Kirjoittaja Aihe: Kumipinta rottinkin tai bambun päälle. Miten?  (Luettu 5494 kertaa)

molinay

  • Vieras
Hei,

Olen nähnyt jossain kuvissa, ?täälläkin jollain?, kuvia rottinkista tai bambuista tehdyistä piiskoista missä oli jonkinmoinen kumipinnoite. Osaisiko joku kertoa mistä näitä saa tai vielä parempaa kertoa miten sellaisen onnistuisi itse tekemään?

Kiitokset!
- Molinayi

Angelika

  • Vieras
Vs: Kumipinta rottinkin tai bambun päälle. Miten?
« Vastaus #1 : 17.09.2012, 16:59 »
olisko kutistesukka mitään?  :)

mastervsop

  • Vieras
Vs: Kumipinta rottinkin tai bambun päälle. Miten?
« Vastaus #2 : 17.09.2012, 17:07 »
Sulaan kumimassaan ne taidetaan dipata ellei vulkanoida... käys kysymässä esim noista hihnakuljetin valmistajilta.
Eräs tuttu joskus sellaisen firman perusti ja totes ettei ole mikään amerikan temppu noitten valmistus ja pinnoittaminen..siis hihnojen.

Glori

  • Vieras
Vs: Kumipinta rottinkin tai bambun päälle. Miten?
« Vastaus #3 : 17.09.2012, 17:25 »

molinay

  • Vieras
Vs: Kumipinta rottinkin tai bambun päälle. Miten?
« Vastaus #4 : 17.09.2012, 19:50 »
Oliko tämä mitä tarkoitit?

http://www.bdsmbaari.net/index.php?topic=3186.0

Hei,

Ei ollut tuo. Uskoisin että tuon Angen vaihtoehto on lähempänä. Nyt on itasiassa kuumailmapuhallin  ja kutistusletkua ostettu ja kokeilen miten toimii. Näyttäisi tuon letkun kumiosa vaan olevan turhan ohut, mutta jos toimiva niin metsästelen paksumpaa...

- M

Cuda68

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 214
  • Oon kuulemma ihan vitun hyvä panee :D
  • Galleria
Vs: Kumipinta rottinkin tai bambun päälle. Miten?
« Vastaus #5 : 17.09.2012, 20:00 »
Moro :-)

Jep jep Ange on aivan oikeessa.
Ite oon ainakin käyttänyt kutistesukkaa sekä rottingin yms. materiaalien päällä. Kahdesta syystä, tarttuvuus /purevuus paljaaseen ihoon ja toinen syy on se et esim kovan muovikepin tms. hajotessa osumassa, kumipinta suojaa teräviltä säikeiltä tms. tikuilta.

Kutistesukkaa saa erikokoja ja muutamaa eriväriä esim.
Yleiselektroniikasta:
http://www.yeint.fi/index.php?main=64&productCat=589

Ainiin pikku vinkki: kannattaa laittaa sukkaa kepinpäälle sen verran, että menee hieman yli ja aloittaa lämmittäminen keskeltä molempiin päihin päin muuten keskelle voi jäädä ilmakuplia. Ylimääräiset voi sit leikata pois.

Cuda

KidBionic

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 93
  • Member of DNGN
  • Galleria
Vs: Kumipinta rottinkin tai bambun päälle. Miten?
« Vastaus #6 : 19.09.2012, 22:35 »
Kutistesukkaa olen minäkin käyttänyt raippojeni päällysteenä ja hionut tekniikkaa sen verran, että mielummin, kuin kuumailmapuhaltimella (jolla tekee helpohkosti ryppyjä ja saattaa sulattaa liikaa), olen alkanut käyttämään kiehuvaa vettä.

Vesi tietysti asettaa varmasti jotain rajoitteita materiaalivaihtoehdoille, mutta valelemalla kuumalla vedellä ei ole mitään riskiä polttaa kutistesukan läpi, jos vaan on laadukkaasta sukasta kyse. Kokemus on osoittanut, että kutistesukka, jossa on kuumuudesta aktivoituva liimapinta sisäpuolella on kestävämpää jos kappaleen pitää pystyä taipumaan paljon (mutta toki jäykistää enemmän)...

Sukalla on myös taipumusta jäädä kutistamisen jälkeen mataksi ja helposti naarmuuntuvaksi, mutta kotipatenttina olen pyyhkinyt raipat sitten muutamaan otteeseen silikonipohjaiseen liukkariin kastetulla rätillä ja antanut vaikuttaa hetken, ennen kuin oon kiillottanut ne kuivalla kankaalla.

Muös nestemäistä "maalattavaa" kumia on olemassa (oon nähnyt joskus isommissa rautakaupoissa), joka tarkoitettu lähinnä työkalujen yms kahvojen pinnoittamiseen, mutta oli muistaakseni aika hintavaa tavaraa ja vaatii useita maalauskertoja, jotta saadaan kestävä pinnoite.

Josko näistä vinkeistä olisi jotain iloa  :)

Lurvio

  • Bizarre Club
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 118
  • Monialasäätäjä
  • Galleria
Vs: Kumipinta rottinkin tai bambun päälle. Miten?
« Vastaus #7 : 22.09.2012, 21:19 »
Kutistesukka on kätevää. Toinen millä saa vähän kumisemman lopputuloksen on itsevulkanoituva teippi. Würthin valikoimassa tuota ainakin on (mutta haastava hankkia ilman tiliä). Teippi 'aktivoituu' venyttämällä ja sen ainakin pitäisi tarttua itseensä lopullisesti.


Lurvio

Rautaperse

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 961
  • Kultsin oma, 100% monogaaminen
  • Galleria
Vs: Kumipinta rottinkin tai bambun päälle. Miten?
« Vastaus #8 : 23.09.2012, 01:08 »
Rottinkia ja bambua ei saa kumilla pilata :)

tellari

  • Vieras
Vs: Kumipinta rottinkin tai bambun päälle. Miten?
« Vastaus #9 : 25.09.2013, 06:53 »
Rottinkia ja bambua ei saa kumilla pilata :)
Jos nyt kuitenkin pitää alkaa, voisin kokeilla Plasti Dip:iä http://www.pulju.net/tuotteet/lifestyle/plasti-dip-spray
Ajattelin kokeilla tuota homemade gagiin, jos on kuivuttuaan myrkytön.
« Viimeksi muokattu: 25.09.2013, 07:04 kirjoittanut Glori »

Ee-Rikki

Vs: Kumipinta rottinkin tai bambun päälle. Miten?
« Vastaus #10 : 25.09.2013, 13:09 »
Mitens olisi liquid-lateksiin dippaaminen useampaan otteeseen? Kama toki ei ole niin kestävää välttämättä kuin kutistesukka mutta samalla veikkaisin sen vaikuttavan vähemmän rottingin omiin ominaisuuksiin jos muuta kuin kädensijaa päällystämässä.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Kumipinta rottinkin tai bambun päälle. Miten?
« Vastaus #11 : 25.09.2013, 13:12 »
Rottinkia ja bambua ei saa kumilla pilata :)

Olen samaa mieltä, sehän pilaa sen hienon resonoinnin joka niissä on luonnostaan ja joka erottaa ne kaikista muista piiskausvälineistä.

IKRM

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Kumipinta rottinkin tai bambun päälle. Miten?
« Vastaus #12 : 25.09.2013, 14:59 »
Se keppi ei ollut rottinkia vaan kukkakeppi ilmeisesti.
Ostin läpinäkyvää muovista samanpaksuista ilmastointiletkua.
Pienen öljytilkan kanssa hitaasti työnsin kepin letkun sisälle.

Siitä tuli hieno piiskausväline.

Tosin sattui niin, että ekan käyttökerran jälkeen keppi sisällä katkesi, noin 1/3 kepin päästä.
Se katkennut osa jäi kuitenkin letkun sisälle, mutta yllätys...huomasin että se toimi ikäänkuin vipuvartena.
Eli piiskatessa katkennut pää heilahti kovempaa kuin jos keppi olisi ollut kokonaisena.

Niin tämänkin tajusin vasta siitä huudosta mikä syntyi kun keppi heilahti.  :o ...ja kun kaveri pystyi puhumaan, pyysi lisää.  ;D