Kirjoittaja Aihe: Katsekontakti  (Luettu 26878 kertaa)

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1871
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Katsekontakti
« Vastaus #45 : 21.07.2013, 17:25 »
Empä ole asiaa noin koskaan tullut ajatelleeksi.
Useimmiten subin silmät on peittämättä, enkä kiellä katsekontaktia. Päinvastoin. Silmät kertovat missä mennään, myös minun silmäni subille. Katseeni voi kertoa, että lisää on tulossa tilanteessa, jossa ollaan subin rajalla. Siis herättää pelkoa. Katse on hyvä väline.

Silmien peittämistä olen kyllä käyttänyt ja monesti siihen liittyy myös kuulemisen estäminen. Hammastikku tai voiveitsi muuttuu subin mielessä vaikka miksi, kun ne vain tuntee.

Nut

  • Vieras
Vs: Katsekontakti
« Vastaus #46 : 21.07.2013, 23:57 »
Katsekontakti on jännä juttu, ja omaan suhtautumiseeni asiaan vaikuttaa huono näkökykyni ilman silmälaseja. Koen katsekontaktin ottamisen hyvin intiiminäylipäätään ja D:n tekemänä vielä enemmän, ja kun tähän soppaan vielä lisätään viimeaikoina hämmentävästi esiintynyttä ujostelua, on reaktioherkkyys taattua. Mikäpä olisikaan siis parempi alkuasetelma erilaisille riemun repimisille touhutessa ;D

Katsekontaktiahan voi vaatia tai sen voi kieltää, ja jokaisella on se oma katsantokantansa joka toimii parhaiten. Joku hakee luonnostaan aktiivisesti katsekontaktia tai kokee sen turvasatamaksi itselleen, kun taas toinen saattaa kokea (intensiivisen) katsekontaktin tungettelevaksi ja siten välttelee moista. Näitä taipumuksia tutkailemalla yleensä saa hyvin haettua otetta alistuvasta, sillä uskoisin ettei ole yksilöä (täyssokeat poislukien), jolla katsekontakti ei herättäisi jotain reaktiota.


Edit: Ne lauserakenteet

hydra

  • Vieras
Vs: Katsekontakti
« Vastaus #47 : 09.08.2013, 03:17 »
Helppo kysymys johon on vaikeaa vastata edes omakohtaisesti, saati edes kuvitella voivansa miettiä yleiseltä kannalta... Kaikille erilaista.

En ole kovin monen kanssa enkä kovin monta kertaa ollut leikeissä osallisena, mutta katsekontakti on yksi asia joka on mieltäni kiertänyt toisinaan jälkikäteen. D ei ole koskaan katsetta kieltänyt eikä pyytänyt, se tulee itsekseen ja yleensä tietyllä tapaa rauhoittaa tilannetta, tekee siitä intensiivisemmän ja saa nopeammin uppoamaan omiin tiloihini. En normaalisti katso D:tä usein silmiin muutenkaan. Olen mieltynyt siihen eräänlaiseen "antamisen" tunteeseen jonka D/s parhaimmillaan tarjoaa, kun kumpikin saa antaa toiselle hetken aikaa kaiken. Kun kesken leikin lopetan pääni pyörittelyn ja huutamisen ja avaan silmät ja huomaan D:n tuijottavan minua tiiviisti ja hidastavan käsiään jotta voi hetken katsoa minua silmiin... Siinä on jotain kaunista, jollain tapaa "henkistäkin". Olla herpaantumattoman huomion kohteena, himoittavana, toisen huolehdittavana, täysin hyväksyttynä. Katsoa D:tä silmiin ja tuntea oman tahdon lipuvan pois, mielen rauhoittuvan ja endorfiinien laukkaavan pitkin selkärankaa. Se on itselleni alistuvana arvokas lahja saada nähdä alistavan katse sillä hetkellä, kun annan sen ainoan lahjani, alistumisen, toiselle. Vapauttavaa tuntea kaiken sen kivun keskellä se lempeä katse joka sanoo päästä irti ja itse päässään tuntee sen naksahduksen, tässä on hyvä, voin päästää irti.
Keppiä perseelle ja porkkanaa aivoille.

Kai sen voi tiivistää siihen "silmät on sielun peili" -fraasiin. Näen hetken aikaa alistajani sieluun ja näen jotain kaunista ja hyvää. Korvien välissä tuo näytelmä kuitenkin tapahtuu enemmän tai vähemmän ja on puhdistavaa päästä pois oman päänsä sisältä ja päästää joku toinen vetämään ohjaksista.
Silmillä voi pelata paljon, niin katsekontaktilla kuin sen puuttumisellakin.

Leeah

  • Vieras
Vs: Katsekontakti
« Vastaus #48 : 18.08.2013, 21:37 »
Meillä tässä mun D/s suhteessa on tuo silmiin katsominen ehdotonta, mä en saa kääntää katsettani tai sulkea silmiäni.. siitähän seuraa tietysti rangaistus  ;D

Itseasiassa mä pidän siitä kun voin katsoa toista silmiin, se tavallaan täydentää tilanteen ja tunnelman.

balthazar

  • Vieras
Vs: Katsekontakti
« Vastaus #49 : 19.08.2013, 01:44 »
Katsekontakti on itselleni todella tärkeää. Silmien kautta kuitenkin välittyy paljon siitä intensiteetistä, joka tekee yhtälailla seksistä kuin sessioinnistakin intiimiä ja henkistä, lämmintä, verrattuna kylmän tekniseen suorittamiseen.

cobalt

  • Vieras
Vs: Katsekontakti
« Vastaus #50 : 19.08.2013, 02:11 »
Katsekontakti kätkee sisäänsä kokonaisen kielen, maailman. Jo aivofysiologisesti katsekontakti saa aikaan ihmisen mielessä valtavasti asioita ja sen kieltäminen, estäminen on tilanteesta riippuen rangaistus tai huojennus, palkinto.

Katsekontakti on siis yksi niistä hienovaraisista asioista, joiden arvo tai arvon puute riippuu täysin siitä millaisiin asioihin domin ja subin suhteessa kyetään etenemään, ja mitä "halutaan haluta". Toisille sillä ei juurikaan ole merkitystä, minulle valtavasti. Jedem das Seine. Tai jotain sinne päin.


Kurinpitäjä

Vs: Katsekontakti
« Vastaus #51 : 06.01.2018, 22:26 »
Minä tykkään nähdä leluni katseen ainakin välillä. Joskus silmistä loistaa ilkikurinen virnistys ja toisaalta taas hetken päästä niistä valuu niin palkitsevat kyyneleet vuolaana poskille.
Joskus tosin silmät tulee sidottua tai käskytän ettei saa katsoa.
Ja yhdessä liikkuessa lelun täytyy pitää minua silmällä jos tulee vaikka ohjeita käsimerkeillä.
Anyways.. Silmät on tärkeä juttu.

Hirvaz

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 494
  • Murrur.
  • Galleria
Vs: Katsekontakti
« Vastaus #52 : 06.01.2018, 23:02 »
Ei ole mitään kuin tosi pelko.


  * )

remmittä

  • Vieras
Vs: Katsekontakti
« Vastaus #53 : 26.05.2018, 16:27 »
Tuo mistä joku jo mainitsikin, että pakotetaan piiskatessa katsomaan silmiin, on aika nöyryyttävää.


Miten tämä on teknisesti mahdollista, jos mukana on vain piiskaaja ja piiskattava.

Ymmärsinköhän oikein, että "pakotetaan piiskatessa katsomaan silmiin" vihjaa kolmannen osapuolen olemassaoloa. Laajennetaan lausetta hieman: Hän pakottaa piiskaajaa tämän piiskatessa katsomaan subia silmiin/subia katsomaan piiskaajan silmiin. Näin ollen on teknisesti mahdotonta, että näin voisi tapahtua, jos paikalla on vain piiskaaja ja piiskattava.

Jos ymmärsin tämän oikein, niin ahhh.. kuinka kauniin pointin toitkaan esille, Ladywhip. Arvostan tällaisten yksityiskohtien huomaamista.

Tai sitten tarkoitit jotain muuta kommentillasi ja tulkitsin asian omalla tavallani. Toivottavasti päästiin yhtämielisyyteen, jotta sain validoitua samalla myös oman ajatteluni  ::)

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1026
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Vs: Katsekontakti
« Vastaus #54 : 26.05.2018, 17:46 »
Tuo mistä joku jo mainitsikin, että pakotetaan piiskatessa katsomaan silmiin, on aika nöyryyttävää.


Miten tämä on teknisesti mahdollista, jos mukana on vain piiskaaja ja piiskattava.

Ymmärsinköhän oikein, että "pakotetaan piiskatessa katsomaan silmiin" vihjaa kolmannen osapuolen olemassaoloa. Laajennetaan lausetta hieman: Hän pakottaa piiskaajaa tämän piiskatessa katsomaan subia silmiin/subia katsomaan piiskaajan silmiin. Näin ollen on teknisesti mahdotonta, että näin voisi tapahtua, jos paikalla on vain piiskaaja ja piiskattava.

Jos ymmärsin tämän oikein, niin ahhh.. kuinka kauniin pointin toitkaan esille, Ladywhip. Arvostan tällaisten yksityiskohtien huomaamista.

Tai sitten tarkoitit jotain muuta kommentillasi ja tulkitsin asian omalla tavallani. Toivottavasti päästiin yhtämielisyyteen, jotta sain validoitua samalla myös oman ajatteluni  ::)

Kyllähän tuo silmiin katsominen onnistuu helposti ja on ihan mukavaa hommaa vaikka piiskailu itsessään on vähän tylsää omaan makuun >:D.

Silmistä näkee kaiken ja syvälle silmiin katsominen on erittäin kiihottavaa joten tulee katseltua lelua silmiin aikas paljon  :P

mama89

  • Vieras
Vs: Katsekontakti
« Vastaus #55 : 27.05.2018, 08:27 »
Katseesta välittyy syvällinen yhteys mun ja D:n välillä. Alistun jo pelkästä katseesta, enkä tiedä mahtavampaa tunnetta kuin D katsoo mua silmiin ja kylmät väreet kulkevat selkääni pitkin ja tunnen vajoavani maan rakoon.

Yksi mieletön kokemus katsekontakteihin liittyy myös orgasmien kontrollointiin. D vei mua orgasmien partaalle, mutta mua oli tiukasti kielletty tulemasta, joten jouduin tuskissani anomaan D:tä, että saisin tulla. Katsekontakti yhdistettynä aneluuni oli todella kiihottavaa. Lisäksi pääsin näkemään D:n kasvoilta sen sadistisen vallantunteen ja mielihyvän, kun hän kidutti mua, mikä sai tuntemaan itseni entistä alistuneemmaksi.

Subspace taas vaatii näköaistimuksen viemisen pois, vaikka sitten pitämällä silmät kiinni, sillä silloin muutenkin tuntee irtautuvansa tästä maailmasta.

Pikkulintunen

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 512
  • Heikkouteni on vahvuuteni
  • Galleria
Vs: Katsekontakti
« Vastaus #56 : 27.05.2018, 11:08 »
Vaikeaa. Kummallisella tavalla ihanaa kun käsketään mutta hirvittävän vaikeaa.

remmittä

  • Vieras
Vs: Katsekontakti
« Vastaus #57 : 27.05.2018, 21:36 »
Näköaistimuksella kykenee olemaan selvillä, että toinen on läsnä. Subina olen huomannut, että session aikana aistiherkkyyteni ja kaikki huomioni kiinnittyy alistajaani. Etenkin, jos kivusta on kyse, niin mitään muuta välitöntä aistiärsykettä ei ole ja kivusta tulee automaattisesti huomion keskipiste. Jos olen vaikka sänkyyn sidottuna, niin huomio kiinnittyy silloin kivun lisäksi myös alistajaan, hänen eleisiin, kävelytahtiin ja ylipäätään kaikkeen toimintaan, minkä avulla kykenen ennakoimaan, mitä on tulossa. Jos silmäni peitetään tai en saisi katsoa, niin tarve ennakoimiselle pysyy edelleen yllä ja silloin kuulemisen aisti herkistyy. Kuulen kävelyn äänet, hengityksen tiheyden, piiskan heilunnan ilmassa. Ennakoimisen tunne on hallinnan tunnetta ja se tunne on selvää ihmisluontoa, jolloin hallinnan tunteesta pitää kaikin keinoin kiinni.

Pelottavintahan olisi, jos sensorinen deprivaatio olisi totaalisempaa - ei ääntä, ei näköä, ei liikkumista. Ja silloin ainoa ärsyke, minkä keho kykenee ottamaan vastaan, on kipu. Kenties puhtaimmillaan, sillä silloin muut aistiärsykkeet eivät vie tilaa tajunnan kyvyssä käsitellä tulevia aistiärsykkeitä. En ole miettinyt tätä pidempään, sillä se saattaisi olla jo sellaista, mistä ei enää tiedä, miten se vaikuttaa mielen tasapainoon. Sensorista deprivaatiota ei turhaan ole otettu käyttöön CIA käsikirjan mukaisesti lähestulkoon joka maailmankolkassa, missä ihmisoikeuksilla ei ole väliä. ;) Koska edes se pienikin hallinnan tunne pitää yllä turvallisuuden tunnetta. Vaikka alistaja pieksisi kunnolla ja armotta, niin mielestäni jo pelkkä alistajan läsnäolon aistiminen tuo turvallisuuden ja hallinnan tunnetta subissa. Vaikka sessio on sellaisenaan varmasti aika kokemus, niin se ei äärirajoille ja niiden yli viemisen jälkeen kuitenkaan heilauta mielenterveyttä kumoon. Pikemminkin rankan session jälkeen tarvitaan vain extramäärä aftercarea  ::)  ::)  ::) eikä laitoshoitoa.  :))

Aistiminen ja sen herkkyys ylipäätään on runonkauniita asioita. Minua kiinnostaa kiinnittää yksityiskohtiin huomiota etenkin session aikana, kun kaikki muu ympärillä häviää ja paikalla on vain kaksi ihmistä keskustelemassa, mikä on totta. Tällä hetkellä, tämä on totta - ja piiskan isku sivaltaa.


Albertica

  • Vieras
Vs: Katsekontakti
« Vastaus #58 : 15.06.2018, 18:52 »
Vielä en ole bdsm-juttuja ennättänyt harjoittamaan, mutta voinen vanilla-puuhien osalta keskusteluun osallistua.

Harmillisen vähän tulee pidettyä katsekontaktia yllä oman kumppanin kanssa petipuuhissa. Hänelle on luontevampaa sulkea silmät aktin aikana, kun itse pidän sitä kuumana ja tunnelmaa luovana katsoa toista silmiin yhdynnän aikana. Tai vaihtoehtoisesti suuseksiä antaessa.  ;D
Kerran tosin kokeilimme pitää katsekontaktin koko session aikana ja ai että, se oli taivaallista! Kumma kyllä se silti pysyy hyvin harvoin nykyään.

Voisin kuvitella omalle kohdalleni sen olevan bdsm-leikeissä hyvin paljon mukana, luoden itse tilannetta. Molemmat olisivat läsnä, kun katseet oikeasti kohtaavat.  :love: