Kirjoittaja Aihe: Stalkkeri  (Luettu 14176 kertaa)

Selina

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 571
  • Nautin elämästäni.
  • Galleria
Stalkkeri
« : 25.03.2023, 16:35 »
Noniin. Joku seurailee mua ja lähettelee mulle nimetöntä postia. Ehkä lähettäjän on ollut tarkoitus ilahduttaa mua, mutta koska kukaan ei ole ilmoittautunut, alkaa tämä ahdistaa mua toden teolla. Kyseinen henkilö siis tietää mun oman nimen ja osoitteen. Posteissa on käytetty mm. ilmaisuja missä todetaan, että minua katsellaan. Myös kehoni muutoksia on kommentoitu, eli henkilö todella liikkuu jossakin lähelläni. Mikäli kyseinen henkilö liikkuu näissä piireissä (mikä on varsin oletettavaa, sillä muuten käyn vain yksin töissä, sekä yksin harrastuksissa, enkä liiku missään muualla) vetoan syvästi sinuun: Päästä mut irti mun ahdistuksesta. Tämä ei ole kivaa, vaikka ehkä sinun mielestä on. Kerro kuka olet ja lopeta. En ole sinulle vihainen, haluan vain jutella kanssasi ja haluan mielenrauhan.
Maanantaina marssin poliisilaitokselle ja sormenjälkesi toivottavasti tutkitaan.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Stalkkeri
« Vastaus #1 : 25.03.2023, 16:45 »
Huh, huh...
Voimia Selina.  :love: Todella pelottavaa, eikä millään tavoin kinkyä, eroottista tai hauskaa.

Pip

Vs: Stalkkeri
« Vastaus #2 : 25.03.2023, 16:53 »
No nyt on meininkiä. Jos vaan voit, niin viranomaisille ilmoitus. En tiedä onko siitä hyötyä, mutta parempaakaan neuvoa ei ole antaa.

susa-anniina

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 693
  • Sekarotuinen subikoiranarttu tai jotakin muuta
  • Galleria
Vs: Stalkkeri
« Vastaus #3 : 25.03.2023, 20:27 »
Karmivaa tollainen. Tsemppiä ja ehdottomasti ilmoitus poliisille.

Itselläni oli muista yhteyksistä ja muista syistä vainoaja joskus.  Poistin ja salasin osoite- ja puhelinnumerotiedot ja auton rekkarin tiedot näkyvostä, poistin tunnistettavat kuvat ja lasten kuvat somesta näkyvistä, samaten työpaikka jne tiedot. Sitten jossakin kohtaa päätin, että en suostu pelkäämään ja palautin osan noista näkyviksi.

TyrvaaM

Vs: Stalkkeri
« Vastaus #4 : 25.03.2023, 23:22 »
Kehon muutoksia on kommentoitu. Siis hän pyörii lähipiirissä. Töissä, harrastuksissa tai muualla jossa pystyy näkemään toistuvasti.
Riippuen työstä/harrastuksista kerro siellä, että sinua häiritään ja häiritsijä on lähipiirissä, tuttu, henkilö joka tuntee sinut. Olettaisin sinun saavan sympatiaa toisilta. Kenenkään ei pidä kestää häirintää/kiusaamista.
Avoin keskustelu voi peloittaa häiritsijän. Hän alkaa miettimään riskejä. Mikäli jään kiinni en voi olla harrastuksissa/työssä. Sosiaalinen paine kasvaa.

Jaksamisia. Mitä muuta voi ulkopuolinen toivottaa.