Kirjoittaja Aihe: Turvallinen tila, missä se on ja miten sinne pääsee?  (Luettu 10127 kertaa)

Blondewolf

Vs: Turvallinen tila, missä se on ja miten sinne pääsee?
« Vastaus #15 : 31.10.2022, 12:23 »
Turvallinen tila ei ole mikään tila joka olisi erityisen turvallinen tai muuta höpöä. Jos esim. yliopistojen turvallisuudessa oikeasti olisi jotain ongelmia olisi varmaan syytä keskittyä siihen turvallisuuten eikä alkaa kyltittämään alueita progressiivisen vasemmiston poliittisella kielellä ja ideologian mukaisesti.

Ja jos turvallisuudessa oikeasti olisi jotain ongelmia niin olisi varmaan kiire selvittää mitä ne ovat ja mitä niille pitäisi tehdä että yliopisto tai muu paikka sitten olisi turvallinen. Mutta oikeastihan mitään turvaongemaa ei ole vaan alueita vaan merkataan poliittisiksi tiloiksi tietyn poliittisen liikehdinnän toimesta. Ja todistusaineistokin on selvä. Ei "turvallisia tiloja" aseteta muiden toimesta kuin vasemmiston. Ei oikeistolaisissa instituutioissa ta agendoissa ole missään tälläisten tilojen luominen.

Tietysti on olemassa paljon politiikkaa seuraamattomia ihmisiä jotka eivät edes ymmärrä mistä tässä on kyse ja kuvittelevat vaan tekevänsä "hyvää" ja lisäävänsä turvallisuutta kun se on ovelasti retorisesti sidottu vasemmiston agendaan.


fido

Vs: Turvallinen tila, missä se on ja miten sinne pääsee?
« Vastaus #16 : 31.10.2022, 12:51 »
Mitä se haittaa vaikka se olisikin vasemmiston agendaa, kun se lisää hyvinvointia ja turvallisuudentunnetta, ihmisten diversiteettiä. Mitäs epäkannatettavaa siinä voi olla? Itse en halua edes mennä muualle kuin turvallisiin tiloihin. Pidän naurettavana ideaa, että kaikkien pitäisi vaan lurkkia tiukasti rajatuissa kuplissa keskenään saman mielisten kanssa.

elanor

  • Rsyke
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 324
  • You can't take the sky from me
  • Galleria
Vs: Turvallinen tila, missä se on ja miten sinne pääsee?
« Vastaus #17 : 31.10.2022, 13:53 »
Kokoomusnuorten "Code of Conduct" on sisällöllisesti ihan samaa settiä kuin turvallisemman tilan periaatteet.

https://www.kokoomusnuoret.fi/kokoomusnuorten-code-of-conduct/

Tämä on vain yksi esimerkki oikeistolaisista pyrkimyksistä turvallisempaan tilaan - tää oli helpoin arvata ja etsiä nopeasti tässä työpäivän lomassa. Jos asia oikeasti kiinnostaa, tutkimalla löytyy varmasti rutkasti lisää.

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2958
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Turvallinen tila, missä se on ja miten sinne pääsee?
« Vastaus #18 : 31.10.2022, 13:59 »
Mitä se haittaa vaikka se olisikin vasemmiston agendaa, kun se lisää hyvinvointia ja turvallisuudentunnetta, ihmisten diversiteettiä. Mitäs epäkannatettavaa siinä voi olla? Itse en halua edes mennä muualle kuin turvallisiin tiloihin. Pidän naurettavana ideaa, että kaikkien pitäisi vaan lurkkia tiukasti rajatuissa kuplissa keskenään saman mielisten kanssa.

Ilman sitä vittuilua, mitä muuta turvallinen tila on, kuin samanhenkisten ihmisten toteuttama ilmapiiri ja toimintamalli, johon esim. käyttäytymismallista poikkeavat eivät ole tervetulleita eli siis kupla ?  ???
Esimerkiksi itsen olen hyvinkin räväkkä ihminen joka loukkaa muiden tunteita suunnilleen aina kun olen paikalla ja avaan suuni, se ei perustu siihen, että tahallisesti olen mulkku, mutta kun olen mulkku, ja mulkkuna pysyn ;D

Pip

Vs: Turvallinen tila, missä se on ja miten sinne pääsee?
« Vastaus #19 : 31.10.2022, 14:12 »
Meidän pitäis lyödä stogen kanssa mulkut päämme yhteen ja pitää ihan oma miittimme, tai sit jopa perustaa yhdistys, ehkä jopa politiikkaan mukaan kunnallisella tasolla ja kun meidät on siellä hyväkshavaittu, niin valtakunnalliselle tasolle vaikuttamaan.

Blondewolf

Vs: Turvallinen tila, missä se on ja miten sinne pääsee?
« Vastaus #20 : 31.10.2022, 15:08 »
Mitä se haittaa vaikka se olisikin vasemmiston agendaa, kun se lisää hyvinvointia ja turvallisuudentunnetta, ihmisten diversiteettiä. Mitäs epäkannatettavaa siinä voi olla? Itse en halua edes mennä muualle kuin turvallisiin tiloihin. Pidän naurettavana ideaa, että kaikkien pitäisi vaan lurkkia tiukasti rajatuissa kuplissa keskenään saman mielisten kanssa.

Ilman sitä vittuilua, mitä muuta turvallinen tila on, kuin samanhenkisten ihmisten toteuttama ilmapiiri ja toimintamalli, johon esim. käyttäytymismallista poikkeavat eivät ole tervetulleita eli siis kupla ?  ???
Esimerkiksi itsen olen hyvinkin räväkkä ihminen joka loukkaa muiden tunteita suunnilleen aina kun olen paikalla ja avaan suuni, se ei perustu siihen, että tahallisesti olen mulkku, mutta kun olen mulkku, ja mulkkuna pysyn ;D

No ihan ensimmäisenä tulisi mieleen yliopistolaki ja puolueettomuusvaatimus. Ei ole ollenkaan asiallista alkaa liputtamaan yliopiston tiloja poliittisten ideologioiden mukaan.

gynegologi

  • Vieras
Vs: Turvallinen tila, missä se on ja miten sinne pääsee?
« Vastaus #21 : 31.10.2022, 15:53 »
Joakim Vigelius, tampereen yliopisto ja kuukautiset.
Päivi Räsänen Helsingin yliopisto ja arvot ristiriidassa
Turun yliopisto naistutkimus suolakiteet.

Onhan näitä. Tuossa hakusanoja, en laita linkkejä jotta tila säilyy turvallisena.


Pikkupöllö

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 154
  • Pöllö, kissa, nainen - yhtäkaikki hiiret varokoon
  • Galleria
Vs: Turvallinen tila, missä se on ja miten sinne pääsee?
« Vastaus #22 : 31.10.2022, 16:48 »
No ihan ensimmäisenä tulisi mieleen yliopistolaki ja puolueettomuusvaatimus. Ei ole ollenkaan asiallista alkaa liputtamaan yliopiston tiloja poliittisten ideologioiden mukaan.
En ole vielä puolikastakaan todistetta nähnyt sille väitteelle, että turvallinen tila olisi jotenkin poliittinen ideologia. Sen sijaan vastakkaisia todisteita on esitetty tässäkin keskustelussa.

Tuntuu pikemminkin vain keinolta tyrmätä koko turvallinen tila, kun ei se satu itselle sopimaan.

PuolivilliNaaras

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 338
  • I have seen it all
  • Galleria
Vs: Turvallinen tila, missä se on ja miten sinne pääsee?
« Vastaus #23 : 31.10.2022, 17:18 »
Turvallisia tai turvallisempia tiloja on varmasti monenlaisia läsnä olevista ihmisistä ja heidän tarpeistaan riippuen. Se mikä on yhdelle turvallista, ei aina ole sitä toiselle. Yleiset säännöt (esim. yritä olla olematta ihan mulkku) sopii suunnilleen kaikkiin tiloihin, ja osa säännöistä voi olla enemmän spesifejä. Voi olla vaikkapa perusteltua, että syömishäiriöisten tukiryhmässä ei puhuta siitä miten paljon kukakin syö/ei syö tai kuinka monta kaloria poltti juoksumatolla. Sellaiset säännöt joilla on tarkoitus ainoastaan hiljentää eriävät mielipiteet, eivät luo turvallisuutta vaan henkistä väkivaltaa.

Turvallinen tila ei ole pelkästään sitä, että vältetään kaikkea minkä joku voisi kokea ikäväksi, vaan ihmisten tulee myös ottaa vastuuta omista tunteistaan. Esimerkiksi kun syömishäiriöstä kärsivä tulee työpaikan taukotilaan, missä kollega kertoo dieetistään, hän ei voi vedota tukiryhmänsä turvallisen tilan sääntöihin. Hän voi kauniisti sanoa että kokee aiheen ikävänä, mutta ei voi vaatia siitä vaikenemista. Hän voi myös poistua paikalta. Hän voi prosessoida omia negatiivisia tunteitaan, kunnes keskustelunaihe ei enää häiritse.

Kaiken kaikkiaan mitään täydellistä turvallisuutta ei ole. On huomioonottamista, joustamista, ymmärrystä ja anteeksiantoa. On vuoropuhelua, jossa uskalletaan sanoa asioita ääneen, ja kuunnellaan mitä muilla on sanottavana. On turvallista tilaa, jossa voidaan asettaa rajoja sille, mitä tarvitsee sietää, milloin ei tarvitse enää joustaa, tai milloin ei enää tarvitse kuunnella. Kaikki tämä tasapainoilu vaatii sellaista älykkyyttä ja taitoa, missä varmasti jokaisella on omat puutteensa.

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Turvallinen tila, missä se on ja miten sinne pääsee?
« Vastaus #24 : 31.10.2022, 18:55 »
Jotenkin tuntuu siltä, että nykyisin ihmiset vaativat enemmän. "Minulla on oikeus..."
Sen sijaan, että peräänkuulutetaan suureen ääneen omia oikeuksia, kannattaisi opetella sietämistä, kuuntelemista, kunnioitusta, huomioimista. Ja kyllä, myös sitä ettei kaikkea tarvitse sietää. Rajan löytäminen saattaa olla veteen piirretty viiva ja joka päivä sietokyky on erilainen.

Komppaan PVN:n kappaletta. "
Kaiken kaikkiaan mitään täydellistä turvallisuutta ei ole. On huomioonottamista, joustamista, ymmärrystä ja anteeksiantoa. On vuoropuhelua, jossa uskalletaan sanoa asioita ääneen, ja kuunnellaan mitä muilla on sanottavana. On turvallista tilaa, jossa voidaan asettaa rajoja sille, mitä tarvitsee sietää, milloin ei tarvitse enää joustaa, tai milloin ei enää tarvitse kuunnella. Kaikki tämä tasapainoilu vaatii sellaista älykkyyttä ja taitoa, missä varmasti jokaisella on omat puutteensa."

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
Vs: Turvallinen tila, missä se on ja miten sinne pääsee?
« Vastaus #25 : 31.10.2022, 19:24 »
Olen nyt tylsä rajoja ei ole tarve venyttää ok 10 lyönnin jälkeen voi antaa 2 se on ok .

Minulla on oikeus sanoa mitkä jutut on red flag niistä EI edes keskustella . puheet on puhuttu

ennen sessiota oli se maksullinen tai ilmainen . tulkinnan varaiset jutut vedetään sit herkällä

korvalla . subin EI tarvitse joustaa ei edes orjan Dominan homma on lukea missä mennään

sori vaan jos taas astuin jonkun varpaille  " AINUT " jolla on yli 40v kokemus.

morjasi

Vs: Turvallinen tila, missä se on ja miten sinne pääsee?
« Vastaus #26 : 01.11.2022, 19:30 »
Toimiiko tämä "turvallinen tila" kaupallisessa toiminnassa vai keskittyykö paikkoihin, joissa kaikkien viihtyminen ei ole elinehto?

NaughtyGorgeous

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2257
  • Galleria
    • Blogi
Vs: Turvallinen tila, missä se on ja miten sinne pääsee?
« Vastaus #27 : 01.11.2022, 19:49 »
Toimiiko tämä "turvallinen tila" kaupallisessa toiminnassa vai keskittyykö paikkoihin, joissa kaikkien viihtyminen ei ole elinehto?

Kokemukseni mukaan myös kaupalliset toimijat ovat ottaneet termin ja käytänteet käyttöön. Ainakin olen törmännyt kahviloihin, ravintoloihin ja tanssistudioihin.

faerie

  • Bizarre Club
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 90
  • Kokeilunhaluinen sensualisti.
  • Galleria
Vs: Turvallinen tila, missä se on ja miten sinne pääsee?
« Vastaus #28 : 01.11.2022, 22:39 »
Lainaus
Toimiiko tämä "turvallinen tila" kaupallisessa toiminnassa vai keskittyykö paikkoihin, joissa kaikkien viihtyminen ei ole elinehto?

Kokemukseni mukaan myös kaupalliset toimijat ovat ottaneet termin ja käytänteet käyttöön. Ainakin olen törmännyt kahviloihin, ravintoloihin ja tanssistudioihin.

Turvallinen tila syntyi periaatteena Yhdysvalloissa naisten ja LGBT liikkeissä heidän kamppaillessaan oikeuksiensa ja turvallisuutensa puolesta. Luin tosin lyhyen artikkelin, että alkuperäinen idea olisi syntynyt jo 1940 luvulla yritysmaailmassa, josta se kulkeutui naisten ja seksuaalisten vähemmistöjen käyttöön hieman muokattuna.

Mun on hieman vaikea ymmärtää, mikä turvallisen tilan käytännöissä ja ohjeissa on pyrkimyksenä niin vaikeaa ja ylivoimaista ymmärtää. Laskettakoon mun puutteeksi. Ne on nimenomaan tarkoitettu tilanteisiin, joissa kaikkien viihtyminen on elinehto kenenkään estämättä muiden viihtymistä huonolla käytöksellään.

Karkea esimerkki: Rane on 50+ setämies, joka viljelee sukujuhlissa rasvaisia juttuja, vihjailee nuoremmille naisille ja muuttuu humaltuessaan häiriköksi. Kieltäytyy tällä kertaa häissä tervehtimästä serkkunsa tyttöä ja tämän naispuolista kumppania muristen lesboista, haukkuu hiprakassa ruokaa hakiessaan suureen ääneen vegaanisen ruokavaihtoehdon hinttien ja pupujen ruoaksi tuijottaen edellistä paria, haukkuu pöydän ääressä vieressä istuvilleen veljenpoikansa värillistä kumppania banaanin mussuttajaksi kuvitellen, ettei puheensa kantaudu koko pöytäseurueelle, kourii humaltuessaan vaimonsa siskoa tanssilattialla vaimon hävetessä silmät päästään. ... Suku kyllästyy tähän ja ottaa käyttöön oman versionsa turvallisen tilan säännöistä jakaen ne seuraavien sukujuhlien kutsun mukana. Rane käyttäytyy entiseen malliin ja saa porttikiellon sääntöjen rikkomisen perusteella. Kutsuja ei hänelle enää tule. Rane jää kihisemään helkutin vihervassarisuvakkien vallankäytöstä ...

Kirjoitin kärjistetyn esimerkin vääntääkseni asian rautalangasta.

Moni kinky on joutunut todistamaan kaikille avoimissa bileissä humalaisten vaniljoiden törttöilyä, kun eivät ole osanneet bilekäyttäytymistä ja rajojen kunnioittamista. Ovat rikkoneet käytännössä turvallisemman tilan periaatteita.

Ohessa Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan turvallisemman tilan periaatteet: https://hyy.fi/fi/uutiset/hyyn-turvallisemman-tilan-periaatteet Eivät juurikaan poikkea Kokoomusnuorten vastaavista. Nää on kaiki hiemen erilaisia versioita samasta perusideasta. Käyttäydy hyvin ja anna muille tilaa.

PuoliVilliNaaraalla ja Lady Whipillä on yllä erinomaiset kommentit aiheesta.

 

Pip

Vs: Turvallinen tila, missä se on ja miten sinne pääsee?
« Vastaus #29 : 01.11.2022, 22:46 »
Lainaus
Toimiiko tämä "turvallinen tila" kaupallisessa toiminnassa vai keskittyykö paikkoihin, joissa kaikkien viihtyminen ei ole elinehto?

Kokemukseni mukaan myös kaupalliset toimijat ovat ottaneet termin ja käytänteet käyttöön. Ainakin olen törmännyt kahviloihin, ravintoloihin ja tanssistudioihin.

Turvallinen tila syntyi periaatteena Yhdysvalloissa naisten ja LGBT liikkeissä heidän kamppaillessaan oikeuksiensa ja turvallisuutensa puolesta. Luin tosin lyhyen artikkelin, että alkuperäinen idea olisi syntynyt jo 1940 luvulla yritysmaailmassa, josta se kulkeutui naisten ja seksuaalisten vähemmistöjen käyttöön hieman muokattuna.

Mun on hieman vaikea ymmärtää, mikä turvallisen tilan käytännöissä ja ohjeissa on pyrkimyksenä niin vaikeaa ja ylivoimaista ymmärtää. Laskettakoon mun puutteeksi. Ne on nimenomaan tarkoitettu tilanteisiin, joissa kaikkien viihtyminen on elinehto kenenkään estämättä muiden viihtymistä huonolla käytöksellään.

Karkea esimerkki: Rane on 50+ setämies, joka viljelee sukujuhlissa rasvaisia juttuja, vihjailee nuoremmille naisille ja muuttuu humaltuessaan häiriköksi. Kieltäytyy tällä kertaa häissä tervehtimästä serkkunsa tyttöä ja tämän naispuolista kumppania muristen lesboista, haukkuu hiprakassa ruokaa hakiessaan suureen ääneen vegaanisen ruokavaihtoehdon hinttien ja pupujen ruoaksi tuijottaen edellistä paria, haukkuu pöydän ääressä vieressä istuvilleen veljenpoikansa värillistä kumppania banaanin mussuttajaksi kuvitellen, ettei puheensa kantaudu koko pöytäseurueelle, kourii humaltuessaan vaimonsa siskoa tanssilattialla vaimon hävetessä silmät päästään. ... Suku kyllästyy tähän ja ottaa käyttöön oman versionsa turvallisen tilan säännöistä jakaen ne seuraavien sukujuhlien kutsun mukana. Rane käyttäytyy entiseen malliin ja saa porttikiellon sääntöjen rikkomisen perusteella. Kutsuja ei hänelle enää tule. Rane jää kihisemään helkutin vihervassarisuvakkien vallankäytöstä ...

Kirjoitin kärjistetyn esimerkin vääntääkseni asian rautalangasta.

Moni kinky on joutunut todistamaan kaikille avoimissa bileissä humalaisten vaniljoiden törttöilyä, kun eivät ole osanneet bilekäyttäytymistä ja rajojen kunnioittamista. Ovat rikkoneet käytännössä turvallisemman tilan periaatteita.

Ohessa Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan turvallisemman tilan periaatteet: https://hyy.fi/fi/uutiset/hyyn-turvallisemman-tilan-periaatteet Eivät juurikaan poikkea Kokoomusnuorten vastaavista. Nää on kaiki hiemen erilaisia versioita samasta perusideasta. Käyttäydy hyvin ja anna muille tilaa.

PuoliVilliNaaraalla ja Lady Whipillä on yllä erinomaiset kommentit aiheesta.

 
On myös todisteita, joissa nämä loukkaantuvat haukkuvat täysin ilman perustetta miehen tällaiseksi setämieheksi. Missä on turvallinen tila meille oikein käyttäytyville setämiehille on? En koe oloani turvallisesti, että vääristä lähtökohdista minut sijaistetaan tällaiseen häiriökäyttäytymiseen pelkästään siksi, että olen +50 vuotias heteromies.