Kirjoittaja Aihe: Politiikka  (Luettu 22007 kertaa)

Pip

Vs: Politiikka
« Vastaus #240 : 13.12.2022, 23:58 »
Kysyn teiltä baarilaiset: onko vanhusten palvelut ja asiat huonolla mallilla? Olen ymmärtänyt, että on. Olen päättänyt äänestää seuraavissa vaaleissa puoluetta joka ajaa vanhusten asioita parempaan suuntaan. Muut asiat ja teemat ovat toisarvoisia. Mikäköhän tällainen puolue ja ehdokas olisi? Tietääkö kukaan?
Luulisi vanhusten palveluiden olevan tärkeää kaikille puolueille, mutta ei kai sitten ole jos tilanne ei ole hyvä kuten olen ymmärtänyt.
Sanotaan näin, että älä tuossa tapauksessa äänestä ainakaan kokkareita, persuja tai ruotsalaisia. Noi on leikkaamassa kaikkialta, eikä ainakaan ole parantamassa vanhusten oloja.

Violation

• Vieras
« Vastaus #241 : 14.12.2022, 00:04 »
Kysyn teiltä baarilaiset: onko vanhusten palvelut ja asiat huonolla mallilla? Olen ymmärtänyt, että on. Olen päättänyt äänestää seuraavissa vaaleissa puoluetta joka ajaa vanhusten asioita parempaan suuntaan. Muut asiat ja teemat ovat toisarvoisia. Mikäköhän tällainen puolue ja ehdokas olisi? Tietääkö kukaan?
Luulisi vanhusten palveluiden olevan tärkeää kaikille puolueille, mutta ei kai sitten ole jos tilanne ei ole hyvä kuten olen ymmärtänyt.
Sanotaan näin, että älä tuossa tapauksessa äänestä ainakaan kokkareita, persuja tai ruotsalaisia. Noi on leikkaamassa kaikkialta, eikä ainakaan ole parantamassa vanhusten oloja.

Itse omalla päättelykyvylläni mietin, että ei ainakaan kannata äänestää SDPtä, sillä he ovat vastuussa nyt ja tilanne on nyt käsittääkseni huono. Noh… vaikeaksi menee taas äänestäminen niin kuin aina.

Pip

« Vastaus #242 : 14.12.2022, 00:32 »

Itse omalla päättelykyvylläni mietin, että ei ainakaan kannata äänestää SDPtä, sillä he ovat vastuussa nyt ja tilanne on nyt käsittääkseni huono. Noh… vaikeaksi menee taas äänestäminen niin kuin aina.
Suurin ongelma noissa on yksityisissä hoitoyksiköissä, jotka sattuu pääosin olemaan kokkareiden hallussa ja halutaan nopeita voittoja. Seurantajärjestelmä ei vaan pysy perässä.

faerie

• Bizarre Club
  • Asiakas
  • *
  • Kokeilunhaluinen sensualisti.
  • Galleria
« Vastaus #243 : 14.12.2022, 07:49 »
Lainaus

Tilanne on päässyt huonoksi edellisten hallitusten aikana, jolloin vastuussa olivat Keskusta ja Kokoomus. Kannattaisi pohtia asioita aina pidemmällä aikavälillä. Nykyhallitus on koettanut lähinnä korjailla edellisten aiheuttamia vahinkoja, mutta hoitajamitoitus oli riittämätön toimi ilman massiivista rahoituksen korottamista.

Mä luulisin, et Vasemmistoliitto lienee tässä aiheessa vastuullisin puolue. Vahingollisimmat Keskusta, Kokoomus ja Perussuomalaiset.

Metsänpeikko

« Vastaus #244 : 14.12.2022, 08:09 »
Hoitohenkilökunta alipalkattuja ja lähtee muihin hommiin, eipä suostunut nykyhallitus, Sdp, vasemmisto, vihreät, keskusta korottaan palkkoja ja nyt huutaa hoitajapulasta

fido

« Vastaus #245 : 14.12.2022, 11:22 »
Hoitohenkilökunta alipalkattuja ja lähtee muihin hommiin, eipä suostunut nykyhallitus, Sdp, vasemmisto, vihreät, keskusta korottaan palkkoja ja nyt huutaa hoitajapulasta

Ilman kepua olisivat korottaneet palkkoja. Ongelmana on se, että suomessa ei voi olla puhdasta vasemmistohallitusta. Aina pitää päästä joku oikeistopuolue mukaan sotkemaan.

JumalatarSirpa

• Porttikiellossa
  • Uusi asiakas
  • *
  • Galleria
« Vastaus #246 : 14.12.2022, 11:46 »
EN kyllä pitäisi kepua oikeistopuolueena. rkp on ainut pitäisi olla helppo hoitaa.

Routalempi

• Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Galleria
« Vastaus #247 : 14.12.2022, 12:48 »

Ilman kepua olisivat korottaneet palkkoja. Ongelmana on se, että suomessa ei voi olla puhdasta vasemmistohallitusta. Aina pitää päästä joku oikeistopuolue mukaan sotkemaan.

Jep, vassarit ja demarithan on nimenomaan vaatinut korotuksia hoitajien palkkoihin. Jos jokin totuus on maailmankaikkeudessa ikuinen niin se että kepu pettää aina.

Metsänpeikko

« Vastaus #248 : 14.12.2022, 14:23 »
Ei se nyt ihan niin mennyt, vasemmiston Andersson äänekkäämmin vastusti hoitsujen palkankorotuksia,ettei tässä tilanteessa ole varaa palkankorotuksille.
Sdp:n Marin vaati hoitajien pakkotyölakia.

Blondewolf

« Vastaus #249 : 14.12.2022, 14:36 »
Vähän alkaa huvittaa kun velkaa otetaan aivan tolkuttomasti ja silti kaikille maksetaan muka liian vähän. Keneltäkään ei voi millään leikata vaan lisää pitäisi antaa vaikka annettavan määrä on ylitetty jo vaikka kuinka. Samaan aikaan yhteiskunta on menettänyt uudistumiskykynsä ja AINOA ratkaisu on tietysti ulkopuoliset sen sijaan että keskityttäisiin omien toimien muuttamiseen ja kannustimien parantamiseen.

Ja kaikki tämä kun eletään suurinta yltäkylläisyyden aikaa ihmiskunnan historiassa. Tulee kovasti Rottien Utopia kokeet mieleen.

-BW

KissMaster

« Vastaus #250 : 15.12.2022, 19:25 »
Oudointa on ajatusmalli siitä, että jotakuinkin kaikilla pitäisi olla mahdollisuus ostaa kokopäivätyön palkka-ansiollaan kalliiit autot, kännykät ja merkkivaatteet sekä hienoimmat ruoka-aineet jne. Kohtuullisuuden ja suhteellisuuden käsitys on hävinnyt. Jos ihminen on peruskoulun jälkeen käynyt jonkun oppilaitoksen johon pääsee käytännössä kaikki hakijat ja vieläpä jollain n. seiskan keskiarvolla sisään, niin ei sellaisella tutkinnolla kuulukaan päästä mukaan parhaiten ansaitsevien palkansaajien neljännekseen, eikä edes ehkä puolikkaaseenkaan, riippumatta juurikaan siitä mitä työn sisältö tai oma käsitys työn vastuullisuudesta on. Sama koskee niitä oppilaitoksia ja tutkintolinjoja jonne pääsee lukiopohjalta tyyliin kompensoiduilla B:n papereilla heittämällä sisään... Luulisi tämän olevan kaikille selvää, mutta ei se vaan näköjään edes tietyille liittopomoille sitä ole.
« Viimeksi muokattu: 16.12.2022, 02:45 kirjoittanut KissMaster »

brahma

• Baarikärpänen
  • The evil saint - Ilkeä pyhimys
  • Galleria
« Vastaus #251 : 17.12.2022, 17:59 »

[/quote]

Jahas, jos jättäisit tuon perussuomalaiset tuosta pois.
Jos katsotaan kuka vanhuksien asiaa on ajanut, niin perussuomalaiset... kuka on puhunut sähkön hinnoista ja mitenkä tämä systeemi tarvitsee korjausta jo puolitoista vuotta. Perussuomalaiset, muut puolueet pilkannut tästä valtamedian avulla. Kuka on ajanut, kohtuutta bensan hintoihin, perussuomalaiset., Useimmat mediat eivät suostu julkaisemaan asioita, mitä perussuomalaiset ovat saaneet aikaan tai mitä asioita ajanut. Niinkuin erään median päätoimittaja on kertonut, että ei tule koskaan kirjoittamaan ainuttakaan positiivista jutta perussuomalaisista.

Tämä järjetön hallitusten toiminta ei ole ongelma pelkästään suomessa, vaan ympäri maailman... valitettavasti...

Mutta perussuomalaisten mollaus on ollut ja on edelleenkin tiettyjen hupia, kun se uhkaa status quota. Koetetaan valkopestä asioita joihin ovat itse syyllistyneet syyttämällä siitä perussuomalaisia...

fido

« Vastaus #252 : 28.12.2022, 12:47 »
Vaihtelun virkistämiseksi feminismiä, edellisestä on jo aikaa. Älkääs hermostuko. :love:

Katsokaas tästä vahvaa agendaa, lyhyehkö video: https://inez.fi/fi/web/inez-media/player/vod?assetId=71321465

JumalatarSirpa

• Porttikiellossa
  • Uusi asiakas
  • *
  • Galleria
« Vastaus #253 : 28.12.2022, 13:14 »
brahma puhuu asiaa.  perussuomalaisista on tehty peikko! huonoimpana ääntenkalastelu

yrityksenä, pidän demareiden päätöstä etteivät sovi persujen kanssa samaan hallitukseen.

kuitenkuin on hyvin toden näköistä että , perussuomalaiset nousee 2 tilalle vaaleissa.

toki kun luki viimesimmät keskustelut tämäkin lienee huomioitu. ja tässä näyttää siltä

että tulee sinipuna mutta " ruotsin mallin" lisäyksellä eli persut jää oppositioon mutta

saavat tiettyjä myönnytyksiä kun äänestävät hallituksen mukana.

Iivis

• Uusi asiakas
  • *
  • Oulussa toistaiseksi
  • Galleria
« Vastaus #254 : 17.02.2023, 03:17 »
On aikamoista suomalaisen poliittisen kulttuurin tuntemattomuutta ajatella, että samanaikaisesti olisi mahdollista a) olla vähemmistöhallitus (kok ja sdp tms.) - jo tämä itsessään on Miettusen virkamieshallituksen jälkeiselle Suomelle täysin tavaton olotila b) ja vielä ajatella, että tätä vähemmistöhallitusta pitäisi vallassa perussuomalaiset sitä ulkopuolelta tukien.

Viimeksi perussuomalaiset ei saanut pidettyä kasassa edes itseään.