Kirjoittaja Aihe: Katsekontakti  (Luettu 26822 kertaa)

sixties2u

  • Vieras
Vs: Katsekontakti
« Vastaus #30 : 16.06.2011, 20:57 »
Näkeekö Dominoiva katseesta alistumisen?

Olen domi (pienellä d:llä, ei ole tarvetta pullistella). Niin kauan kun näen alistuvuuden, hallitsen oikein ja hyvin. Jos näkisin alistumisen en olisi hallitsija, edes huono sellainen.

T:Six

Itai

Vs: Katsekontakti
« Vastaus #31 : 16.06.2011, 21:46 »
Katsekontaktin kannalla minäkin...

Kun en normielämässäkään useimmiten katso ketään suoraan silmiin muuta kuin nopeasti (huomaa ongelmasta muistaa kasvoja ja etenkin silmienväri on ihan mahdoton kysymys) niin katsekontakti tuntuu erityisen intensiiviseltä esim. kun D nappaa hiuksista kiinni ja pakottaa katsomaan itseään silmiin. Vaivaannuttavaa kyllä, silmien välillä kulkee liian syvä yhteys jotta se voisi olla mukavaa... Katsekontakti pakottaa avoimuuteen ja toisen henkisesti lähelle päästämiseen. Ja vaikka se on epämukavaa niin rakastan silti sitä mitä toisen silmät ilmaisevat leikkiessä. Alistaminen näkyy katseessa.

namuuN

  • Vieras
Vs: Katsekontakti
« Vastaus #32 : 16.06.2011, 22:04 »
Itse katson aina ihmisiä silmiin jutellessani heidän kanssaan. Yritän kuitenkin välttää tuijottamista, jottei toiselle tulisi epämukava olo.  ;)

Sessiossa katson usein alistajaani silmiin ja haen katsekontaktia. Välillä taas välttelen katsekontaktin ottamista, se riippuu niin tilanteesta ja omista tuntemuksista. Jos minulta kielletään katsekontakti, tulee minulle miltei pakottava tarve nähdä toisen silmät ja kiellon totteleminen on usein hankalaa.  ;) Tuo mistä joku jo mainitsikin, että pakotetaan piiskatessa katsomaan silmiin, on aika nöyryyttävää.

Silmät ovat todella sielun peili ja niistä näkee ja voi tulkita niin paljon. Mielenkiintoista tämän keskustelun perusteella on huomata, kuinka erilailla ihmiset kokee katsekontaktin normielämässä ja sessioissa. Ei tähänkään asiaan taida olla yhtä oikeaa vastausta...  :)

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Katsekontakti
« Vastaus #33 : 17.06.2011, 07:10 »
Tuo mistä joku jo mainitsikin, että pakotetaan piiskatessa katsomaan silmiin, on aika nöyryyttävää.


Miten tämä on teknisesti mahdollista, jos mukana on vain piiskaaja ja piiskattava.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Katsekontakti
« Vastaus #34 : 17.06.2011, 08:38 »

Vaikka niin, että seisoessaan piiskattavan vierellä ottaa tätä hiuksista kiinni ja kääntää tämän päätä niin, että saa aikaiseksi katsekontaktin.

IKRM

Hasse.W

  • Vieras
Vs: Katsekontakti
« Vastaus #35 : 17.06.2011, 09:50 »
"Miten tämä on teknisesti mahdollista, jos mukana on vain piiskaaja ja piiskattava."

Lady Whip

Kokeilisin peiliä ja tukasta kiinni kattoon.
Peili voisi olla vaikka tuollainen vähän isopi.

 ( http://www.bdsmbaari.net/index.php?action=gallery;sa=view;id=430 )

Kasvot ovat silloin nähtävissä takaakin.
 >:D

Glori

  • Vieras
Vs: Katsekontakti
« Vastaus #36 : 17.06.2011, 13:42 »
Makasi selällään jalat kiinnitettynä korkealle kohti kattoa, levällään. Katselin kinttujen välistä kasvoja piiskatessa.

Oranssilyhty

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 614
  • Galleria
Vs: Katsekontakti
« Vastaus #37 : 17.06.2011, 14:28 »
Tuo mistä joku jo mainitsikin, että pakotetaan piiskatessa katsomaan silmiin, on aika nöyryyttävää.


Miten tämä on teknisesti mahdollista, jos mukana on vain piiskaaja ja piiskattava.

Tai piiskataan muuta kuin sitä takapuolta.. vaikka reisien etupuolta jne...

Oranssilyhty

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 614
  • Galleria
Vs: Katsekontakti
« Vastaus #38 : 19.06.2011, 11:00 »
Kyllä alistuminen näkyy katseessa, ja niin näkyy myös jos on uhmakkuutta vielä nujerrettavana. Hieman ihmisestä ja sessiosta riippuen pakotan katsomaan joko minua silmiin, tai muuta tiettyä kiintopistettä. Annanko ihmisen  sulkea silmänsä vai pakotanko hakatessa katsomaan suoraan silmiin antamata katsen herpaantua hetkeksikään edes kivusta, on pitkälti kiinni haluanko antaa jo subin vajota ajatuksiin ja tuntemuksiin, vai olevan siinä hetkessä kokemassa ja toisaalta haluanko vaikeuttaa iskujen ottamista. Suhteellisen monelle on melko haastavaa pitää ne silmät auki ja katse paikallaa iskujen sataessa pitkin kehoa.

Koo

  • Vieras
Vs: Katsekontakti
« Vastaus #39 : 19.06.2011, 11:16 »
Minä taas haluaisin nimenomaan nähdä masterin silmät ja kasvojenilmeet piiskatessa mutta sitäpä ei sallitakaan *möksy*

Lucrezia

  • Vieras
Vs: Katsekontakti
« Vastaus #40 : 19.06.2011, 16:01 »
Minulle katsekontakti on tärkeä osa sessiota. Sillä rangaistaan tai palkitaan tilanteesta riippuen eli sub saa katsoa tai joutuu katsomaan, toisinaan ei saa katsoa yhtään mitään.  Katseesta näkee yhtä ja toista subin mielentilasta, ja sillä voi olla vaikutusta session kulkuun.

Subin silmät ovat erittäin tärkeät ihan visuaalisessakin mielessä: värillä ei ole niinkään väliä, mutta tietynlaista kipinää ja ilmettä niissä täytyy olla. Sellaisia silmiä tuijottelee itsekin mielellään, mikä välillä kyllä johtaa siihen että voi ajatus karata vähäksi aikaa.

Ihan kauheat ovat sellaiset valjut kalansilmät, joista ei pysty lukemaan oikein mitään.

Joskus joku yrittää ottaa jotain tuijotuskilpailua kanssani, mikä on mielestäni enemmän huvittavaa kuin uhmakasta...Sidottuna ja kuritettavana on ihan sama, kuinka pitkään sub yrittää tapittaa tiukasti minua silmiin - ei se vaikuta tekemisiini.

Ja sitten se kaikkein paras osuus...nähdä subin silmät himosta sumeina - se on se, mikä palkitsee ainakin minut parhaiten  8)

swan

  • Vieras
Vs: Katsekontakti
« Vastaus #41 : 19.06.2011, 16:38 »
Ja sitten se kaikkein paras osuus...nähdä subin silmät himosta sumeina - se on se, mikä palkitsee ainakin minut parhaiten  8)
Arvaankohan oikein,että himoita saa ihan kaikessa rauhassa ;D

Katson itse yleensä silmiin,mutta en jos toinen ei siitä pidä. Lisäksi hermostuneena ei itse jaksa katsoa silmiin.
Ajatus,että toinen lukee itseä kuin avointa kirjaa,on itsessään aika "jännittävä" tilanne,mutta jos katsoo hyväksyen ei ehkä niin paljoa hermostuta.

Silmät ja katse,ei voisi elää ilman ellei sokeana joutuis opetella elämään-

Dineara

  • Vieras
Vs: Katsekontakti
« Vastaus #42 : 19.06.2012, 18:10 »
Olen Domme ja itselleni katsekontakti on tärkeä. Toisen silmät kertovat niin paljon, ja niin kertovat omanikin - jännityksen, odotuksen, tuskan, pelon, häpeän, nautinnon... Katsekontakti on tärkeä osa subia lukiessa, vaikkei se kaikkea katakaan, ja silmät sidottuna saa taas erilaisia fiiliksiä aikaiseksi kuin katsomalla suoraan silmiin. Katsekontaktilla voi osoittaa hyväksyntää tai pettymystä, huvittuneisuutta tai ärtyneisyyttä, hyvässä tapauksessa pelkkä katsekontakti riittää saamaan toisen ojennukseen. Ja katseen alasluonti kertoo taas oman tarinansa.

Viridian

Vs: Katsekontakti
« Vastaus #43 : 20.07.2013, 13:31 »
Yleensä en asiaa kovin pohdi. Silmät voin peittää jos se sopii sen hetkiseen toimintaan, ja jättää peittämättä, jos silmiä tarvitaan. Mielelläni katselen tutun henkilön silmiin, mutta tutun kanssa pysyy kyllä kärryillä suunnilleen tilanteesta jo vaikkapa selän lihaksia katselemalla. Eikä se auktoriteetti tai sen puuttuminen riipu siitä katsotaanko silmiin juuri sillä hetkellä vaiko ei. Mä valitsen ihmisiä, jotka kykenevät luomaan mulle sen illuusion, että mun tahtoni on tärkeä ja mun tahtoni tapahtuu. Mieluiten toki niin uskottavasti, että molemmat uskotaan siihen itsekin, ainakin sillä hetkellä.

Sen sijaan uusi ihminen on erikoistapaus. Ihmisillä on historiaa, murheita ja erilaisia painolasteja mielessään, samoin fantasioita ja odotuksia ja pelkoja. Ihan käytännön yrityksen ja erehdyksen myötä olen päätynyt tapaan, että alussa on hyvä peittää silmät ainakin joissain kohdissa session aikana. Se tuo henkilölle hiukan omaa rauhaa. Rauhaa työstää ajatuksiaan tai keskittyä nauttimaan tai pyöriä fantasiassa toden aikana. Mitä nyt siellä subin laajassa pääkopassa mahtaakaan tapahtua, siihen aikaan jolloin ei vielä ole niin selkeää leimautumista juuri minuun.

Myöhemmin sitten, varsinkin, jos on jokin materiaali tai muu fetissi, on mukavaa tuoda visuaalisuus täysillä peliin, namutella fetissillä, antaa oman ja toisen katseen nuolla tärkeitä hetkiä ja näkymiä. Silloinkaan en arvele, että nimenomaan katsekontakti silmien välillä olisi itselleni oleellinen, omasta mielestäni katse ohjattuna jonnekin muualle minuun, välineisiin tai tekemiseen on tehokkaampaa.

Eli kyllä, katseella on väliä, mutta katsekontaktin kieltäminen silloin kun silmiä ei ole peitetty, tai sen sanallinen vaatiminen tuntuisi hyvin ei-omalta ja teko-dommeilulta. Kun en osaisi kuitenkaan vakavalla naamalla vaatia sellaista, mitä oikeasti en halua tai tarvitse itse. Sitäpaitsi luotan aika pitkälle siihen, että se toinen osaa kyllä toimia tilanteen mukaan, katsoa sinne minne minä ja tilanne kevyesti ohjaamme.

Vir, laiska vaatimaan, koska kaikki mitä jaksaa vaatia, on jaksettava valvoa suoritetuksi vaatimuksen mukaan

Naya

Vs: Katsekontakti
« Vastaus #44 : 21.07.2013, 12:58 »
Subina tavallaan tahtoisin, että joskus ei saisi silmiin katsoa - että se olisi tietyissä tilanteissa ns. rangaistavaa. Mutta minun D:ni tahtoo, että katson häntä silmiin, ellen ole sellaisessa asennossa että se menee mahdottomaksi, ja tämän hän on selittänyt sillä, että katseestani näkyy alistuminen ja jokin mielenkiintoinen sekoitus pelkoa ja kunnioitusta. Sitä oltiinkin kai tässä ketjussa jo mietittykin, että näkeekö katseesta alistumisen, ja ilmeisesti ainakin jotkut näkevät. Tai ehkä minä vain olen helppo luettava. :D