Baarin kannatusmaksut
Vuonna 2015 Rydmanista tuli kansanedustaja. Tuohon aikaan ajoittuu Nysténin ikävin kokemus Rydmanista.”Hän kutsui minut luokseen ja ylitti kaikki rajat. Hän kysyi, pitäisinkö siitä, jos minua lyötäisiin kasvoihin ja kutsuttaisiin huoraksi. Sanoin, että en tietenkään. Sen jälkeen hän läpsi minua naamaan ja kutsui pikku lutkaksi”, Nystén sanoo.Nysténin mukaan Rydman alkoi riisua häntä.”Lopulta asetelma oli se, että Willellä oli kaikki vaatteet päällä ja minä olin miltei alasti. Se oli enemmän ahdistelua kuin yhteiseen haluun perustuvaa toimintaa. Oli todella pelottavaa olla hänen kotonaan.”Nystén on kuvannut tapahtumia myös päiväkirjoissaan, jotka HS on nähnyt. Hänen ystävänsä vahvistaa HS:lle kuulleensa Nysténiltä aikanaan kasvoille läpsäisystä, lutkaksi kutsumisesta ja juomiseen painostamisesta.Nystén kertoo kysyneensä Rydmanilta, miksi tämä haluaa tehdä ”tällaisia asioita”.”Wille vastasi, että ’valta’.”Nystén pääsi pois asunnolta Rydmanin estämättä. Hän kertoo kuitenkin kokeneensa usein vaikeaksi päästä pois Rydmanin luota. Nysténin mukaan Rydman ei koskaan estänyt fyysisesti, mutta ”leikki sillä teemalla”.
Se mitä tässä W.Rydman asiassa on todellisuudessa tapahtunut selviää kyllä.Monella taholla on liikaa pelissä. Asiasta hyötyjät eivät myöskään selviä heti,mikäli niittä taustoittajatahoja nyt on Meetoo-henkisesti liikkeellä???
Surullista tässä on se, että naiset on automaattisesti leimattu valehtelijoiksi mm vauva.fi-palstalla ja Facebookissa.Milloinkahan mahdollisten uhrien syyllistäminen loppuu? Alaikäistäkin lasta saatetaan syyllistää, vaikka vastuu on aina tekijällä. Niin ja Bdsm:llä ei ole tän asian kanssa mitään tekemistä.
Groomaminen ei ole laitonta, mutta kyllä se hyvin ällöä toimintaa on, että lämmittelee 14-vuotiaita tyttöjä odottaen että ovat 16 ennen kuin iskee kiinni. Kiinnostava lähinnä nähdä tuleeko tuo BDSM-aspekti esiin sitten selityksenä väitetylle väkivaltaisuudelle ja sanalliselle kaltoinkohtelulle.
Kahden kesken tapahtuvat lievät väkivallanteot mistä ei jää jälkiä ovat kans hankalia todistaa. Se että groomaa 14-vuotiaita pannakseen heitä 16-17 -vuotiaina on ällöttävää, mutta ei ymmärtääkseni laitonta. Rikosoikeudellista varmistusta tuomion muodossa ei tästä siis ole tulossa. Toisin päin asia voisi päätyä oikeuteen niin, että Rydman haastaisi jutun kirjoittaneet toimittajat ja Hesarin päätoimittajan oikeuteen kunnianloukkauksesta. Jotenkin pidän taas epätodennäköisenä, ettei Hesari olisi selvittänyt tarkkaan omien lakimiesten kanssa tällaisia mahdollisuuksia ennen jutun julkaisua, kun kyseessä on kansanedustaja lakimiesten rakastamasta puolueesta. Tietysti jos Rydman on täysin syytön, ehkä tekee niin silti. Vaikea vaan kuvitella että noin iso media julkaisisi tällaista juttua ilman että olisivat selustansa varmistaneet legaalisti. Aina voi toki yllättyä.
Itseasiassa groomingista voidaan rangaista: