Kirjoittaja Aihe: Pride politikoi  (Luettu 9638 kertaa)

tiikki

  • Bizarre Club
  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 21
  • Poly & pervo
  • Galleria
Vs: Pride politikoi
« Vastaus #75 : 05.06.2023, 22:20 »
Äxän tyypistä. Veikkaisin että sen kohdalla olisi voitu vääntää oikeudessa rikkoiko työntekijä lojaliteettivelvoitetta toiminnallaan. Se olisi varmaankin mennyt korkeimpaan oikeuteen asti ja olisi maksanut hävinneelle maltaita. Nyt kumpikin osapuoli minimoi riskin tällä irtisanoutumisella.

https://amoslaki.fi/lojaliteettivelvoite/


Rautaperse

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 961
  • Kultsin oma, 100% monogaaminen
  • Galleria
Vs: Pride politikoi
« Vastaus #76 : 06.06.2023, 01:24 »
Suvaitsevaiset ovat tehneet ikäviä asioita (kaikki tekevät joskus), mm. aiheuttaneet potkut levykauppa X:n  myyjälle ja hyökänneet eläkkeellä olevan Suomalaisen toimittajan kimppuun.

En nyt muista mihin tuo toimittajan kimppuun hyökkääminen viittaa, mutta Äxän työntekijä aiheutti työsuhteen päättymisen kyllä ihan itse soittamalla uusnatsitapahtumassa. Lisäksi hän ei saanut potkuja, vaan työsuhde päätettiin lopettaa työntekijän ja työnantajan yhteisellä päätöksellä.

Kyseinen henkilö joutui eroamaan, koska suvakit olivat tehneet firman toimitusjohtajalle "ilmiannon". Se, että soittaa uusnatsi tapahtumassa ei saa olla syy erottamiseen. Ainoastaan huonosti hoidettu työ. Pakotettiin eroamaan.

Levykauppa X:n toimitusjohtaja käyttäytyi säälittävästi. Selkeästi huomasi boikotti pelon liikettään kohtaan.

Viesteissäsi on nyt ristiriitaista informaatiota, ensin sanot että hänet erotettiin, nyt hän joutuikin itse eroamaan. Kumpi se nyt on, erotettiinko hänet vai erosiko hän itse?

Siitä olen samaa mieltä, että niin perseestä kuin natsikeikalla soittaminen onkin, niin se ei vielä riitä syyksi erottaa ketään, ja jos hänet olisi erotettu tästä syystä niin se erottaminen olisi todnäk ollut laiton.
Tai vaihtoehtoisesti ei halunnut uusnatsia palkkalistoilleen
Mitenkäs toimii perinteisiä arvoja arvostava yrittäjä, joka ei tahdo tyttöpoikia listoilleen taikka muita vähemmistöjä edustavia? Sekin varmaan voi monotella moiset edustajat ongelmitta veke lafkastaan vai alkaako itku ja hammastenkiristys?
Itsehän en voi sietää gospeleita vaan heti potkisin veke jos moisia joku soittaisi...

Natsi ei ole vähemmistö eikä identiteetti vaan ideologia. Jos joku edustaa näkyvästi työnantajan arvojen vastaista ideologiaa, niin selväähän se on ettei sellaista ihmistä haluta palkkalistoille. Ei Kärkkäinenkään varmasti palkkaisi aktiivista antifa-liikkeen jäsentä.
[/q
Suvaitsevaiset ovat tehneet ikäviä asioita (kaikki tekevät joskus), mm. aiheuttaneet potkut levykauppa X:n  myyjälle ja hyökänneet eläkkeellä olevan Suomalaisen toimittajan kimppuun.

En nyt muista mihin tuo toimittajan kimppuun hyökkääminen viittaa, mutta Äxän työntekijä aiheutti työsuhteen päättymisen kyllä ihan itse soittamalla uusnatsitapahtumassa. Lisäksi hän ei saanut potkuja, vaan työsuhde päätettiin lopettaa työntekijän ja työnantajan yhteisellä päätöksellä.

Kyseinen henkilö joutui eroamaan, koska suvakit olivat tehneet firman toimitusjohtajalle "ilmiannon". Se, että soittaa uusnatsi tapahtumassa ei saa olla syy erottamiseen. Ainoastaan huonosti hoidettu työ. Pakotettiin eroamaan.

Levykauppa X:n toimitusjohtaja käyttäytyi säälittävästi. Selkeästi huomasi boikotti pelon liikettään kohtaan.

Viesteissäsi on nyt ristiriitaista informaatiota, ensin sanot että hänet erotettiin, nyt hän joutuikin itse eroamaan. Kumpi se nyt on, erotettiinko hänet vai erosiko hän itse?

Siitä olen samaa mieltä, että niin perseestä kuin natsikeikalla soittaminen onkin, niin se ei vielä riitä syyksi erottaa ketään, ja jos hänet olisi erotettu tästä syystä niin se erottaminen olisi todnäk ollut laiton.

Tässä tapauksessa eroamisen ja erottamisen  katson samaksi, koska eroaminen ei ollut täysin vapaaehtoista.

Routalempi

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 398
  • Galleria
Vs: Pride politikoi
« Vastaus #77 : 06.06.2023, 11:38 »

Tässä tapauksessa eroamisen ja erottamisen  katson samaksi, koska eroaminen ei ollut täysin vapaaehtoista.

Jos henkilö pakotetaan eroamaan vastoin tahtoaan, on se käsittääkseni myös lainvastaista. Joten miksi hän ei vienyt asiaa oikeuteen, jos hänet on erotettu työstään lainvastaisesti?

Routalempi

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 398
  • Galleria
Vs: Pride politikoi
« Vastaus #78 : 06.06.2023, 11:44 »
Äxän tyypistä. Veikkaisin että sen kohdalla olisi voitu vääntää oikeudessa rikkoiko työntekijä lojaliteettivelvoitetta toiminnallaan. Se olisi varmaankin mennyt korkeimpaan oikeuteen asti ja olisi maksanut hävinneelle maltaita. Nyt kumpikin osapuoli minimoi riskin tällä irtisanoutumisella.

https://amoslaki.fi/lojaliteettivelvoite/

Tää on itse asiassa hyvä pointti. Äxä on siinä mielessä hauska kauppa, että toisin kuin esim joku perus Cittari tai Lidli, missä kauppiaat on vain enemmän tai vähemmän jos ei kirjaimellisesti kasvottomia niin ainakin persoonattomia pyöriä koneessa, niin Äxä on rakentanut imagoaan hyvin vahvasti nimenomaan kauppiattensa persoonien kautta. Äxän myyjät on sekä Äxän nettisivuilla että someissa esillä omilla kasvoillaan ja nimillään, ja tuovat vahvasti esiin omaa persoonansa kaupan markkinoinnissa ja mainonnassa ja ovat näin ollen hyvinkin julkisesti koko ketjua edustavat kasvot. En tunne tätä lojaliteettivelvoitteeseen liittyvää lakia tarpeeksi osatakseni arvioida riittääkö natsikeikalla soittaminen sen rikkomiseen, mutta luultavasti tää on juurikin se mihin koko homma lopulta tiivistyi.

tomi

Vs: Pride politikointia
« Vastaus #79 : 06.06.2023, 14:40 »
Suvaitsevaiset ovat tehneet ikäviä asioita (kaikki tekevät joskus), mm. aiheuttaneet potkut levykauppa X:n  myyjälle ja hyökänneet eläkkeellä olevan Suomalaisen toimittajan kimppuun.

En nyt muista mihin tuo toimittajan kimppuun hyökkääminen viittaa, mutta Äxän työntekijä aiheutti työsuhteen päättymisen kyllä ihan itse soittamalla uusnatsitapahtumassa. Lisäksi hän ei saanut potkuja, vaan työsuhde päätettiin lopettaa työntekijän ja työnantajan yhteisellä päätöksellä.

Kyseinen henkilö joutui eroamaan, koska suvakit olivat tehneet firman toimitusjohtajalle "ilmiannon". Se, että soittaa uusnatsi tapahtumassa ei saa olla syy erottamiseen. Ainoastaan huonosti hoidettu työ. Pakotettiin eroamaan.

Levykauppa X:n toimitusjohtaja käyttäytyi säälittävästi. Selkeästi huomasi boikotti pelon liikettään kohtaan.

Viesteissäsi on nyt ristiriitaista informaatiota, ensin sanot että hänet erotettiin, nyt hän joutuikin itse eroamaan. Kumpi se nyt on, erotettiinko hänet vai erosiko hän itse?

Siitä olen samaa mieltä, että niin perseestä kuin natsikeikalla soittaminen onkin, niin se ei vielä riitä syyksi erottaa ketään, ja jos hänet olisi erotettu tästä syystä niin se erottaminen olisi todnäk ollut laiton.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hs-levykauppa-ax-jarkyttyi-tyontekijansa-uusnatsikytkoksista-purki-tyosuhteen-palauteryopyn-paatteeksi-tiedan-etta-olemme-toimineet-oikein/7684580#gs.zo4mko

Hesarin artikkelissa enemmän, mutta maksumuurin takana..

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000006366418.html