Kirjoittaja Aihe: Tasa-arvoinen narttu?  (Luettu 6212 kertaa)

Tre74

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 88
  • Alistuva narttuni - missä lienet?
  • Galleria
Tasa-arvoinen narttu?
« : 22.02.2023, 10:58 »
Suomalaiselle miehelle opetetaan jo pikku pojasta lähtien kuinka tyttöjä ja myöhemmällä iällä naisia tulee ja pitää kohdella kunnioittavasti ja tasa-arvoisesti. Mitä nyt joskus ala-asteikäisenä sitä tulee esimerkiksi jonkun tytön hiuksista vedeltyä, kun sanotaan että rakkaudesta se hevonenkin potkii  O:-) Yläasteiässä tulee kuvioihin "tietynlaisten" tyttöjen, nuorien naisien suoranainen huorittelu joka ei ole millään muotoa imartelevaa...

Sitten aikuisiällä sama jatkuu ja sitä yrittää kaikella mahdollisella tavalla olla kunnioittava ja naisia arvostava aikuinen mies kunnes sitä sitten näin "kypsemmällä" iällä herää ja havahtuu siihen, kuinka sitä haluaisikaan tätä kauniimpaa sukupuolta seksuaalisessa mielessä ja -kanssakäymisessä suoranaisesti alistaa ja käyttää, joka sitten tietyllä tapaa saa ensi alkuun miehen pään pyörälle ja hieman sekaisin, että kuinka sitä nyt voisi sen syvään iskostetun ja nuorena opetetun unohtaa ja seurata omaa kehittynyttä seksuaalisuuttaan...

Mutta sitten sitä sattuu "eksymään" tällaiselle foorumille jossa sitä tätäkin seksuaalisuutta ja sen esiintymismuotoa pidetään sinänsä ihan normaalina, sekä miesten että naisten joukossa. Ei tämä tietenkään aivan kaikille ole se ominainen juttunsa mutta ketään ei tuomita vaan ennemminkin kannustetaan tätä omaa seksuaalisuuttaan syvemmin tutkimaan...  >:D

En nyt tiedä, että onkohan tässä omassa "filosofisoinnissa" sinänsä päätä taikka häntää, mutta oikein mielissäni olen, kun olen tälle foorumille nyt tieni viimeinkin löytänyt... Seuraava askel olisikin sitten sen oman alistuvan ja miehen tarpeiden tyydyttämisestä sen oman nautintonsa saavan nartun löytäminen... nartun joka suorastaan nauttii kun häntä käytetään, esineellistetään ja että hän on täysin toisen armoilla seksin saralla kun sillä saralla sessioidaan, ollen sitten kuitenkin normaalissa elämässä ja arjessa täysin "normaali", tasapainoinen ja -arvoinen ihminen eikä mikään kynnymatto kuitenkaan...

Toivon mukaan joku foorumilainen saa kirjoitukseni punaisesta langasta kiinni jos siinä sattuisi sellainen olemaan  O:-)

Eleria

  • Turun Baletti
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 148
  • Switching around
  • Galleria
    • Valokuvaus byEleria
Vs: Tasa-arvoinen narttu?
« Vastaus #1 : 22.02.2023, 11:40 »
Mun mielestä hyvin pohdittu. Toki, en ole mies, en tiedä minkälainen mankeli se pääkopalle on havahtua aiheeseen. Naisena tiedän, miltä tuntuu joutua ajattelemaan, että miten ihmeessä voin haluta alistua, kun samaan aikaan seksin ulkopuolella tekee mieli huutaa ja kirkua epätasa-arvon ja epäreiluuden keskellä. Se vaati oman mielen jumppansa ja avainsanana itselleni on vapaus - minä saan alistua, koska haluan, minun ei pidä alistua, koska joku muu sanoo niin.

Et sinänsä kysynyt mitään otsikkoa lukuunottamatta, mutta kun kysy ja vastaa osiossa ollaan, niin sanoisin, että kun annat toiselle mahdollisuuden alistua ja myös mahdollisuuden lopettaa, kun hän tai sinä (kumman raja tulee ensin vastaan) haluatte, niin siinä on se avain tasa-arvoiseen altistumiseen.

susa-anniina

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 696
  • Sekarotuinen subikoiranarttu tai jotakin muuta
  • Galleria
Vs: Tasa-arvoinen narttu?
« Vastaus #2 : 22.02.2023, 11:42 »
Luulen, että saan kiinni tosta ja tunnistan itsessäni sanan tapaista ajattelua. Aika moni oikeasti alistuva on arki-elämässä kuitenkin ihan muuta kuin kynnysmatto. Ei se stereotypia johtajatyypistä saamassa piiskaa kait sitten tyhjästä tule. Ja sitten myöskään se, että toinen alistuu ja on käytettävissä, ei tarkoita sitä että toinen kohtelisi huonosti tai ei arvostaisi. Ajattelen, että tämän tyyppisissä suhteissa on usein sitä keskinäistä luottamusta ja arvostusta jopa enemmän kuin mitä perus vanilijasuhteissa.

Tuo just ehkä että tykkään että asetelma on se että olen toisen käyttöleluna... Vaikka minä palvelen ja miellytän ja minulle on tärkeää sen toisen nautinto, niin en usko että homna jatkuisi kovin pitkään jos se toinen osapuoli ei sitten kuitenkin huomioisi niitä minun tarpeita ja en saisi tyydytystä ja jos minun tiettyjä rajoja ei kunnioitettaisi. 

Kenose

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 54
  • The Body is not one, but one of many
  • Galleria
Vs: Tasa-arvoinen narttu?
« Vastaus #3 : 22.02.2023, 11:43 »
Eihän makkarissa tapahtuva sexittely mitenkään poissulje että voi olla kunnioittava ja kumppaniaansa rakastava yksilö joka näkee tämän tasa-arvoisena autonomisena henkilönä?

Tre74

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 88
  • Alistuva narttuni - missä lienet?
  • Galleria
Vs: Tasa-arvoinen narttu?
« Vastaus #4 : 22.02.2023, 12:29 »
Mun mielestä hyvin pohdittu. Toki, en ole mies, en tiedä minkälainen mankeli se pääkopalle on havahtua aiheeseen. Naisena tiedän, miltä tuntuu joutua ajattelemaan, että miten ihmeessä voin haluta alistua, kun samaan aikaan seksin ulkopuolella tekee mieli huutaa ja kirkua epätasa-arvon ja epäreiluuden keskellä. Se vaati oman mielen jumppansa ja avainsanana itselleni on vapaus - minä saan alistua, koska haluan, minun ei pidä alistua, koska joku muu sanoo niin.

Et sinänsä kysynyt mitään otsikkoa lukuunottamatta, mutta kun kysy ja vastaa osiossa ollaan, niin sanoisin, että kun annat toiselle mahdollisuuden alistua ja myös mahdollisuuden lopettaa, kun hän tai sinä (kumman raja tulee ensin vastaan) haluatte, niin siinä on se avain tasa-arvoiseen altistumiseen.

Kiva kuulla, että oli kaikesta huolimatta hyvin pohdittu ja pohdiskeltu  O:-) Kyllähän se hieman varmaan haasteita pääkopalle sinänsä tuo mutta jos ja kun sen pystyy itse hyväksymään niin oltaneen oikealla tiellä...
Yhtälaillahan se varmaan on juurikin noin, että nainenkin Haluaa (isolla hoolla) alistua omasta tahdostaan vaikka sitten muuten olisi juurikin tasa-arvoisen suhteen puolesta enemmän kuin vähemmän... eli ei siis ole todellakaan mikään kynnysmatto kuitenkaan  :love:
Ehkäpä se kysymykseni onkin juuri tuo otsikossa mainittu että muutoin oltaisiin täysin tasa-arvoisia ja toisia kunnioittavia ihmisiä mutta sitten tällä seksin saralla aina kun kohdataan, mennään siten, että mies vie ja nainen vikisee  >:D

Morticia

  • Ketjureaktio
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 123
  • == Results from bdsmtest.org == 95% Rope bunny 8
  • Galleria
Vs: Tasa-arvoinen narttu?
« Vastaus #5 : 22.02.2023, 12:29 »
Niin, mitähän se tasa-arvo loppujen lopuksi on? Onko se yhtä paljon jokaiselle? Vai sen verran, että jokaisella on hyvä olla omista lähtökohdista ja tarpeista katsottuna? Tähän on varmasti olemassa joku poliittisesti korrekti sanakirjallinen määre. Käytännön elämässä kuitenkaan harva oikeasti haluaa, että niitä nallekarkkeja sahataan just tasan naapurin Maijan kanssa.

Tre74

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 88
  • Alistuva narttuni - missä lienet?
  • Galleria
Vs: Tasa-arvoinen narttu?
« Vastaus #6 : 22.02.2023, 12:32 »
Luulen, että saan kiinni tosta ja tunnistan itsessäni sanan tapaista ajattelua. Aika moni oikeasti alistuva on arki-elämässä kuitenkin ihan muuta kuin kynnysmatto. Ei se stereotypia johtajatyypistä saamassa piiskaa kait sitten tyhjästä tule. Ja sitten myöskään se, että toinen alistuu ja on käytettävissä, ei tarkoita sitä että toinen kohtelisi huonosti tai ei arvostaisi. Ajattelen, että tämän tyyppisissä suhteissa on usein sitä keskinäistä luottamusta ja arvostusta jopa enemmän kuin mitä perus vanilijasuhteissa.

Tuo just ehkä että tykkään että asetelma on se että olen toisen käyttöleluna... Vaikka minä palvelen ja miellytän ja minulle on tärkeää sen toisen nautinto, niin en usko että homna jatkuisi kovin pitkään jos se toinen osapuoli ei sitten kuitenkin huomioisi niitä minun tarpeita ja en saisi tyydytystä ja jos minun tiettyjä rajoja ei kunnioitettaisi.

Juurikin näitä luottamusta, arvostusta ja toisen kunnioitusta  O:-) :love: tästä kaikesta huolimatta pitääkin olla vaikka toinen sitten sille toiselle ihan suoraan sanottuna tuollainen käyttölelu olisikin  >:D Alistuu toisen käytettäväksi ihan täysin omasta tahdostaan  >:D
Ja yhdessä sovittuja rajoja kunnioitetaan aina tai peli loppuu lyhyeen  >:(
« Viimeksi muokattu: 22.02.2023, 13:06 kirjoittanut Tre74 »

Tre74

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 88
  • Alistuva narttuni - missä lienet?
  • Galleria
Vs: Tasa-arvoinen narttu?
« Vastaus #7 : 22.02.2023, 12:33 »
Eihän makkarissa tapahtuva sexittely mitenkään poissulje että voi olla kunnioittava ja kumppaniaansa rakastava yksilö joka näkee tämän tasa-arvoisena autonomisena henkilönä?
Kiva kuulla  O:-)

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Tasa-arvoinen narttu?
« Vastaus #8 : 22.02.2023, 13:23 »
Juuri näin, että seksuaalinen alistuminen ja tasa-arvo sen ulkopuolella eivät sulje pois toisiaan.

Olen seksissä alistuva nainen, mutta silti ajan sukupuolten välistä tasa-arvoa. Mulle on tärkeää, että naisilla ympäri maailmaa olisivat ihmisoikeudet ja että tietyissä maissa he olisivat samanarvoisia miesten kanssa. En koe, että tasa-arvon ajaminen olisi ristiriidassa sen kanssa miten käyttäytyy makkarissa.

susa-anniina

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 696
  • Sekarotuinen subikoiranarttu tai jotakin muuta
  • Galleria
Vs: Tasa-arvoinen narttu?
« Vastaus #9 : 22.02.2023, 13:46 »
Mä alistun suhteessa kokonaisvaltaisemmin kun pelkästään makkarissa ja se on omassa päässä aiheuttanut kipuilua, just koska kuitenkin kannatan tasa-arvoa (joka ei tosiaan tarkoita, että kaikki jaettaisiin tasan, oli hyvin kommentoitu tossa ylempänä) niin onko se väärin. Tai annan jossakin määrin päätösvaltaa sille toiselle. Tai palvelen välillä arjessa.  Eli mä kyllä teen myös ne voileivät sille toiselle ja keitän aamukahvin. En kyllä sitten ole pahoillani jos itsekin saan hemmottelua jossakin toisessa yhteydessä. Mutta musta koska tämäkin perustuu vapaaehtoisuuteen, niin mitä se muille kuuluu.

dalshton

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 20
  • Audere est facere
  • Galleria
Vs: Tasa-arvoinen narttu?
« Vastaus #10 : 22.02.2023, 14:12 »
Tässä tosissaan tärkeää pystyä vetämään ero yksilötason ja systeemitason välillä. Lisäksi on myös hyvä huomata, että tasa-arvo on harvoin symmetristä.

Tasa-arvoinen suhde alistavan ja alistuvan välillä ei oikein voi olla symmetrinen. Heillä se tasa-arvo tulee siitä, että molemmat antavat toiselle sitä, mitä hän haluaa. Ja toki myös saavat toiselta sitä haluavat.

Von

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 718
  • TrueMaster 1%
  • Galleria
Vs: Tasa-arvoinen narttu?
« Vastaus #11 : 22.02.2023, 14:38 »
Meillä on hoidettu toi homma silleen, että priorisoidaan yhteinen juttumme ohi minkään aatteiden. Jos joku ihan hyväkin juttu, kuten tasa-arvo, ei oikein istu omaan dynamiikkaan, niin dumpataan se. Ei kaikesta tarvi teeskennellä välittävänsä.

Tre74

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 88
  • Alistuva narttuni - missä lienet?
  • Galleria
Vs: Tasa-arvoinen narttu?
« Vastaus #12 : 22.02.2023, 14:40 »
Mä alistun suhteessa kokonaisvaltaisemmin kun pelkästään makkarissa ja se on omassa päässä aiheuttanut kipuilua, just koska kuitenkin kannatan tasa-arvoa (joka ei tosiaan tarkoita, että kaikki jaettaisiin tasan, oli hyvin kommentoitu tossa ylempänä) niin onko se väärin. Tai annan jossakin määrin päätösvaltaa sille toiselle. Tai palvelen välillä arjessa.  Eli mä kyllä teen myös ne voileivät sille toiselle ja keitän aamukahvin. En kyllä sitten ole pahoillani jos itsekin saan hemmottelua jossakin toisessa yhteydessä. Mutta musta koska tämäkin perustuu vapaaehtoisuuteen, niin mitä se muille kuuluu.
Yhteiset pelisäännöt ovat tärkeitä ja kaiken tämän A ja O  O:-)

Rookie

  • Rsyke
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 470
  • Not all who wander are lost
  • Galleria
Vs: Tasa-arvoinen narttu?
« Vastaus #13 : 22.02.2023, 16:09 »
Ihan hyvää pohdiskelua.
Mä koen että tasa-arvoinen suhde alistuvan ja alistajan välillä on lähtökohta onnistuneelle ihmissuhteelle.
Siinä vaiheessa kun tunnustellaan voisiko jonkinlainen suhde olla mahdollinen on parempi olla taas-arvoinen keskustelu yhteys. Ei niin että toinen on aseman, talouden tai minkään muun takia toista ylempänä.

Omassa suhteessani olemme ihmisinä tasa-arvoisia. Se ei muutu miksikään vaikka olenkin antanut määräysvallan itsestäni hänelle, vaikka dynamiikkamme ulottuu myös makuuhuoneen ulkopuolelle.
Hänelle olen myös ensin ihminen tasa-arvoisine ajatuksineni ja vasta sitten alistuva narttu.
Ja niin päin sen mielestäni pitääkin mennä.

Ei niin että etsitään narttua kuka olisi taas-arvoinen vaan etsitään ihmistä kenen kanssa rakentaa taas-arvoinen suhde jossa toinen osapuoli voi hyvillä mielin alistua nartuksi.

Tää on vaan mun näkökulma...

Greta

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 918
  • väkivaltiatar
  • Galleria
    • Löydät mut täältä
Vs: Tasa-arvoinen narttu?
« Vastaus #14 : 22.02.2023, 16:57 »
Meillä on hoidettu toi homma silleen, että priorisoidaan yhteinen juttumme ohi minkään aatteiden. Jos joku ihan hyväkin juttu, kuten tasa-arvo, ei oikein istu omaan dynamiikkaan, niin dumpataan se. Ei kaikesta tarvi teeskennellä välittävänsä.
Tämä :love: :love: