Kirjoittaja Aihe: Orgasmien merkitys  (Luettu 3408 kertaa)

Pipiriina

Orgasmien merkitys
« : 16.02.2023, 10:49 »
Mitä sulle orgasmi merkitsee? Kuinka tärkeitä ne on ja mihin kaikkeen orgasmin saaminen/saamattomuus vaikuttaa? Mä olen omalta kohdaltani pohdiskellut tätä ja musta tuntuu, että alan nyt vasta oikeasti ymmärtämään mistä on kyse. Mun elämässä on pitkään ollut päivittäisen orgasmin toive tai ainakin käsite. Olen siis jollain tavalla ymmärtänyt, että säännölliset orgasmit on mulle tärkeitä. Tavoite ei ole ihan toteutunut, syitä on monia. Nyt ei niihin tässä tarvitse keskittyä, mua kiinnostaa enemmän se itse tarve. Mä alan olla aika vahvasti sitä mieltä, että mun koko hyvinvointi on riippuvainen orgasmeista. Niiden  vapauttamat mielihyvähormonit on niin merkittävä osa sitä, miltä musta päivän mittaan tuntuu, että liian pitkään ilman oleminen näkyy mun mielialassa ihan selvästi. Kyse ei siis ole pelkästään seksuaalisesta tarpeesta tai siitä, miten ikävältä kiihottunut pimppi tuntuu jos se joutuu liian pitkään olemaan siinä tilanteessa (TOSI INHOTTAVALTA!). Kyse on mun koko kehon ja mielen hyvinvoinnista. Olen iloisempi, rennompi ja onnellisempi riittävästi orgasmeja saaneena.

Nyt mua siis kiinnostaa, miten muut tämän aiheen kokevat. Orgasmeista kun puhutaan niin monenlaista ja moni on kertonut myös nauttivansa siitä, että joutuu elämään ilman.

Pipiriina

ps. sitäkin mä mietin, että miten ihmeessä ihminen voi elää näin kauan aikaa ennen kuin tajuaa tällaisia omalle itselle oikeasti merkityksellisiä asioita...

Lupus

  • Bizarre Club
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 116
  • Homo homini lupus!
  • Galleria
Vs: Orgasmien merkitys
« Vastaus #1 : 16.02.2023, 13:11 »
Samoilla linjoilla orgasmin suhteen. Jos päivän aikana on omantoiminnanohjausta vaativia tehtäviä, orgasmi aamulla tai edellisenä iltana edesauttaa sitä, ettei homma mene haahuiluksi. Vaikka ei niin sanotusti panettaisikaan, auttaa orgasmi, jos en saa unta, hermostuttaa, toiset ihmiset ärsyttävät tms. Orgasmi toimii vähän adhd-lääkkeen tavoin, vaik'ei minulla sitä ole diagnosoitukkaan. Pidempi aika ilman orgasmia vie elämää vähän sivuraiteille. Sillä taas ei ole väliä, saako orgasmin kumppanin kanssa vai yksin. Toisen ihmisen kanssa tosin saa myös läheisyyttä ja muutakin vuorovaikutusta, mutta rukkaamalla saatu orgasmi ajaa ihan hyvin asiansa elämän parantamisessa. Kummallekkin on oma aikansa ja paikkansa. Itselleni pitkä tauko ei toimisi, kun ei ole siihen liittyviä fetissejä tai alistumistaipumusta.

Puuma81

Vs: Orgasmien merkitys
« Vastaus #2 : 16.02.2023, 13:12 »
Onpas mielenkiitoinen keskustelun avaus. Mä oon huomannut ainakin sen, että omalla kohdallani iän myötä orgasmit on muuttuneet voimakkaammiksi. Ja myös niiden saaminen tavallaan helpommaksi.

En oo hirveästi pohtinut orgasmin merkitystä omalle hyvinvoinnille. Mä kuulun siihen joukkoon, joille orgasmikontrolli toimii, ainakin tiettyyn rajaan asti. Nautin hyvin paljon siitä kiiman tunteesta, mitä runkkauskielto aiheuttaa. En tiedä mitä vaikutuksia sillä olisi mulle, jos en pääsisi runkkaamaan pitkään aikaan. Aiheuttaisiko se turhautumista tms. Tosin mä pystyn saamaan unessa orgasmin, ehkä se estää liiallisen paineiden kasautumisen. 

fido

Vs: Orgasmien merkitys
« Vastaus #3 : 16.02.2023, 13:29 »
Mulla iän myötä orgasmit ovat muuttuneet jonkun verran pitkäkestoisemmiksi ja sanoisinko ehkä korkeataajuisemmiksi, jos tällainen tekninen fysiikan termi asiaa millään lailla pystyy kuvaamaan, mutta en keksi parempaakaan, sykkii siis tiheämpään tahtiin. Tämä varsinkin silloin jos on heikompi erektio, silloin jotenkin orgasmi tapahtuu syvemmällä kehossa.

Mulla kiimakinkki on iso ja tärkeä kinkki. harjoitan monesti orgasmista pidättäytymistä, en pelkästään tantrisessa mielessä ja/tai saadakseni sitten lopulta parempia orkkuja, vaan se itse "siveys" (hassu sana sinällään, kun en ole siveyden sipuli vaan enemmänkin haureuden sopuli, mut enivei) on siinä ne se juttu mulle näin subina. Parhaiten se toimii, jos oon lätkässä johonkuhun ja ajattelen sitä henkilöä ihan kiimasena, mutta en runkkaa, tiätty suhteessa sama asia ja vielä parempi.

Mutta mitä orgasmi mulle sitten merkitsee? En ole ajatellut asiaa sen syvemmin esim. terveyden kannalta tai mitään. Orkut on mulle vaan hedonista nautintoa. Ja nimenomaan ja varsinkin orgasmikontrolli toimii mulle nautintona ja se on mulle tärkeä kinkki.

Bi-orja84m

Vs: Orgasmien merkitys
« Vastaus #4 : 16.02.2023, 18:09 »
Tää on ihan hyvä aihe.

Itse harrastelen myös toisinaan yksin tai käskystä siveyttä, ja se on aika vahvakin fetissi itselleni, ja sitä kautta on aika helppo peilata omaa ajatusta tähän aiheeseen. Mutta näiden ajatusten ja tuntemusten kirjoittaminen tähän onkin hieman hankalampaa.

Jos elän normaalia arkea jossa koitan saada orgasmin kerran yhdessä-kahdessa päivässä, niin mieleni on vapaampi innostumaan arkisista asioista, käymään jossain ystävien kanssa, harrastaa, lukemaan uutisia tai vaikka oppimaan Saturnus planeetasta jotain. Mutta samalla mieleni on arka ottamaan stressiä pienistä turhista arkisista asioista....  työt, raha, tekemättömät kotiaskareet ja pitäisi sitä kummityttöäkin useammin nähdä jne.

Jos orgasmi väli pitenee päivistä viikkoihin niin huomaan kuinka asiat kääntyy toisinpäin, kun mitä ylempänä kirjoitin. Seksuaalinen ja etenkin kinky henkisyys ottaa itsestäni suuremman otteen. Kaupassa käynti on mielyttävää tuskaa jos kuulee korkokenkien kopinan hyllyjen välissä tai eksyy "vahingossa" ratsastus välineitä pursuavalle osastolle (kivoja piiskoja, nahka hihnoja sekä saappaita hyllyt täynä), hevi osastolta tarttuu matkaan se isoin kurkku pötkylä ajattelematta sen tarkemmin ja ihmeästi se kesäkurpitsakin löytyi kauppakassista uuni vihannesten sekaan. Samalla kun seksuaalinen turhautuminen nousee sisälläni, niin ne turhat arkiset pienet vitutukset vähenee ja mieleeni syntyy enemmän leikkimielisyyttä ja väriä, joka on toki hieno asia. Mutta se kääntöpuoli asiassa on se, että joudun hieman jopa pakottamaan itseäni niiden arkisten askareiden pariin jotta ne saan suoritettua... itse palkkatyöhöni en koe puutostilan vaikuttavan. Mainitaan myös että ruokahaluni saattaa olla pienempi puutoksessa, ja kuten joku ylempänä mainitsi, niin nukahtaminen ja mielen rauhoittuminen.

Myös suuri ero on sillä onko selibaatti oma vai ylemmältä taholta tullut päätös/käsky.

Edellä kirjoitetut asiat on täysin minun omia kokemuksia, mutta koen tärkeäksi että D ja s keskutelee avoimesti asiasta jos s:llä ei ole kokemusta selibaateista. Koska se voi vaikuttaa negatiivisesti elämän muiden asioiden hallintaan jos sitä ei ymmärrä.

Seksi, on se vaniljaa tai kinkyä on rentouden ja hyvän olon hakemista mentaalisesti varmaan meille kaikille. Enkä ole koskaan tykännyt tehdä sitä nopeasti pelkän orgasmi hakuisella tavalla. Pitkät esileikit on makuuni, ja varmaankin selibaatissa oleminen on itselleni vaan yksi helvetin pitkä esileikki.

Orgasmi itsestään ei ole mielestäni mulla muuttanut muotoa vanhetessa, tai niiden määrän tarve. Yhtä hyvältä se edelleen tuntuu, ja yhtä paljon edelleen saa ihmetellä sen saatuaan kuinka oudoista asioista sekin muodostui mun päässä.  ;D
« Viimeksi muokattu: 16.02.2023, 18:30 kirjoittanut Bi-orja84m »

Eleria

  • Turun Baletti
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 148
  • Switching around
  • Galleria
    • Valokuvaus byEleria
Vs: Orgasmien merkitys
« Vastaus #5 : 18.02.2023, 23:30 »
Mä oisin reilut pari kuukautta sitten vastannut tähän, että orgasmit ovat mulle toisaalta "kipulääkettä" ja toisaalta mielen hyvinvointia. Näin perussairautensa vuoksi osittain kipukroonikoksi laskettavana tyyppinä orgasmit siis tuovat mukanaan kaivattua lihasten rentoutusta ja siten kivuttomuutta ilman lääkkeitä. Samalla sit pahimmillaan kiima vie ajatukset niin täysin, että on saatava laueta, että pystyy keskittymään esimerkiksi töihin.

Ja sanoin, että näin olisin vastannut pari kuukautta sitten, sillä ennen joulukuun puoltaväliä jouduin lääkärin määräämään selibaattiin, jossa myös itsetyydytys ja laukeaminen itsessään oli kielletty. Lopulta 6 viikkoa ilman lupaa laueta ilman, että mukana olisi minkäänlaista kinkyä puolta. Joo, voin kertoa, että en kyennyt kokonaan pitämään sitä, mutta ne muutamat lipsahdukset piti pitää mahdollisimman pieninä ja lempeästi ohi lipuvina orgasmeina, että eipä juuri rauhoittanut mieltä - leikkasi ehkä sen hetken terävimmän kärjen kiimasta pois. Tuona aikana tunsin, miten oleellista mulle on vapaus päättää itse. En ole selibaatin päättymisen jälkeen mitenkään joka päivä lauennut, mutta vaihdellut välillä kahdesti viikossa siihen että joinakin päivinä kolmesti päivän aikana. Tärkeintä itselle selvästi ollut se, että mulla on mahdollisuus itse valita. Mieli on rauhallinen ja fiilis hyvä, kun tiedän, että jos alkaa tehdä mieli, mä voin helpottaa oloani yksin tai ehkä yhdessä toisen kanssa. Jos taas ei tee mieli, mun ei ole pakko.

Yhä orgasmeissa ihanaa on sen tuoma rentous ja kivuton hetki, mutta koen sen jotenkin samalla vielä enemmän olevan osa mun hyvinvointia. En mä hierojallakaan kävisi joka päivä, mutta kamalaa olisi, jos se olisi kokonaan kielletty. Sama juttu orgasmien kanssa - ei sitä kaiken aikaa halua, mutta ei todellakaan myöskään joutua elää ilman!

elanor

  • Rsyke
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 324
  • You can't take the sky from me
  • Galleria
Vs: Orgasmien merkitys
« Vastaus #6 : 19.02.2023, 20:19 »
Mahdollisuus saada orgasmeja on mulle jotenkin selviö ja tietysti tärkeää. Seksissä ne ei kuitenkaan ole mikään välttämättömyys. Saan kohtuullisen helposti, asia ei oo koskaan ollu mulle ongelma. Saan myös tosi monenlaisia orgasmeja, usein erittäin äänekkäitä ja näkyviä ja tuntuvia, mutta myös sellasia että en edes ihan tiedä, sainko vai en. Sillä ei oo niissä tilanteissa mulle mitään väliä. Ja mua ahdistaa, jos musta tuntuu että odotetaan että saan ja vielä jollain tietyllä tavalla, joka näkyy toiselle. Ei orgasmit väkisin yrittämällä tuu. Ja kun nautin seksissä paljon muustakin, enkä toisaalta tykkää siitä että keskitytään mun nautintoon, en yhtään kestä sitä jos toinen lähinnä yrittää saada mut tulemaan, koska haluaa että mä nautin. Ei toimi millään tasolla mulle. Tyydytyksen taas voin saada ihan siitä, että saan palvella, miellyttää ja tuottaa toiselle nautintoa.

Orgasmien kieltäminen ei sitten taas oikein toimi mulle myöskään kuin satunnaisesti käytettynä. Jos joudun kontrolloimaan orgasmejani, joudun kiinnittämään niihin huomiota ja vaikutus on sama kun väkisin yrittämisessä: en onnistu enää saamaan. Eli orgasmikiellot haittaa mulla sitä peruskokemusta, että orgasmien saanti on aika selviö eikä niiden eteen tarvii tehdä mitään erityistä.

kuunlilja

  • Vieras
Vs: Orgasmien merkitys
« Vastaus #7 : 19.02.2023, 21:58 »
Voin olla muuttamiakin kuukausia ilman seksiä ja orgasmeja.
En koe sitä niin tarvitsevani.
En yksin enkä yhdessä.
Koska pelkkä vanilja turhauttaa ja saa surulliseksi.
Ja kaipaamaan jotain mitä ei ole saatavilla.
Siksi siis olen mieluummin kokonaan ilman.
Vältän myös itsetuotettuja orkkuja koska se saa vaan haluamaan lisää. 

Seksissä sitten orgasmi on tosi tärkeää.
Kummankin osapuolen.
Se on tavallaan se päämäärä ja tavoite.
Siinä olen hyvin orgasmi keskeinen.

Ottaakohan tästä sepustuksesta nyt kukaan selvää..

Tanuki

Vs: Orgasmien merkitys
« Vastaus #8 : 08.04.2023, 12:50 »
Tämä on tuntunut jotenkin kinkykontekstissa vähän hankalalta asialta. Tai siis kun itselleni ne on todella tärkeitä, kuten myös se, että ns. ansaitsen nautintoni/saan sen palkkioksi ja se on toista puoltakin miellyttävä asia. Aika suurta suosiota nauttiva orgasmikontrolli nimenomaan niiden pihtailun näkökulmasta tuntuu siksi vähän oudolta ja jopa haavoittavalta kun sehän olisi rangaistus (ja ansaittuna toki ihan ok jos olisin oikeasti möhlinyt). Minulle kun orgasmikontrolli merkitsisi enemmän sitä, että miten ja kuinka paljon, eikä sitä kieltämiseen ja (omalla kohdalls) huonolla tavalla tuskaiseen kärvistelyyn perustuvaa mallia. Ennemmin kiinnostaa tuskainen pakko-orkutus tai orkunjälkeinen kidutus.

toysnstuff

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 526
  • Sinä antaudut, minä pidän sinusta huolen
  • Galleria
Vs: Orgasmien merkitys
« Vastaus #9 : 08.04.2023, 16:49 »
Nuoruuden runkkailusta irtipääsemisen jälkeen olen huomannu, että halu masturboinnilla hankittuun orgasmiin palvelee pääsiallisesti henkisten/psyykkisten ristiriitojen hetkellistä, ei-pysyvää ratkaisuyritystä. Jos sille tielle lähtee, loppua ei tule, koska ristiriidat pysyvät ennallaan. Psyykkisen jännitteen sietäminen tuottaa lopulta levollisemman lopputuloksen.

Seksiorgasmeista on puolestaan tullut ihan hitonmoisia kokemuksia. Vietit tuntuu, näkyy ja kuuluu.

Irwikissa

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 568
  • Kiltti niin halutessaan
  • Galleria
Vs: Orgasmien merkitys
« Vastaus #10 : 08.04.2023, 20:24 »
Mitä sulle orgasmi merkitsee?
Riippuu välillä tilanteesta ja asiayhteydestä. Joskus merkitys voi olla, että herää mielihalu ja sen haluaa purkaa pois mahd pian jos mahdollista. Joskus kun on turhautunut, stressaantunut niin orkku voi olla rauhoittava väylä. Nää on niitä hyvin yksinkertaisia keissejä jolloin orkku ei saa merkittävää painoarvoa ja ilman purkautumistakin pärjää. Jos tilanne on sellainen minkä voi hoitaa itse ja siihen on tyytyväinen, niin tuo on sellainen..."ihan kiva"?

Jos olen toisen ihmisen kanssa, niin orgasmin merkitys muuttuu valtavasti. Itse tehtynä lopputulos on pikkunäpsä ja laimea vrt mitä toinen ihminen voi saada musta irti ja mitä orkun ympärille voi rakentua. Yleistäisin että se on yhdessä koetun nautinnon yksi huipentuma, mahdollisuus ilmentää mielihyvää, välittämistä ja rakkautta. Jos mun orgasmi ja nautinto ei ole toiselle tärkeää, mutta oma on, niin kyllä tämmönen ihminen lentää roskiin. Sen verran merkittävä liike siinä vaiheessa. Minä tiedän ja tunnen mistä jään paitsi + kumppanin välinpitämättömyys = ei toimi pitkässä juoksussa.
Pitääkö mun saada aina? Ei. Voinko välillä antaa nautintoa vain toiselle? Kyllä. Olen kuitenkin huomannut samaa kuin Pipiriina, että riittävän usein saatu orgasmi toisen kanssa tuo paitsi suurta mielihyvää, se myös tasaa olotilaa ja vaikuttaa yleiseen tyytyväisyyteen. Kun saa riittävän usein, on rauhallisempi ja tyytyväisempi.

Matustelen myös vähän tätä omalla kohdalla mitä Lupus sivusi; tapa hoitaa ADHD-mieltä. Uskoisin että orgasmi on osa mun elämyshakuisuutta, koska dopamiini. Entinen kumppani huomasi mun käytöksestä ja mielialasta, että kolme päivää alkoi olla mun kipuraja... Joten voi sanoa, että merkitys on käytännön kokemuksesta ulkopuolisen havainnoimana, että oon vähemmän koppa kireenä kun saan riittävän usein 😅😘

Kuinka tärkeitä ne on ja mihin kaikkeen orgasmin saaminen/saamattomuus vaikuttaa?
Sivusinkin tätä jo. Ne on tärkeitä. Olen ilman lähinnä pakosta, ja yksin ollessa tarve droppaa, koska itse tehdyn lopputulos ei ole läheskään yhtä tyydyttävä, eikä siihen ympärille ehkä sen takia rakennu samalla tavalla haluamista kuin tarvettakaan.

Yksin ollessa ilman oleminen ei tosiaan vaikuta yhtä paljon, mutta tottakai siihen on ajatuksen tasolla useamminkin kaipuuta vaikka kehollista tarvetta ei niinkään herää.
Toisen ihmisen kanssa orgasmin saamattomuus herättää herkästi turhautumista, mielipahaa ja lopulta eron jos tilanne ei muutu. Sen verran merkittävästi tämä vaikuttaa mentaalisesti; isosti ihan jo tässä miten koen toista ihmistä tunnetasolla ja miten hän silmissäni näyttäytyy. Minä haluan että kumppanini nauttii. Saan mielihyvää toisen nautinnosta. Myötäelän hänen nautintoaan ja se lisää omia kierroksia. Koen, että seksi ja nautinto on olennainen tapa välittää ja jakaa rakastamista. Jos tämä ei toimi toiseen suuntaan, niin varmaan saa kiinni miksi kylmenen tällaiselle ihmiselle paitsi makuuhuoneessa, myös tunnetasolla.

Viettelys

Vs: Orgasmien merkitys
« Vastaus #11 : 24.05.2023, 10:33 »
Orgasmilla ei seksiä ajatellen ole minulle merkitystä. Joo, on kiva tulla - ehkä useastikin - mutta ei se takaa hyvää/onnistunutta seksiä, niinkuin olen häiritsevän usein kuullut oletettavan.

Mulle orgasmi on enemmän henkinen juttu. Oma mieliala on huomattavasti valoisampi, kun saa orgasmin suhteellisen säännöllisesti.

Lettu

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1454
  • Kipunarkkari, hyvänäpitoleluja omasta takaa
  • Galleria
Vs: Orgasmien merkitys
« Vastaus #12 : 24.05.2023, 12:30 »
Kun siitä niin paljon puhutaan kai se olis kiva kokea. ::)

Laraneiti

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 10
  • Pian nelikymppinen sub Pirkanmaalta!
  • Galleria
Vs: Orgasmien merkitys
« Vastaus #13 : 24.05.2023, 12:37 »
Hyvä aihe, mitä on tullut itsekin mietittyä.
Omalla kohdalla orgasmi päivässä pitää olon kevyempänä, ja ajatukset hiukan paremmin kasassa.
Välillä syystä tai toisesta en orgasmia voi saada muutamaan päivään, ja olo on melko tuskainen.
Olen muutenkin melko seksuaalinen, ja päivän aikana saatan useammankin kerran päätyä fantasioimaan...

Rami

  • Vieras
Vs: Orgasmien merkitys
« Vastaus #14 : 24.05.2023, 17:55 »
Filosofiaa lukiessa olen törmännyt aiheeseen siltä kantilta, että Ranskalaiset tykkäävät kutsua niitä pieneksi kuolemaksi - tarkoittaen halujen katoamista; kroppasi on saannut dopamiini ryöpyn, siinä hetkessä sinun halusi ovat tyydytetty, hetkellisesti. Mies irtautuu haluistaan hetkeksi kliimaksin yhteydessä ja mieli juoksee paremmin taas hetken aikaan. Seksuaaliset, eläimelliset haluni haluavat vain tunkea ulokettani kosteeseen, lämpimään kammioon mihin ladata elämän eliksiiiriä. Modernina ihmisenä voin käyttää aikaani muuhunkin kuin tuon eläimen halujen täyttämiseen, täten siirryn sisimpääni tutkiskelemaan mitä haluan itseltäni ja mitä haluisin tehdä elämäni kanssa, kunnes taas tuo eläimellinen vietti kaipaisi huomiota ja täytyy lähteä taas pensselillä maalailemaan.

Jotenkuten runollisesti noin.... Sessioissa orgasmi yleensä on se huippukohta, johon on hyvä lopettaa. Purkaa siteet, hipsutella toista ja kysellä miten sessio meni omasta mielestä.