Kirjoittaja Aihe: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä  (Luettu 208019 kertaa)

perapervo

  • Vieras
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #45 : 08.10.2012, 13:49 »
Pitää vaan rohkeasti todeta, ettei hyväksy lääppimistä taikka iholle tunkemista. Järkevän ihmisen luulisi silloin asian tajuavan. Monesti iholle tunkevat ovat varmasti kunnolla humalassa, eivätkä edes tajua tekvänsä väärin. Tämä siis ei mikään puolustus asialle. Kannattaa mielestäni heti asia todeta ja niin ,ettei jää toiselle mitään epäselvää,

Tii

Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #46 : 08.10.2012, 15:58 »
Joitain vuosia pippaloissa mukana olleena tuntuu siltä, että vaikka kuinka on käytösetiketti ja sitä paukutetaan niin sanallisesti kuin kirjallisesti, niin ei vaan mene perille vaikka kuin rautalankaa tai ratakiskoa vääntäisi mutkille ja solmuunkin asti...  >:D

Yleisesti nostetaan suuresti esiin kinkyt roolit ja unohdetaan ihan totaalisesti itse ihminen niiden sisällä. Kaikki, siis ihan kaikki, roolistaan tai suuntautumisestaan riippumatta ovat oikeutettuja fyysisen koskemattomuutensa kunnioittamiseen, samoin mielipiteidensä.

Mikä ikinä onkaan tapahtuma, klubi, bileet tai miitti, niin ihmiset rooleineen tuntuvat heittävän aivonsa narikkaan ja unohtavat ihan normaalinkin elämän toista kunnioittavan käyttäytymisen. Nykyään ei siis ole juurikaan havaittavissa minkäänlaista järkevän ihmisen käytöstä monessakaan paikassa, esiin nousee vain erilaisia valtataisteluita ja nokittelemisia, joskus jopa pelkkien huhupuheiden ja/tai pärstäkertoimien mukaan.

Toivoisin ihmisten myös muistavan, että tapahtumissa voi tosiaan olla rooli päällä, eikä se tarkoita sitä, että se sama rooli olisi seuraavissa tai normielämässä sama. Ei siis voi aina ja joka paikassa soveltaa paljon puhuttua roolin mukaista lähestymistapaa (esmes kysy domilta saako subia puhutella jne...)

isabella

Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #47 : 08.10.2012, 16:22 »
Väillä kyllä ihmetyttää miten ihmiset oikein tulkitsevat näitä käyttäytymissääntöjä kinkybileissä. Lauantaisissa bileissäkin oli jokainen osallistuja saanut käyttäytymissäännöt kirjallisena, joista viimeistään selviää ettei ketään voi klähmiä ilman lupaa, ellei sitä ennestään jo ymmärrä. Silti joku koki oikeudekseen tulla hiplaamaan minua, vaikka olin pannoitettu, häkissä, en ottanut katsekontaktia tai puhunut mitään. No, tyyppi sai kyllä litsarin näpeilleen. Ärsytti silti. Jonkinmoista kunnioitusta toivoisi D:n ja subin väliselle suhteelle, ettei kenenkään subia tultaisi ilman lupaa kähmimään. Kuitenkin jos bileet on kinky-teemalla niin olettamus olisi että tälläiset asiat ois itsestäänselviä.

Samaisissa bileissä tultiin minuakin kähmimään, olisiko sitten ollut sama tyyppikin? Oli muuten ensimmäinen kerta, olen vissiin sen verran pelottava että tähän saakka olen saanut olla bileissä ihan rauhassa ;D  Minua tämä hyypiö ei varmastikaan luullut subiksi (en siis tarkoita että subeja olisi jotenkin sallitumpaa hipelöidä mutta jotkut ääliöt tuntuvat niin ajattelevan) kun perässä tuli subi talutushihnassa. Tissit olivat kyllä aika hyvin esillä, ilmeisesti se oli riittävä oikeutus niiden lääppimiseen. Huusin ja läksytin saman tien sen verran railakkaasti että varmasti korvat soivat vähän aikaa. Sitten kävin ilmoittamassa järjestävälle taholle. Tosin tyyppi näkyi jatkavan illanviettoaan bileissä senkin jälkeen mutta kiersi minut kaukaa...

perapervo

  • Vieras
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #48 : 08.10.2012, 16:26 »
Mitä mieltä väki polttariporukoiden sisään päästämisestä klubille? Tuovatko lisää ongelmia?

Galesi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2610
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #49 : 08.10.2012, 16:41 »
Mä väittäisin, että joku polttariporukka on vähän väärässä paikkaa. Mut mä olenkin nihkeä ;)

HPerWs

  • Vieras
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #50 : 08.10.2012, 17:06 »
Väillä kyllä ihmetyttää miten ihmiset oikein tulkitsevat näitä käyttäytymissääntöjä kinkybileissä. Lauantaisissa bileissäkin oli jokainen osallistuja saanut käyttäytymissäännöt kirjallisena, joista viimeistään selviää ettei ketään voi klähmiä ilman lupaa, ellei sitä ennestään jo ymmärrä. Silti joku koki oikeudekseen tulla hiplaamaan minua, vaikka olin pannoitettu, häkissä, en ottanut katsekontaktia tai puhunut mitään. No, tyyppi sai kyllä litsarin näpeilleen. Ärsytti silti. Jonkinmoista kunnioitusta toivoisi D:n ja subin väliselle suhteelle, ettei kenenkään subia tultaisi ilman lupaa kähmimään. Kuitenkin jos bileet on kinky-teemalla niin olettamus olisi että tälläiset asiat ois itsestäänselviä.

Samaisissa bileissä tultiin minuakin kähmimään, olisiko sitten ollut sama tyyppikin? Oli muuten ensimmäinen kerta, olen vissiin sen verran pelottava että tähän saakka olen saanut olla bileissä ihan rauhassa ;D  Minua tämä hyypiö ei varmastikaan luullut subiksi (en siis tarkoita että subeja olisi jotenkin sallitumpaa hipelöidä mutta jotkut ääliöt tuntuvat niin ajattelevan) kun perässä tuli subi talutushihnassa. Tissit olivat kyllä aika hyvin esillä, ilmeisesti se oli riittävä oikeutus niiden lääppimiseen. Huusin ja läksytin saman tien sen verran railakkaasti että varmasti korvat soivat vähän aikaa. Sitten kävin ilmoittamassa järjestävälle taholle. Tosin tyyppi näkyi jatkavan illanviettoaan bileissä senkin jälkeen mutta kiersi minut kaukaa...
Miksi en ole yllättynyt ::), ehkä juurikin siksi että "valintaseula" vain kutsun saaneille(eli jokainen joka on valmis maksamaan 40 euroa ;D). Onnea ja menestystä valitsemallanne tiellä. Tilaisuushan oli jo täynnä ennenkuin ovet aukesivat, joten olisi voinut luulla, että olisi OIKEASTI ollut varaa karsia...

Mutta näiden bileiden järjestävätahohan oli niin harmooninen ja salainen, että ainakin allekirjoittaneelle se jäi vähän hämäränpeittoon, että mikä tai kuka se loppujenlopuksi olikaan? Mutta ehkä se koira älähtää, kehen etc.

Mutta nyt ainakin tuli todistettua, ettei ollutkaan suora kopio ;D, sillä "alkuperäisessä tämä asia oli huomioitu. Kun raha ei ollut tärkein asia ;)

TragedyForYou

  • Vieras
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #51 : 08.10.2012, 18:26 »
Mitä mieltä väki polttariporukoiden sisään päästämisestä klubille? Tuovatko lisää ongelmia?

 No henk.koht. eräskin polttarisankari eräissä bileissä oli eräs asiallisimmista piiskaa pyytäneistä tyypeistä koskaan, koko seurue käyttäytyi kohteliaasti, eivätkä kovin päihtyneitäkään olleet, pienessä hiprakassa vaan. Polttarisankari oli kinkyyteen päin kallellaan ja halusi varmasti polttareiden varjolla vähän testata millaista se on. Kun piiskasin polttarisankaria keksi joku muu känninen bilettäjä( ei kuulunut em. seurueeseen) tulla huutamaan ohjeita kuinka lujaa mun pitäisi kyseistä tyyppiä piiskata.
Joten huonosti käyttäytyvä oli ihan joku muu kuin polttariporukan jäsen.
Olen sitä mieltä että suurin osa huonosta käytöksestä johtuu liiallisesta dokaamisesta, ei siitä onko kyseessä polttarit, uteliaisuus, tirkistelynhalu tai mikään muukaan. Eli en lähtisi karsimaan muita kun liian päihtyneitä.  C:-)

Mr.Vic

Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #52 : 08.10.2012, 18:38 »
Mitä mieltä väki polttariporukoiden sisään päästämisestä klubille? Tuovatko lisää ongelmia?

Mä olen törmännyt nyt näihin polttariporukoihin sen verran useassa paikassa (kinkybileissä, musisointikeikalla, laivalla ja messuilla), etten enää ottaisi niitä itse sisään vaikka niistä noin kymmenestä yksi ihan järkeväkin porukka on tullut vastaan. En vaan jaksa katsoa sitä touhua enään: "Polttarit" kun on syy käyttäytyä vielä asiattomammin kuin pelkästään "humalan" tai "tietämättömyyden" vuoksi. Kyllä jok'ikinen ihminen tietää tasan tarkkaan missä ne rajat menee, mutta jos tuntee olevansa jotenkin erikoisessa asemassa, niin niistä ei vaan välitetä. Siksi totean nykyään kiitos ei, pärjäämme ilman teidän panostanne tähän iltaan...

SMIle

Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #53 : 08.10.2012, 20:59 »
Väillä kyllä ihmetyttää miten ihmiset oikein tulkitsevat näitä käyttäytymissääntöjä kinkybileissä. Lauantaisissa bileissäkin oli jokainen osallistuja saanut käyttäytymissäännöt kirjallisena, joista viimeistään selviää ettei ketään voi klähmiä ilman lupaa, ellei sitä ennestään jo ymmärrä. Silti joku koki oikeudekseen tulla hiplaamaan minua, vaikka olin pannoitettu, häkissä, en ottanut katsekontaktia tai puhunut mitään. No, tyyppi sai kyllä litsarin näpeilleen. Ärsytti silti. Jonkinmoista kunnioitusta toivoisi D:n ja subin väliselle suhteelle, ettei kenenkään subia tultaisi ilman lupaa kähmimään. Kuitenkin jos bileet on kinky-teemalla niin olettamus olisi että tälläiset asiat ois itsestäänselviä.

Vaikutti siltä, että lauantain bileissä yksi nuorehko miespuolinen henkilö ainakin kuvitteli olevansa swingers- eikä kinkybileissä. Tajuttiin se vasta juttelun lopuksi, joten ei ymmärretty kertoa asiasta. Häipyi kyllä, kun sanottiin haluavamme olla kahdestaan.

mastervsop

  • Vieras
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #54 : 08.10.2012, 23:33 »
Joitain vuosia pippaloissa mukana olleena tuntuu siltä, että vaikka kuinka on käytösetiketti ja sitä paukutetaan niin sanallisesti kuin kirjallisesti, niin ei vaan mene perille vaikka kuin rautalankaa tai ratakiskoa vääntäisi mutkille ja solmuunkin asti...  >:D

Yleisesti nostetaan suuresti esiin kinkyt roolit ja unohdetaan ihan totaalisesti itse ihminen niiden sisällä. Kaikki, siis ihan kaikki, roolistaan tai suuntautumisestaan riippumatta ovat oikeutettuja fyysisen koskemattomuutensa kunnioittamiseen, samoin mielipiteidensä.

Mikä ikinä onkaan tapahtuma, klubi, bileet tai miitti, niin ihmiset rooleineen tuntuvat heittävän aivonsa narikkaan ja unohtavat ihan normaalinkin elämän toista kunnioittavan käyttäytymisen. Nykyään ei siis ole juurikaan havaittavissa minkäänlaista järkevän ihmisen käytöstä monessakaan paikassa, esiin nousee vain erilaisia valtataisteluita ja nokittelemisia, joskus jopa pelkkien huhupuheiden ja/tai pärstäkertoimien mukaan.

Toivoisin ihmisten myös muistavan, että tapahtumissa voi tosiaan olla rooli päällä, eikä se tarkoita sitä, että se sama rooli olisi seuraavissa tai normielämässä sama. Ei siis voi aina ja joka paikassa soveltaa paljon puhuttua roolin mukaista lähestymistapaa (esmes kysy domilta saako subia puhutella jne...)

Aina kun suomalainen ottaa viinaa siitä tulee ääliö ..siihen ei tarvita kinkybileitä, normirafloissa tämä on jokailtaista.
Turhaa lauantaista tahoa sen enempää on kritisoida yksi ongelma seassa, Wäiskissä oli viimeksi myös. Meinasin itse puuttua  Wäiskissä tavalla jonka osaan parhaiten mutta eräs jonka tunsin loi minuun sellaisen katseen että älä please puutu ja hyvä niin.
Mitä olen tuolla Lauantaisesa aikaisemmin viettänyt iltoja useamman kerran niin yhtään häiriötä ei ole ollut joten tämä lienee poikkeus ja nuo säännöt mailataan jokaiselle ja on mailattu vuosia veikkaan että ko taho on ensimmäisiä ja heidän sääntöjä kopioidaan muiden taholta eikä toisinpäin koska kyseessä kuitenkin on ammattilaiset eikä amatöörit.

Ruusu

  • Smurffit
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 384
  • Annoying Attention-Whore?
  • Galleria
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #55 : 09.12.2012, 13:16 »
Hei, tuli tässä ajankohtaisena mieleen, että meillä oli eilisissä Wäiskin bileissä myös näitä lukutaidottomia tapauksia. Pongasin kamerakännykän käyttäjän siellä missä tehtiin sidontoja (baarin puolella). Omituista oli ettei kaveri ymmärtänyt sormen heristämistä vaan kaivoi kännykän uudelleen esiin. Vasta pari varoittavaa sanaa paikan päällä sai hepun tajuamaan.

Vaikka niitä käytössääntölappuja on vaikka kuinka paljon, niin voidaanko olla sen verran solidaarisia, että puututaan heti moiseen. Kerro Staffille tai jollekin valveutuneemmalle kaverillesi jollet itse käy asianomaiselle asiattomuudesta huomauttamassa.

Mietin, että hämäsikö sitä heppua se, että itse sitoja kuvasi sidottavaansa? Vai oliko syynä ihan puhdas tietämättömyys ?
Auttaisiko se, että lipunmyynnissä mainittaisiin kuvaamiskiellosta tai siellä olisi iso KUVALLINEN kyltti. (ehkä olikin mutten itse muista  :-[ )

Tiedän, että on muitakin sääntöjä, mutta tämä kuvaaminen on siinä mielessä inhottavaa, että kuvat voivat päätyä vaikka minne.
Tottakai, jokainen juhlia ottaa tietoisen riskin, että huonoimmassa tapauksessa päätyy vaikka iltapäivälehtien sivuille.

Eli se mitä toivoisin, niin olisi sellainen yhteisvastuullisuus bilettäjien keskuudessa, korjataan heti tilanne, eikä jätetä sitä siihen. Sinä nimittäin voit olla se seuraava uhri.

t.Ruusu

kide

  • Vieras
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #56 : 09.12.2012, 14:13 »
Edellä mainittua tapausta en nähnyt, mutta loppuillasta taisi yläkertaan päästä muitakin kuin lipun klubille lunastaneita.

Qurat

  • Majuri
  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 673
  • I´m really bad..
  • Galleria
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #57 : 09.12.2012, 14:14 »
Eikä noille tepsinnu ainakaan huomautukset, niikun narkikkajonossakin... >:(

SirMichael

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 277
  • Kiintiö pervo
  • Galleria
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #58 : 09.12.2012, 16:55 »
Ruusu on ihan asian ytimessä.
Ei aina pysty kaikkea näkemään,
olisi tosi kiva jos tultaisiin kertomaan heti kun jotain tapahtuu,
jotta siihen voisi puuttua samointein.

Liian usein tulee jälkikäteen nillitystä tapahtuneista,
mutta silloin on jo liian myöhäistä puuttua asiaan.
Yhdessä ollaan ja yhdessä pidetään homma kasassa.


Kurjaorja

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 11
  • RomanttinenKinky
  • Galleria
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #59 : 06.01.2013, 16:38 »
 C:-)
niih, jos ei jälkeenpäin natistais vaan koitettais yhteisymmärryksissä tehdä jotain asioista ennen tapahtunutta.
lisää niinsanotusti poliisejä (mielummin jopa univormuun pukeutuneita... ehkä riittää lappu SMFR Järjestysvalvooja )
kenet kaikki kokee oikeutettu huomauttamaan esm kamarakännykän käytöstä tai muusta.
ja muutenkin olis ehkä hyvää esm smfr;n sivustolla tuoda esiin käytöstavat,
saada ihmiset miettimään itse miten käyttäytyä.

voi se varmaan olla dominoivillekin henkilölle yhtä piinaava tilanne jos jostain tuntematon henikilö heittäytyis jalkojenjuureen nuolemaan saappaitasi kun sen että joku tuntematon tulee käskyttelemään sut vaan siks et sul o kaulapanta kaulassa.
ei siis näin
ajatelkaa ittesi siihen tilanteen, pahimissa tapauksessa sillä domme/subilla saattaa olla seuralainen / puoliso tai what ever viereessä minkä kokee tilanne äärimmäisen kiusaalisesta.

ei o niin hankala käydä suoraan eteen ja kysyä sopiiko alistua taikka alistaa
tuskin kukaan siitä puree ja läimittely on kieletty ilman lupaa... (toivoisin henkilö siinätilanteessa myöskin ottaisin kysymyksen imarteluna ja ystävällisesti sanoisi Ei kiitos tai tietysti mielummin mikäli on mahdollista KYLLÄ KIITOS ;)
olen pyörinnyt näissä bileissä reilut kymmenen vuotta ja paljon positiivistä tullut vastaan on toki vaan se todellisuus että hirveen paljon helpommin ja pidemmin muistuu ne negatiiviset asiat.

Elikkä me ollaan hyvää porukkaa ja yhdessähän me niitä bileitä tehdään kokeilkaas kaikki käyttäytymään yhteisien pelisääntöjen mukaisesti niin kaikki viihtyisi sataprosenttisesti.
jos koette että joku tekee väärin taikka jotenkin menee yli teidän rajan esm koskettelussa niin huomauttakaa nyt samantieen sille ihmisille koska voipi olla että henkilö elää siinäuskossa että non hän kuuluu tehdä kun tavaatte.

kiitos viellä täälläki mukavasta bileistä