Kirjoittaja Aihe: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä  (Luettu 204262 kertaa)

katti

  • Vieras
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #15 : 18.09.2012, 19:32 »
Katti, en nyt tarkoittanut sinua, vaan yleensä, ei vaan SMFR:n pippaloissa vaan muuallakin. 

nimimerkillä vuosia mukana järjestelyissä olleena ja jälkeenpäin kaikenlaista kuulleena...

Ymmärrän..usein tuntuu, että sitä valitusta riittää ihan turhan paljon, vaikka ei sitten itse ole valmis näkemään mitään vaivaa asioiden eteen. Mielestäni smurffit ovat kuitenkin täällä saaneet ketjuissa enemmän sitä kiitos mm. hienoista ja mukavahenkisistä iltamistaan.
Kenties sitten muutamat ikävä asiat tai tapahtumat korostuvat liikaa jostain syystä.

Kannatan kuitenkin sitä ettei noihin vähemmistöön jääviin ikäviin juttuihin jäätäs kiinni.  :)

otto40

  • Vieras
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #16 : 18.09.2012, 23:34 »
Tii puhuu asiaa, yksi tärkeimmistä SMFR:n bileiden tarkoituksesta on että ihmiset saavat bilettää rauhassa ihan missä asussa haluavat. Epäasiallisesti käyttäytyvistä pitäisi aina kertoa staffille jotta kaikilla olisi kiva bilettää. SMFR:n bile-etiketti ei millään tavalla ole muuttunut, lauantain bileissä ollut puutteellinen informointi on täydellisesti allekirjoittaneen möhlintää, huomattuamme että kieltokyltit olivat kadonneet totesin että täytyy sitten asiasta kuuluttaa, minkä sitten kuiteskin unohdin, pyydän nöyrimmästi kaikilta anteeksi ja otan opiksi. 

peikkotyttö

  • Smurffit
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 126
  • Poly, mutta varattu
  • Galleria
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #17 : 18.09.2012, 23:36 »
1. Katsoa saa - ei koskea eikä neuvoa

Bileasut saattavat olla hyvinkin paljastavia ja provosoivia, silti kehenkään ei saa koskea ilman hänen/omistajansa lupaa. Seuratessasi toisten sessiointia, älä puutu, älä mene liian lähelle äläkä varsinkaan ala neuvoa osallistujia tai pyydä päästä mukaan. Sessiointi on yksityisasia ja jos joku neuvoja tai sessioseuraa kaipaa, hän pyytää niitä itse.


Hyvä ja tärkeä neuvo.

Olen ekshibitionisti ja nautin siitä, että minua katsotaan. Tähän sääntöön on kuitenkin poikkeus erään henkilön kohdalla. Poikkeus johtuu siitä, että vuonna keppi ja kirves tämä henkilö löi minua suht' lujaa lupaa kysymättä eräässä miitissä. Hän oli uusi tuolloin, ja tilannetta epäilemättä sekoitti se, että juuri hetkeä aiemmin olin saanut piiskaa kahdelta muulta henkilöltä, joilla siihen oli lupa. Reaktioni on tuon jälkeen ollut pysytellä kaukana hänestä. Tuoreeltaan reaktioni oli niin paha, että melkein voin sanoa piileskelleeni bileissä.

Tämän jälkeen luvatta piiskannut on tavalla tai toisella pyrkinyt seuraani, kun olen ollut bileissä, eikä luultavasti ole tajunnut, kuinka epämiellyttävältä se on minusta tuntunut. Kuinka epämiellyttävää on se, että bileissä ollessa on stalkkeri, joka herkeämättä seuraa minua ja seuralaistani suuren osan iltaa odottaen, josko jäisin jossain vaiheessa hetkeksi yksin. Tässä vaiheessa tietysti on hyvä sanoa, että sinun olisi pitänyt sanoa asiasta hänelle / näiden bileiden staffille yms. Olisi pitänyt, mutta kun ei ole pystynyt. Vasta juuri menneessä Taffissa olisin ensimmäistä kertaa ollut valmis kohtaamaan hänet ja sanomaan, että ole hyvä ja jätä minut vihdoinkin rauhaan. Jos toivot edes keskusteluyhteyttä kanssani, niin noraa minut täysin muutaman vuoden ajan ja yritä sitten uudelleen. Sittenkään ei ole luvassa keskusteluyhteyttä enempää.

Taffissa huomasin alkuillasta, että minua seurattiin vanhaan malliin ja suunnittelin jo meneväni ottamaan asian puheeksi, mutta minun ei tarvinnut, sillä tämän päätöksen jälkeen häntä ei enää näkynyt.

Miksi avaudun asiasta täällä? Yksi syy on tuo, että halusin tällä viestilläni kommentoida, että joskus se pelkkä katsominenkin voi olla liikaa, jos se menee överiksi. Toinen syy on se, että toivon, että tämä henkilö näkisi viestini ja saisi selityksen sille, miksi olen vuosikaudet vältellyt häntä.

BlackFairy

  • Vieras
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #18 : 20.09.2012, 19:26 »
Hyvä aihe. Se ei tosiaan aina ole ihan helppoa se sanominen, itsekin napakkuutta opettelen. Nimim. vähän turhan pitkät piuhat välillä... Siksi onkin hyvä tiuhaan ohjeistaa ja muistutella uusia ja vanhojakin siitä, että tiukasti vaan sanoo jos tapahtuu jotain epämiellyttävää, ja ilmoitusta staffille jos häiriökäytöstä ilmenee.

Sellaisen asian haluaisin vielä nostaa tapetille kuin tuttujen sessioihin puuttuminen. Varsinkin silloin jos olen kiinni jossain mistä en kunnolla näe mitä tapahtuu ja on joku juttu kesken, niin en halua siihen kavereitakaan yllättäin piiskan kanssa heilumaan ellei erikseen ole sovittu että kyseisen henkilön osallistuminen settiin on juuri tässä tilanteessa ok. Samoin jos on selvästi meneillään setti missä on keskittynyt ja intensiivinen tunnelma osallistujien kesken, niin voisi miettiä kahdesti onko se juuri oikea hetki mennä heittämään läppää asianosaisille. Tätä nyt ei ehkä täysin voi vaatia ja itselläkin joskus tilannetaju saattaa vähän pettää, varsinkin kun sitten on myös niitä juttuja missä itse, vaikka kuinka olisin sidottuna, huoletta vittuilen ja vitsailen kavereille jotka hakee ja ojentelee lisää välineitä.  O:-) Harmaata aluetta ehkä ja ihmisillä on erilaisia tapoja, mutta tosiaan se harkinnan käyttö ja tilannetajun kehittäminen ja ystävällinen mutta selkeä rajanveto tarpeen tullen on ihan sallittua.

MiaQ

  • Vieras
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #19 : 05.10.2012, 03:39 »
TAFFissa tapahtui ei-toivottau pyllyn puristelua ja kun selvitin asiaa eniten minut yllätti, että kaikkien tiedossa tuntui olevan se, että kyseinen henkilö tekee sitä jatkuvasti, mutta sitä oli katsottu sormien läpi. Miksi kähmimisestä ei tulla sanomaan staffille vaan sitä siedetään, kunnes mitta on täysi. TAFFissa kyseinen henkilö poistettiin ja annettiin vuoden porttari Rsykeen bileisiin

Nepo

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 498
  • "Kyllä se mökillä menis"
  • Galleria
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #20 : 05.10.2012, 08:11 »
Näille pitäs antaa porttarit kaikkien yhdistysten bileisiin!! Joskus oli muistaakseni niin...joskus 2000 luvun alussa.

kide

  • Vieras
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #21 : 06.10.2012, 11:55 »
4. Juhlissa tapahtunut jää sinne

Hyvään kinkyetikettiin kuuluu myös se, ettei bileiden tapahtumista tai juhlavieraista kerrota jälkeenpäin. Vieraillamme, myös sinulla, on oikeus juhlia anonyymisti.

Mitä mieltä olette siitä, että joku kirjoittaa omaan kinkyfoorumien ulkopuoliseen, kaikille avoimeen blogiin klubin jälkeen siellä olleiden nimimerkkejä ja esim. paikkakunnan sekä muunneltua totuutta ynnä herjaavaa kielenkäyttöä?

Ymmärrän hyvin, että tunteet käyvät joskus kuumina, mutta asioista pitäisi pystyä keskustelemaan kasvotusten.

Mr.Vic

Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #22 : 06.10.2012, 12:04 »
4. Juhlissa tapahtunut jää sinne

Hyvään kinkyetikettiin kuuluu myös se, ettei bileiden tapahtumista tai juhlavieraista kerrota jälkeenpäin. Vieraillamme, myös sinulla, on oikeus juhlia anonyymisti.

Mitä mieltä olette siitä, että joku kirjoittaa omaan kinkyfoorumien ulkopuoliseen, kaikille avoimeen blogiin klubin jälkeen siellä olleiden nimimerkkejä ja esim. paikkakunnan sekä muunneltua totuutta ynnä herjaavaa kielenkäyttöä?

Ymmärrän hyvin, että tunteet käyvät joskus kuumina, mutta asioista pitäisi pystyä keskustelemaan kasvotusten.

Viittaatko kenties tähän?
http://leccarerules.blogspot.fi/2012/09/rikollisen-roskavaen-kirous.html

kide

  • Vieras
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #23 : 06.10.2012, 12:06 »
Oikein arvattu, mutta ajatuksenani oli, että asiasta ja säännöistä voisi keskustella yleisellä tasolla ;)

Lisäys: Varsinkin kuin ko. kirjoittaja on tällä hetkellä bannatuna foorumilta, eikä siten pääse itse halutessaan kommentoimaan asiaa.

peace

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 239
  • En ole vakava, vaikka näytän siltä
  • Galleria
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #24 : 06.10.2012, 12:08 »
4. Juhlissa tapahtunut jää sinne

Hyvään kinkyetikettiin kuuluu myös se, ettei bileiden tapahtumista tai juhlavieraista kerrota jälkeenpäin. Vieraillamme, myös sinulla, on oikeus juhlia anonyymisti.

Mitä mieltä olette siitä, että joku kirjoittaa omaan kinkyfoorumien ulkopuoliseen, kaikille avoimeen blogiin klubin jälkeen siellä olleiden nimimerkkejä ja esim. paikkakunnan sekä muunneltua totuutta ynnä herjaavaa kielenkäyttöä?

Ymmärrän hyvin, että tunteet käyvät joskus kuumina, mutta asioista pitäisi pystyä keskustelemaan kasvotusten.

Kyllä ne nimimerkitkin pitää jättää sinne juhliin. Jos ei nimimerkki itse kirjoita olleensa jossain, ei se ole kenenkään asia tai oikeus kirjoittaa, että sekin nimimerkki oli siellä. Ei vaikka kirjoittaisi kinkyfoorumilla tai kinkykfoorumien ulkopuoliseen blogiin.

n4103xxl

  • Vieras
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #25 : 06.10.2012, 12:14 »
Niinhän en pitäis sinne bileisiin jäädä, etenkin noi nimimerkkien mainitsemiset, yleisellä tasolla toki voi juhlista puhua, mut nimimerkit pitäis jättää omaan tietoonsa.

SMIle

Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #26 : 06.10.2012, 13:15 »
Ihan samaa mieltä kuin edelliset. Tollasista pitäis laittaa porttikielto määräajaksi kaikkiin kinkybileisiin.

Terhenneito

  • Vieras
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #27 : 06.10.2012, 13:20 »
Ihan samaa mieltä kuin edelliset. Tollasista pitäis laittaa porttikielto määräajaksi kaikkiin kinkybileisiin.

+1

BlackFairy

  • Vieras
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #28 : 06.10.2012, 13:28 »
Noo mitä tulee vaikka viimeisiin bileisiin missä itse olin, niin ennen kuin olin sieltä edes kotiin asti selvinnyt oli erinäisillä henkilöillä jotka eivät paikalla olleet, jo itseäni paremmin selvillä että mitä siellä on tapahtunut ja mitä kukakin on puuhannut kenenkin kanssa jne. joten ennen kuin alkaisin porttareita puolelle aktiiviväestä jakelemaan, mieluummin nimenomaan herättelisin keskustelua siitä, koskeeko tapahtuneista turpansa kiinni pitäminen vain pervouksia vai kaikkea nimimerkeistä lähtien.

p.s. Vaikka etiketti mielestäni hyvä ja tarpeellinen on, niin vaikea kuvitella ettei kukaan jatkossakin käyttäisi näitä "se ja se on nähty bileissä sen ja sen kanssa"- lausahduksia yms.

Glori

  • Vieras
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #29 : 06.10.2012, 14:00 »
Minä olen huomannut, että bileilmo-ketjuissa silloin tällöin kiitellään bileiden jälkeen nikeillä. Kiitos A piiskauksesta, B ja C - kiitos mahtavasta sidonnasta, seurasta, jne. Nämä ketjut kun vielä näkyvät myös ei rekkautuneille. Tästä uudemmat bilevieraat tai foorumin lukijat saattavat helposti saada kuvan, että on ok ja hyväksyttävää mainita paikalla olleiden nickejä. Luulisin.

Yritin tuosta joskus pienen kysymyksen jollekin laittaakin. Kumpa vain muistaisin kenelle. Sain vastauksesta kuvan, ettei asia ole mitenkään ongelmallinen. Ehkä se ei ole?