Kirjoittaja Aihe: Koirat ja kinkymeiningit  (Luettu 2228 kertaa)

rohize

Koirat ja kinkymeiningit
« : 15.12.2023, 16:54 »
Miten te olette onnistuneet yhdistämään koiran omat tai kumppanin koirat?

Kerran edellisen kumppanin kanssa hänellä oli koira kotona ja tosi nopeasti kävi selväksi että se hätääntyi oudoista äänistä ja omistajansa oletetusta hädästä, että oli pakko lopettaa kesken.  Eikä edes päästy kuin kevyeeseen painiin ja läpsimiseen asti.

Oma koira olisi tulevaisuudessa haaveena mutta vaikea nähdä miten saisi nämä kaksi sovitettua yhteen. Vai onko se aina koira hoitoon tai ison asunnon tapauksessa toiseen päähään huoneeseen?

Jostain syystä toisen sessiokaverin kissa taas ei ollut moksiskaan.

indigo

Vs: Koirat ja kinkymeiningit
« Vastaus #1 : 15.12.2023, 17:20 »
Kyllä se koira pystyy oppimaan, että ei ole oikeasti hätää.
Meilläkin koira saattaa tulla väliin katsomaan, sanotaan suostumuspoliisiksi :D Kun pyydetään pois, se menee johonkin makoileen. Riippuu kyllä varmaan koirasta.

Valoisa

Vs: Koirat ja kinkymeiningit
« Vastaus #2 : 15.12.2023, 18:57 »
Koira tottuu moneen asiaan, kun pienestä asti totuttaa varovasti. Aikuista koiraa voi olla hankalampi saada siihen sopeutumaan, mutta sekin ihan varmasti onnistuu.

Riippuu rodusta myös. Jos otat sellaisen, jolla tyypillisesti on voimakas suojeluvietti, voi olla että se ei reagoi hyvin sessiointiin missään vaiheessa.

Oma 8kk koira on läheisyydenkipeä ja tulee pureskelemaan ja häiritsemään sessiointia ja rauhoittuu kun on toisessa tilassa. "Tavallisiin" makuuhuonepuuhiin se ei puutu, sillä olen sen opettanut niin että kun olen sängyssä, on sen aika mennä lepäämään. Jos tiedän että leikitään jotain rankempaa tai lattiatasoa vaativaa, heitän sen pariksi tunniksi jollekin läheiselle hoitoon.

Pörri

  • Ketjureaktio
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3120
  • Ihme otus
  • Galleria
Vs: Koirat ja kinkymeiningit
« Vastaus #3 : 15.12.2023, 19:12 »
Meillä tietty nuoret koirat, mut ei niitä juuri kiinnosta. Ellei sit iske läheisyyskaipuu ja tuu läpsimään ku on vähän sidottu muuhun..

Von

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 718
  • TrueMaster 1%
  • Galleria
Vs: Koirat ja kinkymeiningit
« Vastaus #4 : 16.12.2023, 09:47 »
Riippuu rodusta myös. Jos otat sellaisen, jolla tyypillisesti on voimakas suojeluvietti, voi olla että se ei reagoi hyvin sessiointiin missään vaiheessa.

Suojeluvietin kylkiäisenä tulee hyvä pelisilmä. Pakko tulla, tai se on menoo.

hihaton

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2229
  • Come to the dark side. We have needles.
  • Galleria
Vs: Koirat ja kinkymeiningit
« Vastaus #5 : 16.12.2023, 10:16 »
Yhden partnerin kissa kävi aikoinaan kimppuun, kun meno yltyi ei-konsensuaalisen kuuloiseksi. Yleensä eivät ole välittäneet mitään, mutta tuo kyseinen yksilö puolusti omaa ihmistään kirjaimellisesti kynsin hampain.

Selina

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 573
  • Nautin elämästäni.
  • Galleria
Vs: Koirat ja kinkymeiningit
« Vastaus #6 : 16.12.2023, 23:47 »
Mun rescueni makoilee välillä mun vieressä, kun saan piiskaa. Yleensä siirtyy kuitenkin oma-aloitteisesti hieman kauemmas, jotta ei jää alle. Siirtyy myös pyynnöstä omalle paikalleen. Jos käyn koiran kanssa ns. vieraissa, otan koirani pedin mukaan, jotta koiralle voi osoittaa paikan missä olla.
En ole sen kummemmin kouluttanut muuta kuin totuttanut suristimen ja pyllyn läpsyttelyn ääneen jo ekalla viikolla mun luo saapumisesta. Hauskaa on se, että mun pyllyä voi läpsyttää niin kovaäänisesti, kuin lähtee, eikä se haittaa koiraa pätkääkään. Muuten hän on sitten äärimmäisen ääniherkkä ja pelkää ihan kaikkea mahdollista. Mä uskon hänen jotenkin vaistoavan, että pyllyn läpsyttely tekee mulle hyvää. Musta varmaan erittyy hyvänolon hormoneja haisteltavaksi, koira rentoutuu ja usein jopa nukahtaa leikkituokion ajaksi. Jos ei nukahda, niin mielellään nakertaa jotain pureskeltavaa, jotta olis tekemistä, kun huomio ei kiinnity häneen.

GoodLife

  • Rsyke
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 64
  • Fetlifessä on vähän enemmän tietoa ja kuvakin.
  • Galleria
Vs: Koirat ja kinkymeiningit
« Vastaus #7 : 17.12.2023, 20:47 »
Sit on tää itsestäänselvyys että jotkut voi olla (fyysisesti) allergisia.

GoodLife

  • Rsyke
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 64
  • Fetlifessä on vähän enemmän tietoa ja kuvakin.
  • Galleria
Vs: Koirat ja kinkymeiningit
« Vastaus #8 : 18.12.2023, 18:00 »
Ai nii, sitten tulee mieleen ex-leikkikaveri, jonka koira halusi tulla katselemaan. Ei mitään tirkistelyä vaan melko lähietäisyydeltä piti päästä tuijottamaan. En ollut ihastunut asiaan, muttei se mikään ylitsekäymätön este ollut. Ja jos toisilla on vähän vapaampi kasvatus, niin ei niihin vieras ainakaan ihan heti ala kantaa ottamaan.

Papi

Vs: Koirat ja kinkymeiningit
« Vastaus #9 : 19.12.2023, 00:08 »
Koira toiseen huoneeseen ja ovi kiinni. Sitten voi keskittyä leikkimiseen rauhassa. Jos ei ole toista huonetta, niin pitää totuttaa/kouluttaa aika paljon.

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2959
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Koirat ja kinkymeiningit
« Vastaus #10 : 19.12.2023, 07:51 »
Joskus nuorena miehenä kävi niin, että päädyin harrastamaan coitusta naisen kanssa.
Kesken touhun, koira hyppäsi viereen, otti tyynystä otteen ja alkoi nylkyttämään sitä samalla katsoen mua sillai

"Näin, tyhmä ihminen".


 :o

(tarina on tosi).

rohize

Vs: Koirat ja kinkymeiningit
« Vastaus #11 : 19.12.2023, 21:23 »
Kiitos vinkeistä!

Ja joo olisi pitänyt tarkentaa että kyseisessä tapauksessa ovi oli kiinni

altonellis

Vs: Koirat ja kinkymeiningit
« Vastaus #12 : 01.04.2024, 08:54 »
Mun koira on aikamoinen poliisi, mitä mihinkään tavallisesta poikkeavaan käytökseen tulee. Silti se on nätisti pysynyt makuuhuoneen oven takana. Kaikista hurjimmat jutut ollaan tehty muualla, vaikka luulen, että kyllä se niihinkin oppisi. 

Silva

Vs: Koirat ja kinkymeiningit
« Vastaus #13 : 19.04.2024, 20:01 »
Riippuu varmasti koirasta, mutta ihan hyvin voi onnistua ilman että tarvitsee pistää koiraa hoitoon tai muualle. :D Yhdessä vaiheessa meillä oli koira (pentuna tullut), jolle opetettiin fraasi "ei hätää". Alun perin siksi, kun se pelästyi kaikenlaisia ärsykkeitä, mutta yllättäen tästä olikin eniten hyötyä sessioiden aikana. Kun koira tuli viereen huolestuneena katsomaan ihmisten ääntelyä niin tuttu fraasi rauhoitti, että okei ei tässä ole mitään huolestuttavaa. Eli sitten vaan opettamaan toiselle joku omaan suuhun sopiva fraasi "ei hätää"/"kaikki hyvin" tms. josta koira tietää että ei tarvitse olla huolissaan ja ihmisillä on kaikki hyvin. Näitä samankaltaisia fraasejahan voi koiralle opettaa arjessa ihan muutenkin vaikka lähtötilanteita helpottamaan, esim. "koira jää kotiin" tai "koira ei voi tulla".

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1025
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Vs: Koirat ja kinkymeiningit
« Vastaus #14 : 20.04.2024, 18:08 »
Ei ole ollut koirista ongelmia vaikka leluilla on ollut kymmenisen erilaista koiraa.
Ekalla kertaa kyllä ilmoitin yhdelle että tuo rotikka saapi olla suljetun oven takana  :)