Äänestys

Onko sinulla sessiossa käytössä turvasana?

Kyllä, se on ehdoton edellytys että ylipäätä sessioin
39 (23.4%)
Yleensä on, erityisesti silloin kun sessioin hieman vieraamman leikkikaverin kanssa
29 (17.4%)
Käytössä on moniportainen turvasana ja muutenkin tuntemuksiaan kysellään
34 (20.4%)
Käytössä on moniportainen turvasana eikä sessiossa muuten keskustella
9 (5.4%)
Käytössä on yksi ainokainen turvasana ja se katkaisee session kokonaan
10 (6%)
En haluaisi käyttää turvasanaa vaikka sellainen mahdollisuus on
23 (13.8%)
En käytä turvasanaa sessiossa tai minulle ei ole annettu turvasanaa käytettäväksi
17 (10.2%)
Turvasana on turhake
6 (3.6%)
En ole koskaan kuullutkaan turvasanasta...
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 46

Kirjoittaja Aihe: Turvasanan käyttö  (Luettu 18202 kertaa)

Smooth

  • Vieras
Turvasanan käyttö
« : 04.04.2011, 16:29 »
Kun näistä kipukynnyksistä on ollut puhetta, tänne siis pieni kysely.

Ja kommentiraita tietty on vapaa.

isabella

Vs: Turvasanan käyttö
« Vastaus #1 : 04.04.2011, 17:00 »
Vastasin en käytä turvasanaa sessioidessa.

Ja ennenkuin kaikki rientävät tuomitsemaan moisen vaarallisen käytöksen niin avaan tätä vähän  :)

Jos olen itse alistuvana osapuolena, en koskaan sano ei tai lopeta ilman että tarkoitan sitä. Tavallaan siis ihan normaali ei on minulle turvasana. En mitenkään periaatteellisesti vastusta turvasanoja mutta itse en ole sellaista koskaan tarvinnut. Ja jotenkin on vain sattunut niin että Dommen roolissakin ollessani alistuva osapuoli on aina ollut tässä asiassa samanlainen kuin minä. Eli pyyntö lopettaa on hyvin riittänyt turvasanaksi myös subille.

n4103xxl

  • Vieras
Vs: Turvasanan käyttö
« Vastaus #2 : 04.04.2011, 17:07 »
Tää on vähän sellanen, ei niin helppo kysymys. Suhteessa kun olin, ni turvasanat kyllä oli olemassa.. harvoin niitä käytin, no joskus kun sitä sitten hakemalla haettiin. Jos on vieras kumppani, ni vaadin kyllä turvasanat... mutta empä muista että olis vieraan kanssa tarvinnu käyttää, vieras muutenkin on alottanu ekoilla kerroilla kevyesti tunnustellen, ja itsekään en heti kättelyssä luota ainakaan niin pitkälle, että antaisin ventovieraan kovin tiukasti sitoa paikalleen. Kerran olen "urani" aikana törmänny tyyppiin, joka piti ja puhuttelikin kokoajan vankina, sillon pelkäsin kyllä, ehkä siitä on jääny takaraivoon, että ei syöksy enää ihan suinpaäin sessioimaan kenenkään kanssa... olin aikas pitkään mustelmilla sillon, enkä suinkaan ahterista, sitä hän ei edes katsonut. Nooo... elämä on opettanu jo jotain :)
Minulla on kyllä sessioissa hyvin selkeä kehon kieli, eli olen helppo lukea, siks varmaan on turvasanoja harvoin tarvinnu.

MasterOpie

  • Vieras
Vs: Turvasanan käyttö
« Vastaus #3 : 04.04.2011, 17:47 »
Käytössä on moniportainen turvasana ja muutenkin tuntemuksiaan kysellään
Jotenkin täysin itsestäänselvyys minulle. En ole koskaan edes muuta miettinyt tai kaivannut.

ursa

  • Vieras
Vs: Turvasanan käyttö
« Vastaus #4 : 04.04.2011, 18:35 »

Käytössä on moniportainen turvasana ja muutenkin tuntemuksia kysellään

Hyvä olla sovittuna vaikka harvoin tulisi käytettyä. Eri tilanteissa ja eri ajankohtina voi henkilökohtaiset tuntemukset ja rajat olla erilaiset.

Glori

  • Vieras
Vs: Turvasanan käyttö
« Vastaus #5 : 04.04.2011, 18:40 »
Vastasin "en käytä turvasanaa sessiossa". Tai en ole antanut varsinaista turvasanaa käytettäväksi.

Komppaan Isabellaa tässä. Tavallinen puhe "ei enää", lopeta, riittää tms. riittää meille. On ainakin riittänyt tähän asti. Lisäksi seuraan kokoajan subin tuntemuksia ja tilannetta, ja saatan kyselläkin jos tilanne näyttää siltä.

peace

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 239
  • En ole vakava, vaikka näytän siltä
  • Galleria
Vs: Turvasanan käyttö
« Vastaus #6 : 04.04.2011, 19:38 »
Käytössä on moniportainen turvasana ja muutenkin tuntemuksiaan kysellään

D lukee hyvin, enkä juuri tarvitse

TragedyForYou

  • Vieras
Vs: Turvasanan käyttö
« Vastaus #7 : 04.04.2011, 19:45 »
Kyllä on turvasana ollut aina käytössä.
Se on mielestäni välttämätön koska en ole parisuhteessa subien kanssa. Jos D/s-suhde kehittyisi pitkäksi ja pysyväksi voisi harkita turvasanan poistoa, ainakin jossain määrin.

kuuliainen

  • Vieras
Vs: Turvasanan käyttö
« Vastaus #8 : 04.04.2011, 19:55 »
Käytössä on yleensä moniportainen turvasana/ele ja muutenkin tuntemuksiaan kysellään.

Turvasanan sopimisella on ainakin yksi ulottuvuus , joka ei ole vielä tullut ketjussa esille eli subi voi pyydellä ja uikuttaa armoa session aikana , mutta niistä ei dommen tarvitse isommin välittää kuin kenties hiukkasen lisäten löylyä muitten reaktioiden niin kertoessa.

Vasta kun sovittu turvasana irtoaa subin huulilta, niin siihen D reagoi välittömästi.
Tätä tosin harvemmin tapahtuu D:n lukiessa reaktioitani niin hyvin.

Verna

  • Vieras
Vs: Turvasanan käyttö
« Vastaus #9 : 04.04.2011, 20:25 »
Toistaiseksi käytössä on ollut vain yksi turvasana tai -ele, mutta se ei automaattisesti lopeta koko sessiota. Ihan suusanallisesti tarkistetaan, riittikö koko touhu vai koskiko turvasana ainoastaan meneillään olevaa toimintaa. Myös tauon pitämisen mahdollisuus on ja sitten taas jatketaan siitä, mihin jäätiin.

Samaan tulokseen pääsisi ilmeisesti moniosaisella turvasanalla. Sääli vain, että kotitaloutemme pääluku on suurempi kuin kaksi, mikä vaikuttaa olennaisesti siihen, milloin moista päästään kokeilemaan.

swan

  • Vieras
Vs: Turvasanan käyttö
« Vastaus #10 : 04.04.2011, 21:11 »
Jos D/s-suhde kehittyisi pitkäksi ja pysyväksi voisi harkita turvasanan poistoa, ainakin jossain määrin.

En voi äänestää, koska en sessioi varsinaisesti enkä ole suhteessa, mutta voi kai vastata tuntemustensa mukaan.
Itse kun olen sitä sorttia, josta ei taida olla supiksi kuin juuri tuossa pitkässä ja joltesankin pysyvässä suhteessa, koen kanssa, ettei turvasanaa tarvitsisi.

Kun tuntee toista ja luottaa, ettei mennä liian pitkälle tai ettei tilanteiden hallinta lähde D:ltä kädestä, voidaan kai olla tuntemisen ja lukemisen varassa. Toisaalta tietysti yllätyksiä reaktioissa voi tulla, mutta jos järki on kuitenkin mukana aina, ei kaiketi voi mitään peruuttamantonta vahinkoa tai haittaa syntyä. Näin arvelen tällä hetkellä, mutta aina olen valmis muuttamaan käsityksiäni, jos ne eivät vastaa todellisuutta.

Virheiltä ei kai voi myöskään välttyä tai itse en ainakaan ole täydellinen, enkä siihen edes pyri..vai pitäiskö? :D

Nuppuorja

  • Vieras
Vs: Turvasanan käyttö
« Vastaus #11 : 04.04.2011, 22:00 »
Vastasin että turvasana on turhake. Näin meillä, pitkässä parisuhteessa. Ei ole vaaraa ollut. Jos sessioisin vieraiden kanssa, varmaan käyttäisin.

hippa

Vs: Turvasanan käyttö
« Vastaus #12 : 05.04.2011, 10:53 »
Turvasanan käyttötiheydestä meillä kertonee se, että piti eilen tämän keskustelun innoittamana tarkistaa että mikäs se olikaan. ;D

Turvaelettä pidän itse tärkeämpänä koska suukapulan takaa on huono omia tuntemuksiaan vokalisoida, muissa tilanteissa saattaisi meilläkin pelkkä "ei" toimia turvasanan sijaan. Oikeastaan luotan kuitenkin yläpäähän itseäni enemmän tässä(kin) asiassa, turvasana muuttuu jotenkin kovin teoreettiseksi käsitteeksi juuri silloin kun sen käyttäminen ehkä olisi ajankohtaista.

hiz

  • Vieras
Vs: Turvasanan käyttö
« Vastaus #13 : 05.04.2011, 12:09 »
Turvasana käytössä muttei ole vielä tullut käytettyä. Käyttäisin heti jos tulisi tunne että joku paikka on rikkoutumassa pahasti, tai jos jostain muusta syystä tuntuisi siltä etten enää kestä tai halua enää. Toisaalta taas olen samalla melko jääräpäinen ja turvasanan käyttö tuntuisi hiukan nololta joten ihan helpolla en kyllä sitä sanoisi. Mutta eihän D aina voi ajatustenlukija olla joten katson omaksi velvollisuudekseni että pystyn käyttämään hätäjarrua omaa vartaloani ja mieltäni suojellakseni jos siihen on tarvetta. Varsinkin kun voin tapella melko rajusti vastaan tai anella armoa ihan vaan session osana, tai varoituksena että nyt lähestytään rajojani muttei sillä merkityksellä että 'lopeta' -  joten jos meillä ei olisi turvasanaa niin hänen olisi todella vaikea tietää milloin "en halua" ja milloin en oikeasti halua.

Minusta on myös hyvä että meillä on tuo sana olemassa siksi, että silloin D:ni ei tarvitse kysellä vointeja session aikana koska se mielestäni latistaa vähän tunnelmaa. Intensiivisessä sessiossa menen aika 'eläimelliseen' tilaan eikä minua silloin oikein huvita puhua. Keskustelen mieluummin ennen ja jälkeen ja D tietää hyvin mieltymykseni ja rajani joten sen ansiosta ehkä turvasanaa ei ole vielä käytännössä tarvittu.

MissSofia

  • Vieras
Vs: Turvasanan käyttö
« Vastaus #14 : 05.04.2011, 17:13 »
Moniportainen turvasana on olemassa, mutta käyttöön se ei ole vielä päässyt.

Miten muuten teillä, jotka ette pidä varsinaista turvasanaa vaan napakka "ei" tai "lopeta" riittää. Miten hoituu tilanne, kun subin suu on kapuloitu ja subi muutenkin on tiukassa paketissa? Onko teillä jotain turvaeleitä, vai onko tuossa tapauksessa vain luotettava D:n arviointikykyyn ja toivottava, ettei paikat ala krampata tai tapahdu muuta odottamatonta?