Kirjoittaja Aihe: Kuinka biseksuaali olet?  (Luettu 46156 kertaa)

_Bambi_

  • Vieras
Vs: Kuinka biseksuaali olet?
« Vastaus #15 : 05.09.2012, 15:00 »
Tätä ketjua lukiessa (ja muutenkin) tulee väkisinkin mieleen että ihmiset tuntuvat sekoittavan bi-seksuaalisuuden ja kokeilunhalun keskenään. Varmasti monen mielestä sessiointi/seksin harrastaminen samaa sukupuolta olevan kanssa on ok (tämä koskee etenkin naisia), mutta kuinka moni näistä itseään bisseiksi kutsuvista olisi valmis seurustelusuhteeseen naisen/miehen kanssa (?) Seksuaalinen halu ei ole sama asia kun kyky muodostaa romanttinen ja merkitsevä parisuhde toisen kanssa. _Bambilla_ on silmää naiskauneudelle mutta seurustelu naisen kanssa ei tuntunut sitten kuitenkaan siltä omalta jutulta eli itse olen 0% bi, mutta 100% sessio bi.

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Kuinka biseksuaali olet?
« Vastaus #16 : 05.09.2012, 15:35 »
Kylläpäs ihmiset osaavat heitellä prosenttilukuja  ???

Olen sitä mieltä että oma seksuaalisuuteni ei ole juurikaan muuttunut siitä kun se heräsi joskus teininä. Kaikki elementiti ovat samoja.
Tieto erilaisesta seksuaalisuudesta ja kyky määritellä niin itseä kuin muita on lisääntynyt mutta siinä se sitten onkin. Niin ja kokemus tietenkin.

Jos olisn elänyt erilaisessa kulttuuriympäristössä jossa ei lasten hankkimista heterosuhteessa olisi preferoitu, en usko että olisin toiminut niin kuin tässä elämässä olen tehnyt. Muistan tosin harkinneeni muitakin vaihtoehtoja jo hyvin varhain, vaikka epäilin pitkään etten jälkikasvua ylipäänsä olisi havitellut.
Ja olin myös sitä mieltä ettei seurustelu ylipäätään ole vahvin lajini, yhdessä asumisesta puhumattakaan. Se onko se helpompaa jomman kumman sukupuolen kanssa on vaikea arvioitava.
Edelleen, vaikka olenkin sitä mieltä että sukupuolissa on oma ominaismakunsa niin yksilölliset erot ovat oleellisemmat ihmissuhteen kannalta.

Ja seurusteleminen ylipäänsä iän myötä on hankalampi juttu. Kun on lapset tehty, omakotitalot rakennettu ja ammattikin on vakaa, niin siinä kohtaa ei kovin herkästi lähde enää tempomaan mitään isompia mutoksia, eikä niille ole edes tarvetta.
Samalla tarve määritellä omaa seksuaalisuutta laimenee.
En osaa sanoa kuinka dom tai sub olen, en kuinka lesbo tai hetero tai bi. Oikeastaan minua ei edes kiinnosta. Minä voin ihan rauhassa keskittyä kaikkeen siihen mitä aukeaa 360 astetta aistieni ulottuville, ja sen vaikutukseen itseeni, en kaipaa enää mitään, tai minkäänlaisten, kaukaloitten seinämien tuomaa tukea. Näin on hyvä.

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Kuinka biseksuaali olet?
« Vastaus #17 : 05.09.2012, 17:03 »
Tätä ketjua lukiessa (ja muutenkin) tulee väkisinkin mieleen että ihmiset tuntuvat sekoittavan bi-seksuaalisuuden ja kokeilunhalun keskenään. Varmasti monen mielestä sessiointi/seksin harrastaminen samaa sukupuolta olevan kanssa on ok (tämä koskee etenkin naisia), mutta kuinka moni näistä itseään bisseiksi kutsuvista olisi valmis seurustelusuhteeseen naisen/miehen kanssa (?) Seksuaalinen halu ei ole sama asia kun kyky muodostaa romanttinen ja merkitsevä parisuhde toisen kanssa.

Eli siis pitää olla ensin seurustelusuhde samaa sukupuolta olevan kanssa, ennen kuin voi kutsua itseään bi-seksuaaliksi? Kuinka monen eri sukupuolityypin kanssa pitää sitten panseksuaalin olla seurustellut, ennen kun hän voi kutsua itseään panseksuaaliksi? Entä montako vuorokautta pariskunnan pitää olla "romanttisessa ja merkitsevässä" parisuhteessa, ennen kuin se lasketaan seurustelusuhteeksi (jotkuthan laskevat yhden yön kumppaninsakin entisiin seurustelukumppaneihinsa). ???

Tämähän menee mielenkiintoiseksi... Pitääkö tässä avata ketju sille, että sovitaan ensiksi siitä, mitä bi-seksuaalisuus tarkoittaa? Useimpien mielestä kun pelkät seksifantasiat omasta sukupuolesta riittävät tekemään bi-seksuaalin.

LiseCohen

  • Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1217
  • Untermensch
  • Galleria
    • TOMM¥ €A$H PERVOILUT
Vs: Kuinka biseksuaali olet?
« Vastaus #18 : 05.09.2012, 17:32 »
Tätä ketjua lukiessa (ja muutenkin) tulee väkisinkin mieleen että ihmiset tuntuvat sekoittavan bi-seksuaalisuuden ja kokeilunhalun keskenään. Varmasti monen mielestä sessiointi/seksin harrastaminen samaa sukupuolta olevan kanssa on ok (tämä koskee etenkin naisia), mutta kuinka moni näistä itseään bisseiksi kutsuvista olisi valmis seurustelusuhteeseen naisen/miehen kanssa (?) Seksuaalinen halu ei ole sama asia kun kyky muodostaa romanttinen ja merkitsevä parisuhde toisen kanssa.

Eli siis pitää olla ensin seurustelusuhde samaa sukupuolta olevan kanssa, ennen kuin voi kutsua itseään bi-seksuaaliksi? Kuinka monen eri sukupuolityypin kanssa pitää sitten panseksuaalin olla seurustellut, ennen kun hän voi kutsua itseään panseksuaaliksi? Entä montako vuorokautta pariskunnan pitää olla "romanttisessa ja merkitsevässä" parisuhteessa, ennen kuin se lasketaan seurustelusuhteeksi (jotkuthan laskevat yhden yön kumppaninsakin entisiin seurustelukumppaneihinsa). ???

Tämähän menee mielenkiintoiseksi... Pitääkö tässä avata ketju sille, että sovitaan ensiksi siitä, mitä bi-seksuaalisuus tarkoittaa? Useimpien mielestä kun pelkät seksifantasiat omasta sukupuolesta riittävät tekemään bi-seksuaalin.

Eikä kaikki ihmiset edes halua muodostaa romanttista ja merkitsevää parisuhdetta toiseen ihmiseen; ei mieheen eikä naiseen vaan harrastavat esim. yhdenillanjuttuja. Silloinhan tällaisetkaan ihmiset eivät voi kutsua itseään heteroiksi(?). Entä jos on ollut rakastunut johonkin samaa sukupuolta olevaan ihmiseen, mutta on niin ujo ettei ole uskaltanut kokeilla kepillä jäätä tai rakkauden kohde on hetero?

Minä en ole koskaan tehnyt aloitetta miesten suhteen vaan olen odottanut että minut tullaan iskemään ja valitsen sitten kenen tarjouksen hyväksyn. Nykyinenkin puoliso tuli iskemään minut baarissa ja sille tielle jäin. Viina auttaa ihmeesti irtautumaan estoistaan ja huppelissa olen alkanut useamman kerran iskemään baarissa ihan tuntemattomia naisia ja välillä se on tuottanut tulosta, on saanut kiihkeän tanssin tai suudelman. Joskus on tullut pakit. Mutta ero on siinä että en ole koskaan yrittänyt iskeä yhtään miestä. Aina naisia... ::)

_Bambi_

  • Vieras
Vs: Kuinka biseksuaali olet?
« Vastaus #19 : 05.09.2012, 21:42 »
Lähinnä halusin tuoda esille näkökulman johon olen itse käytännössä törmännyt eli henkilöt, jotka puhuvat itsestään bi-seksuaaleina, mutta lähinnä tarkoittavat tällä samaa sukupuolta olevan kelpuuttamisen seksiseuraksi. Oma koulukunta on että pelkkä seksi/seksuaalinen halu samaa sukupuolta olevaan ei tee ihmisestä bisseä/lesboa/homoa, mutta ehkä tässä ketun ehdotuksen mukaisesti pitäisi ensin määritellä termit ja sitten keskustella. Koska olen tällainen romanttinen höpsö lasken seksuaaliseen suuntautumiseen kuuluvaksi nimenomaan rakastumisen tunteen toiseen, halun muodostaa syvällisempi ihmissuhde....

BuleBule

  • Vieras
Vs: Kuinka biseksuaali olet?
« Vastaus #20 : 05.09.2012, 23:53 »

Minäkin sanoisin, että olen 100% bi. Mieltymykset vaihtelevat sillain fifty-sixty-tyylillä. Parisuhteistani 4/5 on ollut miehen kanssa, varmaan lähinnä sen takia että lesbojen alakulttuuri tuntuu olevan erillään heteroista, ja yhteiskunnasta tuntuu tulevan painetta heterosuhteisiin. Kuten Kattinen sanoi, niin sitten kun se ihminen kolahtaa, niin se kolahtaa.

Karma

  • Rsyke
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 99
  • Miu mau.
  • Galleria
    • Kumikisu
Vs: Kuinka biseksuaali olet?
« Vastaus #21 : 06.09.2012, 00:01 »
Koska olen tällainen romanttinen höpsö lasken seksuaaliseen suuntautumiseen kuuluvaksi nimenomaan rakastumisen tunteen toiseen, halun muodostaa syvällisempi ihmissuhde....

Kai se ongelma on siinä, että niin romantiikka, rakkaus, ihmissuhde kuin syvyyden määrittelykin ovat pitkälti subjektiivisia asioita, kuten esille tuotiin. Siksi asian yksinkertaistaminen rakkaus vs. seksi -jaottelulle on karkea ja toimimaton jako. Ei sillä etteikö myös pelkkä seksiin ja haluun typistäminenkin ole karkeistus, sillä varsinainen sukupuoli/seksuaalisuus/keho/halu -yhtälö on monimutkaisempi kuin yksinkertainen homoheterobi -jaottelu, joka on hyvinkin kulttuurisidonnainen jaottelu.

Taika

  • Vieras
Vs: Kuinka biseksuaali olet?
« Vastaus #22 : 06.09.2012, 00:24 »
Joskus nuorempana olen kokeillut seurustelua naisen kanssa, mutta sen jälkeen kun ensimmäisen kerran kokeilin harrastaa seksiä, huomasin ettei se ole mun juttu. Rakastan naiskauneutta ja mielestäni on luonnollistakin ihailla sitä, mutta seksuaaliseen kanssakäymiseen, eikä nykyisin enää edes seurustelusuhteeseen itsestäni olisi.

katti

  • Vieras
Vs: Kuinka biseksuaali olet?
« Vastaus #23 : 06.09.2012, 00:28 »
Ei sillä etteikö myös pelkkä seksiin ja haluun typistäminenkin ole karkeistus, sillä varsinainen sukupuoli/seksuaalisuus/keho/halu -yhtälö on monimutkaisempi kuin yksinkertainen homoheterobi -jaottelu, joka on hyvinkin kulttuurisidonnainen jaottelu.
Olis kyllä mielenkiintoista olla vaikka sadan vuoden kuluttua kärpäsenä maailman katolla. Että vieläkö elää esim. tuhansien vuosien takaiset heimoperinteet,kuten nyt tai fundamentalismi uskontojen muodossa,joka on vaikuttanut varmaan eniten ikinä ihmisten seksuaalisuuteen,haluisi tai ei. Ja että miten kinkyt jakselevat,varsinkin ne true hc:eet-

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Kuinka biseksuaali olet?
« Vastaus #24 : 06.09.2012, 07:26 »
Koska olen tällainen romanttinen höpsö lasken seksuaaliseen suuntautumiseen kuuluvaksi nimenomaan rakastumisen tunteen toiseen, halun muodostaa syvällisempi ihmissuhde....

Kai se ongelma on siinä, että niin romantiikka, rakkaus, ihmissuhde kuin syvyyden määrittelykin ovat pitkälti subjektiivisia asioita, kuten esille tuotiin. Siksi asian yksinkertaistaminen rakkaus vs. seksi -jaottelulle on karkea ja toimimaton jako. Ei sillä etteikö myös pelkkä seksiin ja haluun typistäminenkin ole karkeistus, sillä varsinainen sukupuoli/seksuaalisuus/keho/halu -yhtälö on monimutkaisempi kuin yksinkertainen homoheterobi -jaottelu, joka on hyvinkin kulttuurisidonnainen jaottelu.

+1

Mr.Inathu

Vs: Kuinka biseksuaali olet?
« Vastaus #25 : 06.09.2012, 09:23 »
Hyvin samaa mieltä Karman ja Kameleontin kanssa siitä, ettei jaottelu homo/hetero/bi, oikein tunnu luontevalta. Itse olen muodin mukaan määritellyt itseni panseksuaaliksi, mutta sekään ei oikein tunnu omalta.

Itse koen, että sukupuoli tai -puolettomuus on toissijaista ja minua kiinnostaa henkilö persoonana ja jos se persoona kiinnostaa, niin loppu on toissijaista. Joskus muinoin kyllästyttyäni naisten hormonitoiminnan vaihteluihin ja tietäessäni jo kiinnostuvani myös miehistä, yritin jonkin aikaa olla vain homoseksuaali, mutta ei sekään "yllättäen" toiminut :D

Ja aivan yhtä heikosti toimi sittemmin yritys olla pelkkä vanilja...  :o

Eli olen siis sukupuolesta riippumattomalla tavalla mielenkiintoisista persoonallisuusksista seksuaalisesti kiinnostunut henkilö, joka arvostaa naisvartalon kauneutta ja miesvartalon tehokkuutta... Ota tuosta nyt sitten selvää, prosentteja en ainakaan ala tähän latomaan :)

Tai oikeastaan voisin sen verran laittaa niitä prosenttejakin, että leikkikavereista on kahden kymmenen vuoden aikana ollut maksimissaan 15% Y-kromosomin kantajia... Eli ei nyt ehkä ihan fifty-sixty ole menneet ainakaan leikit kuitenkaan...

Niin ja aviosuhdetta, lapsia, omakotitaloa, koiraa tai autoakaan en kuvitellut koskaan tulevani haluamaan... Mutta jotenkin ne on nyt kuitenkin tulleet kaikki hankituiksi... Eikä edes harmita yhtään :D

-Mr.Inathu

pulseproto

  • Vieras
Vs: Kuinka biseksuaali olet?
« Vastaus #26 : 06.09.2012, 16:00 »
pari kertaa elämässäni olen levittänyt aurinkorasvaa miespuolisen frendin selkään..

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Kuinka biseksuaali olet?
« Vastaus #27 : 06.09.2012, 16:25 »
Eikä kaikki ihmiset edes halua muodostaa romanttista ja merkitsevää parisuhdetta toiseen ihmiseen; ei mieheen eikä naiseen vaan harrastavat esim. yhdenillanjuttuja. Silloinhan tällaisetkaan ihmiset eivät voi kutsua itseään heteroiksi(?). Entä jos on ollut rakastunut johonkin samaa sukupuolta olevaan ihmiseen, mutta on niin ujo ettei ole uskaltanut kokeilla kepillä jäätä tai rakkauden kohde on hetero?

Tulee tästä myös mieleen ne lukuisat historian homoseksuaalit, jotka ovat eläneet kulissiparisuhteessa vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa ja jopa ehkä pyöräyttäneet pari lastakin maailmaan todistellakseen ympäröivälle maailmalle heterouttaan, vaikka todellisuudessa olisivat haluneet elää parisuhteessa saman sukupuolen edustajien kanssa. Onko tämä ihminen sitten "hetero" vain siksi, että hän on aina seurustellut vain vastakkaisen sukupuolen kanssa?

Toki ehkä tässä pitäisi painottaa edelleenkin sanoja "romanttinen ja merkitsevä" parisuhde... Silloinhan pelkissä kulissiheteroparisuhteissa elänyt homoseksuaali olisikin aseksuaali, koska hänellä ei ole seksuaalisuutensa todisteeksi yhtäkään "romanttista ja merkitsevää" parisuhdetta!

Parittelimpa taas pilkun kanssa, mutta ainakin yritin vielä syventää näkökulmaani siihen, miksi mielestäni seksuaalisuuden määritelmä ei vaadi (romanttista ja merkitsevää) parisudetta.

Minuet

  • Vieras
Vs: Kuinka biseksuaali olet?
« Vastaus #28 : 09.09.2012, 14:24 »
100% bi, mutta en suinkaan ole kiinnostunut kaikista naisista, kuten jotkut naispuoliset tuttavani tuntuvat ajattelevan. Vain hyvin harvat naiset/miehet ovat kemiallisesti/fyysisesti sopivia.

kisupikkuinen

  • Vieras
Vs: Kuinka biseksuaali olet?
« Vastaus #29 : 09.09.2012, 18:28 »
Viime viikon sunnuntain Iltasanomien luetuimpia juttuja oli:
Kaikki naiset biseksuaaleja? http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-1288495981719.html