Äänestys

Kuinka paljon omassa suhteessasi saisi olla enintään ikäeroa (suuntaan tai toiseen)?

0v
0 (0%)
1-5v
61 (9.6%)
6-10v
198 (31.1%)
11-15v
150 (23.5%)
16-20v
104 (16.3%)
21-25v
49 (7.7%)
26-30v
20 (3.1%)
yli 30v
55 (8.6%)

Äänestäjiä yhteensä: 226

Kirjoittaja Aihe: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?  (Luettu 73571 kertaa)

LiseCohen

  • Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1217
  • Untermensch
  • Galleria
    • TOMM¥ €A$H PERVOILUT
Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« : 29.10.2012, 15:58 »
Tällainen tuli mieleen. Oletko itse ollut suhteissa joissa on suuri ikäero suuntaan tai toiseen? Mikä on ehdoton maksimi (suuntaan tai toiseen)? Onko ikäerolla enemmän vaikutusta pitemmissä kuin lyhyemmissä suhteissa?

Itse olen aina nuoresta asti ollut tiukasti sitä mieltä että miehen tulee olla naista vanhempi. En osaa kuvitella seurustelevani saati harrastavani seksiä itseäni nuoremman miehen kanssa. Koulussa ala- ja yläasteella olin palavan ihastunut miesopettajiini (mikä on toki aivan normaalia siinä iässä) ja teininä olin ihastunut Kaunareiden James Warwickiin jolla oli jo ikänsä puolesta charmia. Eikä tuo voi johtua siitä että minulla olisi jotain isätraumoja, sillä vanhempani ovat yhä yhdessä, joten en ole yksinhuoltajan kasvatti jolta puuttuisi isän malli (ja hyvä isän malli onkin). Teinistä asti olen ajatellut että mies on parhaimmillaan 50+ ja nainen 30+ ja tuo taitaa pitää vielä paikkansa.

Kuitenkin olen ajautunut seurustelemaan vain maksimissaan 9v itseäni vanhempien miesten kanssa, mutta ehkä liikun sitten eri piireissä kun 50+ miehet. Toki nuoremmatkin käy. En tuijota sokeasti ikää joka on vain numero, mutta 40-50v on ehkä sellainen joka miellyttää silmää. Ei mikään poika enää.

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #1 : 29.10.2012, 16:21 »
Kaikki ihastukseni kohteet ovat tainneet olla itseäni enemmän tai vähemmän vanhempia. Olen aina ollut hirveän huono muistamaan ihmisten ikiä (en aina muista edes omaa ikääni), mutta nykyinen kumppanini on 6 tai 7 vuotta minua vanhempi, ellen nyt ihan päin mäntyä laskenut.

Naisen varmaankin kannattaisi etsiä pidempään suhteeseen itseään nuorempi mies, kun naiset yleensä tuppaavat elämään miestä vanhemmiksi ja naisen on myös miestä helpompi korjata iän mukana tulleet seksuaaliongelmat; nainen voi esimerkiksi ruutata liukuvoidetta alapäähänsä ja kaikki toimii, kun mies joutuu ostamaan kalliita erektiolääkkeitä. Toki kinkyseksissä ikä ei ole niin helposti este.

On toki totta, että useita naisia houkuttelee miehessä eniten rahallinen turva, ja itseä vanhemmalla miehellä yleensä on enemmän rahaa kuin itseä nuoremmalla miehellä.

Huokaava_Jade

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #2 : 29.10.2012, 16:21 »
Eri aikoina eri toleranssit. Viiden vuoden ikäero on outoa, jos tyttö on 14-15, poika 19-20. Mutta jos tuo pari tapaisi viisi vuotta myöhemmin, olisivat he ideaalinen romanttinen nuori pari.
Olen hyvin tyypillinen nainen, jolle miesten suuret ikähaitarit naisseuralaisissa ovat säälittäviä "halutaan kaikke mitä liikkuu". Ei kiinnosta tapailla esim. nelikymppistä miestä, joka minun (28) lisäksi voisi tapailla niin 20- kuin 40-vuotiastakin, koska en vain voi uskoa, että jonkun preferenssit antaa myöden vuosikymmen tolkulla.
Seilaan itse koordinaateilla miinus kolme plus kymmenen omasta iästä.

LiseCohen

  • Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1217
  • Untermensch
  • Galleria
    • TOMM¥ €A$H PERVOILUT
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #3 : 29.10.2012, 16:59 »
Naisen varmaankin kannattaisi etsiä pidempään suhteeseen itseään nuorempi mies, kun naiset yleensä tuppaavat elämään miestä vanhemmiksi ja naisen on myös miestä helpompi korjata iän mukana tulleet seksuaaliongelmat; nainen voi esimerkiksi ruutata liukuvoidetta alapäähänsä ja kaikki toimii, kun mies joutuu ostamaan kalliita erektiolääkkeitä.

Eikös naisen seksuaalinen huippu ole joskus 40vee kun miehellä se on alle 30vee? Sitäkin ajatellen naisilla on oikeus olla puumia. Mutta sehän koetaan enemmän säälittävänä jos nainen on paljon vanhempi, miehillä se on vain viriiliyden merkki. (Pikagoogletuksella löysin vain jonkun uutisen että naiset nauttivat elämänsä parhaasta seksistä 28-vuotiaana ja miehet 33-vuotiaana.) Mutta minusta jossain on ollut että naiset on seksuaalisimmillaan 40v..??

Eri aikoina eri toleranssit. Viiden vuoden ikäero on outoa, jos tyttö on 14-15, poika 19-20. Mutta jos tuo pari tapaisi viisi vuotta myöhemmin, olisivat he ideaalinen romanttinen nuori pari.

Tässä on kyse ihan täysi-ikäisistä ihmisistä. Tarkoituksella jätin mainitsematta ettei tästäkin tule jotain pedofiliakeskustelua. Kun menetin neitsyyteni 17-vuotiaana silloinen poikakaveri oli yli 20v. Varmaan tuo vanhempien miesten ihailu muuttuisi jos oikeasti alkaisi suhteeseen sen ikäisen kanssa ja huomaisi millaista se oikeasti on. Ehkä se elämänkokemuksen tuoma viisaus ja elämänymmärrys kiehtoo siinä eniten kun itse on vielä ihan teini henkisesti. :)

Nick

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #4 : 29.10.2012, 17:13 »

Eräs kaava aiheeseen; miehen ikä jaettuna kahdella plus seitsemän vuotta.  8)


Kiitäjä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1356
  • Nirso pikkuhirviö.
  • Galleria
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #5 : 29.10.2012, 17:23 »
Yritin joskus teininä ihan hetken tapailla kaveria, joka oli minua kokonaiset 2v nuorempi.  :o Ei toiminut. Sitten jatkoin ihastumista miehiin, jokta olivat minua n.20v vanhempia.  :)
Pitkissä suhteissa olen ollut lähes itseni ikäisteni kanssa, mutta tuntuu, että ne kumppanit ovat tässä matkan varrella aina vain hieman enemmän itseäni vanhempia- ei ihan vielä ainakaan sitä 20vuotta minua vanhempia siis, mutta...  ;) 
Tiedä sitten, johtuuko siitä, että nyt, toisin kuin alle 18v:na, se ei enää aiheuta hämmennystä lähipiirissäni, vaikka avoimesti suhteessa olisinkin ihmisen kanssa, joka ei ole ihan kolmissakymmenissä.
Toisaalta, en kovinkaan paljoa mieti ikää muuten, mutta ajatusmaailmat sattuvat osumaan yksiin ehkä parhaiten hieman minua vanhempien kanssa. Aina vaan.  :love:

isabella

Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #6 : 29.10.2012, 17:25 »
Ihan mahdoton vastata. Nuorempana tykkäsin vanhemmista miehistä. Sitten meninkin naimisiin kaksi vuotta nuoremman kanssa. Viime vuosina olen pannut/leikkinyt yli 10 vuotta nuorempien ja vanhempien sekä itseni ikäisten miesten kanssa.

Naisten suhteen en ihan kauheasti lämpeä itseäni vanhemmille, mikä johtuu lähinnä siitä että silmääni miellyttävät eniten nuoret naiset ja itse en enää niin nuori ole. Myönnän että tässä suhteessa olen likainen vanha äijä ;D  Tyttöystäväni on 10 vuotta nuorempi, mikä on ihan sopiva ikäero mutta voisin olla myös ikäiseni naisen kanssa. Tai ehkä vanhemmankin, mistä sitä koskaan tietää. Silläkin uhalla että kuulostan kliseiseltä on pakko todeta että olen oppinut kun ikää on tullut sen että useimmiten en niin katso sellaisia seikkoja kuin ikää tai sukupuolta, persoonallisuus on se tärkein.

Ja muiden ihmisten suhteiden osapuolten ikäero ei minua hetkauta vaikka olisi 50 vuotta kunhan itse ovat tyytyväisiä :)

TragedyForYou

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #7 : 29.10.2012, 17:26 »
En ole tarkemmin ajatellut koska olen aviossa ensirakkauteni kanssa- mies on mua 5v vanhempi.

Sessiokumppaneina sitten..haitari ollut 20-50v, molempia sukupuolia, enkä tässä ole niin ikärasisti, korvienväli merkkaa enemmän kuin numerot. Silti aikuisempi parempi kuin ihan junnu.

wednesday

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #8 : 29.10.2012, 18:19 »
Tässä iässä yli kymmentä vuotta vanhempaa miestä en ottaisi, ainakaan tositarkoituksella. Tulis varmaan suhteen ulkopuoleltaki kuittia kun ite oon kuitenki vielä pikkunen opiskelija ja elämä avoinna. Nuoremmat ei nappaa ellei oo jotenki kovin erityisen kypsä henkilö kyseessä: kuulun siis kuitenkin just niihin naisiin, joille vanhemmat miehet käy paremmin ku nuoremmat. Kiinnostais tutkia muuten tätä aihetta lisää, että kuinka vahvasti tällaset mieltymykset liittyy D/s- kuvioihin, onko subit yleensä muutenkin kiinnostuneempia vanhemmista miehistä jne.

Avomies on kuitenki vain puoli vuotta vanhempi. Tämä ikäero toimii tilanteessani luullakseni paljon paremmin kuin se jos mies ois jo yli kolmekymmentä ja ihan eri elämänvaiheessa.

Lunttu

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1140
  • Center Of Attention Whore
  • Galleria
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #9 : 29.10.2012, 19:01 »
Myönnän olevani todella ennakkoluuloinen samanikäisten ja itseäni nuorempien suhteen, olen joutunut itsenäistymään varhain ja nähnyt tähän ikään sitä elämän nurjaakin puolta ja etenkin nuorempana monet ikätoverit olivat monin tavoin niin paljon "jäljessä elämässä".

Nykyinen kumppani 8-vuotta itseäni vanhempi. Kyllä itse koen saaneeni enemmän suhteissa itseäni vanhempiin, suhteen laadusta riippumatta.

Juha K

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 333
  • Kissakuiskaaja
  • Galleria
    • "Anarchosyndicalism by Rudolf Rocker"
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #10 : 29.10.2012, 19:36 »
Mikä vaan? Olin alle kaksikymppisenä reilusti yli viisikymppisen naisen orjana ja muutenkin silloin kiinnosti enemmän vanhemmat naiset, nyt näin setämiehenä nuoremmat naiset miellyttävät enemmän. Viimeisin subini oli yli 20 vuotta minua nuorempi, mikä tuntui muutamaa asiasta tietävää tuttua jotenkin häiritsevän. Ikäero tuntuu olevan fetissi, jota suvaitaan, kun nainen on vanhempi ja mies nuorempi, mutta toisin päin ollaan pedofiiliraiskaajaksi suunilleen haukkumassa, vaikka täyspäisistä ja täysikäisistä ihmisistä oli kyse.

mrs_whiterope

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #11 : 29.10.2012, 19:43 »
Meinasin kirjoittaa, että iällä ei ole merkitystä, mutta kyllä sillä taitaa olla.

Toisaalta tykkään itseäni nuoremmista eli sellaisista, joiden ikä alkaa kakkosella. Ovat raikkaita ja ihania, olivat sitten naisia tai miehiä. Toisaalta minulla on ollut suhde 30 vuotta itseäni vanhempaan mieheen, nyt en pidä sitä enää todennäköisenä, tosin hän oli kyllä poikkeuksellinen monin tavoin. En ole koskaan etsimällä etsinyt kumppania/leikkikaveria tietystä ikäryhmästä, ne vain ovat sattuneet kohdalle. Henkilökemia menee aina noiden ikäfetissienkin ohi.

misuli_n

Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #12 : 29.10.2012, 20:27 »
Mieheni oli puoli vuotta vanhempi minua, se oli hyvä ikäero minusta silloin.
Tällä hetkellä en tiedä mikä olisi hyväksi.

« Viimeksi muokattu: 29.10.2012, 20:53 kirjoittanut misuli_n »

Ruusu

  • Smurffit
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 384
  • Annoying Attention-Whore?
  • Galleria
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #13 : 29.10.2012, 20:29 »
Vastasin 6-10 vuotta.... mutta pidän eniten omanikäisistä. Minulle 42-vuotias tuntuu liian vanhalta vakavaan parisuhteeseen, mutta sessio/leikki -juttuihin se on vielä varsin ok. D/s -leikkiminen tuntuu vaativan senverran auktoriteetin roolia, mutta en tiedä onko se iästä kiinni. Kypsyys, maltillisuus, sellainen viileä viisaus toisessa vetoaa minuun. Kuumakalleus taas on minusta noh... "menepäs polvillesi itse siitä, niin täti antaa vähän piiskaa" -huvitus. Ystävyyssuhteissa ikä ei ole millään tavalla rajana.

Parisuhteen haluan taas sellaisen kanssa joka on ns. samassa vaiheessa kuin minäkin. Niin ainakin toivoisin.


mrorja

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #14 : 30.10.2012, 09:19 »
Onko sellaista olemassakaan kuin sopiva ikäero? Jos siis pysytään täysikäisissä ihmisissä.
Ex-vaimoni oli 7 vuotta minua nuorempi, eräs sessiokumppani 14 vuotta minua nuorempi...pari muuta sessiokumppania on ollut(mm nykyinen) useita, eräs jopa 10 vuotta itseäni vanhempi.
Kaikkien kanssa silloinen suhde toimi. Ainakin itselleni ikä tulee ynnämuita kategoriassa kumppanin etsimiskriteereissä. Korvien väli on se tärkein