Kirjoittaja Aihe: Yle: Pyllyn kommentointi voi pian olla seksuaalista ahdistelua  (Luettu 6873 kertaa)

Pip

"Sul on hyvä lihaskunto."

gynegologi

  • Vieras
Aihetta on käsitelty
https://youtu.be/PxuUkYiaUc8 Sexual Harassment and You
sekä
https://youtu.be/rShtPhMY6k4 Ikäero

Edellämainitut ovat tietysti puhtaasti fiktiota ja parodiaa, eivätkä perustu mihinkään tosielämän tapahtumiin tai tilanteisiin.

On kuitenkin hyvä muistaa että meillä on varaa kehittyä ihmiskuntana, pidetään ensin huoli suoranaisista agressioista, kuten perseen kehumisesta, seuraavassa vaiheessa jalostetaan toimintaa ja tehdään mikroagressioista (=perseen katsomisesta) rangaistavaa ja kolmannessa vaiheessa saatetaan leivättömän pöydän ääreen ajatusrikoksiin syyllistyneet.

Kuten em. videoiden tekijät.

Hyvä tästä tulee 🥰

susa-anniina

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 689
  • Sekarotuinen subikoiranarttu tai jotakin muuta
  • Galleria
"Sul on hyvä lihaskunto."

Ja tän kaveriksi " harrastatko uintia kun sulla on noin kehittyneet keuhkot"?

Jefferson

  • Smurffit
  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 29
  • bi/sub/bottom/tv/cd nahkafettari
  • Galleria
Asetun tässä keskustelussa Susa-Anniinan ja Jukkiksen kannalle.

Ahdistelu ja häirintä ja koskettelu ilman lupaa on jo nyt kiellettyä (ja syytä ollakin) mutta tuo mitä nyt tapahtuu on jotain vielä hirveämpää! Kun tilanne menee siihen, että pelkkä katse tai viaton kehu "näytät muuten hyvältä" voidaan (ja luultavasti tullaan) tulkitsemaan ahdisteluksi, niin lapsi menee ns. pesuveden mukana ja hyvä tarkoitus kääntyy itseään vastaan.

Olisi varmaan poliisin ja oikeuslaitoksen kannalta ollut ongelmattomampaa kirjoittaa suoraan, että kaikkien on pidettävä 5 m turvaväli toisiin, katse maassa ja olla puhumatta toisilleen. En ole varma kuka sitä haluaa mutta epäilemättä kohta joku vastaa tähän ketjuun, että "minä ainakin". Perusteena eteenpäinmeno ja suurempi turvallisuuden tunne aiempaan verrattuna.

Tämän kaltainen kehitys tappaa flirtin, leikin, ilon ja spontaaniuden ihmisten välisestä kanssakäymisestä ja voi johtaa mieluummin pelon lisääntymiseen, ei niinkään turvallisuuden tunteen.

Voisiko joku oikeusministeriössä kirjoittaa selvyyden vuoksi pykälän, jossa luetellaan uloskirjoitetusti nimenomaan mikä ON SALLITTUA ja jota ei tulkita häirinnäksi? Se helpottaisi kovasti...

PVC-essu

-Pitää kysyä jatkossa lupa kehuille.
"Saanko ahdistella seksuaalisesti?"

-Kiertoilmaisu perseen kehumiselle
"Herätät halun seksuaaliseen ahdisteluun!"

Haluaisin ahdistella sinua seksuaalisesti, mikä on sun turvasana?

 >:D

Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1235
  • Truuhampster
  • Galleria
Kylläpä täällä on paljon pelkääjiä. Mietityttää, miten pärjäävät päivittäisessä elämässä, kun on noin pupu housuissa. Itse aion flirttailla ja kehua siihen suostuvaisia ihmisiä jatkossakin, samalla tavalla kuin ennenkin.

Qurat

  • Majuri
  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 674
  • I´m really bad..
  • Galleria
Meillä on ihmisiä, kuka pärjää hyvin. Kuka on sujut itteensa kanssa, kuka tiedää oma arvon, kuka pystyy puolustautumaan, kenen käytös on moitteton, kuka on terve ja fiksu ja sosiaaliseati pärjäävä. Heidän takia me emme tarvii sellaisia lakeja. Sitten  meillä on heitä kuka on epävarmoja itsestään, kenen ukonäkö ei ole niin kaunis, kenen kasvattus, koulutus tai muuten älykkyys ei ile niin huipputasoa, kenen fyysinen ja mentaalinen terveys vaatii työta ja jopa ammattilaisten apua, heitäkin kuka ei ole sosiaalisesti lahjakkaita ja heitä kenellä kultuuri/kasvatustaustan takia sopeutuminen meidän uhteiskuntaan on haastava. Sellaiset lait tehdään puolustakseen heikompia, heitä kuka tarvii selviytakseen apua ja tukea. Tossa lakiehdotuksessa kuitenkiin keskiytyttään enemmään rankaistuksiin ja virheiden luettelemiseen. Kieltämättä laki tule olemaan lainsäädantön periaatteiden alareuna hipoava, eli subjektiiviselle tulkinnalle jää aivan liikaa tilaa. Ja se,n ehkäisy jos mikään, pitäisi olla lakeja luovaan järjestelmän kakkosprioriteetti. Valitettavasti tossa näyttää vahvaasti, että valtio on luovuttanut. On luovuttanut siinä kohta, että resursseja laitettaisin vahvempien, tervempien, hyvin käyttäytyvien ja itsevarmojen ihmiste kasvattamiseen. On luovuttanut taistelussa parempaa yhteiskunta vastaan ja siirtynyt puolustusasemiin. Tämä on surullista.

sweetchild

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 314
  • pikkuinen sweety.
  • Galleria
-Pitää kysyä jatkossa lupa kehuille.
"Saanko ahdistella seksuaalisesti?"

-Kiertoilmaisu perseen kehumiselle
"Herätät halun seksuaaliseen ahdisteluun!"

Haluaisin ahdistella sinua seksuaalisesti, mikä on sun turvasana?

 >:D

 ;D

Jukkis

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 624
  • Ikä ei ole vain numeroita.
  • Galleria
Mä niin näen sieluni silmin kapakan n. 02:00 yöllä ja kohtuullisessa humalassa olevat ihmiset hokemassa jotain :

"Onksh.. ok..... josh mä ... kehun shun jumallishta pershettä?"  Ja sitten pamppu jo viuhuukin.

Tai vaikka uutisen

"Marjatta lähetti ihastukselleen rohkeahkon kuvan itsestään pikkuhepenissä ja vartissa oli poliisi oven takana"

 ???

Toivottavasti ei ihan näin.
Toisaalta, jos näin, vien vähäkarvaisen rintakehäni puumien raavittavaksi paikalliseen humppahelvetiin, ihan vaan rahastuksen toivossa.   ;D

Mä voisin tulla mukaan sileen vaihtoehdoksi kun mulla on rintakarvoja :D. otetaan kaikki rahat pois ja mennään etelän lämpöön katseleen perseitä ?

tuskantuoja

No, eipä tullut yllätyksenä tältä hallituksesta. Taas aivan turha laki ;D Antaa se toki lähes täysin mielivaltasen tulkinta mahdollisuuden tuomiovallan käyttöön ja rankaisemiseen.

Jefferson

  • Smurffit
  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 29
  • bi/sub/bottom/tv/cd nahkafettari
  • Galleria
Kylläpä täällä on paljon pelkääjiä. Mietityttää, miten pärjäävät päivittäisessä elämässä, kun on noin pupu housuissa. Itse aion flirttailla ja kehua siihen suostuvaisia ihmisiä jatkossakin, samalla tavalla kuin ennenkin.

Minua kiinnostaisi kovasti kuulla Alexiosilta, että miten aiot yhdistää flirtin ja kehut sekä spontaaniuden ja uusiin ihmisiin tutustumisen? Aiot siis ilmeisesti flirttailla ja kehua vain ihmisiä, jotka jo tunnet pitkältä ajalta? Aiotko flirttailla ja kehua ketään jota et tunne ennalta? Jonka kanssa flirttisi tai kehusi on ensikommunikointi?

Ja miten todennat suostumuksen jälkikäteen kun nimenomaan siitä varmaan tulee ongelma, jota puidaan oikeudessa monet kerrat. Ja syyttömyysolettama on tässä herkästi kääntymässä pikemminkin päälaelleen eli syyllisyysolettamaksi toisen osapuolen tuntemuksen perusteella, ellei jotenkin ihmeellisesti syytetty onnistu todistamaan erikseen omaa syyttömyyttään. En pidä tämän lainsäädännön suuntaa hyvänä oikeusturvankaan kannalta ajateltuna.

IlonaSinulle

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1659
  • Welcome to the cute side. We NEED coocies.
  • Galleria
Pikainen googlaus kertoo että flirtti on jotain muuta kuin takamuksen kommentointia.

Tässä yksi artikkeli aiheesta https://www.evermind.fi/flirttailu-on-kaikkea-tata-tutkija-loysi-5-flirttailutyylia-ja-kymmenia-tapoja-osoittaa-kiinnostusta/

Uskoisin että noita ohjeita noudattaen ei päädy ikävyyksiin. Tietysti voi valittaa jatkossakin että mitään ei enää uskalla tehdä tai sanoa. Jokainen valitsee ihan itse  :)


Valveuni

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 18
  • Täs siul on semmonen hyvä mies
  • Galleria
Flirttailu ei tietystikään ole mikään helppo laji, koska siinä pitää osata tulkita vastapuolta oikein, mikä ei aina ole niin kovin helppoa. Mutta itse flirttailen lähinnä katseella ja hymyllä ja jos saan vastakaikua, niin sitten kun uskaltaudun juttelemaan, niin voin kehua vaikka hänen hymyä, tai vaikka kivaa vaatetusta. Lähtökohtaisesti jos flirttiin lähdetään kehumalla toisen persettä tai tissejä, niin ollaan jo metsässä.

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2958
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Tässähän ei ole kyse jonkun käytöksestä, vaan siitä, miten joku sen käytöksen tulkkaa.

Aivan sama miten korrektisti omasta mielestään on, jos se tulkitaan jotenkin ahdistavana.
Oikeassa maailmassa, kynnys toki on varmaan jonkinlainen, eikä ihan jokaiseen asiaan tartuta.

Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1235
  • Truuhampster
  • Galleria
Kylläpä täällä on paljon pelkääjiä. Mietityttää, miten pärjäävät päivittäisessä elämässä, kun on noin pupu housuissa. Itse aion flirttailla ja kehua siihen suostuvaisia ihmisiä jatkossakin, samalla tavalla kuin ennenkin.

Minua kiinnostaisi kovasti kuulla Alexiosilta, että miten aiot yhdistää flirtin ja kehut sekä spontaaniuden ja uusiin ihmisiin tutustumisen? Aiot siis ilmeisesti flirttailla ja kehua vain ihmisiä, jotka jo tunnet pitkältä ajalta? Aiotko flirttailla ja kehua ketään jota et tunne ennalta? Jonka kanssa flirttisi tai kehusi on ensikommunikointi?

Ja miten todennat suostumuksen jälkikäteen kun nimenomaan siitä varmaan tulee ongelma, jota puidaan oikeudessa monet kerrat. Ja syyttömyysolettama on tässä herkästi kääntymässä pikemminkin päälaelleen eli syyllisyysolettamaksi toisen osapuolen tuntemuksen perusteella, ellei jotenkin ihmeellisesti syytetty onnistu todistamaan erikseen omaa syyttömyyttään. En pidä tämän lainsäädännön suuntaa hyvänä oikeusturvankaan kannalta ajateltuna.

Jos on uusi tuntematon ihminen kyseessä ja sosiaalinen tilanne on sopiva, kysyn "hei, saako sinua kehua?" Jos ihminen on siihen suostuvainen, niin jatkan kehulla. Tämän jälkeen voin myös kysyä "saako sinuun tutustua enemmän?" ja jatkan (tai en jatka) taas sen pohjalta.

Nää on hei ihan perusasioita, mä en ymmärrä miten voi olla näin vaikeata.