Kirjoittaja Aihe: Onko tarkoitus sanoa miehille haistakaa paska?  (Luettu 17561 kertaa)

KissMaster

Vs: Onko tarkoitus sanoa miehille haistakaa paska?
« Vastaus #15 : 09.12.2022, 19:43 »
Iran eroottisissa illoissahan yksittäiset naiset pääsevät vapaasti (ilmoittautumista ja pääsylippua vastaan) sisään, mutta yksittäisiä miehiä pääsee (virallisesti...) vain 5 kpl - ja Ira valitsee heidät (eli ei noudateta ensimmäisinä ilmoittautuneiden/ lipun ostaneiden periaatetta). Tämän ei-tasa-arvoisen periaatteen vuoksi WildClub on osaltani ollut täysboikotissa aina, ja tulee boikotissa pysymäänkin, ellei Ira vaihda osallistujien sisäänpääsyperiaatteitaan tasa-arvoisiksi. Ja tuskinpa vaihtaa.

Hiljan Mr. Lothar järjesti mökkipikkujoulut. Viikonlopun hinta oli miehiltä 150€, ja naisilta... 30€.  ;D Boikottiin meni Mr. Lotharin kekkeritkin, joskaan en ole hänen juttuihinsa koskaan edes ajatellutkaan osallistua, joten sinällään ei vaikuta mihinkään.  :o

Loppuun vielä lainaus Villi-Iran profiilitekstistä täältä Bdsmbaarista:
"--Eroottisiin iltoihin ovat tervetulleita parit ja naiset sekä 5 jo ennalta sovittua varamiestä, joista on naisilta suositukset.
--Kinkyiltoihin parit, naiset, muunsukupuoliset ja pareina saapuvat jotka tuntevat toisensa entuudestaan. On syytä tavata seuralaisensa ennakkoon, jotta kemiat sopivat yhteen ja saapuminen iltaan yhtä aikaa. Tässä illassa leikitään oman kumppanin kanssa.
--GB iltoihin odotamme mukaan pareja, naisia ja paljon hyvin käyttäytyviä herrasmiehiä."

Siinäpä teille seksuaalista tasa-arvoa. ;D
« Viimeksi muokattu: 09.12.2022, 20:02 kirjoittanut KissMaster »

Qurat

  • Majuri
  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 674
  • I´m really bad..
  • Galleria
Vs: Onko tarkoitus sanoa miehille haistakaa paska?
« Vastaus #16 : 09.12.2022, 21:06 »
Niikauan, kun muistan, on esmes yökerhot ja klubit pitänyt lippupoliitikalla huolta sitä, ettei ympäripäissä örveltäviä uroksia oo liikaa. Ja se on tehty nimenomaan sillä, että lippujen hinnoittelu on sukupuolijakautunut. Mun nuoruudessa vaadittiin myös kunnon kengät ja asialliset vaateet. Usein naisille korkokengissä oli ilmainen sisäänpääsy ( ei siis suomessa) Joten asia ei ole uusi. Ilmiö on vaniljamaailmassa ollut ja varmaasti tulee olemaan jatkossakin. Nyt pervopuolella toiset näkee tarpeelliseksi, toiset ei. ClubX bileissä ei ole kertakaan ollut sukupuolirajoitusta millään tapaa, myös miitit ja aikoina Wäiskillä bileet olit aivan varmaasti kaikille avoimet. Joten on "vapaata" valinnanmahdollisuuta myös. Ehkä sentakia, että sukupuolijakauma on kutakuinkin 50/60 näissä paikoissa. Jos siinäkin tulee ilmiö, missä miehiä alkaa olee selkeesti liika ja se koettaan naisvieraista häiritsevaksi, tulee rajoituksia. Miksi? Koska nakkibileisiin ei lopulta enää kukaan tulee, ei ne miehetkään ja näin näivettyy koko tapahtuma.  Joten rajoitukset on siksi, että kaikkien viihtyvyys säilyisi.

KissMaster

Vs: Onko tarkoitus sanoa miehille haistakaa paska?
« Vastaus #17 : 09.12.2022, 23:15 »
Jos tavoitteena on esim. osallistujien tasainen sukupuolijakauma, siihen tähtäävät rarjoitukset voidaan mainiosti toteuttaa siten, että ne eivät ole sukupuolisesti syrjiviä; jätän jokaisen pohdittavaksi miten se tapahtuu. Ei, se ei liity esim. korkokenkiin, asiallisiin kenkiin/housuihin, eikä erihintaisiin lippuihinkaan.

Jokainen liikeyritys saa kuitenkin valita asiakkaansa, ja niin Ira:kin tekee. Ja ihmiset saavat sitten valita sen mitä yrityksiä suosivat. Asiat on tärkeää kuitenkin tiedostaa, koska tieto on reitti oikeiden kulutusvalintojen äärelle.

Sukupuolista syrjintää on nimenomaan esim. vihjailu siitä, että joku käyttäytyy jotenkin ei-toivotulla tavalla sukupuolestaan johtuen.

Ja se nyt vielä puuttuisikin, jos WildClubin lisäksi myös Club X alkaisi asettaa sukupuolirajoituksia. 😆

semar

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 68
  • Toksinen setämies
  • Galleria
Vs: Onko tarkoitus sanoa miehille haistakaa paska?
« Vastaus #18 : 09.12.2022, 23:20 »
Näinhän tuo menee. Missään näissä piireissä en ole nähnyt mitään tietoista ja tarkoituksellista, periaatteellista miesten syrjintää. Se on sitten asia erikseen, että heterosuhteista puhuttaessa niin täällä kuin vaniljaisessakin maailmassa tahtoo olla jonkin asteista kohtaanto-ongelmaa. Siksi se tilaisuuksien avoimuuden rajaaminen on ymmärretävää vaikka ei kivalta tunnukaan. Itse tapaan ajatella niin päin, että jos minua ei johonkin haluta, niin miksi haluaisin sinne itsekään? Jos jossain on muutenkin miehistä ylitarjontaa, onko järkevää haluta sinne? Ongelmahan tuosta tulee lähinnä jos antaa siitä itselleen kehittyä sellaisen.



D79Mies

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 721
  • Haista vittu ei ole turvasana.
  • Galleria
Vs: Onko tarkoitus sanoa miehille haistakaa paska?
« Vastaus #19 : 09.12.2022, 23:28 »
Itse tapaan ajatella niin päin, että jos minua ei johonkin haluta, niin miksi haluaisin sinne itsekään?
Juuri näin. Maailma on julma, mutta itsekunnioitus salkoon.

KissMaster

Vs: Onko tarkoitus sanoa miehille haistakaa paska?
« Vastaus #20 : 09.12.2022, 23:35 »
Itse tapaan ajatella niin päin, että jos minua ei johonkin haluta, niin miksi haluaisin sinne itsekään?

Ja kuitenkin Suomessa on voimassa laki sukupuolikiintiöistä, ja sitä lakia on ehdotettu laajennettavaksikin. 😉 Eivät ne lait tyhjästä kumpua.

PallasAthene

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 155
  • EI kaveripyyntöjä ilman viestiä jos ei tunneta IRL
  • Galleria
Vs: Onko tarkoitus sanoa miehille haistakaa paska?
« Vastaus #21 : 10.12.2022, 00:01 »
Valitettavasti alkuperäinen kysymys / purkaus ei minulle oikein avautunut erittäin luovasta  (ja välimerkittömästä)  itseilmaisusta johtuen. Joten ehkä kommentoin kokonaan eri asiaa, miihin aloittaja viittaa?

Mutta jos kyse on tapahtumiin liittyvistä ehdoista sukupuoleen,  suuntautumiseen, mieltymyksiin tai vaikkapa ikään (esimerkiksi < 30 v tapaamiset)  liittyen, niin en näe tässä mitään syrjintää tai ongelmaa. Erityisesti jos on kyse  kaupallisesta tapahtumasta, niin järjestäjä ottaa ehkä jopa  taloudellisen riskin rajatessaan osallistujia haluamallaan tavalla.

Mitä tulee Wild Clubiin, niin voisin kuvitella, että järjestelyihin on hyvät perustelut. Joku taisi mainitakin nakkibileet - ilman rajoituksia / kriteereitä voisi käydä niin, että seuraavissa juhlissa ei olisi juhlijoita?

Olen myös itse ollut juhlissa (ei Iran), johon oli eksynyt vieraita, joiden ensisijainen motiivi vaikutti olevan tirkistely ja tunkeilu  ja kink-sheimaus yhteisen ja toista kunnioittavan kokemuksen sijaan. Ja uskon, että rajoituksilla tavoitellaan myös sitä, että pääasiallinen kohdeyleisö viihtyy ja kokee olonsa turvalliseksi.

Jos taas aloittajan melko kryptinen teksti kritisoi sitä, että tapahtumia lähtökohtaisesti järjestetään tietylle rajatulle kohderyhmälle niin varmasti järjestäjillä on hyvät syyt tähänkin. En myöskään mitään syytä miksi itse haluaisin osallistua esimerkiksi subien, miesten, alle 30-vuotiaiden tai vaikkapa anal only-fettareiden tapaamisiin koska  a) en ole kohderyhmää ja b) kyseiset näkökulmat kinkyyteen eivät ole itselleni kiinnostavia.

Ja monesti  myös "omiensa parissa" pystyy keskustelemaan asioista syvällisemmin ja avoimennin kuin "kaikille kaikkea" tapahtumissa, joten tästäkin syystä rajoitukset tai kiintiöt puoltavat paikkaansa.

Terveisin Pallas, joka kohtapuoliin on järjestämässä domme-tapaamista :)

PallasAthene

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 155
  • EI kaveripyyntöjä ilman viestiä jos ei tunneta IRL
  • Galleria
Vs: Onko tarkoitus sanoa miehille haistakaa paska?
« Vastaus #22 : 10.12.2022, 00:10 »
Berliinissä kun menet yksin (miehenä) kinkybileisiin, lippusi maksaa enemmän, kuin jos menisit parina. Naisena pääset ilmaiseksi. Naiset ovat siten kauppatavaraa ja tasahinnoittelu olisi tasa-arvoista. Naisen ilmainen sisäänpääsy sisältää lausumattoman velvoitteen olla saatavilla ikäänkuin tuotteena maksaville asiakkaille, tässä tapauksessa miehille.

Lausumaton velvoite = sinun tulkintasi asiasta. Aika toksinenkin. Olen ollut Berliinissä lukuissa kinkybileissä enkä todellakaan "ole ollut miehille saatavilla". Ja tiedän, että ainakaan niissä klubeissa ja bileissä joissa olen käynyt, ei myöskään ajatella niin. Tasa-arvokysymys on tärkeä asia., mutta kaupallisessa toiminnassa pyritään tuottamaan voittoa, ja siihen on varmasti liiketaloudellinen syy, että miesten lippu on hintavampi käymissäsi paikoissa.

mauje

  • Smurffit
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1464
  • Siitä ei ole lainkaan vaivaa...
  • Galleria
Vs: Onko tarkoitus sanoa miehille haistakaa paska?
« Vastaus #23 : 10.12.2022, 09:04 »
Jos nyt joihinkin paikkoihin on rajattu pääsyä siten etten ole itse kohderyhmää niin tuskin siellä sitten itse viihtyisinkään...silloin voi suunnata mielenkiinnon muihin asioihin. En usko että tällöin kukaan menettää mitään. Minulle tällainen sopii hyvin kun olen yleensä muutenkin melko laiska tekemään itseäni tykö mihinkään.

Jägermies

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 379
  • Noviisi
  • Galleria
Vs: Onko tarkoitus sanoa miehille haistakaa paska?
« Vastaus #24 : 10.12.2022, 11:12 »
Jokainen liikeyritys saa kuitenkin valita asiakkaansa, ja niin Ira:kin tekee.
Ei aivan kuten ravintolakaan ei saa laittaa kylttiä;
 "Homoilta pääsy kielletty."
Lainaus
Oikeustoimilain 1 § mukaan tarjous sitoo antajaansa ja vastaus sitoo vastaajaa. Ravintolaliiketoiminnassa tarjoukseksi tulla ravintolaan asiakkaaksi riittää esimerkiksi led-kyltti, jossa lukee ”OPEN”. Myös ovessa olevat aukioloajat ja esimerkiksi sosiaalisessa mediassa olevat aukioloajat ja hinnat ovat myös tarjous tulla ravintolaan. Seinällä näkyvä juomahinnasto taas on tarjous ostaa alkoholia mainitulla hinnalla.
 Koska yrittäjä on tehnyt tarjouksen, hyväksymällä tarjouksen syntyy sopimus.

Perustuslaki:
Lainaus
 ” Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.”

Yhdenvertaisuuslaki 10 §:
Lainaus
” Syrjintä on välitöntä, jos jotakuta kohdellaan henkilöön liittyvän syyn perusteella epäsuotuisammin kuin jotakuta muuta on kohdeltu, kohdellaan tai kohdeltaisiin vertailukelpoisessa tilanteessa.”

Rikoslaki 11:11 §:
Lainaus
Joka elinkeinotoiminnassa, ammatin harjoittamisessa, yleisönpalvelussa, virkatoiminnassa tai muussa julkisessa tehtävässä taikka julkista tilaisuutta tai yleistä kokousta järjestettäessä ilman hyväksyttävää syytä

1) ei palvele jotakuta yleisesti noudatettavilla ehdoilla,

2) kieltäytyy päästämästä jotakuta tilaisuuteen tai kokoukseen tai poistaa hänet sieltä taikka

3) asettaa jonkun ilmeisen eriarvoiseen tai muita olennaisesti huonompaan asemaan

rodun, kansallisen tai etnisen alkuperän, ihonvärin, kielen, sukupuolen, iän, perhesuhteiden, sukupuolisen suuntautumisen, perimän, vammaisuuden tai terveydentilan taikka uskonnon, yhteiskunnallisen mielipiteen, poliittisen tai ammatillisen toiminnan tai muun näihin rinnastettavan seikan perusteella, on tuomittava, jollei teko ole rangaistava työsyrjintänä tai kiskonnantapaisena työsyrjintänä, syrjinnästä sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.



Kenose

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 54
  • The Body is not one, but one of many
  • Galleria
Vs: Onko tarkoitus sanoa miehille haistakaa paska?
« Vastaus #25 : 10.12.2022, 11:32 »
Mietin et mitenköhän tilanne on esimerkiksi non-op transnaisille, aika monitoimisia kuitenkin olemme. Kunditkin näyttää diggaavan enemmän kun ei.  8)

EDIT: ainakin Berliinin homobaareihin kaveri ei päässyt sisälle kun asui siellä jokunen vuosi sitten.
 

KissMaster

Vs: Onko tarkoitus sanoa miehille haistakaa paska?
« Vastaus #26 : 10.12.2022, 12:29 »
Ei aivan kuten ravintolakaan ei saa laittaa kylttiä; "[seksuaalivähemmistöryhmältä] pääsy kielletty".

Laissa on monessa kohtaa tuo "ilman hyväksyttävää syytä", eli yrittäjän suorittaman asiakasvalinnan/hinnoittelueron tulee perustua johonkin hyväksyttävään syyhyn. Sukupuolisyrjinnän osalta tätä on monasti koestettukin mm. parturi-kampaamoiden sukupuolitettujen hiustenleikkaushinnastojen osalta, ja ne on todettu sallituiksi. Tää menee kyllä ihan off-topicciin.
« Viimeksi muokattu: 10.12.2022, 13:05 kirjoittanut KissMaster »

HuulillaPiirrettyM

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 281
  • TrueMaster 1% Demiurgi emergoitui
  • Galleria
Vs: Onko tarkoitus sanoa miehille haistakaa paska?
« Vastaus #27 : 10.12.2022, 13:23 »
Ei aivan kuten ravintolakaan ei saa laittaa kylttiä; "[seksuaalivähemmistöryhmältä] pääsy kielletty".

Laissa on monessa kohtaa tuo "ilman hyväksyttävää syytä", eli yrittäjän suorittaman asiakasvalinnan/hinnoittelueron tulee perustua johonkin hyväksyttävään syyhyn. Sukupuolisyrjinnän osalta tätä on monasti koestettukin mm. parturi-kampaamoiden sukupuolitettujen hiustenleikkaushinnastojen osalta, ja ne on todettu sallituiksi. Tää menee kyllä ihan off-topicciin.

Ja kuitenkin parturissakin sovelletaan hinnoittelua kuontalon mukaan, toki asiakkaana jää voitonpuolelle kompromissiä tehdessä, pitkät on usein vain puolipitkät, sukupuolta ei sentään tarvitse todistaa. Selkeämpää olisi hakea hinnoitteluperuste työn vaativuuden ja ajan kautta, mutta se ei taas toimi markkinoinnissa. Saakelin hipit, tosin eihän ne käy parturissa  O:-) mutta ovat pilanneet jo vuosikymmeniä ihan hyvän ja selkeän systeemin luomalla poikkeuksen.

Ravintoloissa asiakkaan valitsemisoikeus pätee, ellei peruste ole asiakkaan lajitteluperusteisiin pohjautuva vaan käytökseen tai olemiseen, oudosti ilmaistuna siis henkilökohtainen, vaikka mikäs sen henkilökohtaisempaa toisaalta on kun juurikin määrittävät ominaisuudet tai ulkoiset piirteet. Ennakko-oletuksia ei siis saisi tehdä minkään ulkoisen perusteella. Siinä missä sukupuoli parturissa, on se myös yhtriskunnalliseti hyvin pitkäaikainen peruste ravintoloissa asiakkaiden valikoinnille, hinnoittelulle yms. Tätähän ei se eriarvoiseen asemaan joutuva ryhmä pysty muuttamaan, vaan se etua nauttiva ryhmä, yksinkertaista, mutta käytännössä mahdotonta. Ainakin tähän asti ollut.

Noin yleisedti ottaen jokainen "kerho" saa päättää säännöistään ja tekemisistään tai niin srn luulisi olevan, yleensä vana mennään aina rytisten toiseen laitaan kun yritetään hakea tasapainoa. Miten kukakin yönsä parhaiten nukkuu, kun kokee täysin itselle merkityksettömissäkin yhteyksissä oman oikeustajunsa toteutumisen, keinoista ja moraalistakin usein viisveisaten.

-HPM

"Rakensinko turhaan sinun varaasi ja saanko pettyä
Etsin jotain kirjaa johon luottaa, jossa meidät kerrotaan
Alttaritaulun sävyt jotka koetimme niin huolella vangita
Haalistuu ja kärsimykseen päätyy tämäkin näytelmä"


balthazar

  • Vieras
Vs: Onko tarkoitus sanoa miehille haistakaa paska?
« Vastaus #28 : 10.12.2022, 19:47 »
Toki näinä aikoina kun sukupuolen käsite elää ja hengittää, ei muuta kuin identifioituu naiseksi ja menee naiskiintiöllä ja halvemmalla lipulla sisään. Ei varmaan tarvitse edes vaatetusta vaihtaa, koska sehän olisi seksististä se. Kuka siihen on sanomaan että vaikka kävelee kuin ankka ja pitää ankan ääniä, olisi kuitenkaan ankka. Sehän olisi kertalinttuulla seksististä ja transfobista?

;D

Vaan tosissaan, jo iänvanha ja aika loppuun kaluttu keskustelu homoavioliittojen siunaamisesta kirkossa kaatuu mielestäni aina samaan kiveykseen; jos suljettu yhteisö ei sinua mahduta riveihinsä sellaisena kuin olet, niin mikä hemmetin hinku ja tarve sellaiseen on edes päästä? Paljon paremmat menot tulee kun järjestää itse omanlaisensa.

(hoksasin myös juuri että tämä ketju on jostain syystä "artikkelit" -osiossa, itse en tästä artikkelin aineksia tavoita, mutta voi olla että vaadin kauhalla ja jaan lusikalla)

Kiiviss

  • Turun Baletti
  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 3
  • Galleria
Vs: Onko tarkoitus sanoa miehille haistakaa paska?
« Vastaus #29 : 11.12.2022, 11:37 »
Mulla ei ole kokemusta kiintiöidyistä tapahtumista. Kokisin lähinnä ahdistavana sen, jos menisin ilmaiseksi/halvemmalla sisään ja miehet ajattelisivat mun olevan "näytillä" ja "käytössä" omaa maksuaan vastaan niinkuin joku tässä ketjussa mainitsi joissain paikoissa tapana olevan. En itsekään halua tukea tuollaisia paikkoja joissa ei ole hyvä olla.

Samalla tiedostan, että  kinkytapahtumat ja klubeilu on hauskinta kun paikalla on suunnilleen yhtä paljon naisia ja miehiä. Olin ystävieni kanssa ulkomailla klubilla ja siellä oli ehkä 20/80- jakauma, miehiä enemmän. Miehiä oli reunoilla kauempana katsomassa meidän vartaloita. Ihan avointa ja pitkää tuijotusta ja katsekontaktin hakemista. Ei ollut kivaa tanssiakaan. Niin nälkäinen tunnelma ettei kauaa viihdytty.

Ongelmahan on tässä se, että yksin seksuaalissävytteisiin tapahtumiin haluavia miehiä on vaan räjähdysmäisesti enemmän kuin naisia. :( Siitä sitten halutaan hyötyä hinnoissa kun kysyntää on enemmän kuin tarjontaa miesten kohdalla. Toisaalta naisia päästetään ilmaiseksi, koska eivät muuten tulisi.

Oon aika uusi Turun baletin kanssa, mutta miiteissä näyttäisi olevan onneksi aika tasaista sukupuolten kanssa ja tunnelma oli hyvä. En ole vielä itse käynyt tarkemmin rajatuissa miiteissä, mutta täällä Turussa vaikuttaisi olevan ainakin Maledom-miittejä ja Femsub-miittejä. Eli kokonainen miitti vain miehille jossa saa vinkkejä, verkostoitumista ja kinkyaiheista juttelua.

En ole nähnyt missään valitusta siitä, että ei löytyisi skenestä turvallisia miehiä? Lisäksi melkein kaikki nuoret miehet ainakin tuntuu olevan jollain tasolla ainakin kokeilunhaluisia kinkyhommia kohtaan, eli skenen ulkopuolella on iso määrä myös kultakimpaleita. Ei mulle ainakaan olisi mikään pakollisuus tai edes toive että löytyy miehestä arvosteluja tai tietoa kokemuksesta.

En väitä ettei valitusta saattaisi jossain olla, ehkä elän onnekkaassa tietämättömyyden kuplassa kinkyhalukkaiden luotettavien ja kivojen kinkymiesten varantojen suhteen, kun en oo vähään aikaan hakenut seuraa. Otan kyllä osaa, sillä tämä on ikävä aihe itselle, ja tiedän tämän vaikuttavan paljon syvemmin miehiin kuin itseeni. Tämä on omiaan aiheuttamaan turhautumista ja ulkopuolisuudentunnetta varmasti.

Mitään hyvää ratkaisua ei ole myöskään ole näköpiirissä vielä. Pitäisi saada jollain ihmeen keinolla enemmän naisia kiinnostumaan näistä tapahtumista tai saada osa taphtumista kiinnostuneista miehistä kiinnostumaan jostain muusta, sillä ilmeisesti miehetkin haluaisivat mieluiten olla tasaisen sukupuolijakauman kekkereissä. Tilanne ei siis ratkea niinkään että miehet pitäisi omia bileitä keskenään.