Kirjoittaja Aihe: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä  (Luettu 204159 kertaa)

telle

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1896
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #30 : 06.10.2012, 15:11 »
4. Juhlissa tapahtunut jää sinne

Hyvään kinkyetikettiin kuuluu myös se, ettei bileiden tapahtumista tai juhlavieraista kerrota jälkeenpäin. Vieraillamme, myös sinulla, on oikeus juhlia anonyymisti.

Mitä mieltä olette siitä, että joku kirjoittaa omaan kinkyfoorumien ulkopuoliseen, kaikille avoimeen blogiin klubin jälkeen siellä olleiden nimimerkkejä ja esim. paikkakunnan sekä muunneltua totuutta ynnä herjaavaa kielenkäyttöä?

Ymmärrän hyvin, että tunteet käyvät joskus kuumina, mutta asioista pitäisi pystyä keskustelemaan kasvotusten.

Niinpä, pitäisi pystyä keskustelemaan asioista ja minusta jopa paiskaamaan sitä tassua. Useimmiten asiat riitelevät, eivätkä ihmiset. Eikä kaikista ihmisistä tarvitse pitää, mutta toimeen pitäisi osata tulla.

isabella

Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #31 : 07.10.2012, 12:23 »
Minä olen huomannut, että bileilmo-ketjuissa silloin tällöin kiitellään bileiden jälkeen nikeillä. Kiitos A piiskauksesta, B ja C - kiitos mahtavasta sidonnasta, seurasta, jne.

Useimmiten näissä tapauksissa kirjoittajalla on A:n, B:n ja C:n lupa mainita näiden olleen bileissä ja henkilöt itsekin ovat mahdollisesti samassa ketjussa kertoneet olleensa bileissä. En siis näkisi tätä ongelmana.

DomMelinda

  • Vieras
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #32 : 07.10.2012, 17:08 »
Dominat: mitä mieltä olette sellaisesta, että kun olette bileissä kahden orjanne kanssa, toinen Domme yrittää käskyttää orjaanne? Itse olen tästä asiasta sitä mieltä että se on suuri amatööri virhe ja vastoin hyviä käytöstapoja. Kohtasin tälläisen tapauksen viimeksi ollessani kinky pirskeissä, ja toivon että se jää viimeiseksi. Koen että Valtiatar-orja suhde on hyvin henkilökohtainen, eikä siihen voi tulla mukaan ilman lupaa ja etukäteen sovittuja pelisääntöjä.

fuXia

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 76
  • Aina ei jaksa, mutta kun jaksaa, jaksaa kunnolla!
  • Galleria
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #33 : 07.10.2012, 17:12 »
Hups, doublepost, ignore..

fuXia

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 76
  • Aina ei jaksa, mutta kun jaksaa, jaksaa kunnolla!
  • Galleria
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #34 : 07.10.2012, 17:14 »
Dominat: mitä mieltä olette sellaisesta, että kun olette bileissä kahden orjanne kanssa, toinen Domme yrittää käskyttää orjaanne? Itse olen tästä asiasta sitä mieltä että se on suuri amatööri virhe ja vastoin hyviä käytöstapoja. Kohtasin tälläisen tapauksen viimeksi ollessani kinky pirskeissä, ja toivon että se jää viimeiseksi. Koen että Valtiatar-orja suhde on hyvin henkilökohtainen, eikä siihen voi tulla mukaan ilman lupaa ja etukäteen sovittuja pelisääntöjä.

Saako sub vastata..?

Kai kerroit henkilökunnalle?
Minä en ainakaan subina tykkäisi jos joku vieras D ilman lupaa alkaisi tuolla tavalla, ja onhan se etiketin vastaistakin ja johtaa bileistä poistamiseen.

DomMelinda

  • Vieras
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #35 : 07.10.2012, 17:20 »
Kiitos subin näkökulmasta. En kertonut henkilökunnalle, koska tilanne tapahtui vain hetkeä ennen sulkemisaikaa. Tilanne oli muutenkin vieras, ja ensimmäinen kerta kun olime orjani kanssa yhdessä kemuissa. Subini koki tilanteen lähinnä hämmentäväksi, toivottavasti ei loukkaantunut. Itse taisin suivaantua tuosta eniten.

fuXia

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 76
  • Aina ei jaksa, mutta kun jaksaa, jaksaa kunnolla!
  • Galleria
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #36 : 07.10.2012, 17:28 »
Kiitos D.
Toivottavasti tämä ei tapahdu uuudestaan, mutta jos tapahtuu, kerro aina vaikka olisi 30 sek ennen sulkemisaikaa. Hlökunta haluaa tietää.

DomMelinda

  • Vieras
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #37 : 07.10.2012, 17:34 »
Vahingosta viisastuneena näin toimin jatkossa. :)

Stylos

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 777
  • Ainoan oikean kinky-totuuden Suur-Mufti
  • Galleria
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #38 : 07.10.2012, 17:46 »
DomMelindan tapauksen kaltaisessa tilanteessa kannattaa joka tapauksessa ensin huomauttaa asiasta ystävällisesti vieraalle Dominalle ja vasta jos viesti ei mene perille, niin ilmoittaa henkilökunnalle. Kaikki Domina-orja suhteet eivät ole yhtä syviä ja kuvioita ja erityisesti tilanteita voi aina lukea väärin. Bileisiin mahtuu paljon tilanteita, joissa yksinkertaisesti erehdytään.

TragedyForYou

  • Vieras
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #39 : 07.10.2012, 17:55 »
Dominat: mitä mieltä olette sellaisesta, että kun olette bileissä kahden orjanne kanssa, toinen Domme yrittää käskyttää orjaanne? Itse olen tästä asiasta sitä mieltä että se on suuri amatööri virhe ja vastoin hyviä käytöstapoja. Kohtasin tälläisen tapauksen viimeksi ollessani kinky pirskeissä, ja toivon että se jää viimeiseksi. Koen että Valtiatar-orja suhde on hyvin henkilökohtainen, eikä siihen voi tulla mukaan ilman lupaa ja etukäteen sovittuja pelisääntöjä.

Minun mielestäni, ketään subia, oli sitten D:nsä kanssa tahi yksin ei mennä käskyttämään yhtään mihinkään ellei ole asiasta sovittu. Jotkut vaan tuntuu kokevan sen oikeudekseen pompotella kaikkia mahdollisia subeja vain suuntautumisensa perusteella. Se on mielestäni vai huonoa käytöstä ja siihen todellakin saa puuttua!
Erityisesti tietenkin sappi kiehahtaa jos joku yrittäisi pompotella omaa avecia.  >:(

DomMelinda

  • Vieras
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #40 : 07.10.2012, 18:02 »
Dominat: mitä mieltä olette sellaisesta, että kun olette bileissä kahden orjanne kanssa, toinen Domme yrittää käskyttää orjaanne? Itse olen tästä asiasta sitä mieltä että se on suuri amatööri virhe ja vastoin hyviä käytöstapoja. Kohtasin tälläisen tapauksen viimeksi ollessani kinky pirskeissä, ja toivon että se jää viimeiseksi. Koen että Valtiatar-orja suhde on hyvin henkilökohtainen, eikä siihen voi tulla mukaan ilman lupaa ja etukäteen sovittuja pelisääntöjä.

Minun mielestäni, ketään subia, oli sitten D:nsä kanssa tahi yksin ei mennä käskyttämään yhtään mihinkään ellei ole asiasta sovittu. Jotkut vaan tuntuu kokevan sen oikeudekseen pompotella kaikkia mahdollisia subeja vain suuntautumisensa perusteella. Se on mielestäni vai huonoa käytöstä ja siihen todellakin saa puuttua!
Erityisesti tietenkin sappi kiehahtaa jos joku yrittäisi pompotella omaa avecia.  >:(

Nimenomaan, asiasta täytyy sopia etukäteen. Se kertoo hyvistä tavoista ja kanssaihmisten kunnioittamisesta.



Galesi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2607
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #41 : 07.10.2012, 18:06 »
Dominat: mitä mieltä olette sellaisesta, että kun olette bileissä kahden orjanne kanssa, toinen Domme yrittää käskyttää orjaanne? Itse olen tästä asiasta sitä mieltä että se on suuri amatööri virhe ja vastoin hyviä käytöstapoja. Kohtasin tälläisen tapauksen viimeksi ollessani kinky pirskeissä, ja toivon että se jää viimeiseksi. Koen että Valtiatar-orja suhde on hyvin henkilökohtainen, eikä siihen voi tulla mukaan ilman lupaa ja etukäteen sovittuja pelisääntöjä.

Riippuu ihan siitä henkilöstä kuka käskyttää ja käskyistä. Kaveriporukan kesken tuo ei ole ongelma, mutta joku ihan satunnainen ihminen käskyttämässä ei oikein toimi. Eikä millään random dominalla/masterilla mielestäni ole mitään oikeutta tulla käskyttämään toisen subia.
Toki varmaan kavereiden kesken on hyvä olla tiedossa, saako sitä subia pompotella, eikä vain olettaa, että saa. Itse ainakin olen hieman itepäinen/ oman arvoni tunteva enkä mielelläni kyllä noudata ihan kenen tahansa määräilyä...

Stylos

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 777
  • Ainoan oikean kinky-totuuden Suur-Mufti
  • Galleria
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #42 : 07.10.2012, 20:17 »
Käytännössä bileissä on joskus hankalaa sanoa kuka on kenenkin ja joskus jotkut subit suorastaan toivovat, että Domina tulee ja ottaa johdon.

Summa summarum periaatteessa kaikki ovat tasa-arvoisia ja ketään ei saa käskyttää ilman, että on erikseen niin sovittu. Kuitenkin käytännössä on aina harmaata aluetta ja väärinkäsityksiä ja asiat kannattaa aina ensin yrittää selvittää rauhallisesti ja asiallisesti itse.

Viridian

Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #43 : 07.10.2012, 21:40 »
Käytännössä bileissä on joskus hankalaa sanoa kuka on kenenkin ja joskus jotkut subit suorastaan toivovat, että Domina tulee ja ottaa johdon.

Summa summarum periaatteessa kaikki ovat tasa-arvoisia ja ketään ei saa käskyttää ilman, että on erikseen niin sovittu. Kuitenkin käytännössä on aina harmaata aluetta ja väärinkäsityksiä ja asiat kannattaa aina ensin yrittää selvittää rauhallisesti ja asiallisesti itse.

Stylos puhuu asiaa.

Useimmiten asiat voi selvittää puhumalla. Ja se käskyttäminenkin on hiukan liukuva termi, vaikea sanoa missä menee  raja pyynnön ja käskyttelyn välillä. Itse en ole törmännyt juurikaan niin selviin yrityksiin käskeä seuralaistani, että blondina olisin edes huomannut. Ja en tiedä, olenko joskus jonkun mielestä komentanut jotakuta ketä ei kuuluisi. Jos niin tekisin, olisi mukavaa saada palautetta reaaliajassa ystävällisesti eikä järjestysmiehen raskaan käden muodossa tms.

Normaalistikin bileissä kuitenkin sattuu ja tapahtuu, eikä voi olettaa, että kaikki paikalla olevat ihmiset aina rekisteröivät kaikkien muiden suhteen syvimmät olemukset. Tästähän on ollut puhe :).

Vir, joka saattaisi silti pyytää vaikkapa Stylokselta apua jos tarvitsisi

Meeri

  • tuhma hauva
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 4502
  • Galleria
Vs: Käytösetiketti klubeilla ja bileissä
« Vastaus #44 : 08.10.2012, 13:20 »
Väillä kyllä ihmetyttää miten ihmiset oikein tulkitsevat näitä käyttäytymissääntöjä kinkybileissä. Lauantaisissa bileissäkin oli jokainen osallistuja saanut käyttäytymissäännöt kirjallisena, joista viimeistään selviää ettei ketään voi klähmiä ilman lupaa, ellei sitä ennestään jo ymmärrä. Silti joku koki oikeudekseen tulla hiplaamaan minua, vaikka olin pannoitettu, häkissä, en ottanut katsekontaktia tai puhunut mitään. No, tyyppi sai kyllä litsarin näpeilleen. Ärsytti silti. Jonkinmoista kunnioitusta toivoisi D:n ja subin väliselle suhteelle, ettei kenenkään subia tultaisi ilman lupaa kähmimään. Kuitenkin jos bileet on kinky-teemalla niin olettamus olisi että tälläiset asiat ois itsestäänselviä.