Kirjoittaja Aihe: Avantouinti - masokismia?  (Luettu 930 kertaa)

indigo

Avantouinti - masokismia?
« : 04.03.2024, 16:59 »
Kävin tänään saunomassa ja hyppäsin avantoonkin pariin otteeseen.
Noustessani avannosta hermopäätteet huutaa, ja tuntuu että taju lähtee. Kompuroin laiturilta takaisin saunaan. Lämpötilaero on noin 100 astetta.

Kun sitten istuin saunassa ja koko kroppa kihelmöi, mietiskelin, että ollaan me Suomen kansa aikalaisia masokisteja kun tällaista harrastetaan!

Halusin siis kysyä, kuinka moni konsensuaalisesta kivusta pitävä tykkää laittaa kehonsa tällaisenkin rääkin läpi, kuin kylmä, hyinen avanto ja kunnon sauna. Se tuntuu hetken kamalalta, mutta sen jälkeen olo on ihan paras. Samanlainen kuin kunnon piiskailun jälkeen.

Fluid

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 230
  • Kunhan vaan nukkuvaa, puolikuollutta elämää
  • Galleria
Vs: Avantouinti - masokismia?
« Vastaus #1 : 04.03.2024, 18:01 »
Hyppäsitkö siis ihan konkreettisesti? Itse en ole avantouintia masokismiin koskaan yhdistänyt, mutta jos nyt jostain ponnahduslaudalta jäiden sekaan hyppää, niin onhan se hurjan kuuloista :).

indigo

Vs: Avantouinti - masokismia?
« Vastaus #2 : 04.03.2024, 18:41 »
Hyppäsitkö siis ihan konkreettisesti?
En, taisi olla tuolla paikassa ihan kiellettyä...
Monethan tota harrastaa mm. terveysvaikutusten vuoksi, en usko että kukaan vaan sen takia että itseään rääkkää. Mutta onhan se aika hurjaa muutenkin. Amerikassa tää nähdään ihan extreme-lajina!

JuJu

Vs: Avantouinti - masokismia?
« Vastaus #3 : 04.03.2024, 18:55 »
Harrastan.
Pirkanmaan avantosaunoissa säännöllisen epäsäännöllisesti. Hyvänmielen harrastus tämä.

vesimies

Vs: Avantouinti - masokismia?
« Vastaus #4 : 04.03.2024, 19:05 »
Liian perverssiä


Fluid

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 230
  • Kunhan vaan nukkuvaa, puolikuollutta elämää
  • Galleria
Vs: Avantouinti - masokismia?
« Vastaus #5 : 04.03.2024, 20:29 »
Hyppäsitkö siis ihan konkreettisesti?
En, taisi olla tuolla paikassa ihan kiellettyä...
Tapiolan uimahallissa Espoossa olisi aikanaan ollut mahdollisuus hyppiä kolmosesta lämmittämättömään ulkoaltaaseen ympäri vuoden. Siinä olisi voinut omaa masokismiaan testata.

Itse tykkään avantouinnista, mutta on vaan jäänyt tämä talvi väliin. Pitänee tsempata edes kerran mereen saakka ennen jäiden lähtöä.

Jouskari

Vs: Avantouinti - masokismia?
« Vastaus #6 : 04.03.2024, 20:42 »
Mä tykkään käydä avannossa. Hyvä olo, mikä siitä tulee on ihan mahtava. Ja se on kyllä totta että se kihelmöinti iholla muistuttaa ehkä piiskauksesta tulevaa kihelmöintiä! Enpä ole tullut ajatelleeksi 🤭

Viimeksi uin laiturilta rantaan pelkän kastautumisen sijaan. Oli kyllä itsensä ylittänyt olo. Tykkään siitä kylmä/kuuma kontrastista kun vedestä saunan lauteille istahtaa.

Joka kerta kyllä tulee mieleen ajatus että pöhkön hommaa tää on 😅

rouquine

Vs: Avantouinti - masokismia?
« Vastaus #7 : 08.03.2024, 11:19 »
Enpä ole aiemmin ajatellut avantouintia  tätä kautta. Mutta kyllä, siinä on samoja asioita kuin session tuntemuksissa. Nautin siitä kun kehossa kulkee erilaisia tuntemuksia, miten niitä osaa ottaa vastaan ja hallita ja kuinka haen rajoja tuntemuksien kanssa. Avannossakin tykkään aina venyttää rajoja ja usein viihdyn siellä 10-15minuuttia kerrallaan, tarkkaillen koko ajan kehoani. Avantouinnissa on sama kuin sessioinnissa eli pääkopan on oltava siinä mukana. Laji avautui minulle noin viitisen vuotta sitten kun tuli vain spontaani todellinen halu mennä sinne kylmään veteen. Aiemmin ei ollut sellaista ollut liittyen avantouintiin. Kokemuskin oli aivan totaalisen erilainen kun oli se sisäsyntyinen halu mennä sinne kylmään. Tänä talvena itseasiassa keho ei halunnut kylmää lainkaan ja päätin kuunnella sitä enkä käynyt avannossa kuin muutaman kerran  :(

Tyttöpoika30

  • Vieras
Vs: Avantouinti - masokismia?
« Vastaus #8 : 01.04.2024, 15:27 »
Ei mun mielestä. Avannossa en ole vuosiin käynyt, mutten luokittelisi masokistiseksi

Betoni

Vs: Avantouinti - masokismia?
« Vastaus #9 : 01.04.2024, 15:36 »
Ei se ainakaan mulle ole masokistista, vaikka muuten kivusta pidänkin. Mulla on tapana käydä läpi talven noin kerran kaksi viikossa. Myös mä viivyn avannossa pidemmän aikaa yli 5 minuuttia kerrallaan. Olo mikä seuraa on äärimmäisen hyvä. Nukun paremmin rentoudun yms.

fido

Vs: Avantouinti - masokismia?
« Vastaus #10 : 02.04.2024, 16:58 »
Mulle aivan päinvastaista, eli ultratruugigahedonismia. Roppa kihelmöi, meitsi 100+kg väräjävä klitti koko ruho.

Fluid

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 230
  • Kunhan vaan nukkuvaa, puolikuollutta elämää
  • Galleria
Vs: Avantouinti - masokismia?
« Vastaus #11 : 04.04.2024, 18:32 »
Tulee masokistinen olo siitä, että en ole suoriutunut vielä kertaakaan tänä talvena avantoon, ja nyt tuolla on jo meri sulana. Ehkä ensi talvena sitten.