Kirjoittaja Aihe: Puhutteleva pikkuisuus  (Luettu 10996 kertaa)

belladonna

Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #60 : 21.10.2022, 22:26 »
Pikkuistelua ja 'age playtä' voisi minusta tavallaan tässä verrata shibariin ja kinbakuun. Shibari on mielenkiinnon kohteena ja harrastuksena yleistynyt viime vuosina todella paljon, jopa irrotettu joissain yhteyksissä BDSM:stä. Monille, ehkä jopa useimmille shibariharrastajille sitominen ei varmaankaan assosioidu kovin vahvasti muinaisiin kidutus- ja vangitsemistekniikoihin, ainakaan kovin usein ja ainakaan kovin raadollisilla tavoilla.

Silti shibarin sitomistekniikat on omaksuttu alkujaan samuraiden käyttämistä ja muista historiallisista vangitsemis-, häpeärangaistus- ja kidutustekniikoista. Tämä on elementti, joka varmasti kiihottaa osaa harrastajista mielikuvana enemmän tai vähemmän suoraan ja osa leikkii sillä enemmän, osa vähemmän suorasti - osa ei lainkaan. Osa ei edes halua ajatella koko asiaa.

Minusta olisi älyllisesti laiskaa ja epärehellistä väittää, että shibarilla ei olisi mitään tekemistä vangitsemisen, kiduttamisen ja häpäisemisen kanssa. Samalla olisi yhtä laiskaa ja epärehellistä väittää, että shibari on vangitsemista, kiduttamista ja häpäisemistä tai ihannoi sitä.

Age playn ja lapsikohtaisen seksuaalihäiriön suhde on sama. Niillä on jotain tekemistä toistensa kanssa, mutta ne eivät ole sama asia.

Vastaavasti voisi väitellä siitä, onko BDSM-kontekstin orjilla ja orjattarilla jotain tekemistä historiallisen orjuuden kanssa. Tietysti on, sieltähän se konsepti ja fantasia tulee. Samalla kyse ei ole yhtään samasta asiasta.

rosepippuri

  • Vieras
Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #61 : 21.10.2022, 22:54 »
Elanor kirjoitti, että pedofilia on seksuaalinen suuntautuminen. Sitä se ei ole. Se on sairaus, häiriö. Homous on seksuaalinen suuntauminen. Älkää tunkeko pedofiliaa samaan joukkoon.

belladonna

Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #62 : 21.10.2022, 23:17 »
Seksuaalinen kiinnostus on yksi seksuaalisuuden osa-alueista. Voimme tuntea seksuaalista kiinnostusta eri-ikäisiin, eri sukupuolta oleviin ihmisiin, toiset meistä myös tiettyihin asioihin tai esineisiin.

Seksuaalisen kiinnostuksen kohdentuminen lapsiin voi tarkoittaa lasten ajattelemista seksuaalisessa mielessä, lapsiin liittyviä seksuaalifantasioita tai seksuaalista kiihottumista lapsista. Seksuaalinen kiinnostus lapsiin (esimerkiksi ”olen kiinnostunut seksuaalisesti lapsista") on eri asia kuin seksuaalisen kiinnostuksen toteuttaminen tekoina (esimerkiksi ”katselen lasten seksuaalista hyväksikäyttöä koskevaa kuvamateriaalia internetissä tai chattailen seksuaalissävytteisiä asioita lapsen kanssa"). Henkilöt, joilla on esimerkiksi seksuaalisia fantasioita lapsia kohtaan, eivät välttämättä koskaan käytännössä toteuta fantasioitaan, koska he ymmärtävät seksuaalisten tekojen haitallisuuden lapselle.

Omia seksuaalisia mieltymyksiään saa toteuttaa tekoina varsin vapaasti, jos se ei loukkaa toisen ihmisen oikeuksia eikä riko lakia. Alaikäisiin lapsiin kohdistuvat seksuaaliset teot, jotka täyttävät rikoksen tunnusmerkistön (rikoslaki), eivät kuulu seksuaalisen ilmaisuvapauden piiriin, vaan ne ovat rikoksia ja niistä seuraa rangaistus.

-- Mielenterveystalo

'Kiinnostus', 'kohdentuminen' ja 'suuntautuminen' ovat tässä yhteydessä pitkälti synonyymejä, kiinnostus sikäli hyvä termi, että se ei indikoi toimintaa. Ihmisen seksuaalisen kiinnostuksen suuntautumisen kohde voi olla terve tai epäterve. Haitalliseksi seksuaalisen kiinnostuneisuuden tekee a.) se, mikäli se johtaa tekoihin, jotka vahingoittavat muita, ja b.) se, että asia on itselle häiritsevä.

Tästä aiheesta väitteleminen alkaa mennä semaattiseksi hiusten halkomiseksi ja koen sinun hyökkäävän olkinukkea vastaan. Näin ollen en enää jatka keskustelua tästä.

belladonna

Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #63 : 21.10.2022, 23:52 »
Noh, sohaisenpa vielä vähän ampiaispesää, kun joskus heittäydyn johdonmukaiseksi:

Jos ikäleikkijä fantasioi, että hän olisi leikissä aikuinen ja hänen aikuinen seksipartnerinsa olisi leikisti lapsi, eikö tämä fantasia itse asiassa kohdennu mielikuviteltuun lapseen? Eli eikö pohjimmiltaan kyse ole mielikuvituslapseen kohdistuvasta seksuaalisesta fantasiasta? Fantasiaa vain ei toteuteta oikean lapsen kanssa, koska fantasioija ymmärtää, että se olisi oikealle lapselle haitallista, mutta fantasiaa voidaan toteuttaa aikuisen partnerin kanssa joka leikkii lasta tai jollain fantastisella tavalla lapsenomaista hahmoa.

Kuinka kaukana 'age play' lopulta on sellaisesta lapsiin liittyvästä seksuaalisesta fantasiasta, joka on eri asia kuin seksuaalisen kiinnostuksen toteuttaminen lapsiin kohdistuvina seksuaalisina tekoina?

Väitän, että osalle lapsista seksuaalisesti fantasiatasolla kiinnostuneista henkilöistä, jotka ymmärtävät, että seksuaalisen teon kohdistaminen lapseen on lapselle haitallista, 'age play' voi olla ratkaisu; ketään vahingoittamaton ja turvallinen tapa toteuttaa fantasiaansa. Jos näin on, ja 'age play' riittää, ehkä jopa ehkäisee oikeisiin lapsiin kohdistuvia seksuaalisia tekoja, se on minusta hyvä asia.

Väitän myös, että joillekin 'age play' ja kiinnostus 'pikkuisiin' voivat myös olla slippery slope alaikäisiin sekaantumiseen. Olisiko siinä Katri Valan puiston tapauksessa voinut olla kyse jostain sellaisesta? Jos näin on, se on väärin ja paha-asia.

Sama ilmiö, kuten 'age play', voinee toisten ihmisten kohdalla johtaa eettisesti hyvään ja toisten kohdalla huonoon lopputulokseen. Epäilemättä jopa saman yksilön kohdalla joskus parempaan ja joskus huonompaan toimintaan.

rosepippuri

  • Vieras
Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #64 : 22.10.2022, 02:08 »
Keski-ikäiset Mirva ja Pentti tykkäävät ageplay -leikeistä. Mirva haluaa leikkiä pikkutyttöä, jota Pentti-isi sitten tulee raiskaamaan. Mirva konttaa lattialla tutti suussa. Vaikka Mirva mielikuvituksessaan onkin pieni tyttö, näkee Pentti silti keski-ikäisen naisen lattialla konttaamassa tutti suussa. Vaikka Mirva kuinka leikkii lasta, ei hän silti sellainen ole. Hän on keski-ikäinen nainen. Jos Pentillä ottaa eteen, kiihottuu hän silloin aikuisesta naisesta, ei lapsesta. Lapsia ei ole lähimaillakaan, ovat vain Mirva ja Pentti.

Itseäni ageplay on lähellä sydäntä, "äidin" roolista asiaa lähestyn. En ole silti mikään pedofiili. Minua kiinnostavat aikuiset miehet, jotka eläytyvät lapsenomaiseen rooliin. Siinä ei ole välttämättä edes mitään seksuaalista. Minua ihastuttaa mies, joka tuo esiin lapsenomaisia ominaisuuksiaan, se on hellyyttävää. Sellainen viattomuus ja haavoittuvaisuus, jota pikkuisen rooliin eläytyvä aikuinen itsestään tuo esiin, on viehättävää. Löytyy siihen seksuaalinenkin puoli, johon voi liittyä roolileikkiä. Toinen osapuoli on silti aikuinen. Ei lapsi. Aikuisen keho ja mieli kiinnostavat itseäni. Oikeat lapset kiihottavat minua yhtä paljon kuin perunasoselaatikko. Eli eivät yhtään.

Pedofiili on henkilö, joka kiihottuu lapsista. Oikeista lapsista.

Aikuinen, joka konttaa lattialla tutti suussa ja lässyttää, ei ole lapsi mistään suunnasta katsottuna.
« Viimeksi muokattu: 22.10.2022, 02:42 kirjoittanut rosepippuri »

Pip

Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #65 : 22.10.2022, 02:11 »
Keski-ikäiset Mirva ja Pentti tykkäävät ageplay -leikeistä. Mirva haluaa leikkiä pikkutyttöä, jota Pentti-isi sitten tulee raiskaamaan. Mirva konttaa lattialla tutti suussa. Vaikka Mirva mielikuvituksessaan onkin pieni tyttö, näkee Pentti silti keski-ikäisen naisen lattialla konttaamassa tutti suussa. Vaikka Mirva kuinka leikkii lasta, ei hän silti sellainen ole. Hän on keski-ikäinen nainen. Jos Pentillä ottaa eteen, kiihottuu hän silloin aikuisesta naisesta, ei lapsesta. Lapsia ei ole lähimaillakaan, ovat vain Mirva ja Pentti.

Itseäni ageplay on lähellä sydäntä, "äidin" roolista asiaa lähestyn. En ole silti mikään pedofiili. Minua kiinnostavat aikuiset miehet, jotka eläytyvät lapsenomaiseen rooliin. Siinä ei ole välttämättä edes mitään seksuaalista. Minua ihastuttaa mies, joka tuo esiin lapsenomasia ominaisuuksiaan, se on hellyyttävää. Sellainen viattomuus ja haavoittuvaisuus, jota pikkuisen rooliin eläytyvä aikuinen itsestään tuo esiin, on viehättävää. Löytyy siihen seksuaalinenkin puoli, johon voi liittyä roolileikkiä. Toinen osapuoli on silti aikuinen. Ei lapsi. Aikuisen keho ja mieli kiinnostavat itseäni. Oikeat lapset kiihottavat minua yhtä paljon kuin perunasoselaatikko. Eli eivät yhtään.

Pedofiili on henkilö, joka kiihottuu lapsista. Oikeista lapsista.

Aikuinen, joka konttaa lattialla tutti suussa ja lässyttää, ei ole lapsi mistään suunnasta katsottuna.
Tälle tykkäys, vaikken pidäkään vastaavista leikeistä.

belladonna

Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #66 : 22.10.2022, 08:26 »
Rosepippuri, tämä on hyvä ja mielenkiintoinen henkilökohtainen kuvaus age playstä, kiitos siitä.

Siitä miten sinä, minä tai edes Nelli henkilökohtaisesti koemme age playn ei kuitenkaan voi johtaa sitä, mitä se edustaa kaikille age play -fetisisteille.

Age play ei ole pedofiliaa. Toisaalta, vaikka leikkijöistä itsestäänkin tuntuisi, että tässä nyt leikitään pedofiliaa tai insestiä, se on ihan ok, kunhan leikkijät ovat konsensuaalisia aikuisia eikä oikeita lapsia koskaan altisteta leikille.
« Viimeksi muokattu: 22.10.2022, 09:05 kirjoittanut belladonna »

Hra K

Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #67 : 22.10.2022, 19:23 »


Seksuaalisen kiinnostuksen kohdentuminen lapsiin voi tarkoittaa lasten ajattelemista seksuaalisessa mielessä, lapsiin liittyviä seksuaalifantasioita tai seksuaalista kiihottumista lapsista."

Tässäpä se ero on: Ikäleikeissä kiinnostus kohdistuu aikuiseen ja tämä aikuinen, olkoon leikki mikä tahansa,  aiheuttaa kiihoittumisen. Juuri tämän takia sitä kutsutaan leikiksi.

jk. Lainaus meni vähän mönkkeliksi.  Syytän luuria.

rosepippuri

  • Vieras
Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #68 : 22.10.2022, 19:56 »
Nimenomaan!
"Tässäpä se ero on: Ikäleikeissä kiinnostus kohdistuu aikuiseen ja tämä aikuinen, olkoon leikki mikä tahansa,  aiheuttaa kiihoittumisen. Juuri tämän takia sitä kutsutaan leikiksi."
Nimenomaan.

En usko että pedofiiliä kiinnostaa aikuinen tantta tenavaipoissa, vaikka olisi kuinka hiukset saparoilla ja pehmoeläin kainalossa. Ei se mielikuvitusleikki muuta aikuista lapseksi.

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #69 : 22.10.2022, 23:14 »
Jatkan sivupolulla pedofiliasta.

Käsittääkseni enenevässä määrin lapsikohteinen seksuaalisuus nähdään seksuaalisena suuntautumisena, koska sille väitteelle että kyseistä suuntausta saisi muutettua, ei tietääkseni juuri ole tukea tai näyttöä. Häiriöiksi luokitellaan yleensä siinä kohti, kun aiheutuu merkittävää kärsimystä/haittaa itselle tai muille. Siinä missä muita seksuaalisia suuntautumisia (heterous, homous, biseksuaalisuus jne.) saa toteuttaa, niin tätä kuitenkaan sellaisenaan ei, ja siten se eroaa muista suuntautumisista ja voi aiheuttaa hämmennystä. Lisäksi moni tunnistaa tätä suuntausta jo melko nuorena itsessään, kuten myös esim. homoutta. Stigma suuntautumisesta syntyy siis melko varhain. Määrittelystä suuntautumiseksi löytyy kansainvälistä tutkimusta, jos haluaa kaivaa.

Ja tuo stigma on sitten se, mihin pikkuiset, ageplayerit jne. törmäävät muiden suhtautumisissa ja toisaalta myös sisäisesti, kun se stigma on kulttuurisesti hyvin vahvasti olemassa ja sieltä itseen omaksuttu enemmän tai vähemmän. En tiedä littleä, joka ei olisi ristiriitaisten tunteiden kanssa paininut tähän stigmaan liittyen.

rosepippuri

  • Vieras
Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #70 : 23.10.2022, 01:21 »
Vielä, Belladonna kirjoitti:

"Jos ikäleikkijä fantasioi, että hän olisi leikissä aikuinen ja hänen aikuinen seksipartnerinsa olisi leikisti lapsi, eikö tämä fantasia itse asiassa kohdennu mielikuviteltuun lapseen? Eli eikö pohjimmiltaan kyse ole mielikuvituslapseen kohdistuvasta seksuaalisesta fantasiasta? Fantasiaa vain ei toteuteta oikean lapsen kanssa, koska fantasioija ymmärtää, että se olisi oikealle lapselle haitallista......"

Ei. Minä en ageplayerina fantasioi lapsista. En mielikuvituslapsista, enkä todellisista lapsista. En haluaisi toteuttaa mitään fantasiaa oikean lapsen kanssa, lapset eivät pyöri fantasioissani.

Minä fantasioin aikuisesta ihmisestä, joka eläytyy lapsenomaiseen rooliin. Aikuisesta miehestä, joka vetää potkupuvun päällensä, pistää tutin suuhunsa ja kenties leikkii leluautoilla ja sanoo Gää gää guu guu.

Jos minä fantasioisin lapsista, olisin pedofiili.
« Viimeksi muokattu: 23.10.2022, 06:27 kirjoittanut rosepippuri »

Pikkupöllö

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 155
  • Pöllö, kissa, nainen - yhtäkaikki hiiret varokoon
  • Galleria
Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #71 : 23.10.2022, 01:43 »
En tiedä littleä, joka ei olisi ristiriitaisten tunteiden kanssa paininut tähän stigmaan liittyen.

Mutta meitä on.

belladonna

Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #72 : 23.10.2022, 19:30 »
Mä oon itse mun 'age play' -fantasioissa ja sessioissa se lapsenrooliin eläytyvä osapuoli. Ja kyllä mä niissä fantasioissa olen lapsi, en lasta esittävä aikuinen. Oikeasti mä tietysti olen aikuinen ja se on mun 'age play' -partnereille selvää. Mun 'age play' -partnerit eivät ole koskaan olleet seksuaalisesti kiinnostuneita oikeista lapsista, enkä minä ole seksuaalisesti kiinnostunut oikeista lapsista.

Silti se fantasia käsittelee lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä. Ja kyllä, se on minusta melko synkkää ja pimeää. BDSM mahdollistaa monenlaisten synkkien ja pimeiden fantasioiden käsittelemisen ei-vahingollisesti.

Mun 'age play' -fantasioihin liittyy sitä pikkuistelevaa söpöyttä ja hellyyttävyyttä, mutta myös pimeyttä. Kontrasti näiden aspektien välillä on se, mikä kutkuttaa.

pikkusisko

Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #73 : 23.10.2022, 20:51 »
Mä oon itse mun 'age play' -fantasioissa ja sessioissa se lapsenrooliin eläytyvä osapuoli. Ja kyllä mä niissä fantasioissa olen lapsi, en lasta esittävä aikuinen. Oikeasti mä tietysti olen aikuinen ja se on mun 'age play' -partnereille selvää. Mun 'age play' -partnerit eivät ole koskaan olleet seksuaalisesti kiinnostuneita oikeista lapsista, enkä minä ole seksuaalisesti kiinnostunut oikeista lapsista.

Silti se fantasia käsittelee lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä. Ja kyllä, se on minusta melko synkkää ja pimeää. BDSM mahdollistaa monenlaisten synkkien ja pimeiden fantasioiden käsittelemisen ei-vahingollisesti.

Mun 'age play' -fantasioihin liittyy sitä pikkuistelevaa söpöyttä ja hellyyttävyyttä, mutta myös pimeyttä. Kontrasti näiden aspektien välillä on se, mikä kutkuttaa.

Kiitos sanoittamisesta belladonna ❤️ minäkin koen juuri näin. Ne fantasiat on tosiaan jo lähtöjään pimeistä paikoista. Välillä niistä löytyy hirveyksiä joita ei ole osannut odottaa eikä voisi itsessään mitenkään sietää, jollei olisi toisen kanssa turvassa, ja jollei lopulta tietäisi että nekin mielikuvat on fantasioita ja fetissejä muiden joukossa tekemättä kenestäkään pahaa, vaikka niihin sisältyykin kiihottuminen aivan äärimmäisestä pahuudesta.

Mutta rehellisyyden nimissä sitä se tosiaan mulle on, itseni ja toisen tyydyttämistä mielikuvilla pahimmasta kuviteltavissa olevasta seksuaalisesta väkivallasta. Jos sen oikein rumasti sanoo, pedofiliakin voi kiihottaa fantasioissa, vaikkei itsellä olisi minkäänlaisia pedofiilisiä taipumuksia. Kuten on ilmi tullut tässäkin ketjussa, kinkyyden spektrissä on valtavasti verrannollisia vastinpareja, ageplayihin vain ymmärrettävästi liittyy erityistä tulenarkuutta.

belladonna

Vs: Puhutteleva pikkuisuus
« Vastaus #74 : 23.10.2022, 22:40 »
Kiitos pikkusisko. Meinasin viitata sun viimeisinpään blogikirjoitukseen, että lukekaa esim. se.

Mä ymmärrän kyllä, että kukaan ei, yllätys yllätys, halua leimautua pedofiiliksi, ja siksi 'age playn' saati söpön pikkuisuuden yhteys lapsen hyväksikäyttöön liittyviin fantasioihin on kipeä ja vaikeasti käsiteltävä asia. Samalla kuitenkin väite, että 'age playllä' ei olisi mitään tekemistä lapsiin liittyvällä fantasioinnilla on mun näkövinkkelistä yhtä älytön, kuin jos väittäisi, että 'rape playllä' ei ole mitään tekemistä raiskausfantasioiden kanssa. Edelleenkään rape play ei kuitenkaan ole raiskaus, eivätkä 'rape play' -fantasioijat ja -leikkijät ole raiskaajia.

Musta ei pitäisi olla ihan mahdottoman vaikeasti ymmärrettävä konsepti, että pehmonallella on jotain tekemistä oikean karhun kanssa, mutta samalla se ei ole oikea karhu.
« Viimeksi muokattu: 23.10.2022, 22:59 kirjoittanut belladonna »