Kirjoittaja Aihe: Kinkyvalokuvaamisesta ylipäänsä  (Luettu 11887 kertaa)

Kahlittu

  • Vieras
Kinkyvalokuvaamisesta ylipäänsä
« : 14.09.2012, 19:57 »
Kuvagalleriaa itse aktiivisesti seuraavana ja spämmäävänä jäin miettimään, että minkälaisista kuvista jengi dikkaa?
Pitääkö hyvässä kuvassa olla autenttista kuvamateriaalia vai saako kuvan värittää mahdottomillakin fantasiolla?

Mikä tekee hyvän kinkykuvan?

Suurimmalle osalle ei tule varmaankaan yllätyksenä, että itse tykkään rakentaa kuvan ja semmosista kuvista pidän. Toki autenttisten kuvien joukossa on välillä mahtavia helmiä. Semmosia helmiä, joita toivoo itse kuvanneensa. Kyllä minäkin kuvaan tosielämää dokumentoivasti, mutta mun kynnys julkaista jotain henkilökohtaista omasta elämästäni, on vielä liian korkea. Oikeastaan en halua paljastaa todellisuutta, vaan ennemmin leikin fantasiolla.

Mielipiteitä?

RigoriRasputin

  • TörkyTeatteri
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1204
  • Ihan perseestä.
  • Galleria
Vs: Kinkyvalokuvaamisesta ylipäänsä
« Vastaus #1 : 14.09.2012, 20:28 »
Ajatus, tarina, huumori. Herättää tunteita, positiivisia tai negatiivisia aivan sama. Kuvassa oleva asia on loppujen lopuksi jotakin
ihan muuta kuin mitä ensisilmäys näyttää.
Toki jos kuva on myös visuaalisesti kaunis niin se on aina plussaa.
Ei haittaa onko kuva "aito" vaiko tietokoneella sämplätty.

Lunttu

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1140
  • Center Of Attention Whore
  • Galleria
Vs: Kinkyvalokuvaamisesta ylipäänsä
« Vastaus #2 : 14.09.2012, 20:55 »
Ajatus, tarina, huumori. Herättää tunteita, positiivisia tai negatiivisia aivan sama.

Sisällön suhteen mulla on hyvin pitkälti sama, tarina kuvan takana tai se "tarina" minkä kuvasta itse kehittää mielessään sen nähdessään on isoja elementtejä onnistuneessa kuvassa. Idean ainutlaatuisuus on plussaa sekin.

Hyviin kuviin ihastuu ja niihin palaa kerta toisensa jälkeen. Mulle on itselleni tärkeää yksityiskohtien huomioiminen kuvissa, se ettei taustalla ole turhaa "hälinää" itse kohteelta huomiota viemässä. Itse en ole mikään suuri sessio-, session jälki tai elinkuvien ystävä. Monesti elinkuvat ja jälkien ikuistukset ovat suoraan sanottuna mielikuvituksetonta massaa joista ei välity se fiilis mikä niissä mahdollisesti on saattanut olla taustalla. Näissä ja niissä jo mainitsemissani sesssiokuvissa taustat ovat myöskin jätetty täysin huomiotta, ymmärrettävästi, huomion ollessa jossain aivan muualla.. Satunnaisia helmiä toki näissäkin, en kiellä ja upeaahan se on kun juuri tällaisista välittyy se joku tietty tunnetila!

Tykkään itse Kahlitun tavoin rakentaa kuviksi fantasioita, pienintäkin yksityiskohtaa myöten. Kuvia harrastavana, ne henkilökohtaisimmat kuvat eivät välttämättä täytä "laatuvaatimuksiani" julkaisun suhteen, enkä niitä liioin edes haluakaan jakaa. Kuvat taitavat olla tavallaan oma fetissinsä mulle, tapa paljastaa, mutta olla samalla paljastamatta. :)

Hasse.W

  • Vieras
Vs: Kinkyvalokuvaamisesta ylipäänsä
« Vastaus #3 : 14.09.2012, 21:43 »
Kuvan perutta on idea.
Jos se puutuu, saattaa kuva olla teknisesti virheetön mutta silti se ei sano katsojalle mitään.

Itse katson kaikki kuvat. Vaikka en pidäkään kumista ja muovista.
Mutta näidenkin joukosta tekee löytöjä.
Samoin kuin puhtaista amatööri otoksitta.
Joissa taasen saattaa olla juuri sitä aitoutta ja iloa.
Jonka ammattilainen on kadottanut aikoja sitten.

Siksi toivon mahdollisimman monipuolisia kuvia niin amatööreiltä kuin ammattilaisiltakin.
Ja se mikä minulle on ”huono kuva” saattaa jollekin toiselle olla juuri se ”huippu kuva”.

Lucrezia

  • Vieras
Vs: Kinkyvalokuvaamisesta ylipäänsä
« Vastaus #4 : 14.09.2012, 21:46 »
Hyvä kuva on selkeä eli siitä näkee mitä se esittää eikä taustalla saa olla häiritseviä, teemaan kuulumattomia juttuja. Esteetikkona pidän tyylikkäistä kuvista, jossa ei olla reiät levällään tai keho ruhjottuna. Kiinnostavampaa on että jotain jätetään katsojan mielikuvituksenkin varaan.

Monipuolisuus viehättää myös: niin ajatuksella suunnitellut ja taidolla muokatut studiokuvat kuin amatööritason räpsäyksetkin. Juuri tuo on rikkaus täällä Baarinkin galleriassa ja hyvä, että tänne laitetaan myös niitä tuunaamattomia hetken otoksia.

Fantasiakuvat ovat kyllä sitä oikeaa silmänruokaa… niitä lisää, kiitos! Katsottua tulee paljon, mutta vähemmän kommentoitua kun en keksi sopivaa adjektiivia ja pelkkä “hieno kuva” tuntuu lattealta.

Smooth

  • Vieras
Vs: Kinkyvalokuvaamisesta ylipäänsä
« Vastaus #5 : 14.09.2012, 21:47 »

Ja se mikä minulle on ”huono kuva” saattaa jollekin toiselle olla juuri se ”huippu kuva”.

Hasselle +1.
Hyvä vaan että on monenoloisia kuvia! Eihän kaikesta tarttee pitää ja mutta todellakin - amatööriotoksista löytyy oikeita helmiä.

Verna

  • Vieras
Vs: Kinkyvalokuvaamisesta ylipäänsä
« Vastaus #6 : 14.09.2012, 22:53 »
Hyvä kuva on selkeä eli siitä näkee mitä se esittää eikä taustalla saa olla häiritseviä, teemaan kuulumattomia juttuja.

Jotain tämänsuuntaista minäkin ajattelen. Tietty tilannekuva voi olla paljonpuhuvaja sitä kautta hieno, vaikka jotain ylimääräistä kuvaan eksyisikin, mutta jos kuvaa on vähänkään yritetty ns. tekemällä tehdä, niin joku pyykkiteline tai naapurin ruohonleikkuri pilaa kyllä jutun. Mutta ehkä silloin se varsinainen virhe on liian kaukaa otettu/rajaamaton kuva.

Teknisiä seikkoja tärkeämpää lienee kuitenkin kuvan tunnelma. Joissakin kuvissa vain ei ole "henkeä", joissakin näennäisen yksinkertaisissa kuvissa sitä taas on valtavasti.

Queena

  • Vieras
Vs: Kinkyvalokuvaamisesta ylipäänsä
« Vastaus #7 : 14.09.2012, 23:06 »
Baarin galleriassa on kivan paljon erilaisia kuvia, ja erilaisia tyylejä. Idea on mielestäni tärkein, mutta sen saa nostettua mahtavaksi hyvällä teknisellä toteutuksella. Yleensä kuvaa, missä on tuo pelkkä hyvä idea, jaksaa katsoa kerran ja hymähtää, kun taas sitä vastaavaa jossa on hyvä tekninen toteutus, palaa katsomaan aina uudestaan ja uudestaan. Sellaiset kuvat on pahimpia missä on yritetty jotain vähän liian vaativaa, ilman osaamista- niistä tulee vaan paha mieli kun katsoo että tuohon on kulutettu aikaa varmaan päivätolkulla ja silti lopputulos on huono.

MrRope

  • Vieras
Vs: Kinkyvalokuvaamisesta ylipäänsä
« Vastaus #8 : 14.09.2012, 23:38 »
Kuvasta tekee hyvän:
- estetiikka
- hyvä tekninen osaaminen

Liian paljon näkee kuvia, joissa on innoissaan saatu kamera käteen ja hyvällä tuurilla vielä studiovalotkin, mutta siinä se tekniikka sitten onkin. Paljon tekniikkaa, mutta ei osaamista. ;)

catzkiss

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 196
  • -suburban object-
  • Galleria
Vs: Kinkyvalokuvaamisesta ylipäänsä
« Vastaus #9 : 15.09.2012, 00:02 »
Jäin miettimään, miten kinkyvalokuvaus eroaa muusta valokuvauksesta? Jokaisella kuvaajalla taitaa olla se oma kädenjälki, joka ei muutu edes kuvaa käsiteltäessä. Sommittelu ja kuvakulmat kertovat mielestäni kuvaajasta enemmän kuin valot tai tekninen osaaminen. Toki valot ja varjot ovat kuvan tärkeitä ominaisuuksia, jotta kuvaa jää katsomaan pidemmäksi aikaa.
Mutta millaisia kuvia haluaisin nähdä? Ehkä yllätyksellisiä, leikitteleviä, uusia oivalluksia. Ei varmasti helppoa, mutta nuo asiat kuvissa pysäyttävät minut. Ja jos kuva pystyy näyttämään tarinan ilman sanoja, mikä sen parempaa...
mutta täällä baarissa parasta on ehdottomasti kuvien kirjo, laaja aihepiiri ja eri tasoiset kuvat. Myös ne monitasoiset.
Ehkä kaipaisin lisää kyseenalaistavia kuvia?

Pip

Vs: Kinkyvalokuvaamisesta ylipäänsä
« Vastaus #10 : 15.09.2012, 00:19 »
Mutta millaisia kuvia haluaisin nähdä? Ehkä yllätyksellisiä, leikitteleviä, uusia oivalluksia. Ei varmasti helppoa, mutta nuo asiat kuvissa pysäyttävät minut.
Kahlitun Ilkka -kuva oli minulle se pysäyttävä. Kun näin siitä vielä toisenkin version, niin se oli ehkä sitä kauneinta kuvakerrontaa, mitä olla voi. Juuri tuo yllätyselementti on se paras anti kuvassa.

Haaveilija

  • Vieras
Vs: Kinkyvalokuvaamisesta ylipäänsä
« Vastaus #11 : 15.09.2012, 01:39 »
Tekniikka ja sen hallinta on tietysti edellytys hyville kuville, mutta yleensä kinky-kuvauksissa kohteena on kuitenkin ihminen ja liikaa tekniikan kanssa koheltaminen saattaa johtaa siihen että mallia ei ole otettu huomioon tarpeeksi. Tällä tarkoitan että mallilta on jo hieman loppunut mielenkiinto kun toinen säätää laitteistoja kohdilleen, unohdetaan että juuri riisuttujen arkivaatteiden painaumat näkyvät ihossa, kuvataan henkilö epäedullisesta kuvakulmasta tai tavalla joka ei tuo esiin henkilön kauniita piirteitä, myös liika jäykkyys ja asetelmallisuus pilaa, parempi jos olisi spontaania kameran edessä olemista koska kuvassa välittyy aika paljon henkilön tuntemuksista. Parempi olisikin kuvata niillä välineillä ja tekniikoilla jotka hallitsee hyvin ja keskittyä enemmän ihmiseen siinä kuvassa. Kun tekniikka on kohdillaan niin silloin se ei paista kuvasta puuttumisellaan tai ylilyönneillä esim. jollain 15 salaman keskityksellä.

Pieni varoituksen sana.

Poistakaa kuvistanne Exif tiedot. Tämä foorumi ei ota kuvista exif tiedostoa pois ja siitä on löydettävissä kameran merkki ja sarjanumero, kaikki kuvaus tiedot objektiivit, aukot ja ikävimpänä ehkä vielä uusien kameroiden ja kännyköiden kuvista gps koordinaatit kuvauspaikalle. Tälläkin foorumilla huomasin yhdessä kuvassa kaikki tiedot ja koordinaatit. Tähän tietysti modet voisivat kommentoida että saisiko näitä poistettua automaattisesti kaikista foorumille ladatuista kuvista. Asiasta löytyy lisää googlaamalla Exif data ja poisto-ohjelmia on paljon ilmaisia, exif pilot, jhead. Kuvien muuttamien toiseen kuvamuotoon, en nyt muista mihin ja takaisin jpg:si hävittää myös nuo tiedot. Photarissa tämä myös toiminto tietojen poistamiselle. Riskihän siis piilee siinä että kameran sarjanumerolla voidaan yhdistää kuvia toisiin samalla kameralla otettuihin kuviin mitä netistä löytyy.


Pip

Vs: Kinkyvalokuvaamisesta ylipäänsä
« Vastaus #12 : 15.09.2012, 01:58 »
Poistakaa kuvistanne Exif tiedot. Tämä foorumi ei ota kuvista exif tiedostoa pois ja siitä on löydettävissä kameran merkki ja sarjanumero, kaikki kuvaus tiedot objektiivit, aukot ja ikävimpänä ehkä vielä uusien kameroiden ja kännyköiden kuvista gps koordinaatit kuvauspaikalle. Tälläkin foorumilla huomasin yhdessä kuvassa kaikki tiedot ja koordinaatit. Tähän tietysti modet voisivat kommentoida että saisiko näitä poistettua automaattisesti kaikista foorumille ladatuista kuvista. Asiasta löytyy lisää googlaamalla Exif data ja poisto-ohjelmia on paljon ilmaisia, exif pilot, jhead. Kuvien muuttamien toiseen kuvamuotoon, en nyt muista mihin ja takaisin jpg:si hävittää myös nuo tiedot. Photarissa tämä myös toiminto tietojen poistamiselle. Riskihän siis piilee siinä että kameran sarjanumerolla voidaan yhdistää kuvia toisiin samalla kameralla otettuihin kuviin mitä netistä löytyy.
Ymmärrän varoituksen. Omista kuvistani en ole viitsinyt Exif. -tiedostoja viitsinyt poistaa, koska käyttämäni kamerat (kyllä, niitä on useita) eivät talleta gps -dataa. Muilla arvoilla voi olla osaaville käyttäjille jopa jotain hyötyä. Tätä vartenhan ko. ominaisuus on alunperin kehitettykin. Siinä vaiheessa, kun minulla on varaa uudistaa omaa kuvauskalustoani, niin lupaan poistaa gps -tiedot kuvasta. Tarkoitan myös harrastukseni osalta, joka on perhokalastus, ettei kaikki löydä suoraan kuvan perusteella parhaimmille paikoille ja pääse pilaamaan sen harrastuksen.

Haaveilija

  • Vieras
Vs: Kinkyvalokuvaamisesta ylipäänsä
« Vastaus #13 : 15.09.2012, 02:21 »
Niin ja jos tällä foorumilla joku ystävällinen atk nero neuvoisi vaikka yksinkertaisen ja helpon keinon tietojen poistoon. Tietojahan ei siis missään tapauksessa tule poistaa omista alkuperäisistä kuvista vaan nettin menevistä. Exif tiedostoja selaamalla jälkeenpäin voi löytää paljon syitä miksei kuvat onnistuneet toivotusti ja kehittää näin omaa kuvaustaitoaan.

LiseCohen

  • Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1217
  • Untermensch
  • Galleria
    • TOMM¥ €A$H PERVOILUT
Vs: Kinkyvalokuvaamisesta ylipäänsä
« Vastaus #14 : 15.09.2012, 08:51 »
Kuvagalleriaa itse aktiivisesti seuraavana ja spämmäävänä jäin miettimään, että minkälaisista kuvista jengi dikkaa?
Pitääkö hyvässä kuvassa olla autenttista kuvamateriaalia vai saako kuvan värittää mahdottomillakin fantasiolla?

Suurin osa omista fantasioista on "mahdottomia" niin tykkään myös lavastaa sellaisia kuviin. Omat kuvat on yleensä sellaisia joissa on hetki juuri ennen tapahtumaa (esim. hetki ennen kaulan viiltämistä, hetki ennen ampumista, hetki ennen leikkausta/ruumiinavausta). Tai sitten hetki jälkeen jonkun tapahtuman (esim. hampaiden irrottamista, raiskausta, hirttämistä jne). Mutta näissä ei voida näyttää kyseistä tekohetkeä koska se on mahdotonta.

En omista Photoshoppia tai muutakaan kuvankäsittelyohjelmaa niin kuvat ovat siinä mielessä aitoja ettei ihoa ole tasoiteltu tai kuvaa muuten siistitty. Ainoastaan ehkä rajattu eri tavalla. Itse tykkään kyllä kaikenlaisista kuvista, mutta piiskauskuvat mustelmineen on yleensä minulle liian rankkoja niin en käy koskaan katsomassa piiskatut peput-kansiota. Veri on kivaa kunhan se on ihon ulko- eikä sisäpuolella...

Itse pidän myös paljon humoristisista kuvista joiden suhteen RR on kunnostautunut oikein kiitettävästi. :) Yritän itsekin saada välillä huumoria kuviini. Ei tämä kinkyily ole niin vakava asia. Usein teknisesti heikkolaatuisempi kuva jossa on hyvä idea sytyttää enemmän kuin teknisesti hieno mutta idealtaan keskinkertainen kuva.