Kirjoittaja Aihe: Seta teki rikosilmoituksen yläkoulusta ja kunnasta - aihe transpojan syrjintä  (Luettu 5973 kertaa)

fido

Yle: Seta kertoo tehneensä rikosilmoituksen pirkanmaalaisesta yläkoulusta ja kunnasta – eivät lopettaneet transpojan syrjintää edes poliisin kehotuksista

https://yle.fi/uutiset/3-12127017

Routalempi

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 398
  • Galleria
Onko tämä aihe joka kuuluu tänne käsiteltäväksi? Juttu ei liity mitenkään BDSM:ään, kinky-kulttuuriin tai edes seksuaalisuuteen (ainakaan suoraan) ja on helppo arvata mille raiteille keskustelu helposti ajautuu.

fido

Onko tämä aihe joka kuuluu tänne käsiteltäväksi? Juttu ei liity mitenkään BDSM:ään, kinky-kulttuuriin tai edes seksuaalisuuteen (ainakaan suoraan) ja on helppo arvata mille raiteille keskustelu helposti ajautuu.

Kyllä kuuluu. Sukupuolten moninaisuus kuuluu myös tuohon listaan, ja siihen liittyy suoraan. :)

En usko, että tästä nyt voi mitään riitaa täällä saada aikaiseksi.

Raduni

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 324
  • isi tässä moi
  • Galleria
Onko tämä aihe joka kuuluu tänne käsiteltäväksi? Juttu ei liity mitenkään BDSM:ään, kinky-kulttuuriin tai edes seksuaalisuuteen (ainakaan suoraan) ja on helppo arvata mille raiteille keskustelu helposti ajautuu.

Kyllä kuuluu. Sukupuolten moninaisuus kuuluu myös tuohon listaan, ja siihen liittyy suoraan. :)

Varmistan vain: siis sinustako oikeasti pelkkä transsukupuolisuus ilman minkäänlaista varsinaista seksuaalista kohdepoikkeavuutta on kinkysateenvarjon alle kuuluva asia? Itse pidän ainakin tätä melko kummallisena näkemyksenä, ja uskoisin että niin pitää moni muukin.

fido

Onko tämä aihe joka kuuluu tänne käsiteltäväksi? Juttu ei liity mitenkään BDSM:ään, kinky-kulttuuriin tai edes seksuaalisuuteen (ainakaan suoraan) ja on helppo arvata mille raiteille keskustelu helposti ajautuu.

Kyllä kuuluu. Sukupuolten moninaisuus kuuluu myös tuohon listaan, ja siihen liittyy suoraan. :)

Varmistan vain: siis sinustako oikeasti pelkkä transsukupuolisuus ilman minkäänlaista varsinaista seksuaalista kohdepoikkeavuutta on kinkysateenvarjon alle kuuluva asia? Itse pidän ainakin tätä melko kummallisena näkemyksenä, ja uskoisin että niin pitää moni muukin.

Siis ei kinkysateenvarjon alle. Mutta eikös tänne Baariin kuulu muitakin sateenvarjoja, kuin seksuaalinen monimuoitoisuus. Esim se edellä mainittu sukupuolten monimuotoisuus? Onko tämä Baari siis vain ja ainoastaan kinkyfoorumi?

Rama

  • Vieras
Musta tää sopii tänne aivan hyvin muiden ketjujen joukkoon, jos ei ole pakko alkaa tinkaamaan siitä onko transsukupuolisuutta koskevat uutiset sopivia kinky-aiheen alle. Ketään tää ketju ei vahingoita jos ei ala itse vääntämään siitä sitä ongelmaa.

Dom75

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 328
  • Se vain tuntuu epäreilulta.
  • Galleria
Kai täällä saa puhua vaikka pullan leipomisesta. Ja yhteiskunnalliset asiat nyt on aina hyviä aiheita keskustelulle.

Raduni

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 324
  • isi tässä moi
  • Galleria
Siis ei kinkysateenvarjon alle. Mutta eikös tänne Baariin kuulu muitakin sateenvarjoja, kuin seksuaalinen monimuoitoisuus. Esim se edellä mainittu sukupuolten monimuotoisuus? Onko tämä Baari siis vain ja ainoastaan kinkyfoorumi?

Ainakin itse olen liittynyt tänne sillä oletuksella, että sivuston ydinidea on olla kinkyfoorumi. Sivuston nimi oli kuitenkin BDSM-baari eikä esimerkiksi monimuotoisuusbaari. Toki täällä saa toki puhua muistakin aiheista. Ehkä tässä hämäsi sitten se, että se vapaamuotoinen keskustelu on pruukannut olla Baaritiskin puolella.

fido

Siis ei kinkysateenvarjon alle. Mutta eikös tänne Baariin kuulu muitakin sateenvarjoja, kuin seksuaalinen monimuoitoisuus. Esim se edellä mainittu sukupuolten monimuotoisuus? Onko tämä Baari siis vain ja ainoastaan kinkyfoorumi?

Ainakin itse olen liittynyt tänne sillä oletuksella, että tämä on kinkyfoorumi. Sivuston nimi oli kuitenkin BDSM-baari eikä esimerkiksi monimuotoisuusbaari. Toki täällä saa toki puhua muistakin aiheista. Ehkä tässä hämäsi sitten se, että se vapaamuotoinen keskustelu on pruukannut olla Baaritiskin puolella.

Hyvä pointti :). Itse olen liittynyt todellakin tänne sen takia, kun ajattelin tämän olevan monimuotoisuusfoorumi. Kun semmoset minua kiinnostaa. Kaikki muutkin asiat kuin kinkyys. Ei tässä kukaan taida väärässä olla.

Blondewolf

Politiikka ja uskonto  ;D. Tarviiko sanoa muuta?

Rama

  • Vieras
Systemaattisella syrjinnällä saa kyllä kauaskantoista pahoinvointia aikaan. Kun varsinkin lapsuudessa saa kokemuksia siitä ettei tahdo kelvata muille ihmisenä ja omana itsenään, masennus, katkeruus ja muut epämääräiset negatiiviset tunnetilat seuraavat aikuisikään vaikka itse tilanne olisikin hengissä ohitettu. Monet kokevat sitten tarvetta käyttäytyä torjuvasti omaa ympäristöäänkin kohtaan.

Toivottavasti uutisen tapauksessa koulunvaihdon tuoma hyväksyntä identiteetille valaa uutta uskoa kanssakulkijoihin.

Routalempi

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 398
  • Galleria
Siis ei kinkysateenvarjon alle. Mutta eikös tänne Baariin kuulu muitakin sateenvarjoja, kuin seksuaalinen monimuoitoisuus. Esim se edellä mainittu sukupuolten monimuotoisuus? Onko tämä Baari siis vain ja ainoastaan kinkyfoorumi?

Ainakin itse olen liittynyt tänne sillä oletuksella, että sivuston ydinidea on olla kinkyfoorumi. Sivuston nimi oli kuitenkin BDSM-baari eikä esimerkiksi monimuotoisuusbaari. Toki täällä saa toki puhua muistakin aiheista. Ehkä tässä hämäsi sitten se, että se vapaamuotoinen keskustelu on pruukannut olla Baaritiskin puolella.

Tätä juuri meinasin että tällä alueella on käsittääkseni aina ollut nimenomaan BDSM:ään ja kinkyilyyn liittyvät dokkarit ja artikkelit. Mediatilan kuvailussakin lukee että "BDSM mediassa" että se on mun mielestä aika selkeä linja sille että mitkä keskustelut tänne kuuluu.

Tärkeä aihe tämä toki on, mutta lähinnä tarkoitin juuri sitä että onko tämä oikea aihe juuri tänne käsitellä. Baaritiski taas saattaa ehkä olla vähän liian rento alue näin vakavalle aiheelle, mutta se on ainakin aiheiden laajuuden suhteen vähän vapaampi tila.

fido

Nyt tajusin, vähän hitaasti jälleen kerran, että tämähän olisi kuulunut osastoon: Aula - kaikille avoimet alueet - Lounge. Koska vähemmistöstressi-aihekin on siellä.

Routalempi

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 398
  • Galleria
Noh, oli alue mikä tahansa niin potkut vaan rehtorille ja opettajan pätevyydet pois kaikilta kiusaamiseen osallistuneilta opettajilta. Ratkaisu kiusaamiseen ei koskaan saisi olla että oppilaan perhe joutuu vaihtamaan koulua tai paikkakuntaa, vaan mieluummin kiusaajat itse saisivat vaihtaa koulua tai paikkakuntaa.

Pentu

Täällä on keskustelu taas aiheessa.

Ihan hirveetä toimintaa koululta. Pätevyyksien poistaminen ei välttämättä ole se kannattavin vaihtoehto vaikka tasa-arvoisemmassa maailmassa se hyvä veto olisikin, mutta ehdottomasti joku lomautus ja opettajanpätevyyden tarkistaminen jollain tapaa. Ihan sairasta ettei opettaja kohtele oppilasta ihmisarvoisesti.