Kirjoittaja Aihe: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä  (Luettu 204174 kertaa)

Tii

Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #60 : 06.01.2013, 16:53 »
Käytösetikettiä voisi myös kääntää englanniksi ja saattaa tiedoksi vaikka täällä baarissa tuonne englanninkieliselle puolelle ja siellä lukita se ylimmäksi. Pippaloissa, kun on vieraina myös ei-suomen-kieltä-niin-hyvin-osaavaa-ja-ymmärtävää väkeä...

DHS

  • Vieras
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #61 : 15.01.2013, 12:37 »
Hyvää järjenkäyttöä säännöissä. Itse olen kaapissa kaiken kinkyn suhteen enkä ikinä haluaisi päätyä mihinkään tallenteisiin.

RedDragon

  • Vieras
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #62 : 17.06.2013, 18:52 »
<avautuminen>
Muistan edelleen sangen elävästi kun pari vuotta sitten Wäiskin klubilla ollessamme äijäni kanssa (talvella) pari sangen humalassa olevaa naista (Dominaa kaiketi) alkoivat kannella röökillä ollessaan puhua sangen alentavaan ja ikävään sävyyn nuoremmista klubillaolijoista kyseenalaistaen mm. heidän kyvykkyytensä/osaamisensa Mastereina. Nämä daamit kuulemma olisivat "ottaneet heiltä luulot pois" ja "ei tollase penskat tiedä, mitä edes tekevät". Elleivät olisi olleet niin päässään, että juuri ja juuri koroillaan pysyivät, olisin mennyt nykimään henkilökuntaa hihasta.

Ei ehkä parasta mahdollista käytöstä, jos halutaan klubille uusia naamoja. IMO.

</avautuminen>

mastervsop

  • Vieras
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #63 : 01.08.2013, 16:16 »
Mä olen sitä mieltä että jokainen Domina joka kuvittelee osaavansa jotain kyykytyksiä menee ainakin jonkunsortin SA-Intin Upseerikoulutuksen ensin läpi että tajuaa edes komennon ja käskyn eron.
Ylipainoisuus/ikäisyys automaattisesti ei tee ihmisestä Dommea jopa sangen päinvastoin...vaikka monet naiset niin tuntu luulevansa.
Ihan yhtä lailla kun shibarin taitaja olis Massu taikka pillun vonkaaja (ammattitaitoinen) valokuvaaja vaikka sillä verukkeella liikkuukin...ehei mettään on moni mennyt.

Muutenkin nainen joka kovistelee liikoja on äänekäs etc osoittaa vaan mun silmissä seksuaalista turhautuneisuuttaan.

Mitä tulee sääntöihin niin mitä enemmän tässä kovistellaan mm koskemattomuudesta niin siitä seuraa vaan se että ystävälliset halaukset sun mutkin pikkuhiljaa jää pois jopa tuttujen kesken kun siitä seuraa aina selän takan puheita ( ai mistäkö v **** tiedän) ja bileistä tulee niitä jäykkiä mitäänsanomattomia tapahtumia jonne ei vaan viitsi enään vaivautua jos joka helvetin käänteessä pitää anoa lupaa että saako tehdä sitä tai tätä kun omat harkintäkyvyt ulosmitataan ihmisiltä automaattisesti jo etukäteen.
Myös nimimerkit on käytössä juurikin anonyymiteetin takia ja jos niitäkään ei saa enään huudella tyyliin ketkä oli paikalla niin mitä helvettiä whats the point in them in the firstplace ?
Vai toimitaankos skenessä järjestään jokaisen selän takana ja nussitaan ristiin heti kun tilaisuus tulee, no joo siitä itsellä on oma kantani kyllä ja kokemuskin, tuntuu että liian monen muroihin olen kussut vaikka vapaata riistaa on ollut ja sitten on niitä jotka olen dropannut kun olen huomanut naisten olleen edelleen sidottuja tahoillaan vaikka toisin väittäneet.
Anteeksi nyt vaan mutta tällaisen kuvan tästä kaikesta olen saanut, vaikkakin hakemalla haen epäkohtia ja totta mooses löydänhän MINÄ niitä  >:D

Ja Ei en todellakaan enään roudaa uusia naamoja bileisiin.... olen sitä lähes joka kerta tehnyt kun seuralainen ollut mukana mutta nyt loppui kaivoon veden kanto omalta osalta. Wildclubille vien jatkossakin.

Nick

  • Vieras
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #64 : 01.08.2013, 16:37 »
Yhdyn 163 senttiseen ajatuksen tasolla.

eugénie

  • Vieras
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #65 : 01.08.2013, 21:14 »
Mä olen sitä mieltä että jokainen Domina joka kuvittelee osaavansa jotain kyykytyksiä menee ainakin jonkunsortin SA-Intin Upseerikoulutuksen ensin läpi että tajuaa edes komennon ja käskyn eron.

Itse haluaisin kaikin tavoin kannustaa Naisia käskyttäjiksi, mitään parempaa ei tästä maailmasta löydy. Ongelma on enemmänkin se, että monella naisella ei ehkä ole riittävästi rohkeutta tai luontaista varmuutta laittaa porukkaa ruotuun. Mikä ei ole ihme, jos ilmapiiri on vähättelevän skeptinen ja kokemusta armeijajohtamisesta ei ole.

Sitä uskottavuutta saa harjoittelemalla käskemistä nöyrien orjien ja orjattarien (ja mentoreiden) kanssa, joillain ihanilla tyypeillä pomon karisma on luonnostaan (aivan parasta). Subien ja mielellään muidenkin roolina on käyttäytyä kunnioittavasti, vaikka haparointia esiintyisikin. Ei teilata tulevia Dommeja, niitä on jo nyt liian vähän.

VSOP voisi perustaa sellaisen VSOP-Intin Upseerikoulutuksen halukkaille Domme-kokelaille, tulisin monen muun kanssa mielelläni paikalle ryömimään harjoituskappaleeksi.

Uniform

  • Vieras
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #66 : 01.08.2013, 21:50 »
Mä olen sitä mieltä että jokainen Domina joka kuvittelee osaavansa jotain kyykytyksiä menee ainakin jonkunsortin SA-Intin Upseerikoulutuksen ensin läpi että tajuaa edes komennon ja käskyn eron.
Keski-ikäistyvän Vääpelin tekisi nyt mieli sanoa ... jotain. Mutta taitaa mennä hukkaan. VMP!

Stylos

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 777
  • Ainoan oikean kinky-totuuden Suur-Mufti
  • Galleria
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #67 : 01.08.2013, 22:51 »
Joo, aliupseereissa ja upseereissakin on niitä, joilla on arvovalta ja karismaa ja niitä, joilla ei ole. Itseäni muuten sellainen karjuva, käskyttävä, alikersantti tyylinen Domina ei ole ikinä miellyttänyt tai herättänyt kunnioitusta. Intissäkin muuten huomaa, että mitä vähemmän natsoja tai ruusukkeita, sitä suurempi tarve korostaa itseään. Oikea auktoriteetti kumpuaa jostain muualta, Viime kädessä Dominuus on sitä paitsi vain rooli, jonka subi jollekin suo.

Mitä tulee alkuperäiseen vuodatukseen, niin vaikka fyysinen koskemattomuus on oikeus, niin välissä tuntuu, että bileissäkin aina hirveästi varoitellaan ja esitetään kovia kieltoja. Se kyllä vähentää ihmisten rohkeutta pitää myös pervon rennosti hauskaa, mikä lienee bileiden tarkoitus. Ehkä olisi sääntöjä lukiessa hyvä ilmaista asioita aina myös rohkaisevasti ja positiivisesti.

Se, että anonyymius ulottuu siihen, ettei nickeistäkään puhuta tuntuu tosian välillä aiheuttavan melkoista seläntakana juoruilua. Tuosta alkuperäisestä vuodatuksesta ja sen syistä minulla ei ole tietoa, mutta sen tekijällä on ainakin kirjoituksissaan ollut hieman provosoiva tyyli. Voi olla, että metsä vastaa kuten sinne huutaa…

Uniform

  • Vieras
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #68 : 01.08.2013, 22:58 »
Intissäkin muuten huomaa, että mitä vähemmän natsoja tai ruusukkeita, sitä suurempi tarve korostaa itseään.
*Tämä ei sitten ole henkilökohtaista vittuilua*
Onko sulla paljonkin kokemusta armeijasta?

Stylos

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 777
  • Ainoan oikean kinky-totuuden Suur-Mufti
  • Galleria
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #69 : 01.08.2013, 23:06 »
Normaalit suomalaiset käytännössä plus pitkät teoreettiselta kannalta. Olisi varmaan voinut käyttää imperfektimuotoa (huomasi).

Ja sitä kommenttiani ei ollut missään nimessä tarkoitettu Uniformille, vaan yleiskommentiksi siitä herättääkö tietynlainen tyyli minkälaisia tunteita.

-katy-

  • Vieras
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #70 : 01.08.2013, 23:12 »
Mulla ei ole mitään hampaankolossa-ei vaikka viimeksi Väiskillä itselle tuntematon Masteriksi itsensä nimeävä tulikin ripsauttamaan kankulle piiskalla-hän oli kai sitten sen verran selvinpäin, että tajusi samointein hupsun höppänyytensä.

En itse ymmärrä näitä etikettejä jotenkin erilaisemmiksi kuin"normibaari" tai ravintolaillassa- en ihan äkkiä lähtis kenenkään kasvotutun tai tuntemattoman ahteria kaivelemaan, oli kyseessä mikä sukupuoli tahansa- saattas tulla nekkuun ehkä, mutta me kinkyt ollaan niin suvaitsevaisia  :)

Uniform

  • Vieras
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #71 : 01.08.2013, 23:17 »
Stylos. Niistä pitkistä teoreettisista olisi varmaan pitänyt ymmärtää että ne kenellä on vähemmän natsoja, kuluttavat eniten aikaa varusmiesten käytännön kouluttamisessa. Tästä syystä tyypillinen varusmies ajattelee "vähempinatsaisen" korostavan itseään kun niin paljon meitä simputtaa....

Stylos

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 777
  • Ainoan oikean kinky-totuuden Suur-Mufti
  • Galleria
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #72 : 01.08.2013, 23:38 »
Stylos. Niistä pitkistä teoreettisista olisi varmaan pitänyt ymmärtää että ne kenellä on vähemmän natsoja, kuluttavat eniten aikaa varusmiesten käytännön kouluttamisessa. Tästä syystä tyypillinen varusmies ajattelee "vähempinatsaisen" korostavan itseään kun niin paljon meitä simputtaa....

Onhan se osin noinkin. Tosin sanoin, että "suurempi", en että näin olisi aina ja kaikkissa tapauksissa välttämättömästi ja esimerkiksi ikä on monesti tärkeä tekijä, tunteeko itsekorostamisen tarvetta. Myönnettävät tietenkin on, etten tiedä onko kukaan tehnyt aiheesta kattavaa ja objektiivista tutkimusta. Korostin myös oikean auktoriteetin merkitystä. Minusta se tulee yleensä siitä, että luottaa, siihen, että toinen tietää, mitä tekee.

Sitä paitsi näin kinky-maailman suhten tärkeämpää kuin sotalaitoksen aito ja oikea  sisäinen dynämiikka on, miltä asiat näyttävät ja vaikutelmat, jotka ne antavat.

Uniform

  • Vieras
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #73 : 02.08.2013, 00:04 »
Stylos. Niistä pitkistä teoreettisista olisi varmaan pitänyt ymmärtää että ne kenellä on vähemmän natsoja, kuluttavat eniten aikaa varusmiesten käytännön kouluttamisessa. Tästä syystä tyypillinen varusmies ajattelee "vähempinatsaisen" korostavan itseään kun niin paljon meitä simputtaa....

Onhan se osin noinkin. Tosin sanoin, että "suurempi", en että näin olisi aina ja kaikkissa tapauksissa välttämättömästi ja esimerkiksi ikä on monesti tärkeä tekijä, tunteeko itsekorostamisen tarvetta. Myönnettävät tietenkin on, etten tiedä onko kukaan tehnyt aiheesta kattavaa ja objektiivista tutkimusta. Korostin myös oikean auktoriteetin merkitystä. Minusta se tulee yleensä siitä, että luottaa, siihen, että toinen tietää, mitä tekee.

Sitä paitsi näin kinky-maailman suhten tärkeämpää kuin sotalaitoksen aito ja oikea  sisäinen dynämiikka on, miltä asiat näyttävät ja vaikutelmat, jotka ne antavat.
Tää liittyy oleellisesti käskyvalta suhteeseen.
Oleellinen kysymys on se kuinka auktoriteetin kukin kokee. Ja siitä on olemassa tutkimuksia. (sotilaallisia tosin...)
Myös näiden tutkimusten mukaan alokkaat ovat lähes järjestään kokeneet useimmin "itsensä korostajiksi" ne kouluttajat joiden tehtävänä on huolehtia niistä "epämieluisimmista" koulutusasioista.
Harvimmin "itsensä korostajiksi" nimetään niitä esimiehiä joiden kanssa joudutaan tekemisiin erittäin harvoin.

Varusmiehen näkökulmasta tätä asiaa on luonnollisesti vaikea käsittää. Pidemmistä sotatieteiden teoria opinnoista en sitten tiedä.

quattroverde

Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #74 : 02.08.2013, 00:08 »
Intissäkin muuten huomaa, että mitä vähemmän natsoja tai ruusukkeita, sitä suurempi tarve korostaa itseään.
*Tämä ei sitten ole henkilökohtaista vittuilua*
Onko sulla paljonkin kokemusta armeijasta?

Se älähtää... mihin kalikka kalahtaa, vai miten se nyt menikään...

Minusta Stylos kirjoittaa asiaa normisti yleistäen ja aikas yleisellä tasolla, eli kyllähän niillä uraputken alussa olevilla tuntuu olevan suurin tarve pätemiseen. Rottakoulun oppilaat ja nuoret luutnantit intoa kuin ilmapallolla (ja turhan usein myös jarki on samalla tasolla).

Armeijasta on kokemusta riittäävästi tai siis liikaakin (~ liian monena päivänä joutui aloittamaan työpäivän kulkuluvan esittämisellä, niin työpaikan vaihdon yksi tärkeimpiä perusteita) ja laatassa kulmarautoja minulle sopivasti ja nekin on enempi ammatillisen osaamisen vuoksi saatu kuin sotilaallisen käytöksen (ettei tarvi kysyä ja kuitenkin jotain kiinnostaa).