Kirjoittaja Aihe: pohdintaa itsestä & bdsm:stä skenen vierestä  (Luettu 6057 kertaa)

Irwikissa

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 568
  • Kiltti niin halutessaan
  • Galleria
Vs: pohdintaa itsestä & bdsm:stä skenen vierestä
« Vastaus #30 : 10.02.2021, 11:50 »
Olen luonteeltani ja toimiltani melko dominanssi.
--olen huomannut että sisälläni palaa myös selkeä subin rooli.

Olen tavannut myös jo vuosia sitten miehen, joka herätti minussa hyvin outoja tuntemuksia. Nyt tiet veivät uudelleen yhteen ja keskustelimme asioista. Ymmärsin että vetovoima johtuu siitä, että olen tässä selkeästi alistuvassa asemassa. Pelkkä katse saa suuni kiinni ja housut märäksi. Eikä ne housut vaan se tunne...

Olen miettinyt onko tällä muita, joilla molemmat puolet ovat vahvoja ja esillä?

Kuten edellä vastattu, switchejä on muitakin. Allekirjoittaneella subin rooli on hallitsevampi, mutta myös dominoiva sadistisempi puoli on olemassa. Tästä syystä koska itsekin on siinä määrin vahva luonne, pitää toisen olla vielä vahvempi, itsevarmempi, määrätietoisempi, suojelevampi ym jotta voin alistua tällaiselle ihmiselle. Toisen pitää olla enemmän kuin minä, muuten minä täytän tilan ja vien.
Sitten taas jos se toinen on myötäävämpi, miellyttämishaluisempi, käskytettävämpi, passiivisempi, arempi tms niin tietää minkä puolen se itsessä aktivoi

Joten ei ole lainkaan tavatonta, että se on täysin tapauskohtaista onko dominoiva vai alistuva puoli enemmän ihmisen kanssa esillä.
Sinunkaan domme-puolesi ei ole mitenkään ristiriidasssa sen kanssa että oikean ihmisen kohdalla kytkin voi naksahtaa eri asentoon kuin tavallisesti tai verrattuna edelliseen ihmiseen jonka kanssa oli tekemisissä  ^-^

MissAlex

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2262
  • Losers. It was vanilla.
  • Galleria
    • Löydät mut täältä.
Vs: pohdintaa itsestä & bdsm:stä skenen vierestä
« Vastaus #31 : 10.02.2021, 13:01 »
Toisen pitää olla enemmän kuin minä, muuten minä täytän tilan ja vien.

Tää on aika hyvin sanottu. Omalla kohdalla asia menee juurikin näin - sun on oltava dominoivampi kuin minä, muuten mä otan sen tilan ja vien.

Meitä kytkimiä on yllättävän paljon täällä. Mä en voisi olla vain alistuva tai vain dominoiva, mä tarvitsen ne molemmat puolet - ne molemmat puolet ovat osa mua.

Queen

Vs: pohdintaa itsestä & bdsm:stä skenen vierestä
« Vastaus #32 : 10.02.2021, 14:02 »
Toisen pitää olla enemmän kuin minä, muuten minä täytän tilan ja vien.

Tämä  :love:

sunshinecrayons

Vs: pohdintaa itsestä & bdsm:stä skenen vierestä
« Vastaus #33 : 10.02.2021, 20:25 »
ja nythän se sitte putkahti mieleen se muisto miksi taapero-dom-tantrum iski niin vahvasti. oman äitini käytös riitatilanteissa isääni kohtaan. kiteytyen lopulta sellaiseen tilanteeseen jossa oikein ilkkui ja istui keittiön pöydällä sormet korvissa ja ilmeili. siis jos kommunikaatio tasot menee siihen, että toinen ihminen lapsellistuu, ja alkaa kiukuttelemaan kun asiat ei mene niinkuin herra tai rouva tahtoo, niin, ei kiitos. ikää tällä rouvalla oli kait lähemmäs 50 silloin, itse olin teini-ikäinen ja hän haki käytökselleen minulta hyväksyntää siinä ilveilyn välissä.

Ihan ensiksi kannattaa käsitellä ne omat ajatusvääristymät eikä pyrkiä väkisin yhdistämään niitä BDSM-ihmissuhteisiin. Äitisi käytös ei kuulosta dominoivan persoonallisuuden omaavan henkilön käytökseltä, vaan lähinnä emotionaaliselta hyväksikäytöltä. Otin selkeästi vapauksia kielen suhteen ja meni viesti ihan suezille, mutta joo en tarkoittanut mitään tuollaista. Ehkä on lisäsi syytä huomioida, että ainakaan minun kokemukseni mukaan dominoivan persoonallisuuden omaavat henkilöt eivät ole kovin herkkiä hakemaan hyväksyntää yhtään keneltäkään. Äitisi taas kuulostaa siltä, että käyttäytyy noin koska kokee voimattomuutta ja kokee sen olevan ainoa keino tulla näkyväksi. Itseasiassa lapsetkaan eivät käyttäydy noin.

Emotionaalinen hyväksikäyttö ja BDSM-kontekstissa käsitetty D/s-suhde ovat oikeasti eri asioita. Toki ihmisillä on erilaisia taustoja ja ihmiset tulkitsevat asioita omista taustoistaan, jos on tottunut siihen että kaikki pallot ovat sinisiä niin punainenkin pallo näyttää violetilta.

En tarkoittanutkaan, että äitini olisi millään lailla BDSM suuntainen tms. Tarkoitin vain, että huomasin miksi taapero-dom kuvaus triggeröi niin vahvasti ja hyvin kärkevästi negatiivisella tavalla. Tai ylipäätään miksi mielikuvani menevät ääripäissä/ääriesimerkeissä, lapsuuteni fundamentalistisessa uskonkultissa on luonnollisesti täynnä ääripäitä ilman harmaita normaaleja asioita + äitini uskonnon värittämät mielenterveysongelmat ja sen mukainen kasvatus.

Lila_

  • Vieras
Vs: pohdintaa itsestä & bdsm:stä skenen vierestä
« Vastaus #34 : 18.02.2021, 14:10 »
Toisen pitää olla enemmän kuin minä, muuten minä täytän tilan ja vien.

Komppaan. En tosin ole switch vaan subi, alistuva tai alistettava (riippuen tilanteesta ja siitä kenen kanssa olen), mutta en kykene alistumaan Dlle joka ei johda, ota tilaa ja vie. Tarvitsen sen tunteen että toinen on se vahvempi, isompi, jollakin tavalla enemmän kuin minä. Verbaalisesti ja fyysisesti vahva. Vastus. Jos D on kovin ujo, vähäsanainen ja hiljainen hissu minä vien - enkä nauti siitä tippaakaan.

Headmaster_

Vs: pohdintaa itsestä & bdsm:stä skenen vierestä
« Vastaus #35 : 18.02.2021, 15:24 »
Olla suurempi, äänekkäämpi, voimakkaampi vaikuttaa eri tavalla eri ihmisiin. Arvostan älykkyyttä, verbaalista lahjakkuuta ilman desibelejä, muu dominointi lähinnä huvittaa.

Lila_

  • Vieras
Vs: pohdintaa itsestä & bdsm:stä skenen vierestä
« Vastaus #36 : 19.02.2021, 13:41 »
Olla suurempi, äänekkäämpi, voimakkaampi vaikuttaa eri tavalla eri ihmisiin. Arvostan älykkyyttä, verbaalista lahjakkuuta ilman desibelejä, muu dominointi lähinnä huvittaa.

Verbaalinen lahjakkuuspa hyvinkin.  :love:

Mutta mitä tulee aloittajan alkuperäiseen aiheeseen, kyllä, olisi kiva kuulla enemmänkin demiseksuaalien, monojen ja parisuhdetta hakevien kinkyjen ajatuksia.
« Viimeksi muokattu: 19.02.2021, 13:56 kirjoittanut lilakisu »