Kirjoittaja Aihe: Asioiden on muututtava NYT!  (Luettu 12146 kertaa)

HuulillaPiirrettyM

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 283
  • TrueMaster 1% Demiurgi emergoitui
  • Galleria
Vs: Asioiden on muututtava NYT!
« Vastaus #60 : 26.08.2022, 15:19 »
En ole niinkään triggeröitynyt HPM:n keskustelutyylistä, olen hämmentynyt. Mutta sehän on ihan ok, ja hämmentävästikin saa toki keskustella.

Viittaan seuraavaan:
- Elanor puhuu panemisen ja tissit vilkkuen ihmisen piiskaamisesta, ja toteaa, että kumpikaan näistä ei sovi työpaikan kahvipöytäkeskusteluun
- HPM sanoo, että kyllä toisen voi suorittaa Etu-Töölön nuorisoseuran kesäpäivillä
- Elanor pysyy aiemmassa kannassaan
- HPM vastaa, että kyllä ihmisen roikottaminen lihakoukuistakin näytetään ikärajattomassa tapahtumassa. Ja toivottaa tervetulleeksi itse järjestämilleen kesäpäiville.

Ehkä tämä selkeyttää, HPM, miksi ajatuksenjuoksuasi on hieman hankala seurata. Suonet anteeksi erittäin karkean tekstin pelkistämisen.
Tämä ei toki tarkoita, että näin ei saisi keskustella. Ja voin toki olla ymmärtänyt väärin. Se olisi luontevaa ja sopisi yhteen hämmennyksen kokemukseni kanssa.

Hei. Mukavaa ettet trikkeröitynyt, vaikka hieman joskus tarpeettomankin raflaavasti ja ilmeisen kaukaahakisesti maalaillen oyrin hahmottamaan ihan sitä samaa mistä Isabella tässä Elanorin kanssa keskusteli, minun kokiessanibettä en oikeastaan ole edes paikalla, koska aloitat viestisi kuin työpaikan kahvihuoneessa tissit paljaana ruoskaaheiluttavan kollegansa paikallaolon kokonaan ignorettava työtoveri, joka päivittelee miten kamalaa se sellainen toiminta on. Ihan ehdottomasti on mukava kuulla että hämmensin enemmän kun trikkeröin. Hämmennys on iha  hieno tunnetila sekin, vaikkei siitä varmaan kaikki tykkää siitäkään.

Kyllä olen vaikea selkoinen, valitettavasti kun olen tullut siihen tutkimustulokseen että on myös heitä jotka aknakin melkeen pysyvät jyvällä. Tämä ei ole moite heitä kohtaan jotka eivät, olen tietoinen tästä asiat hautaavasta tavastani ulosantaa, se vaan vaatisi sitä että opettelisin pois tavastani ja säätäisin taajuuttani paremmin kaikille sopivaksi. Osaan muistaakseni kirjoittaa myös miten kuten selkeämmin, mutta sehän menee jo asia, ei mielipideosastolle.

OT ottanee hiukan hermoon osalla niistä jotka haluaisivat keskittyä olennaiseen eli yhdistysten toimintaan, soitä päättävien henkilökohtaisiin, yhtäaikaa ilmeisesti hyväksyttäviin ja hyväksymättömiin toimiin, niin yhdistuksessä kun kotonaan, kirjastossa ja sienimetsässä. Myös keskusteluun osallistuvien henkilöiden keskinäinen henkilöönmeneminen on tärkeää kolumnin aiheen alaista puitavaa täällä. No se siitä, pyrin jättämään tämän(kin) ketjun pikimliten tai palaamaan iha  tuohon kolumniin aiheena.

Tiivistän tähän loppuun vielä karummin. Suostumuksellisuus on oletusarvo.
Digitalis sanoo Elanorin sanoneen että Isanella sanoi:
Paneminen on ookoompaa kun ruoskiminen
HPM: ei ole, toisen kyseenalaistaa jo laki julkisesti ja moni taho yksityisestikin esitettynä, toista ei
Muut:Siltiti outoa jos noin päin
HPM: ei ole, toisen kieltää jo laki julkisesti, toista ei

Lisään omien kesäpäivieni järjestämiseen sanan "jos".
Siellä ei genitaalit sitten heilu penetraatiotarkoituksessa ainakaan, enkä voi valitettavasti esittää kutsua avoimenakaan, koska en saa vaikuttaa siihen ketä paikalle saapuu ja kaikenlaista muutakin vaivaa avoimen kutdun esittämisestä seuraa järjestäjälle.

Hämmentymisiin, siitä usein myös moni minun kirjoitukseni saa alkunsa. Ehkä joskus lakkaan hämmentymästä. Ootte ihania ja anteeksi että kiusasin tuolla nimien sekaannuksella.
Tämä ei selkeyttänyt nyt yhtään ja on OT mutta kiitos keskustelusta aiheen tiimoilta, llitte kovasti mukavia minua kohtaan kaikki.

-HPM

"Raahustanut olen monia päiviä
Kädessä puristanut märkää sydäntä
Valehdellut, lyönyt, pettänyt ja kironnut
Ja siksi ihan puhdas oon

Kuristanut olen monia käärmeitä
Lyönyt pataan aina uusia myrkkyjä
Susilauman kanssa lihaan iskenyt
Ja siksi ihan puhdas oon

Olen polvillani elämän edessä
Pellon, kaupungin ja metsän välissä
Olen lopussa kuin kirja hylätty
Ja siksi sinut haluan

Kohta nousee uusi kuu
Ja silloin maailma paljastuu
Jonka valoon valkeaan
Me yhdessä ulvotaan
Kohta löytyy määränpää
Ja rankoina me levätään
Alla lihan liekkien
On surullista niin

En tahdo nähdä enää yhtään alastonta"





Rautaperse

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 960
  • Kultsin oma, 100% monogaaminen
  • Galleria
Vs: Asioiden on muututtava NYT!
« Vastaus #61 : 26.08.2022, 15:23 »
Vuoteen 2019 asti oli yhdistyksen nettisivujen etusivulla maininta, ettei Rsykkeen tapahtumissa harrasteta seksiä.

Ahaa! Ok eli tossa vois nähdä että on tosiaan linjanmuutos. Ja ymmärrän, että sulle MiaQ:n näkemys on ollut kirkkaana selvillä (varmaankin perusteluineen) ja tärkeä, ja koet sen sellaiseksi perinnöksi, jota pitäis kunnioittaa. Jos MiaQ toimi loppuun asti aktiivisesti Rsykkeessä (ite en ollut silloin mukana niin en tiedä), niin uskon että vahvoja kaikuja on jäänyt.

Nykyinen hallitus taitaa olla pitkälti kuitenkin porukkaa, joka ei ole koskaan MiaQ:ta edes tavannut? Sitä en tiedä, keitä oli hallituksessa 2019. Ymmärtääkseni hallitusten koostumukset on olleet viime aikoina aika turbulenssissa, joten voiko nykyhallitusta laittaa vastuuseen siitä, mitä vuoden 2019 hallitus teki? Ja onko kohtuullista olettaa, että nykyhallitus tietää, mitä mieltä MiaQ oli ja miten tärkeänä sitä on pidetty?

Ja kun nyt niin kovasti perätään jäsendemokratiaa linjanmuutoksen yhteydessä, kiinnostaa tosiaan sekin, että onko se MiaQ:n mielen mukainen linjaus sitten tehty vahvan jäsendemokraattisesti - vai oliko se nimenomaan MiaQ:n linjaus, niinkun säkin siitä puhut? Yhdistystä ei nyt vaan mitenkään voi yksinvaltaisesti johtaa yksi ihminen, oli se elävä tai kuollut (ellei ole ainoa jäsen).

Aina, kun halutaan muutoksia, niin ne tehdään jäsenkokouksessa demokraattisella päätöksellä ja merkitään pöytäkirjaan. Sellaiset asiat, joista jäsenet eivät ole päättäneet eivät ole virallisia.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Asioiden on muututtava NYT!
« Vastaus #62 : 27.08.2022, 10:07 »
Yhdistyksellä on säännöt, jotka on yhdistyksen perustamisen yhteydessä laadittu, niitä voi muuttaa jäsenistö jäsenkokouksessa.

Puheenjohtaja ja hallitus toteuttaa noitten sääntöjen mukaista toimintaa, omalla päätöksellään, ja toisaalta vastaa jäsenistölle vuosikokouksessa toimistaan. Mikäli puheenjohtaja ja hallitus poikkeaa säännöistä, jäsenistö voi siitä vaatia ne tilille, mutta eipä siitä kaiketi minkäänlaista sanktiota ole jaettavissa, ellei kyse ole rahankäytöstä vaikkapa omiin tarkoituksiin, tai yhdistyksen kannalta haitallisesti.

Näin se jotenkin menee yhdistyslain mukaan.

IKRM

Pikkupöllö

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 154
  • Pöllö, kissa, nainen - yhtäkaikki hiiret varokoon
  • Galleria
Vs: Asioiden on muututtava NYT!
« Vastaus #63 : 28.08.2022, 16:36 »
Jos on olemassa epävirallinen linjaus, mitä ei ole mihinkään kirjattu, niin sellaisen muuttamisesta ei voi hallitusta syyttää. Jotkut käytännön linjaukset muuttuvat jo siksi, että suullinen tietämys katkeaa hallitusten haihtuessa. Eikä koskaan virallisiin tavoitteisiin kirjata eksplisiittisesti kaikkea mitä tehdään, toisaalta kaikkea tavoitteissa mainittua ei aina välttämättä tehdä. Ihan normaalia yhdistyksessä kuin yhdistyksessä. Edes vuosikokouksessa hyväksytty vuosisuunnitelma ei välttämättä toteudu, vaikkapa tekijöiden puutteessa.

En tiedä enkä jaksa penkoa historiaa tai mitä on kirjattu ja mitä ei. Sen kuitenkin olen minäkin kuullut, että Rsykkeen hallitus on vaihtunut viime aikoina tiuhaan - mikä käytännössä tietää aina jatkuvuuden kärsimistä.

Raudi

  • Vieras
Vs: Asioiden on muututtava NYT!
« Vastaus #64 : 02.09.2022, 05:09 »
Jos paskaa jauheettan riittavasti pitkä,se muuttu kullaksi!T:Jösses

Punisher

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 266
  • Sitä käsittelyä saa mitä tilaa
  • Galleria
Vs: Asioiden on muututtava NYT!
« Vastaus #65 : 04.09.2022, 14:33 »
Kyllä se niin on että ei se paska  jauhaannu kullaksi ei edes kissankullaksi...

Tässä asiallisessa ketjussa on todellakin muutama asiavirhe ja ne näkyvimmät huutelijat ovat niitä jota ei edes se paikallisen yhdistyksen isopomo tunnista.

Myönnän että en ole tutustunut Rsykkeen perustamisasiakirjaan ,mutta Smurffien olen.
Rautaperse on oikeassa tuossa toteamuksessaan että sääntöjen mukaan täytyy toimia.
Tämä koskettaa ihan kaikki yhdistyksiä eikä se hallitus saati puheenjohtaja voi sitä säännöstöä muuttaa.
Jäsenistö ja se ylimääräinen muutoskokous tai vuosikokous on sitä varten hallitus ja puheenjohtaja voivat vain valmistella asian päätettäväksi.

Se miksi "skenen" eri yhdistyksissä on sisäisiä ristiriitoja ja ongelmia kielii suurelta osin siittä että kaikki jäsenet eivät osallistu riittävästi yhdistyksen aktiivitoimintaan. Sellaisena hiljaisena jäsenenä joka on kyllä valmis ulosmittaamaan ihan kaikki jäsenyysedut, mutta ei osallistu lainkaan aktiivitoimintaan siis tilaisuuksien ja tapahtumien järjestämiseen ja varsinkaan viralliseen vuosikokoukseen netissä esitetyillä vaateilla ei ole painoarvoa.
Verrokiksi voisin sanoa ettei urheilussakaan saman seuran höyhensarjalaista eri sukupuolistakaan laiteta samalle viivalle eri lajin harrastajan raskas sarjalaisen kanssa..Silti he ovat tasan tarkkaan samanarvoisia sen urheiluseuran vuosikokouksessa kun todennettavasti osallistuvat siihen..

Kinkyissä on myös monia lajeja ja suuntauksia. Yhdistykset yrittävät parhaansa mukaan tehdä kaikille mukavia ja avoimia tapahtumia.
Osassa tapahtumia on ns. matala kynnys tulla mukaan mutta on myös ns. korkean kynnyksen tahi jopa erikoislajien tapahtumia.

Yhteistä tälle kaikelle on se ettei mikään onnistu mikäli se tapahtumia järjestävä pohja näivettyy ja ne kuihtuvat pois. Tekemisen jäädessä liian kapeille pullohartioille luiskahtaa se liian helposti perseilyn puolelle.
Mikäli ote lipsuu ja se vastuunkanto luiskahtaa niiltä pullomaisilta hartioilta ja yhdistyksen toiminta muuntuu vain yksityiseksi sessioseuran hankkimiskanavaksi yhdistyksen piikkiin niin seurauksena on armoton jäsenkato.

Tällaisessa tapauksessa kokonaistilanteen korjaaminen ei ole helppo nakki ja se uusi vastuunkantaja on liki Mission Impossiblen edessä.

Oli kerran  keskisuuri ja hyvin varakas harrastusyhdistys jonka kesäpäivillä viikonlopun päätteeksi noin puolentoista sadan yhdistysaktiivin keskuudesta näin Sunnuntaina valittiin uusi hallitus ja puheenjohtaja.
Lokakuun alussa jouduttiin pitämään kriisikokous yhdistyksen pelastamiseksi.
Meitä oli paikalla 9 ihmistä.

Koska riitely ja nettisolvaaminen sekä trollaaminen oli tuhonnut yhdistyksen niin tuossa kriisikokouksessa uusi hallitus teki päätöksen että ihan kaikki jäsenet irtisanotaan ja yhdistyksen nettisivut suljetaan.
Riidanhaastajat ja nettitrollaajat eivät päässeet enää takaisin yhdistykseen.
Nettisivujen puhdistamisessa meni yli kaksi vuotta jonka jälkeen ne aukaistiin uudelleen ja sillä välin puolen tusinaa ihmistä putsasi sieltä ihan kaikki riidanhaastajien ja trollien kirjoitukset pois.

Huolestuneena seuraan tämänkin keskusteluketjun tarkoitushakuista ohjaamista sivuraiteille.
Kokemuksesta siis tiedän miten paljon arvokasta ja pyyteetöntä työtä moderaattorit tekevät. Punakynää ei ehdi riittävästi heiluttaa..

Tuo mitä Rautaperse tuossa totesi niin olin myös itse aktiivinen ja semisti osallistuin myös yhdistyksen tapahtumien luomiseen siis staffina.
Lainasin vielä yhdistykselle kalustoa ja tein uusia sessiovälineitä.

Valitettavasti Smurffien arvomaailma ja sen toiminnan pyörittäminen ei vastannut lainkaan omaa arvomaailmaani.
Kokonaisvaltainen perseilykäytös ei kuuluisi yhdistyksen suojista suoritettavaksi.

 Sikarihuoneen tarkoitushakuisesti eskaloidut tapahtumat katkaisivat kamelin selkärangan.

Minua ei uhkailla.
 
Sen sävyinen verhottukin uhkaus että aiheutetaan normielämään hankaluuksia kun olen isä  ja hankaloitetaan elämää ei toimi.
Tapa jolla se liuhuletti käyttää siis käytti silloinkin alan toimijaa hyväkseen ei jää vastaamatta.

Vastineeni tulette kenties näkemään piahkoin, mutta se ei kyllä kohdistu yhteenkään yhdistykseen ei alalla toimijaan eikä henkilöön.

Mutta sitä saa mitä tilaa...

Suoraan sanottuna vuosienkin jälkeen on yhä niin kokonaisvaltainen luottamuspula ettei sen myötä edes huvita osallistua yhdistyksien toimintaan. Vielä vähemmän aion tukea taloudellisesti toimijaa joka hyväksyy ao.käytösmallin..
Konkursseja on monenlaisia, mutta en silti ole sinisessä sipissä vaan  löytänyt uusia ja paremmin arvomaailmaani vastaavia toimijoita.
Huolellisen tutkimisen= liittyminen ja pitkähkön hiljaislon jälkeen käytiin vielä kerran perusteellisesti kaikki keskustelut päällikkötasolla ihan naamatusten....... elämä hymyilee jälleen

p.s.
mikäli tämä halutaan moderoida niin OHO sano Eemelikin...