Kirjoittaja Aihe: Kun swinger kohtaa kinkyn  (Luettu 5789 kertaa)

Kolumnisti

  • Moderator
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 372
  • Galleria
Kun swinger kohtaa kinkyn
« : 05.06.2023, 11:56 »
Kun swinger kohtaa kinkyn


Himoksella pidettiin muutama viikko sitten yli tuhannen ihmisen seksimaraton, kuten iltalehti aiheesta uutisoi. Himoksella kokoontui Xu-sivuston ihmisiä ja allekirjoittanutkin oli paikalla ensimmäistä kertaa.

Kinkypiirit ovat sulautuneet monien eri yhteisöjen kanssa, kuten goottipiirien kanssa. Nyt samanlaista sulautumista on nähtävissä Swingereiden eli juurikin Himoksella seksimaratoneja viettävien ihmisten kanssa.

Swinger on mediassa yleistynyt nimitys parinvaihtajille, mutta nykyään Swinger-käsite on hyvinkin laaja käsite. Himoksella oli pariskuntia etsimässä toista pariskuntaa, pariskuntia etsimästä toista miestä/naista mukaan leikkeihin sekä paljon sinkkuja etsimässä joko kahdenkeskistä seksiseuraa tai kimppajuttuja. Menossa oli mukana niin puhtaasti vaniljoita kuin myös kinkyjä.

Olen itse joiltain osin ajautunut Swinger-piireihin ja käynyt heidän tapahtumissaan. Kevään Himosviikonloppu oli ensimmäinen ja sen verran mukavaa oli, että olen todennäköisesti menossa lokakuussa järjestettävään toiseen Himos-viikonloppuun.

Swinger-piireissä tykkään tietynlaisesta rentoudesta ja mutkattomuudesta. Jokainen voi olla oma itsensä ja toisaalta kinkypiirille ominainen truekinky- ja truemastermeininki tuntuu loistavan poissaolollaan. Swingerit tuntuvat hyväksyvän mielestäni hyvin kinkyt ja moni niissä piireissä on päinvastoin todella kiinnostunut kokeilemaan kinkympiä asioita. Toisaalta Swinger-piireissä olen huomannut sen, että hyvin moni miespuolinen on pohjimmiltaan vanilja ja vaniljapuoli tulee ensimmäisenä ja sitten vasta kinkypuoli. Ja tämä taas on harmittanut minua, koska itse koen, että kinkypuoleni tulee ensin ja sitten vasta vaniljapuoli. Toisaalta yhä etenevässä määrin tuntuu, että täysin kinkytkin ihmiset ovat löytäneet – jos ei swinger-bileitä niin ainakin kyseisen Xu-sivuston sekä sen miitit.

Olen myös huomannut, että monet kinkyt tuntuvat tuomitsevan swinger-bileet tylsäksi, koska ’’siellähän vain pannaan’’. Toisaalta monessa kinkybileessä on myös mahdollisuus panemiseen. Miksi siis tuomita Swinger-yhteisöä panobileiden järjestämisestä? Siksikö koska moni swinger on kuitenkin pohjimmiltaan vanilja ja koska vanilja tuntuu olevan yök monen kinkyn mielestä?

Näkisin, että näillä kahdella eri yhteisöllä olisi annettavaa toisilleen. Molemmissa on hyvät ja huonot puolensa. Molemmissa on myös yhtäläisyyksiä. Molemmissa piireissä saa olla oma itsensä ja toteuttaa seksuaalisuuttaan haluamallaan tavalla. Kinkypiirit voisivat tuoda Swinger-iltoihin mm piiskauspisteitä, esitellä kinky-yhdistysten toimintaa, kuten nyt Turun Baletti teki Himoksella sekä kertoa Bdsm:stä. Toisaalta kinkybileissä voisi huomioida ne ihmiset, jotka haluaisivat harrastaa seksiä ja järjestää mahdollisuus seksin harrastamiselle esimerkiksi darkkarien tai panokoppien myötä.

Seksuaalisuus on ihana ja mielenkiintoinen asia, koska sitä voi toteuttaa eri tavoin, eri ihmisten kanssa ja eri yhteisöjen sisällä.


-Perhonen89-

fido

Vs: Kun swinger kohtaa kinkyn
« Vastaus #1 : 05.06.2023, 12:46 »
Pääseekös jo nykyään niihin swingereitten sisäkinkereihin miehet yksin sisään, vai pitääkö olla avekki? en mää niitä vaniljoitakaan sheimaa, mut ei oo mun juttu.

Selina

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 570
  • Nautin elämästäni.
  • Galleria
Vs: Kun swinger kohtaa kinkyn
« Vastaus #2 : 05.06.2023, 14:41 »
Pääseekös jo nykyään niihin swingereitten sisäkinkereihin miehet yksin sisään, vai pitääkö olla avekki? en mää niitä vaniljoitakaan sheimaa, mut ei oo mun juttu.

Riippuu täysin paikasta ja bileistä.

BlackWings

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 133
  • Galleria
Vs: Kun swinger kohtaa kinkyn
« Vastaus #3 : 05.06.2023, 17:46 »
Itse useammassa swinger tapahtumassa käyneenä, voin sanoa kyllä että kinky puolta on esillä swinger bileissä. Esimerkiksi, muutama kuukausi sitten, swinger illassa järjestettiin piiska koulutusta, muutama tapahtuma on järjestetty ClubX tiloissa.
Nykyisessä Helsingin omassa XU jäsenille olevassa baarissa on kinky alue, josta löytyy jo risti mihin voi sitoa ja piiskata ja piakkoin ymmärtääkseni on tulossa sidonta alue jossa onnistuu roikotukset, kyseisessä tilassa on jo järjestetty piiska iltoja missä on alkuillasta kerrottu aiheesta, lisä on kuulemma tulossa.
« Viimeksi muokattu: 07.06.2023, 05:52 kirjoittanut BlackWings »

Countess

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 772
  • Välineurheilija
  • Galleria
    • Turun Baletti
Vs: Kun swinger kohtaa kinkyn
« Vastaus #4 : 06.06.2023, 19:47 »
Kinkypiirit voisivat tuoda Swinger-iltoihin mm piiskauspisteitä, esitellä kinky-yhdistysten toimintaa, kuten nyt Turun Baletti teki Himoksella sekä kertoa Bdsm:stä.

Tarkentaisin että Turun Baletti ei ole osallistunut Himoksen tapahtumaan, vieraina on toki saattanut olla yhdistyksen jäseniä.
_
Countess, puheenjohtaja
BDSM-yhdistys Turun Baletti ry

Fat Bastard

Vs: Kun swinger kohtaa kinkyn
« Vastaus #5 : 07.06.2023, 04:46 »
Nykyisessä Helsingin omassa XU jäsenille olevassa baarissa on kinky alue, josta löytyy jo risti mihin voi sitoa ja piiskata ja piakkoin ymmärtääkseni on tulossa sidonta alue jossa onnistuu rokotukset, kyseisessä tilassa on jo järjestetty piiska iltoja missä on alkuillasta kerrottu aiheesta, lisä on kuulemma tulossa.
Rokotuksia tai roikotuksia, samapa se jos mennään asenteella että alkuillasta kerrotaan ja ilmeisesti sit loppuillasta viinan voimin koitetaan itse...

GoodLife

  • Rsyke
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 63
  • Fetlifessä on vähän enemmän tietoa ja kuvakin.
  • Galleria
Vs: Kun swinger kohtaa kinkyn
« Vastaus #6 : 07.06.2023, 17:00 »
Olen itsekin xu:ssa. Joitakin omia kokemuksia/näkemyksiä:

On olemassa tietty porukka, joka on "joka foorumilla", siis esim fetlifessa, täällä, xu:ssa ja sitten ehkä vielä kinky-yhdistyksen jäseniä. On jengiä joka on ensin xu:ssa ja sitten liittyy kinky-yhdistykseen ja toisin päin. On siis aika vaikeaa suoraan vertailla eri porukoita, kun ne ovat osin samoja. Xu:ssa voi järkätä ihan omia tapahtumia ja niissä voi esim olla pelkästään kinkyjä.

Lisäksi xu:ssa on jonkusenkin verran "kinky-uteliasta" porukkaa: kiva nähdä jotain bdsm-actionia ja ehkä vähän kokeillakin. Toiset mahdollisesti huomaavat ettei ole oma juttu, toisille se on "kivaa vaihtelua" tavanomaiseen ja tietty joillekin se osoittautuu olevan just se oma juttu. Lähtökohtaisesti isoissa xu-tapahtumissa on jonkunmoinen määrä vanliljaporukkaa ja jonkunmoinen määrä näitä kinky-uteliaita.

Jotain eroja nyt kuitenkin varmaan haetaan:

Liittyen tähän päihdekeskusteluun, niin xu-piireissä näemmä reippaampi alkoholin käyttö on yleisempää kuin kinkypuolella. Vähän epäilen sen sopivuutta vaniljaseksiinkään, mutta jokainen tyylillään.

Rahaa xu-puolella näyttää liikkuvan eri tavalla kuin kinkypuolella, jossa aika pitkälti ollaan yhdistystoiminnassa. Esim Tampereella Privaxin kinky-iltaan, joka piti käydä tsekkaamassa, oli sisäänpääsy 40 e, kun kinky-yhdistysten bileissä hinnat ovat onneksi olleet selvästi alempana. 2x40 e luonnollisesti aika paljon kahdelta hengeltä jotka sit kuitenkin sessioivat keskenään. Himos ei tapahtumana maksa, mutta Areenan illat kyllä ja mökit (tai pikemminkin huvilat) tietysti samoin.

Xu itsekin on bisnestä sikäli että sivuston jäsenyys maksaa. Jäsenaikaa voi ostaa ja ansaita eri tavoin, mutta rahalla vuosi näytti olevan nyt halvimmillaan 75 e, joka nyt on jonkin verran enemmän kuin kinky-yhdistysten jäsenmaksu. Jäsenaikaa voi tienata esim kutsumalla uusia jäseniä, ja uudet jäsenet saavat muutaman kuukauden ilmaista jäsenaikaa. Jos on ahkera tapahtumissa kävijä, niin jäsenaikaa ei tarvi ostaa.

Eli jos haluatte jäseneksi, niin ilahduttakaan jotakuta tuttua xu-tyyppiä pyytämällä häneltä kutsu (joo, minultakin voi pyytää  ;)

Xu on mun mielestä ensisijaisesti seuranhakufoorumi enemmänkin kuin keskustelukerho, vaikka keskusteluja sielläkin käydään. Xu:ssa toisista voi antaa arvioita ja laittaa estoja ja järjestelmä varoittaa "epäilyttävistä tyypeistä". Kaikissa systeemeissä on varmaan lieveilmiönsä, mutta on tuo jonkinlainen mekanismi törkeätä käytöstä kohtaan. Tutuiltahan toki aina voi asioita kysellä, jos sellaisia palstoilla on.

Seuranhakua auttaa se, että siellä voi esitellä mieltymyksiään ja niitä voi käyttää myös hakuperusteina. Ei nyt fetlifen loputtoman fetissilistan tasolla kuitenkaan.

Suostumuksellisuusasiat ovat ehkä siellä xu:n puolella olleet vähän enemmän hakusessa, mutta siihen on kiinnitetty siellä viime aikoina enemmän huomiota.

tiikki

  • Bizarre Club
  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 21
  • Poly & pervo
  • Galleria
Vs: Kun swinger kohtaa kinkyn
« Vastaus #7 : 07.06.2023, 21:14 »

Xu itsekin on bisnestä sikäli että sivuston jäsenyys maksaa. Jäsenaikaa voi ostaa ja ansaita eri tavoin, mutta rahalla vuosi näytti olevan nyt halvimmillaan 75 e, joka nyt on jonkin verran enemmän kuin kinky-yhdistysten jäsenmaksu. Jäsenaikaa voi tienata esim kutsumalla uusia jäseniä, ja uudet jäsenet saavat muutaman kuukauden ilmaista jäsenaikaa. Jos on ahkera tapahtumissa kävijä, niin jäsenaikaa ei tarvi ostaa.


Henkilökohtaisesti XU:ssa ottaa pattiin se, että sitä pyörittävä firma rikkoo törkeästi tieto- ja kuluttajansuojalakeja. Tietosuojalausekkeet ovat enemmän tai vähemmän piilotettu ja kuluttajansuojalain vaatimat tiedot siitä mikä maksaa ja kenelle maksetaan ovat täysin piilossa.


Digitalis

Vs: Kun swinger kohtaa kinkyn
« Vastaus #8 : 09.06.2023, 15:50 »
Olen itse hyvin pitkälle sen asian puolesta, että kinky- ja swingeryhteisöt lähentyisivät, sillä molempien kohderyhmissä on paljon samoja ihmisiä. Jos yhteisöt eivät lähenny, niin jos nyt ainakin lakkaisivat levittämästä toisistaan perusteettomia ennakkoluuloja. Tätä olen pyrkinyt omalla toiminnallani vahvistamaan ja esimerkiksi lentopallotapahtumat ovat olleet hyvä neutraali maaperä tulla toteamaan, että ihmisiä tässä kaikki ollaan.

Toki aina pitää muistaa, että kaikki ei ole eikä kaiken pidä olla kaikkia varten - eli ei ole tarkoitus, että nämä yhteisöt fuusioituisivat täysin yhteen. Oma tarkoitukseni on, että kumpaankaan yhteisöön kuulumista ei tarvitsisi peitellä häpeän pelossa tai että utelias ei uskaltautuisi toisen yhteisön tapahtumiin väärien kuulopuheiden takia.

Samalla haluaisin painottaa, että vaikka haluaisimme tuoda näitä kahta yhteisöä yhteen, niin se pitää tehdä yhteisöjen omia sääntöjä kunnioittaen. Tämä kolumni tarkoitti minun nähdäkseni hyvää, mutta on xu:n sääntöjen vastainen, sillä sen sisäisiä tapahtumia ei pitäisi puida toisilla foorumeilla eikä ainakaan kertoa niistä sen tarkemmin. Esimerkiksi Turun Baletin namedroppaaminen ja heidän toiminnasta kertominen kyseisessä tapahtumassa. Mutta tähän TB ehtikin itse jo reagoida. Toki lehtien siteeraaminen, kuten tässä Iltalehti, on sallittua, koska tieto on sitä kautta jo muutenkin maailmalla.

TLDR: Muistetaan yhteisöjen säännöt, joihin kuulumme, levittäessämme positiivista sanaa niiden sisällöstä ja toiminnasta.

Oranssilyhty

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 614
  • Galleria
Vs: Kun swinger kohtaa kinkyn
« Vastaus #9 : 11.06.2023, 15:20 »
Mielenkiintoista että XU pelkää niin paljon kauheita kinky yhdistyksiä että tapahtumissa ei saisi kertoa mitään yhdistyksistä tai kinky toiminnasta. Olisi aika erikoista jos joku kinky yhdistys Suomessa rajoittaisi mistä asioista bileissä saa puhua.

Digitalis

Vs: Kun swinger kohtaa kinkyn
« Vastaus #10 : 11.06.2023, 21:13 »
Mielenkiintoista että XU pelkää niin paljon kauheita kinky yhdistyksiä että tapahtumissa ei saisi kertoa mitään yhdistyksistä tai kinky toiminnasta. Olisi aika erikoista jos joku kinky yhdistys Suomessa rajoittaisi mistä asioista bileissä saa puhua.

Olen siinä käsityksessä että yleensä kinkybileistä ja -miiteistäkään ei tulisi kertoa sisältöä niille, jotka eivät ole olleet paikalla. Ainakin tällaisia ohjeistuksia näkee monissa tapahtumailmoituksissa. Baarin rekisteröitymistä vaativalta puolelta ei saisi kertoa sisältöä keskusteluista, sama sääntö useilla discord-servereillä. Ihan normi juttu minusta.

fido

Vs: Kun swinger kohtaa kinkyn
« Vastaus #11 : 11.06.2023, 22:43 »
Mä laulan kaiken kaikilta alustoilta, jep. >:D

Irwikissa

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 568
  • Kiltti niin halutessaan
  • Galleria
Vs: Kun swinger kohtaa kinkyn
« Vastaus #12 : 12.06.2023, 14:59 »
Mjoo kyllähän swinkyjä löytyy jo kohtuu hyvin  ^-^
Enkä toisaalta ihmettele miksi yhden asian löytänyt ihminen voi löytää toisenkin - kun tietynlainen avoimuus asioille on olemassa, niin ei ole enää suurtakaan kynnystä ylitettävänä jos on utelias ja haluaa ottaa selvää.

Itsekin toivon ettei levitettäisi perättömiä huhuja, tarkoituksella kärjistettäisi ja värikynällä vielä sutaistaisi kertomuksen päälle vähän omaa ennakkoluuloa/torjuntaa/eriarvoistamista tms
Kaikesta ei tarvitse tykätä ja kaikki ei ole kaikille, mutta tietty asiallisuus olisi hyvä koittaa pitää mielessä. Juurikin tämän takia ettei uudella ihmisellä nouse karvat pystyyn jos on saanut negatiivisen ennakkokuvan (joka voi olla täysin väärä). Eikä ole yhtään tavatonta tämä, että jos jokin asia näyttäytyy itselle huonossa valossa, se ei välttämättä ole sitä toiselle.

Olen itse ollut positiivisen ilahtunut kun olen voinut keskustella myös kinkyteemaan liittyvistä asioista Xu:ssa ja osallistua tapahtumiin, miitteihin ja bileisiin joissa on päässyt toteuttamaan tätäkin puolta itsestään.  :love:

Oranssilyhty

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 614
  • Galleria
Vs: Kun swinger kohtaa kinkyn
« Vastaus #13 : 12.06.2023, 18:25 »
Mielenkiintoista että XU pelkää niin paljon kauheita kinky yhdistyksiä että tapahtumissa ei saisi kertoa mitään yhdistyksistä tai kinky toiminnasta. Olisi aika erikoista jos joku kinky yhdistys Suomessa rajoittaisi mistä asioista bileissä saa puhua.

Olen siinä käsityksessä että yleensä kinkybileistä ja -miiteistäkään ei tulisi kertoa sisältöä niille, jotka eivät ole olleet paikalla. Ainakin tällaisia ohjeistuksia näkee monissa tapahtumailmoituksissa. Baarin rekisteröitymistä vaativalta puolelta ei saisi kertoa sisältöä keskusteluista, sama sääntö useilla discord-servereillä. Ihan normi juttu minusta.
luetaanko me yhtään samaa keskustelua? En minä puhunut siitä että levitetään mitä bileissä on tapahtunut tms. minä tartuin siihen kun mainitsit että ei ole XU tapahtumissa ok kertoa Baletin toiminnasta yleisellä tasolla. Ja ihmettelin miksei

Digitalis

Vs: Kun swinger kohtaa kinkyn
« Vastaus #14 : 12.06.2023, 21:00 »
Mielenkiintoista että XU pelkää niin paljon kauheita kinky yhdistyksiä että tapahtumissa ei saisi kertoa mitään yhdistyksistä tai kinky toiminnasta. Olisi aika erikoista jos joku kinky yhdistys Suomessa rajoittaisi mistä asioista bileissä saa puhua.

Olen siinä käsityksessä että yleensä kinkybileistä ja -miiteistäkään ei tulisi kertoa sisältöä niille, jotka eivät ole olleet paikalla. Ainakin tällaisia ohjeistuksia näkee monissa tapahtumailmoituksissa. Baarin rekisteröitymistä vaativalta puolelta ei saisi kertoa sisältöä keskusteluista, sama sääntö useilla discord-servereillä. Ihan normi juttu minusta.
luetaanko me yhtään samaa keskustelua? En minä puhunut siitä että levitetään mitä bileissä on tapahtunut tms. minä tartuin siihen kun mainitsit että ei ole XU tapahtumissa ok kertoa Baletin toiminnasta yleisellä tasolla. Ja ihmettelin miksei

Lyhty, kirjoitin, että xu:n tapahtumien sisällöstä ei pitäisi puhua muilla foorumeilla kuten täällä Baarissa, koska se on xu:n sääntöjen vastaista. TB:n mainitsin esimerkkinä siitä, millaisesta xu:n tapahtuman sisällöstä ei pitäisi puhua tapahtuman ulkopuolella. Eli siis minun ensimmäisen kommentin pointti oli muistuttaa, että xu:n tapahtumien sisällöstä ei pitäisi kertoa täällä Baarissa.