Kirjoittaja Aihe: Uskotko, että kinkytaipumustesi taustalla on kasvuolosuhteet?  (Luettu 3020 kertaa)

oPoika

Netistä löytää vaikka kuinka paljon keskustelua, jossa ihmiset liittävät kinkytaipumuksensa traumaan ja lapsuutensa kasvuolosuhteisiin. Toki kinkyjä tulee myös perustasapainoisista oloista.

Olen itse aivan täydellisesti äitini jyräämä. Usein mietin, mikä on äitisuhteeni vaikutus taipumuksiini.

Mitenkäs itselläsi?

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
En ehkä kasvuolosuhteita "syytä", mutta kokemaani koulukiusaamista ja sen vaikutusta siihen, että olen juuri sub, olen miettinyt paljon. Varsinkin kun eräs mieltymykseni on sellainen, jota koin koulukiusattuna.

Mutta eihän näistä asioista koskaan tiedä.

susa-anniina

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 696
  • Sekarotuinen subikoiranarttu tai jotakin muuta
  • Galleria
Mä näen asian niin että kasvatus ja oman elämän tapahtumat vaikuttaa jossakin määrin pakolla siihen, millaisia olemme tässä hetkessä.

En kuitenkaan ajattele, että kinkyyys tai mikään seksuaalisen suuntautumisen ominaisuus olisi seurausta jostakin. En ole bi vaikka olen kasvanut ilman äitiä tai en ole sub vaikka minulla jossakin määrin onkin huono itsetunto. Minusta ei ole tullut tälläinen, vaikka elämään on osunut useita traumaattisia juttuja.En myöskään ole sub vastapainoksi vaativalle työlle tai muiden johtamiselle arjessa. Nämä on jotenkin sellaisia kliseitä, mistä toivoisin päästävä eroon. Siksi toki hyvä käydä asiasta keskustelua.

Jotenkin näen että kaikkien historiasta löytyy tekijöitä joilla voidaan selittää sitä mitä on. Se kuinka todellinen tuo yhteys on, sitä on aika mahdotonta tutkia. Minua ei ole kiusattu koulussa. Olen ollut suosittu ja aktiivinen oppilas. Esimerkiksi oppilaskunnan puheenjohtaja peruskoulussa, lukiossa ja ammatillisessa koulutuksessa. Otan mielelläni vastuuta ja päätän mielelläni muidenkin puolesta ja sanelen miten asiat minusta on hyvä tehdä ja mitä mikäkin tarkoittaa. Se että olen tämän tyyppinen ihminen, tekee seuranhausta haasteellista. Vaatii todella vahvan ihmisen että koen minun ja hänen keskinäiseen dynamiikan sellaiseksi että haluan alistua ja haluan antaa tietyn päätäntävallan sille toiselle. Moni dominoivaksi itsensä luokitteleva ei ole ikäänkuin olesitä suhteessa minuun vaikka on sitä monen muun kanssa. 

KipeäKaipaus

Mietin tätä kans itseni kohdalta just lähiaikoina.

Mulla ei mitään varsinaisia lapsuudentraumoja ole, mutta olin esim. yläasteella vakavasti masentunut niin sillä on varmasti jotain tekemistä sen kanssa, että olen Middle. Ehkä kun ''menetin'' suuren osan niistä vuosista masennukselle. Mutta luulen että sekin piirre oli mussa aina olemassa, nää teini-iän kokemukset ehkä sit vaan vahvisti sitä. Koska olinhan kinkyilystä kiinnostunut jo yleisesti muutenkin ennen kun ees tiesin mikä/mitä Little/Middle on.

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1871
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
En.

En kyllä enää mieti miksi olen näin kieroon kasvanut, monellakin tapaa. Se on ihan turhaa. Tulen itseni kanssa toimeen ja se riittää.

bondm74

  • Rsyke
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 162
  • Nick: Bondi
  • Galleria
Itsellä taas kinky mieltymykset on olleet todella nuoresta. Varmaan 5-10v välillä. Joskus televisiosssa tai lehdissä oli kuvia jostain ihmisen kiinnittämisistä yms. Yläasteiässä lainailin kirjastosta kirjoja joissa lääketieteellisiä välineitä, sähköshokkillaitteita, lepositeitä, pakkopaitoja yms. Piirtelin erilaisia alustoja joissa oli remmejä ja kahleita ihmisen kiinnittämiseen. Auton takapenkillä istuessa kuvittelin kaikkia kahleviritelmiä sinne. Taisi kavereiden kanssa jotain köysijuttujakin tulla harrastettua. Kaikkea tuli rakenneltua kanssa.
Tykkäsin mennä patjojen väliin ja pyytää kavereita hyppimään päällä että olin puristuksisa siellä välissä.

Väitän että kasvuolosuhteilla ei ole mitään vaikutusta omaan kinkyyteeni.

oPoika

Väitän että kasvuolosuhteilla ei ole mitään vaikutusta omaan kinkyyteeni.

Homoudellekaan ei ole löydetty selittävää muuttujaa perimästä. Silti ihminen jo kasvaessaan kohdussa voi altistua tekijöille, jotka tekevät hänestä homon. Luulen, että ympäristötekijöiden vaikutuksen pois sulkeminen on hyvin vaikeaa.

https://www.laakarilehti.fi/tieteessa/uutiset/perima-ei-maaraa-homoseksuaalisuutta/?public=22b4712fd776bfed5666942cc4612840

Kumikana

  • Rsyke
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 55
  • Center pleasure and joy as resistance.
  • Galleria
Mullakin kinkymieltymykset ovat olleet olemassa tietyllä tavalla jo ennen kuin tiesin mitä seksi on. En siis usko, enkä oikeastaan edes pidä kysymystä omalla kohdallani mielekkäänä. Ehkä jos kokisin kinkyydestäni kärsimystä, mutta kun en koe. Fetissi voi tunnetusti syntyä aivan sattumanvaraisestikin hedelmällisessä ikävaiheessa muodostuneesta yhteydestä.

Muistelen että tutkimuksissa kinkyillä ei olisi todettu sen enempää traumataustaa kuin vaniljoillakaan. Toki seksuaalisuus on moniulottuvainen vyyhti, enkä halua kenenkään yksittäisen ihmisen kokemusta kieltää, mutta suuressa mittakaavassa/yksiulotteisesti en "traumaselittämiseen" usko.

Floora

Lapsuus ja kasvuympäristö vaikuttaa kaikkeen mitä me nykyjään ollan ja mistä nautitaan. Ainakin omalla kohdallani voin sanoa, että palvelualttius on kotoa opittu asia nuorena. Ympärillä ei ollut tasapainoisia aikuisia ja se, että olin joka paikassa tasapainoittamassa oman perheeni arkea piti perheen tasapainossa eli jatkuva valppaus toisen tarpeista piti kodin mielekkäänä.

 En kuitenkaan mieti asiaa aktiivisesti. En oleta, että jos en palvele niin jotain pahaa tapahtuu tai en oleta, että palvelemiseni on ihmisarvoni tai suhteen edellytys. Se vaan kasvatti mua tiettyyn suuntaan ja opin siitä tapoja, joita teen huomaamattani (konsensuaalisessa suhteessa) tänä päivänäkin.

Jan-sw

En yhdistä mitenkään kinkyjä taipumuksiani kasvuolosuhteisiin, vielä vähemmän mihinkään traumaan.

Mies maalta-69

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 352
  • Sub-mies, joka on vasta astumassa hämärään.
  • Galleria
Se, että olen alistuja, liittyy vahvasti lapsuuteen.

brahma

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 857
  • The evil saint - Ilkeä pyhimys
  • Galleria
Kyllä tuolla on merkitystä ja sitten kun tietty kinkyys herännyt hyvinkin nuorena, niin osalla nähdyistä kuvista, videoista ja puheista on ollut iso vaikutus tiettyihin fetisseihin jne...
Tästä olen alkanut kirjoittaa fetlifessä...
https://fetlife.com/users/76373/posts
tuolta pääsee lukemaan, kylläkin englanniksi hieman siveysvöistä, polttomerkinnästä ja pakkotupakoinnista... ainakin tällä hetkellä... lisää on tulossa kunhan saa aikaiseksi...

slavemoan43

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 54
  • Alistuva orja/cuckold
  • Galleria
Oli kyllä järisyttävää huomata miten mieli ja kroppa reagoi kun sattumalta törmäsi materiaaliin jossa nainen painoi korkokengällä miehen pään maahan. Olin vähän yli 20v ja se tuli aivan puuntakaa ja vaikka vähän mammanpoika olenkin niin en kyllä tajua mistä tämä taipumus. Ehkä se oli shokki kun kaikki aiemmat kokemukset tytöistä/naisista olivat hyvin herttaisia ja toki myös jännittäviä. Ja sitten yhtäkkiä tajuaa että nainen voi olla myös tälläinen hyvin tiukka ja dominoiva. Ennen tätä en koskaan saanut mitään kiksejä jos nainen oli vaikka välinpitämätön, tyly ja vaativa.

Kaikki muuttui hetkessä ja huomasin olevani alistuva naiselle. Normimeininki on tietenkin upeaa ja ihanaa mutta naisen alistuksessa on jotain niin paljon kiihottavampaa!

IlonaSinulle

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1669
  • Welcome to the cute side. We NEED coocies.
  • Galleria
Ajattelen että meillä kaikilla on omat taipumuksemme ikään kuin "tehdasasetuksena" Kokemamme sitten vahvistaa tai vaimentaa näitä taipumuksia.

Eli lapsuudessa kokemani asiat ovat voineet vaikuttaa kinkyyteeni vahvistavasti tai vaimentavasti. Lapsuudenkokemukseni eivät kuitenkaan ole tehneet minusta kinkyä sen enempää kuin vasenkätistäkään.


Greta

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 918
  • väkivaltiatar
  • Galleria
    • Löydät mut täältä
Omalla kohdalla tunnistan, että traumatisoituminen hyvin nuorena on vaikuttanut omaan seksuaalisuuteen luultavasti aika merkittävästikin, mutta ei se läheskään kaikki kinkkejä "selitä." Pitkään kipuilin tästä, ja mun oli vaikea tulla sinuiksi oman sadismin/dominoivuuteni kanssa. Menneisyyttä ei kuitenkaan voi muuttaa, enkä näe syytä pyrkiä muuttamaan myöskään itseäni näiltä osin. Koen, että tiedostamalla vaikuttimeni voin olla paljon turvallisempi leikkikaveri.