisemaan turvasanalla esimerkiksi, että toiminta sattuu sellaisella tavalla, millä sen ei ole tarkoitus sattua tai aiheuttaa sellaista henkistä ahdistusta, mikä ei oletettavasti ole Dominoivan/sadistin tarkoituksena.

Nähdäkseni turvasanojen käytöstä voidaan BDSM-toiminnassa luopua kahdessa tapauksessa. Ensinnäkin toiminnan ollessa niin ns. "soft corea" että turvasanat eivät tule tarpeeseen, koska toiminta muutenkin katkeaa välittömästi esim. subin/masokistin sanoessa "ei", "ai, nyt sattui tosi kovasti" tms. Ja toisekseen kun toiminnan osapuolet ovat erittäin kokeneita, tuntevat toisensa todella hyvin, lukevat toistensa reaktioita ja tuntevat toistensa rajat äärimmäisen hyvin ja luottavat toisiinsa puolin ja toisin niin täysin, että turvasanoista voidaan luopua. Eivätkä kaikki luovu silloinkaan.

Turvasanakäytäntö voi olla taustalla olemassa, vaikkei turvasanaan käytännössä turvauduttaisi edes joskus ja jouluna. Vähän niin kuin sieniretkelle on järkevää ottaa mukaan kyypakkaus, vaikkei olisi tarvinnut sitä koskaan ennenkään.  :)

Selina

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 571
  • Nautin elämästäni.
  • Galleria
Vs: Aloittelija pyytää neuvoa
« Vastaus #10 : 06.08.2021, 11:42 »
Niinkuin muut ovat jo tuossa sanoneet, kumpikaan teistä ei voi muuttaa mieltymyksiään toisen vuoksi. Seksuaalisuus on niin iso osa meitä ja ainakin itseni kohdalla suuntaumukseni vaikuttaa monin tavoin myös muuhun elämääni. Olen itse yrittänyt jotain suhdevirityksiä aikoinaan kahden miehen (siis ei samanaikaisesti, vaan peräkkäin :)) kanssa, joista kumpikaan ei ollut kinky, mutta tunneside välillämme oli muuten vahva. Mönkään lopulta meni kumpikin juttu. En ensinnäkään nauti alistumisesta henkilölle, joka ei selkeästi itse saa toiminnasta mitään itselleen. Omalla kohdalla oma nautinto perustuu siihen, että toisellakin on kivaa.

Fia

  • Vieras
Vs: Aloittelija pyytää neuvoa
« Vastaus #11 : 06.08.2021, 11:48 »


Mutta miten yhteiselämä? jos mennään onkimaan ahvenia, ja hän saa enemmän kalaa? Jos heitämme tikkaa grillauksen jälkeen ja hän osuu paremmin? Voinko sanoa, että rakastan tms.? Varmaan yksilöllistä ja vaihtelua on paljon?

Toivoisin asiallisia vinkkejä kokemusasiantuntijoilta.

Näihin kysymyksiin ei ole ns. "oikeita vastauksia" vaan se, miten valtadynamiikka vaikuttaa D/s-suhteessa kesämökkiretken toimintaan tai tunteiden ilmaisemiseen on täysin suhdekohtaista.

Yleensä ennen D/s-suhteen aloittamista käydään osapuolten välillä tasaveroisesti neuvottelu tai neuvotteluja suhteen sääntöjen ja reunaehtojen sopimiseksi. Tarvittaessa myös vaikka tunteista puhumisesta ja miksipä ei myös kalansaaliista voidaan sopia tällöin.  :) Kun D/s-dynamiikka sitten on "voimassa", peruskäytäntö on, että dominoiva osapuoli päättää aiemmin sovittujen reunaehtojen puitteissa, miten missäkin tilanteessa toimitaan.

Joku D varmaan antaisi subilleen piiskaa tikkakilvan voitosta. Toinen palkinnon. Kolmas ei katsoisi tikkapelin tulosten liittyvän D/s-dynamiikkaan mitenkään.

Jotkut D:t vannovat subilleen rakkauttaan mennen tullen ja palatessa sekä eteenkin piiskatessaan subiaan, kun se meni tikkapelinkin voittamaan mokomin brätti. Toiset D:t eivät tunnusta tai tunne rakkautta subiaan kohtaan. Siitä, onko D/s-suhde myös rakkaussuhde ja mitä se sitten taas osapuolille tarkoittaa kannattaa neuvotella etukäteen. Ja toki tarvittaessa on hyvä, että molemmat osapuolet voivat pyytää tasaveroista neuvottelutilannetta myös suhteen edetessä ja esimerkiksi tunteiden kehittyessä.

Kukaan ei voi ulkopuolelta sanella, millainen juuri teidän kahden välinen D/s-dynamiikka voisi olla. Ei ole oikeaa eikä väärää tapaa olla D/s-suhteessa. Jos todella haluat olla dominoiva, sinun on hyvä rakentaa itsellesi visio siitä, millainen dominoiva haluat olla ja millaista D/s-suhdetta mahdollisesti toteuttaa. On toki oleellista myös kuulla subisi toiveita ja ehtoja siitä, millaisessa D/s-suhteessa hän haluaisi elää. Mikäli kuitenkin aiot toimia D/s-suhteessa Domina, sinä olet loppujen lopuksi se korkein auktoriteetti, joka päättää, mitä niiden ahvenien, tikkapelien ja romanttisten hetkien suhteen tehdään. Subi alistuu sinun tahtoosi. Tai käyttää turvasanaa. Epäilemättä ällöromanttisen vaniljaisen rakkauden tunnustuksen voinee turvasanoittaa.  >:D

Fia

  • Vieras
Vs: Aloittelija pyytää neuvoa
« Vastaus #12 : 06.08.2021, 12:20 »
Kalle O., nostin muutamaa mielestäni hyvää aihetta sivuavaa aiempaa keskustelua. Baarin keskusteluhakukone ei ole ihan paras mahdollinen, mutta mm. hakusanoilla "24/7" ja "D/s-suhde" löytyy lisääkin keskusteluja, joita suosittelen selailemaan oman ajattelun tueksi ja tähän maailmaan tutustumiseksi.  :)

Lillith

  • Vieras
Vs: Aloittelija pyytää neuvoa
« Vastaus #13 : 06.08.2021, 19:23 »
Kuulostaa siltä että hän etsii kumppania, joka olisi kiinnostunut hänen seksuaalisuudestaan, mutta sinä olet viestisi perusteella kiinnostunut hänestä hänen seksuaalisuudestaan huolimatta.

Toteat ettet halua tuhlata kummankaan aikaa, jos hommassa ei näy tulevaisuutta ja kysyt voiko esittämältäsi pohjalta ponnistaa naisen toivomaan 24/7 D/s -suhteeseen.

Uskoisin että vastaukset pohdintaasi löydät omasta viestistäsi, erityisesti näistä kohdista:

Hän olisi varmasti lottovoitto sellaiselle miehelle, joka olisi altis tuollaiselle jutulle. Minä en ole.”

”En ikinä saa tuollaista ns. normimarkkinoilta.”

”Miten olette pärjänneet tälläisen ihmisen kanssa?”

”Hän on muilta ominaisuuksiltaan kuitenkin täysi ihanuus.”

Lopuksi kysyt: ”Mutta mietin, onko mahdollista alkaa pitää/nauttia bdsm asiasta tai kouliintua siihen ilman aikaisempaa kokemusta tai taipumusta?”

Kaikkea voi oppia ja kokeilemalla saattaa löytää itselleen uusia nautinnon lähteitä. Jos et nyt pidä, etkä nauti bdsm-erotiikasta ja koet ettei sinulla siihen edes taipumusta ole, en usko että 24/7-suhteen aloittaminen tuolta pohjalta saisi aikaan kuin pahaa mieltä.

Mikäli olette kiinnostuneita toisistanne tästä huolimatta, voi teillä olla tulevaisuudessa edessänne vaikka miten intensivinen ja ihana D/s-dynamiikka, kunhan muistatte edetä rauhallisesti, itseänne ja toisianne kuunnellen.

Hoya

Vs: Aloittelija pyytää neuvoa
« Vastaus #14 : 06.08.2021, 19:30 »
Voin kyllä tälleen newbienä sanoa, että jos et ole koko hommaa vielä edes kunnolla kokeillut, vaikeeta tulee olemaan.

Minäkin olen pitänyt itseäni tosi kovana alistajana paperilla, mutta suurinpiirtein jokainen vähänkin kokeneempi subi, jonka kanssa olen sessioninut tai keskustellut, on todennut että enempi vanillaan päin taitaa meikäläisen fyysinen käsittely kuitenkin olla, ainakin heidän kokemusskaalallaan.

No, jokainen on omanlaisensa ja se ei välttämättä ole huono juttu, mutta ei tätä hommaa kyllä opi kuin tekemällä. Itse en todellakaan lähtisi mihinkään 24/7-juttuun oikopäätä, siinä menisi vaan hermot ja henkinen terveys.

Osa subeistakin on sellaisia, että heille riittää kohtuullisen pienten mausteiden lisääminen vaniljan joukkoon. Olin aikoinaan suhteessa, jossa etenemisvauhti ja se, minne asti sessioissa lopulta haluttiin mennä, ei kohdannut yhtään. Jonkin pehmomman kaverin etsin seuraavaksi.