Äänestys

Kuinka paljon omassa suhteessasi saisi olla enintään ikäeroa (suuntaan tai toiseen)?

0v
0 (0%)
1-5v
63 (9.8%)
6-10v
198 (30.8%)
11-15v
152 (23.7%)
16-20v
104 (16.2%)
21-25v
50 (7.8%)
26-30v
20 (3.1%)
yli 30v
55 (8.6%)

Äänestäjiä yhteensä: 231

Kirjoittaja Aihe: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?  (Luettu 73710 kertaa)

mastervsop

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #45 : 04.11.2012, 16:03 »
mä oon 18v mut 27v kokemuksella siitä  :))

Elektra

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #46 : 04.11.2012, 16:47 »
Se, mikä hyvältä tuntuu, riippuu paljon ihmisestä.
Mutta omalla kohdallani olen huomannut, että parhaiten synkkaa kuitenkin suunnilleen oman ikäisen kanssa, kun on suht samat elämäntilanteet, kokemus, näkemykset ja suunta.

Kiitäjä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1357
  • Nirso pikkuhirviö.
  • Galleria
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #47 : 05.11.2012, 17:57 »
Minäkin joskus haksahdin ajttelemaan että jos joku samassa elämäntilanteessa..mutta en kyllä oikeesti jaksias etsiä ikäistäni, joka on kertaalleen eronnut ja kertaalleen leskeytynyt  ??? tulis turhan suppee tarjonta.  ;D

Fixx

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #48 : 05.11.2012, 21:24 »
kertaalleen eronnut ja kertaalleen leskeytynyt 

Luulen ettei tässä skenessä ole kovin paljoa meitä,,

Näyttää muuten tuolla ulkomaailmassa, että miehet yleensä haluavat kumppanin, joka on 5-15 vuotta itseään nuorempi. Naiset taas haluavat kumppanin, joka on 5-15 vuotta itseään nuorempi. Tästä seuraavaa tilannetta sanotaan kohtaanto-ongelmaksi.

Henkkoht en oikein hyvin nuoria naisia jaksa, liikaa pinnallisuutta, mieli muuttuu liian nopeaan tahtiin. Vanhemmat naiset ovat yleensä fiksuja, mutta riittääkö vauhtia ja terveyttä. Ja samanikäiset ne vasta hankalia ovatkin  >:D

Jep, turha miettiä ikää sen kummemmin. Jossain muualla ovat ne olennaisemmat asiat.

Miltsu

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #49 : 05.11.2012, 21:30 »
Ja samanikäiset ne vasta hankalia ovatkin  >:D


*stalkkaa Fixxin profiilista iän ja päätyy aikuismaisesti näyttämään kieltä  :P
;D )

Kiitäjä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1357
  • Nirso pikkuhirviö.
  • Galleria
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #50 : 05.11.2012, 21:35 »
^Hih, Miltsu on aika hurja, mä en kyllä uskaltais...  ;D
Mut Fixxillä on kyllä pointti tuossa ja sitpaitsi, olen aika usein kokenut, et missä kaksi leskeä kohtaa, siellä ehkä enemmän jutellaan siitä leskeydestä...mikä on varmaan kyllä hyvin tärkeää.

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #51 : 05.11.2012, 21:36 »
Jos molemmilla on riittävästi ikää että lain kirjain täyttyy, sen jälkeen se on kunkin oma asia. Ei kuulu vittujakaan kenellekään.
Näin lyhyesti.

subula

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #52 : 05.11.2012, 23:29 »
Tähän on olemassa kaunis matemaattinen kaavakin. Suhteen vanhemman osapuolen ikä jaetaan kahdella ja lisätään seitsemän.

Toki tämä on aina  yksilökohtaista, kunhan vain kaikki ovat täysi-ikäisiä, niin joustaa voi suntaan jos toiseenkin.

Mites tää toimii naisilla. Nyt ei matikkapää sano mitään.. :D auttakee

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #53 : 05.11.2012, 23:46 »
Toisinpäin: Vähennä seitsemän, kerro kahdella.

SpeedMaster

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #54 : 06.11.2012, 01:30 »
Kaavan mukaan pitäisi ikäeroa olla 14v, mutta... Noh, kiinnostunut ottaa selvää ;)

mauje

  • Smurffit
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1464
  • Siitä ei ole lainkaan vaivaa...
  • Galleria
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #55 : 06.11.2012, 05:09 »
Eikös sillä kaavalla määritelty ikäeroa siltä kannalta että kaavan antamaa suurempi on ympäristön silmissä jo häiritsevän suuri? Tai jokin vastaava maaginen säädyllisyysjuttu se oli...että sillä kaavalla sai siis ne ääripäät plusmiinus vaihteluvälinä...


Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #56 : 06.11.2012, 06:28 »
Joo, Mauje; tuo selittää...ihmiset on ihania. Mikäs se elämän tarkoitus oli 42, vai...eikö nyt joku matemaattinen kaava voitas saada joka juttuun ja probleemaan niin jotenki tää olis kivampaa...tai helpompaa, tai jotakin...vai olisko  ???

Koo

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #57 : 06.11.2012, 16:23 »
Jos molemmilla on riittävästi ikää että lain kirjain täyttyy, sen jälkeen se on kunkin oma asia. Ei kuulu vittujakaan kenellekään.
Näin lyhyesti.

Snadia harvoin komppaan, mutta nyt. Noin lyhyesti.

subgirl78

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #58 : 06.11.2012, 20:03 »
Suurin ikä-ero itsellä on ollut 14 vuotta. Ja nykyisen mieheni kanssa 5 vuotta, itse siis olen ollut se nuorempi osapuoli. Henk. koht. en omaa ikääni nuorempaa ottaisi, mutta loppujen lopuksihan persoonien yhteensopiminen vaikuttaa paljon enemmän kuin se ikä ;)

Mr.Inathu

Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #59 : 08.11.2012, 11:30 »
Ikäeroa ollut molempiin suuntiin reilut puolentoista kymmentä, mutta en ole koskaan ollut niin kiinnostunut iästä. Tosin olen itselleni jo usemapaan kertaa yrittänyt vannotta, että "Tästa eteenpäin pidät sitten näppisi erossa itseään etsiskelevistä parikymppisistä..." :)

Vaimo on itseni ikäinen ja olen aika tullut oikein hyvin toimeen hieman itseäni vanhempien naisten kanssa. Vähitellen kun itsetäkin on fyysisesti tullut vanha, niin entistä enemmän on löytänyt myös ihan "fiksuja" itseään nuorempiakin neitoja :)

Lähtökohta itseasiassa aika usein tuntuu olevan, että oikeastaan vasta 35+ ikäinen nainen on "vapaa" oikeasti löytämään itsensä. Koulut on käyty, perhe perustettu, asunto kunnossa, parisuhde rutinoitunut, ura vakaassa nousussa ja vihdoin olisi taas aikaa palata niihin parikymppisenä aloitettuihin (ja välissä tukahdutettuihin) oman seksuaalisuuden erityispiirteisiin... Toisaalta jotkut väittävät, että nainen elää parasta seksuaalisuuttan vasta yli nelikymppisenä ja kyllä sekin tuntuu toimivan... Tiedä häntä, ehkä ihminen on seksuaalisesti juuri sen ikäinen kuin haluaa olla...

Toisaalta avomielinen ja hyvällä itsetunnolla varustettu nuori neitonen seksuaalisuuttaan kartoittamassa ja vanhemman miehen kokemusta ja huomiota hakemassa, on kyllä lähes ylitsepääsemätön houkutus ;)

-Mr.Inathu
« Viimeksi muokattu: 08.11.2012, 15:53 kirjoittanut Mr.Inathu »