Kirjoittaja Aihe: Tekemällä tehdyt kuvat?  (Luettu 5599 kertaa)

Pip

Tekemällä tehdyt kuvat?
« : 20.09.2012, 12:23 »
Katselin galleriaa ja silmiini sattui muutama kommentti, joissa moitiskelevaan sävyyn arvosteltiin kuvaa tekemällä tehdyksi. Minusta kuva oli hieno. Se kertoi eräänlaisen tarinan visiosta, mikä jollakin on. Oikeasta tilanteesta sellaista kuvaa ei saisi otetuksi mitenkään. Itse en edes halua kuvia omista sessioistani, koska en koe tarvetta julkaista muille, mitä teen "makuuhuoneen puolella".

Onko niin, ettei tänne pitäisi julkaista studiokuvia, koska ovat liian teennäisiä ja pitäisi julkaista ainoastaan kännykamerakuvia aidoista tilanteista?

Glori

  • Vieras
Vs: Tekemällä tehdyt kuvat?
« Vastaus #1 : 20.09.2012, 12:31 »
Henkilökohtainen mielipiteeni on että katson ilolla tuloksia, kun joku on nähnyt mahdollisesti tuntikausia vaivaa, vain saadakseen muutaman upean ruudun. Itse en kuvia osaa ottaa, osaan kyllä ihailla muiden taitoa.
Ihastelen kyllä tilannekuviakin. Joskus niistä vyöryy fiilis päälle  >:D

Ylläpitäjän mielipide on, että sekä amatööriotokset, aidossa tilanteessa otetut kuvat, että studiokuvat jne., mahtuvat kaikki baariin.

katti

  • Vieras
Vs: Tekemällä tehdyt kuvat?
« Vastaus #2 : 20.09.2012, 12:46 »
Ylläpitäjän mielipide on, että sekä amatööriotokset, aidossa tilanteessa otetut kuvat, että studiokuvat jne., mahtuvat kaikki baariin.

Känny- ja webkameraräpeltäjä on samaa mieltä. Onhan se selvää, että huippuluokan kuvat saavat enemmän pisteitä ja huomiota,eikä osaava kuvaaja jaksa varmastikaan katsella kehnompia kuvia.
Että jospa osa kritiikistä studiokuvia kohtaan johtuukin kännyttelijän alemmuudentunteesta :D

Marimintti

Vs: Tekemällä tehdyt kuvat?
« Vastaus #3 : 20.09.2012, 13:18 »
Kaikille kuville löytyy varmaan katsojansa. Kyllä minustakin osa kuvista on lähes naurettavia, mutta eipä niitä ole varmaankaan minua varten tänne laitettu.

Olisi tietenkin kiva ettei (välttämättä) kommentoisi kuvia, jos niistä ei ole mitään positiivista sanottavaa. Yleensä kai ihmiset laittavat tänne kuvia koska ajattelevat että niistä olisi jollekulle iloa tai sitten vain muistona hienosta hetkestä tms. Mutta ehkä osalla kommentoijista on vain tarve purkaa omaa pahaa oloaan tai erinomaisuuttaan haukkumalla toisten kuvia. Minusta se kertoo enemmän kommentoijasta kuin kuvasta. Mutta jokainen tyylillään.

RigoriRasputin

  • TörkyTeatteri
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1204
  • Ihan perseestä.
  • Galleria
Vs: Tekemällä tehdyt kuvat?
« Vastaus #4 : 20.09.2012, 13:27 »
Kyllä galleriassa pitää ja saa olla kaikenlaisia kuvia laidasta laitaan, mitä mielikuvitus vain tuottaa. Kaiketi Suomen laki on hyvä viimeinen raja jonka sisäpuolella on suurin piirtein pysyttävä.
Hyvä makuhan on katsojan silmissä. Toiselle törkykuva on inhotus toiselle taidetteos.
Joskus kuvien kommenteista tulee itselle surullinen mieli kun joku kuva on teilattu ala-arvoisilla kommenteilla, eikä ole laitettu runsaasti hymiöitä perään että sen voi edes tulkita vitsiksi.
Jos joku kuva ei itseä miellytä niin ei tarvitse kommentoidakkaan. Jollekkin ensimmäisiä kuvia lataavalle voi negatiivinen kommentti aiheuttaa sen että ei enää
uskalleta muita kuvia ladatakkaan.

Kahlittu

  • Vieras
Vs: Tekemällä tehdyt kuvat?
« Vastaus #5 : 20.09.2012, 13:30 »
Olisi tietenkin kiva ettei (välttämättä) kommentoisi kuvia, jos niistä ei ole mitään positiivista sanottavaa. Yleensä kai ihmiset laittavat tänne kuvia koska ajattelevat että niistä olisi jollekulle iloa tai sitten vain muistona hienosta hetkestä tms. Mutta ehkä osalla kommentoijista on vain tarve purkaa omaa pahaa oloaan tai erinomaisuuttaan haukkumalla toisten kuvia. Minusta se kertoo enemmän kommentoijasta kuin kuvasta. Mutta jokainen tyylillään.

Rakentava kritiikki on mielestäni ihan ok, jos sen osaa myös perustella. Itse kyllä jätän kommentoimatta jos mulla ei oo muuta kuin pahaa sanottavaa kuvasta. Täällä olen jättänyt myös sen rakentavan kritiikin kirjoittamatta, koska en halua loukata ketään sillä, jos kommenttini käsitettäisiin väärin.

Jokainen tyylillään, nimenomaan  :)

RigoriRasputin

  • TörkyTeatteri
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1204
  • Ihan perseestä.
  • Galleria
Vs: Tekemällä tehdyt kuvat?
« Vastaus #6 : 20.09.2012, 13:35 »
Rakentava kritiikki olisi kyllä hyvä, mutta se on vaikeaa vain kirjoitettuna kun ei ole naamatusten eikä voi lukea kehon kieltä. Usein se tulkitaan negatiiviseksi komentiksi.

Marimintti

Vs: Tekemällä tehdyt kuvat?
« Vastaus #7 : 20.09.2012, 13:45 »

Rakentava kritiikki on mielestäni ihan ok, jos sen osaa myös perustella. Itse kyllä jätän kommentoimatta jos mulla ei oo muuta kuin pahaa sanottavaa kuvasta. Täällä olen jättänyt myös sen rakentavan kritiikin kirjoittamatta, koska en halua loukata ketään sillä, jos kommenttini käsitettäisiin väärin.

Jokainen tyylillään, nimenomaan  :)

Eikö sitä kritiikkiä voisi antaa yksityisviestillä? Siinä pystyy vähän pehmentämään sitä viestiä. Varmasti joku saattaisi olla mielissäänkin, jos saisi hyvän vinkin kuvaamiseen.  Ja jos ei ole, niin deletellä hoituu sekin kritiikki:)

Kahlittu

  • Vieras
Vs: Tekemällä tehdyt kuvat?
« Vastaus #8 : 20.09.2012, 13:57 »
Eikö sitä kritiikkiä voisi antaa yksityisviestillä? Siinä pystyy vähän pehmentämään sitä viestiä. Varmasti joku saattaisi olla mielissäänkin, jos saisi hyvän vinkin kuvaamiseen.  Ja jos ei ole, niin deletellä hoituu sekin kritiikki:)

Ei huono idea ollenkaan. Pitää pitää mielessä  :)

Hra K

Vs: Tekemällä tehdyt kuvat?
« Vastaus #9 : 20.09.2012, 14:24 »
Kaikilla kuvilla on paikkansa, eikä toisaalta ole järkeä, että kaikkia kuvia esimerkiksi tulisi merkitä tagilla tai muulla vimpaimella että ne niputtuisivat kauniisti. Kuvien selailua tietysti voisi helpottaa jollain kansio tms. ohjelmistoilla mutta se ei taida olla ylläpidon ykkösmurheita ainakaan vielä. Itse heittäisin vastuun katsojalle. Baarissa ei ole tyytyväisyystakuuta ja kuvia voi ja saa olla epätyydyttävä. Studiokuvat ja lavastukset ovat oma heterogeeninen ryhmänsä kuvia ja niiden eteen joutuu näkemään yllättävän paljon vaivaa, joten minusta on henoa, että niitä ylipäätänsä esiintyy täällä. Katsojalla voi olla tietty mielentila ja oletus kun astuu bdsm-sivustolle, esimerkiksi se että kaikkien kuvien tulisi olla "aidoista" tilanteista otettuja, mutta kyllä tähän ympäristöön aika nopeasti tottuu ja huomaa että kuvilla on omat tyylinsä.

Suurin osa kuvista täällä on luomassa mielikuvaa jostain seksuaalisuuteen liittyvästä ja niiden kommentoiminen "selvästi lavastettu" on ihan yhtä älykästä kuin huudella sm-tarinoiden tai runojen perään, että "hei, oot keksiny tän kuules ite". Olisi tärkeää miettiä noita mielikuvia ja ilmaisua eikä niinkään tekniikkaa ja kuvien taustoja koska muuten ei voi nähdä metsää puilta ja varmaan kaikki kuvat tuntuvat jotenkin huonoilta tai epätyydyttäviltä vaikka niissä olisi taustalla hienoja ajatuksia ja sommitelmia.

Osa saa intoa esillä olosta ja toiset tirkistelystä, joten itse näen tämän kuvajulkaisun bdsm-foorumeilla jotensakin kumpaakin hyödyttävänä tilanteena. Jos kokee kuvan loukkaavana tai muuten hirveän huonona niin oteteaan se klassinen "lasketaan kymmeneen" ennen kuin kommentoidaan tai kommentoidaan seuraavan päivänä tai sitten ei ollenkaan. Yksityisviestiajatuskin oli tosi hyvä - ehkä galleriaan voisi lisätä napin myös yksityiseen viestiin.

Kuva ei lopulta parane yhtään haukkumalla.

 K
« Viimeksi muokattu: 20.09.2012, 17:01 kirjoittanut Hra K »

Elizabeth

  • Vieras
Vs: Tekemällä tehdyt kuvat?
« Vastaus #10 : 20.09.2012, 15:51 »
Herra K:n kanssa samaa mieltä.

Minut gallerian yleinen taso yllätti erityisen positiivisesti. Monenlaisia kauniita ihmisiä erilaisissa "kinkyissä maisemissa". Yhtäkään väkisin väännettyä kuvaa ei ainakaan vielä ole vastaan tullut, wau- ja oho-huudahduksia senkin edestä. Muutaman kuvaajan voisi erikseen nimetäkin, mutta jätän sen tekemättä, koska kaikki ne hienoja on omalla tavallaan. :)

Hardcandy

  • Vieras
Vs: Tekemällä tehdyt kuvat?
« Vastaus #11 : 20.09.2012, 16:24 »
Yhdyn edellisiin kommentteihin.
Jos tuntee halua jakaa kuvansa ja tarjota se kaikille katsottavaksi (oli se millainen tahansa), eikö se juurikin ole osa tämänkin sivuston "kupletin juonta"?
Ei tietenkään kaikista tarvitse/voi pitää. Silloin painaa sitä -seuraava- nappia..
Aivan mahtavaa on kun Suomi-neidot ja urhot ovat uskaltautuneet ulos kaapeistaan ja se kuuluisa "heikko itsetunto" saa kyytiä kaikenmaailman irstailuilla.  >:D
Itse olen hyvin kriittinen mitä tulee omien kuvieni suhteen, jos niitä joskus jossain näkyisi. Mutta se olenkin minä.
Tunnistan kuitenkin vahvan tarpeen sisälläni joka haluaa jättää oman jälkensä tähän maailmaan ja nämäkin kuvat täällä ovat yksi osoitus siitä tarpeesta.
Erityismaininnan haluan tässä antaa (kun sopiva keskusteluareena aukesi) herra "RigoriRasputinille" joka on saanut minulta useat hersyvät naurut sekä ihailut itsensä likoon pistämisellä. Herralla löytyy itseironiaa sekä humoristista oivallusta aiheen ympärillä!  :D
Ei tämä niin vakavaa ole!  ;)

LiseCohen

  • Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1217
  • Untermensch
  • Galleria
    • TOMM¥ €A$H PERVOILUT
Vs: Tekemällä tehdyt kuvat?
« Vastaus #12 : 20.09.2012, 16:52 »
Omat kuvat on aikalailla poseerauksia/"lavastuksia" kun minusta sessio häiriintyy jos alkaa räpsimään kuvia kesken kaiken. Kyllähän nuokin on tavallaan olleet sessioita, mutta kuvaaminen vie osan fiiliksistä. Kaikenlaiset kuvat on minusta tervetulleita galleriaan, mutta kaikki ei minua niin henkilökohtaisesti kiinnosta (kuten piiskatut peput).

Pip

Vs: Tekemällä tehdyt kuvat?
« Vastaus #13 : 20.09.2012, 19:52 »
Itse arvostan Kahlitun, Qumman, Axis:n, Calitrin ja monien muiden taitavien kuvaajien kuvia. Niissä on kuvaus suunniteltu ja tehty sellainen kuva, kuin mikä mielessä on. Minä en osaa kuvata, mutta olen sattunut saamaan pari omasta mielestäni onnistunutta otosta. Mielestäni huumorikin kukkii kuvagalleriassa juuri sopivasti, oli se sitten kännykameralla otettu, tai studiossa kunnon kalustolla. Visuaalisena ihmisenä tutkin aina ensimmäisenä galleria, kuin keskustelut. Joistakin kuvista näen jo pikkukuvana, ettei se kuva ole minua varten. Tällaiset jätän avaamatta, enkä varmasti mene niiden alle mollaamaan. Ihmisillä on niin erilaisia preferaatioita, että annetaan kaikkien kukkien kukkia vaan.

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Tekemällä tehdyt kuvat?
« Vastaus #14 : 20.09.2012, 20:59 »
Itseäni harmittaa ne muutamat huonona päivänä ikävällä mielellä laitetut kommentit galleriaan.
Varmaankin on syytä pyytää anteeksi. Joskus haukun, mutta en pure - paitsi sessioissa.  :P

Kaikenlaisille kuville on tilausta. Eri päivänä kolahtaa joku tajuntaan ja seuraavana päivänä taas täysin toisenlainen.
Omat suosikkini ovat enemmänkin ns. tilannekuvia, photosoppaamattomia tunnelatausta täynnä olevia kuvia joihin voisi itse samaistua.
Väheksymättä kuitenkaan poseerauskuviakaan, niistä löytyy eri tavalla katsottavaa ja toisenlaista kauneusarvoa.