Kirjoittaja Aihe: Kunnallisvaalit lähestyy...  (Luettu 32016 kertaa)

Lunttu

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1140
  • Center Of Attention Whore
  • Galleria
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #15 : 01.10.2012, 20:54 »
Äänestän aina, useimmiten ennakkoon, pääsääntöisesti ihmistä, mutta on puolueita joille ääntäni en anna missään tapauksessa.
Tällä kertaa äänestän luultavasti jo toistamiseen Vihreää naista joka on tuttu muutoinkin.

Master T

  • Vieras
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #16 : 01.10.2012, 21:02 »
Aion äänestää ja luultavasti vaalipäivänä, koska unohdan aina mennä ennakkoon.

Jotain puoluetta on äänestettävä, koska ääni menee, vaikka miten haluaisikin äänestää henkilöä, aina ensisijassa puolueelle. Tietenkin voi yrittää samalla jotain henkilöä, mutta se on jo melkoista arpapeliä. On siis pelkkää itsepetosta ajatella, että ei äänestäisi puoluetta, vaan henkilöä. Ääni menee aina jollekin puolueelle.

Hyvä tapa on valita puolue sillä periaatteella, että äänestää jotain puoluetta, joka ei ole se puolue, jota ei halua ainakaan. Jos yksikin sellainen löytyy, niin sitten äänestää jotain muuta.

kide

  • Vieras
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #17 : 01.10.2012, 21:06 »
Äänestän aina. Puolue ennen henkilöä. Useimmiten naisehdokas.

Mikään nykyinen puolue ei tunnu omalta, olen liikkunut akselilla vihreät -vasemmisto. Vihreisiin(kin) olen pettynyt aika tavalla - se ei ole kunnon ekopuolue ja lähinnä koulutettujen kaupunkilaisten asialla sekä hyvin kaukana tavallisen pulliasen elämästä. Ei mulla vasemmistostakaan ole kauheasti hyvää sanottavaa ;)

- Molempien puolueiden ehdokkaista olen tuntenut hyviä tyyppejä.

LiseCohen

  • Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1217
  • Untermensch
  • Galleria
    • TOMM¥ €A$H PERVOILUT
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #18 : 01.10.2012, 21:21 »
Aku Ankka on aika vahvoilla saamaan ääneni.

frozenbutterfly

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 305
  • Jäinen perhonen
  • Galleria
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #19 : 01.10.2012, 21:45 »
Niin ittehän olen Piraattipuolueessa.

raafael

  • Vieras
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #20 : 01.10.2012, 22:12 »
Tietenkin äänestän. Äänestän aina ja olen myös sitä mieltä että jos ei äänestä niin ei saa valittaa. Ja jos homma ei toimi niin sitä voi itse mennä mukaan toimintaan ja tehdä oman osansa että homma toimisi.

Puolueeni on Vihreät ja ääni menee itselle kun kerran olen ehdokkaana.

Riihipiru

  • Vieras
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #21 : 01.10.2012, 22:52 »


Olen aina äänestänyt ennakkoon omassa lähipostissani, mutta muuton jälkeen huomasin ettei meidän uudella alueella ole sellaista (lopetti toimintansa kesällä). Joten protestina kadonneille postipalveluille mä jätän nämä vaalit väliin.

Jos äänestäisin, äänestäisin henkilöä en puoluetta.

kide

  • Vieras
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #22 : 01.10.2012, 22:55 »
Joten protestina kadonneille postipalveluille mä jätän nämä vaalit väliin.

Hmmm...protestistasi ei valitettavasti taida olla mitään hyötyä ellet tee siitä jollakin sopivalla tavalla julkista.

Lilith

  • Vieras
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #23 : 01.10.2012, 22:57 »
Joten protestina kadonneille postipalveluille mä jätän nämä vaalit väliin.

Hmmm...protestistasi ei valitettavasti taida olla mitään hyötyä ellet tee siitä jollakin sopivalla tavalla julkista.

+1

Parempi protesti olisi että äänestäisit puoluetta, joka puolustaa lähipalvelujen säilyttämistä.

Ailouna

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 822
  • Galleria
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #24 : 02.10.2012, 03:39 »
Kyllä äänestän ja puoluekanta on ollut selvillä jo useampien vaalien ajan. Ihminen listoilta on valittu tiettyjen kriteerien mukaan, joilla perinteisesti ei ole päässyt läpi.

Yleensä vaalipäivänä olen käynnyt, niin saa miettiä loppuun saakka eikä Posti pääse veloittamaan törkeän paljon mun äänestyslipun leimaamisesta.

isabella

Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #25 : 02.10.2012, 06:39 »
Äänestän tottakai, olen äänestänyt kaikissa vaaleissa täysi-ikäiseksi tuloni jälkeen. Vähän menojen mukaan ennakkoon tai vaalipäivänä, enpä vielä tiedä kuinka on tänä vuonna. Tuo puoluekanta onkin sitten hankalampi juttu. Taidan olla vähän nirso ja omituinen kun en koe oikein mitään puoluetta kovin vahvasti omakseni. Kai minä sitten enemmän äänestän henkilöä mutta kyllä puolueellakin on merkitystä, en halua että ääneni menee ihan vieraalta tuntuvien asioiden edistämiseen. Pitääkin käydä tekemässä vaalikone...

Marsubilami

  • Vieras
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #26 : 02.10.2012, 14:23 »
Äänestän ennakkoon, koska en yleensä ole äänestyspaikkakunnallani vaalipäivänä. Äänestän puolueen perusteella, ettei ääneni voi mennä aivan väärille henkilöille. Puolue on vihreät, koska heidän ajamansa asiat kohtaavat omat arvoni parhaiten ja tunnen sieltä mielestäni fiksuja ihmisiä. Ääneni e kuitenkaan välttämättä mene kellekää tuntemalleni.

Engel

  • Vieras
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #27 : 02.10.2012, 15:08 »
Itse äänestän aina puoluetta, sillä pelkkää henkilöä äänestäessä ääni menee aika usein ainakin omalla kohdallani "hukkaan" tai väärään osoitteeseen. Äänestämäni henkilö ei ole tainnut itseasiassa missään vaaleissa mennä läpi :D

Ehdokkaan sukupuolella ei ole väliä, mutta itse olen pyrkkinyt aina valitsemaan nuoren ehdokkaan. On mielestäni surullista, että esim eduskunnassa 80-luvulla syntyneitä on vaan muutama. Saati sitten valtuustoissa.

Niitä, joiden naama loistaa vaalien alla jokaisen mahdollisen bussin kyljestä ja talon seinästä en suostu äänestämään. Politiikka on jo muutenkin tarpeeksi rahalla pelaavien, ahneiden ihmisten peliä, ettäkö sitä tarvitsisi tukea enempää.

Ja ennakkoonhan tuo ääni on tainnut joka kerta mennä, kiireiden takia :)

brahma

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 857
  • The evil saint - Ilkeä pyhimys
  • Galleria
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #28 : 02.10.2012, 18:20 »
Joten protestina kadonneille postipalveluille mä jätän nämä vaalit väliin.

Hmmm...protestistasi ei valitettavasti taida olla mitään hyötyä ellet tee siitä jollakin sopivalla tavalla julkista.

+1

Parempi protesti olisi että äänestäisit puoluetta, joka puolustaa lähipalvelujen säilyttämistä.

Juurikin näin, eli jos haluaa protestoida, niin PITÄÄ antaa äänensä jollekkin muulle, kuin nyt virassa oleville!!! Jos ei äänestä, niin protestointi on ihan täysi nolla. Muutoin on enemmän kuin todennäköistä, että samat naamat jatkavat samoja touhujaan. TÄMÄN takia on ERITTÄIN TÄRKEÄTÄ ÄÄNESTÄÄ!!!,

Tuo on se ainut tapa protestoida. Jos protestoit siten että jätät äänestämättä, se on sinun oikeutesi. Mutta sillä tavalla ei saada aikaan sitä tarvittavaa muutosta.

Jos et äänestä, kun protestoit nykyistä meininkiä, ovat nyt vallassa olevat jo voittaneet. Seuraavalla kerralla kanssa varmaan jätät myöskin äänestämättä, protestiksi?

kettutyttö

  • Vieras
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #29 : 02.10.2012, 19:06 »
En ole vielä päätänyt... ei ainakaan persut tai kd koska ne ovat niin heteronormatiivinen, yksi iso homofobisakki. Voipi hyvin olla että Master katso kuka täälläpäin on paras ehdokas ja sitten kettu vaan teke mitä Master käske. Ehkäpä jotain siellä vasemalla puolella...