Kirjoittaja Aihe: Ajan jaksottaminen sessiossa  (Luettu 55597 kertaa)

Lucrezia

  • Vieras
Vs: Ajan jaksottaminen sessiossa
« Vastaus #15 : 11.11.2012, 18:59 »
Hyvä artikkeli!

Mr. Inathu nosti esiin erään tosi tärkeän asian eli subin osallistumismahdollisuuksien huomioimisen. Lukuunottamatta 24/7 -suhteita aika harvalla dominoivalla taitaa olla niin ehdotonta käskyvaltaa, että sub jättää milloin tahansa työnsä, perheensä jne. ja kiitää viikonlopuksi pervoilemaan… Jos D/s-suhteen halutaan jatkuvan ja mahdollisesti syvenevän, on ymmärrettävä tuokin asia JA huomioitava myös subin toiveet.

Monet minun tuntemani dominoivat persoonat ovat jonkin tason kontrollifriikkejä, jotka nauttivat asioiden  suunnittelusta. Kun asiat on suunniteltu, ne ovat hallinnassa (ainakin dominoivan omassa mielessä) ja siitähän me pidämme  8)

Itse olen yrittänyt välttää pitkien sessioiden tylsyysvaaran sillä, että jo alussa on sovittu siitä, ettei D/s -asetelma ole välttämättä päällä koko aikaa. Muun ajan merkkinä on toiminut esim. kenkien riisuminen tai vaatteiden vaihto arkiasuun, halutun tauon pituudesta riippuen. Sessio on käynnistynyt taas esim. asua vaihtamalla. Sessiotauon ajankohta ja pituus on luonnollisesti dominoivan osapuolen päätettävissä. Subilla säilyy tietty jännite, kun hän ei tiedä missä vaiheessa pääsee lepäämään ja kuinka pitkäksi aikaa.

Oman kokemukseni mukaan subin huomiotta jättäminenkin toimii, kunhan sitä ei tee liian pitkään. Subille voi siksi aikaa antaa esim. jonkin ajattelua vaativan tehtävän.

Ylipäätään pitkien sessioiden onnistuminen edellyttää mielestäni osapuolilta toistensa syvällisempää tuntemista tai sitten subilta hyvää heittäytymistaitoa ja dominoivalta viitseliäisyyttä suunnitteluun.

Ja joo; kaikesta tutustumisesta, heittäytymisestä ja suunnittelusta huolimatta ylläreitä sattuu aina - mutta se ei ole välttämättä ollenkaan huono juttu  :)

telle

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1896
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
Vs: Ajan jaksottaminen sessiossa
« Vastaus #16 : 12.11.2012, 17:17 »
Kiitos tästä, hyvä artikkeli :)

Jake

Vs: Ajan jaksottaminen sessiossa
« Vastaus #17 : 12.11.2012, 23:34 »
Olipas siinä paljon tekstiä. Lukaisin ne läpi, vain tieteelliset lähdemerkinnät puuttuvat...  >:D

Mutta, kyllä sieltä jotain minullekin jäi, vaikken osaakaan suunnitella tekemisiäni tai sessioina NÄIN tarkasti.  :)  Hienoa että joku viitsii.

Modesty

  • Vieras
Vs: Ajan jaksottaminen sessiossa
« Vastaus #18 : 13.11.2012, 01:25 »
Olipa hyvä artikkeli! Kiitos!

You have to learn the rules first in order to know how to break them ;)

Tuli

  • Vieras
Vs: Ajan jaksottaminen sessiossa
« Vastaus #19 : 07.01.2013, 16:24 »
Osui aika hyvään väliin tämä teksti. Noissa esittämissäsi näkemyksissä on jotain samaa kuin pedagogisissa opinnoissa, joita olen tässä viime aikoina tehnyt.

Omalla kohdallani useimmissa onnistuneimmista sessioista mukana on ollut kuvaamasi raamien lisäksi joku ajatus siitä  emotionaalisesta kaaresta, jonka haluan subin kokevan.

SubEllen

  • Vieras
Vs: Ajan jaksottaminen sessiossa
« Vastaus #20 : 10.01.2013, 10:34 »
Osui aika hyvään väliin tämä teksti. Noissa esittämissäsi näkemyksissä on jotain samaa kuin pedagogisissa opinnoissa, joita olen tässä viime aikoina tehnyt.

Minulle tuli aivan sama ajatus luettuani aikanaan tämän aloituksen. Ajatuksia herättävä juttu ja niitä hyviä neuvoja aloitteleville sisältävä - jos on suunnittelemassa viikonloppukurssia jostakin aiheesta. Ajoitus ei saa epäonnistua. Ongelmallisempaa ajoituksen onnistuminen on kuitenkin esim. 36 tunnin kurssissa sen ajoittuessa kuudelle viikolle.

Mutta se hämmästytti, että sessiossa... Jos tuohon joutuisin, niin toivoisin todella, että en huomaisi sitä suunnitelmaa. Riski on kuitenkin suuri.
« Viimeksi muokattu: 10.01.2013, 12:49 kirjoittanut SubEllen »

Mr.Inathu

Vs: Ajan jaksottaminen sessiossa
« Vastaus #21 : 14.01.2013, 21:46 »
Mutta se hämmästytti, että sessiossa... Jos tuohon joutuisin, niin toivoisin todella, että en huomaisi sitä suunnitelmaa. Riski on kuitenkin suuri.

Mutta miksi se olisi riski? Jos havaitsisit suunnitelmallisuuden? Ja sen, kuinka erilaisiin reaktioihin ja toimiin olisi valmiina erilaisia valmisteluja vastavetoja? Se, että voisit huomata D:n ajatelleen sitä ja tätäkin vaihtoehtoa ja valmistautuneen niihin. Huomata kuinka hyvin toinen tuntee sinut ja kuinka varmasti hän voi etukäteen arvata mitä tulisit tekemään...

Joskus hallinnan tunne voi muodostua juuri siitä, että suunnitelmaa ei ainoastaan näe, vaan sillä suorastaan pyyhitään kasvot ;)

Toisinaan suunnitelmallisuus voi olla täysin huomaamatonta, asiat vain sattuvat olemaan juuri sopivati siinä käden ulottuvilla, tauko tai kevyt askare tulee juuri sopivasti silloin, kun sille olisi tilausta tai ehkä jokin asia on ajoitettu tapahtumaan juuri sopivasti jonkin ulkoisen tapahtuman kanssa, ikään kuin "vahingossa".

Asioiden yrittäminen pakottaa suunnitelmaan tekee tilanteesta teennäisen ja helposti kiusallisen, mutta juuri siihen viittasin kirjoituksessanikin. Suunnitelmassa tulee olla riittävästi ilmaa, eikä siihen saa rakastua liikaa, vaan siitä tule joustaa aina, jos siihen on tarvetta. Näihin hetkiin auttavat myös ne mainitsemani back-upit, niillä tilanteen saa pysymään luontevana ja hallinnan tunteen säilytettyä. Juuri siitä flowssa on kysymys ;)

-Mr.I

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Ajan jaksottaminen sessiossa
« Vastaus #22 : 14.01.2013, 22:29 »
Näihin hetkiin auttavat myös ne mainitsemani back-upit, niillä tilanteen saa pysymään luontevana ja hallinnan tunteen säilytettyä. Juuri siitä flowssa on kysymys ;)

-Mr.I

Eiköhän flowssa ole kyse siitä ettei ole minkäänlaista suunnitelmaa, vaan kaikki tulee selkäytimestä ihan kuin luonnostaan, juuri niinkuin kullakin hetkellä parhaalta tuntuu.

IKRM

SubEllen

  • Vieras
Vs: Ajan jaksottaminen sessiossa
« Vastaus #23 : 14.01.2013, 22:34 »
Mutta se hämmästytti, että sessiossa... Jos tuohon joutuisin, niin toivoisin todella, että en huomaisi sitä suunnitelmaa. Riski on kuitenkin suuri.
Mutta miksi se olisi riski? Jos havaitsisit suunnitelmallisuuden? Ja sen, kuinka erilaisiin reaktioihin ja toimiin olisi valmiina erilaisia valmisteluja vastavetoja? Se, että voisit huomata D:n ajatelleen sitä ja tätäkin vaihtoehtoa ja valmistautuneen niihin. Huomata kuinka hyvin toinen tuntee sinut ja kuinka varmasti hän voi etukäteen arvata mitä tulisit tekemään...
Joskus hallinnan tunne voi muodostua juuri siitä, että suunnitelmaa ei ainoastaan näe, vaan sillä suorastaan pyyhitään kasvot ;)

Jos havaitsen suunnitelmallisuuden, niin totta ihmeessä se heikentää tunnelman aitoutta. Enkä usko, että kukaan D onnistuisi ainakaan minun kohdallani tekemään sessiosta sellaisen, että se olisi nautittavaa ja etukäteen arvattavaa - ja vielä D:kin arvaisi etukäteen reaktioni, huh-huh... Hallinnan tunne ei sillä lisäänny - kasvojen pyyhkimisestä en tiedä mitään...

Toisinaan suunnitelmallisuus voi olla täysin huomaamatonta, asiat vain sattuvat olemaan juuri sopivati siinä käden ulottuvilla, tauko tai kevyt askare tulee juuri sopivasti silloin, kun sille olisi tilausta tai ehkä jokin asia on ajoitettu tapahtumaan juuri sopivasti jonkin ulkoisen tapahtuman kanssa, ikään kuin "vahingossa".

Sitähän minä juuri toivoin, etten vain huomaisi... Satun vaan olemaan (testienkin mukaan) harvinaisen tarkan havaintokyvyn omaava...

Sinun vaan yksinkertaisesti on mielettömän vaikea ymmärtää, että monet ihmiset eivät pidä samankaltaisista sessioista kuin sinä - siitä huolimatta, että he eivät kirjoita vastauksia kirjoituksiisi. Vaikka kuinka monisanaisesti selittäisit omia halujasi, niin eivät ne siitä muille tule yhtään enemmän samankaltaisiksi.

Ei jaksa ihme selityksiäsi flow'sta... Saankohan taas yksäreitä rohkeudestani ::). Voi olla, että Mr.Inathu on niin suuri guru tällä foorumilla, että minun ei kannata vaatimattomia mielipiteitäni tuon enempää perustella.

Typerää tällainen julkinen... ähh...

SubEllen

  • Vieras
Vs: Ajan jaksottaminen sessiossa
« Vastaus #24 : 14.01.2013, 22:37 »
Eiköhän flowssa ole kyse siitä ettei ole minkäänlaista suunnitelmaa, vaan kaikki tulee selkäytimestä ihan kuin luonnostaan, juuri niinkuin kullakin hetkellä parhaalta tuntuu.

Tätä jaksan vielä kompata. Toivottavaa ajattelua D:ltä.

Mr.Inathu

Vs: Ajan jaksottaminen sessiossa
« Vastaus #25 : 15.01.2013, 08:15 »
Eiköhän flowssa ole kyse siitä ettei ole minkäänlaista suunnitelmaa, vaan kaikki tulee selkäytimestä ihan kuin luonnostaan, juuri niinkuin kullakin hetkellä parhaalta tuntuu.

IKRM

En tiedä mistä olet oman käsitteesi flowsta muodostanut, mutta itse käytän sitä hyvin pitkälle wikipediaa mukaillen:
Lainaus käyttäjältä: Wikipedia
Flow (myös optimaalinen kokemus ja virtauskokemus) on psykologi Mihály Csíkszentmihályin mukaan tila, jossa ihmisen tietoisuuteen saapuva informaatio on tasapainossa minän tavoitteiden kanssa. Flow-kokemuksen seurauksena minän järjestys on aikaisempaa monimuotoisempi (minän kompleksisuus kasvaa). Flow'ssa psyykkinen energia käytetään ainoastaan tavoitteiden saavuttamiseen. (Csíkszentmihályi 2005, 68-73.)

Flow-kokemuksessa ihminen paneutuu koko kapasiteetillaan keskittyneesti tavoitteelliseen toimintaan sulkien kaiken muun tietoisuudestaan. Flow lisää psyyken sisäistä vahvuutta ja kompleksisuutta ihmisen saadessa todellisuuskuvansa järjestykseen ja hallintaan. Optimaalinen flow-kokemus syntyy, kun ihmisen taidot vastaavat käsillä olevaa haastetta ja hän on kiinnostuneesti paneutunut ko. aktiviteettiin. Csíkszentmihályi on tutkimuksissaan todennut ihmisten olevan onnellisimmillaan juuri tällaisina hetkinä elämässään.

Csíkszentmihályi kuvaa kahdeksan osatekijää, joita flow-kokemukseen voi liittyä:

    Tehtävällä on selvät päämäärät.
    Yksilön keskittyminen on täydellistä.
    Oman minän arviointi vähenee.
    Ajantaju katoaa.
    Tehtävän etenemisestä saa välitöntä palautetta.
    Yksilön kyvyt ja tehtävän vaativuus ovat tasapainossa (tehtävä ei ole liian helppo eikä liian vaikea).
    Yksilö tuntee pystyvänsä kontrolloimaan tilannetta.
    Tehtävä on itsessään palkitseva.

Lisäksi flow-kokemus vaatii häiriöttömän ympäristön. Esimerkiksi puhelimen soiminen tai työtoverin saapuminen huoneeseen voi katkaista flow'n.

Flow-tilaan ei pääse helposti ja nopeasti. Esimerkiksi urheilutilanteissa flow-tilan saavutus on haastavaa ja ei onnistu läheskään aina, sillä häiriötekijöitä on paljon.

Eli toisin sanoen, pyrin tässä artikkelissa kirjoittamani mukaan poistamaan erilaiset häiriötekijät ja valmistautumaan erilaisiin poikkeustilanteisiin, luoden siten mahdollisimman hyvät edellytykset flowlle ja sen ylläpitämiselle. Miten flow ilmenee eri ihmisille on tietysti yksilöllistä ja hyvän flow voi toki saavuttaa myös kiinnittämättä asiaan mitään huomiota, mutta omasta kokemuksestani sanoisin, että flown voi saavuttaa huomattavasti helpommin ja sitä on helpompaa ylläpitää pidempään, jos valmisteluihin kiinnittää edes hieman huomiota.

Ja siis artikkelin tarkoituksenahan oli antaa eväitä PITKIEN sessioiden suunnitteluun. Ja siis todellakin tarkoitan sessioiden. Esimerkiksi viikonlopun mittainen sessio ei minulle tarkotia sitä, että mennään mökille ja välillä vähän kinkyillään, vaan sitä että session intesiteetti pysyy korkeaalla läpi KOKO viikonlopun. Voi olla että joillekin tälläisten sessioiden vetäminen onnistuu flowta ylläpitäen helposti ilman suunnitteluakin, mutta itselleni se edellyttää aina jonkintasoista suunnittelua ja esivalmisteluja sekä ulkopuolisen maailman ikävää, mutta usein välttämätöntä huomioimista esim. varmistussoitto pitää soittaa, vaikka se kuinka olisi session tunnelmaa laskevaa, joten sen kaltaiset asiat kannattaa suunnitella ja ajoittaa session runkoon jo valmiiksi, jotta niiden vaikutus session tunnelmaan olisi mahdollisimman pieni.

Ja sitten se shokki kontrollikammoisille ;)
Tämä oli artikkeli ajan jaksottamisen huomioimisesta sessiossa, tämä ei ollut artikkeli session suunnittelemisesta. Sessiota suunniteltaessa on vielä paljon muutakin kuin huomioitavaa kuin pelkästää ajan käyttö ja siihen vaikuttavat asiat. Se olkoon kuitenkin toinen artikkeli... Joskus... Ehkä...

Ja vielä kerran Ellenille,
Minä kerron aina kirjoittaessani asioista, että ne ovat minua oma mielipiteitäni. Aloitan tavallisesti sanomalla "Minun mielestäni" tai "Minun kokemuksieni mukaan" jne. Minulla ei ole tapanani rajoittaa, pakottaa tai kieltää kirjoittaessani, korkeintaan ohjeistaa ja antaa esimerkkejä omiin kokemuksiini perustuen. En myöskään kerro mikä on "The True Oikein" tai edes ihan vain "oikein", kerron vain mikä tai mitkä asiat ovat toimineet omissa sessioissani tai mistä asioista olen ihmisten kinkyyn puoleen tutustuessani vetänyt trendejä. Miksi minun pitäisi nyt muuttaa omia mielipiteitäni tai olla kertomatta niistä vain sen tähden, että joku saattaa olla asioista toista mieltä. Uskon, että täälläkin on kuitenkin ainakin muutamia sellaisiakin henkilöitä, jotka ajattelevat asiosta samoin ja joille kirjoittamstani asioista voi olla, jollei suoranaista hyötyä, niin ainakin ehkä hetken iloa ja uusien inspiraatioiden lähteitä :)

-Mr.Inathu

SubEllen

  • Vieras
Vs: Ajan jaksottaminen sessiossa
« Vastaus #26 : 15.01.2013, 12:39 »
Lainaus käyttäjältä: Wikipedia
Flow (myös optimaalinen kokemus ja virtauskokemus) on psykologi Mihály Csíkszentmihályin mukaan ---

Jospa et lukisi niin paljon Wikipediaa pohtiessasi seksuaalisuuttasi. Voisiko se auttaa... Psykologi et kuitenkaan ole - se on ilmeistä.

Jos tämä juttu on kaikkien Wikipediasta luettavissa, niin miksi toistat sitä usein ja pitkästi? Onko se todellakaan tarpeellista? Ellei tavoitteesi ole toisten ihmisten turha ärsyttäminen. Kai siitäkin nauttia voi...

Se olkoon kuitenkin toinen artikkeli... Joskus... Ehkä...

Olisikohan nyt viisasta jättää se jo vuorostaan muille. Koska sinun kirjoituksesi ovat vain mielipiteitäsi. Kuten toistelet.

Ja vielä kerran Ellenille,
---Minulla ei ole tapanani rajoittaa, pakottaa tai kieltää kirjoittaessani, korkeintaan ohjeistaa ja antaa esimerkkejä omiin kokemuksiini perustuen.

Kirjoitustyyleistä koen olevani melkoinen asiantuntija. Tyylisi kirjoittaa kuvastaa juuri tuota ohjeistaa. Uskotko omaavasi jotakin yli-inhimillistä, joka antaa sinulle tiedon ja taidon ohjeistaa muista sessioissaan. Ei sinulle ainakaan vielä ole kehittynyt tällaista. No, olet vielä onneksi nuori.

--- kerron vain mikä tai mitkä asiat ovat toimineet omissa sessioissani

Sitä vaan ei huomaa. Kirjoitustyylisi kaipaisi siis valtavasti kehittämistä. No, sinulle se ei ole ongelma, koska siihen kehittymiseen (jossakin artikkeleistasi) vahvasti uskoit.

Miksi minun pitäisi nyt muuttaa omia mielipiteitäni tai olla kertomatta niistä vain sen tähden, että joku saattaa olla asioista toista mieltä.

Miksi muiden pitäisi nyt muuttaa mielipiteitään sen vuoksi, että sinä haluat toistaa ja toistaa itseäsi täällä foorumilla kirjoittamalla ylipitkästi ja toistavasti mielipiteitäsi? Näinhän juuri nyt teet. Yrität koko ajan kirjoittaa täydellisenä asiantuntijana -tyylillä, ja kun joku tuo toisenlaisia ajatuksia, käsityksiä tms. pöytään, vetoat heti, että nämä olivat vain sinun vaatimattomia mielipiteitäsi. Siis taas sitä paradoksia.

Jos olisi näin, että "vain sen tähden", kirjoittaisit aivan eri tyylillä. No, tuskin tuota myönnät. Kuitenkin kehotan miettimään, olisiko tuohon jokin muukin syy olemassa.

---täälläkin on kuitenkin ainakin muutamia sellaisiakin henkilöitä, jotka ajattelevat asiosta samoin ja joille kirjoittamstani asioista voi olla, jollei suoranaista hyötyä, niin ainakin ehkä hetken iloa ja uusien inspiraatioiden lähteitä

Toki myönnän, että näin on - onhan tähän ketjuun moni jo kirjoittanut ylistäviä sanoja ohjeistasi. Olet pitkien kirjoitelmiesi vuoksi saavuttanut monien silmissä suuren gurun aseman. Kuitenkin meitä, jotka esittäisimme mielellämme sinulle vähän vaatimattomampaa roolia, on uskoakseni vähintään yhtä paljon.

Toistan itseäni minäkin: Harva meistä, joilla on erilaisia mielipiteitä, tuomme niitä tänne vastauksina sinulle. Vänkäät ilmeisesti loputtomasti sellaisia ihmisiä vastaan, jotka rohkenevat tuoda esille oman eriävän mielipiteensä kirjoittamastasi asiasta. Tässä ketjussasikin on käynyt taas näin... Kehuja saat yllättävän paljon - sanoivat jopa, että oli hyvin kirjoitettu teksti... Sallin tuon kyllä sinulle, mutta: Toistat minulle neljättä kertaa samoja asioita - lasken YV:n mukaan. Auttaako?

Olet itse D. ja voimakas sellainen eli sinun on saatava aina ylhäältäpäin neuvoa muita. Jos vaan joskus tyytyisit tavallisen ihmisen rooliin ja vieläpä hyväksyisit sellaisen asian, että muillakin on tietoa ja elämänkokemusta. Ja vieläpä erilaisia kykyjä.

Onnistuit hienosti! Siis provosoimaan.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Ajan jaksottaminen sessiossa
« Vastaus #27 : 15.01.2013, 14:20 »

Flow on tila, jossa ihminen toimii vaistonvaraisesti ja tietoisuus ympärillä olevasta todellisuudesta on enemmän tai vähemmän kadonnut. Useimmiten täydellisesti.

Esimerkiksi pianisti voi soittaa ilman nuotteja ja ilman että ajattelee soittoaan. Keskittyen pelkästään siihen energiaan joka soitosta itselleen välittyy kadottaen täydellisesti ajantajun ja muun ympäristön.

Tai runners high, jossa juoksija vaan juoksee ilman että uhraa ajatustakaan itse juoksemiselle tai millekään muullekaan asialle.

Tai tanssija joka vain tanssii musiikin mukaan huomaamatta mitä ympärillä tapahtuu.

Tai subspace, tai Domspace..

IKRM

Mr.Inathu

Vs: Ajan jaksottaminen sessiossa
« Vastaus #28 : 15.01.2013, 15:02 »
Niin, minustakin flow on tila jossa henkilö keskittyy täysin tekemäänsä asiaan MUTTA myös kykenee kaiken aikaa onnistuneesti saavuttamaan tavoitteensa. Juuri siksi etukäteissuunnittelulla ja valmistautumisella, voidaan parantaa flown onnistumista ja kestoa. Esimerkiksi lenkkeilijä, joka ei ole huomioinut asioita etukäteen menttää flownsa hyvin helposti, jos ulkona onkin liian kylmää, polvea alkaa särkemään, juoksija liukastuu/kompastuu tai joutuu keskeyttämään juoksunsa kun tietä tukkii vaikka mammalauma koirineen jne… Samoin pianistin flow, voi katketa hyvinkin helposti siihen, että kännykän kalenterimerkintä alkaa soimaan kesken kaiken. Asioita, joista ainakin osaan voi vaikuttaa helposti etukäteen, jos viitsii hiemankaan nähdä vaivaa. Vai oletko IKRM eri mieltä tuosta?

Itselleni Domspace/flow tarkoittaa sitä, että vedän sessiota eteenpäin onnistuen aina löytämään ”oikeat narut” vedettäväksi. Kumppanin tai kumppanien reaktiot ovat oletettuja tai ainakin minulla on niihin aina jotain, millä voi viedä tilannetta entistä syvemmälle. Tästä juuri on kysymys, mikään ei pääse rikkomaan session flowta, vaan kaikki toimii kuin täydellisesti, oli se sitten suunniteltua tai improvisaatiota. Jälkimmäiseen auttavat ne back-upit. Sellainen tunnin parin flow on vielä suhteellisen helppoa toteuttaa tutun leikkikaverin kanssa, mutta kokeilkaapa pitää yhtäjaksoista flowta yllä vaikkapa vain 8 tuntia putkeen. Missä tahansa asiassa. Ilman etukäteisvalmisteluja ja vähintään jonkunasteista suunnitelmallisuutta tuo voi olla hyvinkin vaikeaa… ;)

Ja Ellen. Minä en haluaisi käsitellä tällaisia asioita julkisesti, mutta kun kerran vedät yksityisviestit tänne, niin vastataan sitten. Todellakin, olen vastannut viimeisiä lukuun ottamatta kaikkiin yksityisviesteisihi, olen kertonut aina saman asian, koska se on oma näkemykseni. Ja yhä uudelleen ja uudelleen palaat siihen samaan asiaan hyväksymättä sitä, että olen joistain asioista eri mieltä kanssasi, mutta minä en ole missään vaiheessa sanonut, etteivätkö toiset ihmiset voisi olla juuri sitä mitä haluavat. En ole vastannut enää viesteihisi, read between the lines…

Ja tähän viimeisimpään purkaukseesi… Olen varmasti mielestäsi todella provokatiivinen tai sitten haluat vain vähän huomiota itsellesi, mutta oletko todella ihan oikeasti sitä mieltä, että olisi parempi jos kaikki kirjoittaisivat foorumille lyhyesti, kertomatta mielipiteitään ja jakamatta kokemuksiaan? Mitä varten tämä foorumi sitten olisi olemassa? Minä kun tyhmänä luulin, että juuri noita asioita varten… Tai no deitti- ja tapahtumailmoja varten myös :)

Ja ei, en ole yli-ihminen, kaukana siitä… Mutta minulla on kokemusta sessioinnista yli kahdelta vuosikymmeneltä, pidemmältä aikaa kuin minulla on työkokemusta. Kinky-suhteeni kestävät tyypillisesti useita vuosia ja niitä on aina ollut muutamia rinnakkain, joten kyllä minä uskon että jotain saatan tietää sessioinnistakin… Mutta kuten aina tuon esille kinky ja sessiointi on yksilöllistä, ei ole olemassa mitään kaikille sopivia kaavoja tai viisastenkiviä. On vain kokemusperusteisia best practiseja, joita jakamalla joku voi saada jotain, mutta ei kaikkien tarvitse tai edes kannata yrittää tunkea itseään samaan muottiin. Ei vaikka kuinka olisi asenteellinen sellainen vihaamasi perustyypin D-ihminen ja siksi mielestäsi niin epätoivottava olento… Ota rauhallisesti, etsi itsellesi sessioseuraa tai kinky-suhde ja ala itsekin hankkimaan kokemuksia, se on paljon paljon mukavempaa kuin marmattaa verkossa toisille ;)

-Mr.Inathu

SubEllen

  • Vieras
Vs: Ajan jaksottaminen sessiossa
« Vastaus #29 : 15.01.2013, 15:51 »
Ja Ellen. Minä en haluaisi käsitellä tällaisia asioita julkisesti, mutta kun kerran vedät yksityisviestit tänne, niin vastataan sitten. Todellakin, olen vastannut viimeisiä lukuun ottamatta kaikkiin yksityisviesteisihi, olen kertonut aina saman asian, koska se on oma näkemykseni. Ja yhä uudelleen ja uudelleen palaat siihen samaan asiaan hyväksymättä sitä, että olen joistain asioista eri mieltä kanssasi, mutta minä en ole missään vaiheessa sanonut, etteivätkö toiset ihmiset voisi olla juuri sitä mitä haluavat. En ole vastannut enää viesteihisi, read between the lines…

Inathu, haluatko, että panen tänne kaikki vaihtamamme yksärit? Minä en ole vetänyt yksityisviestejä ensimmäisenä, vaan nimenomaan sinun yksityisviestissäsi luki, että vastasit foorumilla. Melkoisesti venyy omatuntosi. Miksi käytät monikollista ilmaisua viesteihisi? Olen lähettänyt sinulle yhden viestin - jossa en kysynyt sinulta mitään, enkä odottanut vastausta saavani - sen paremmin yksityisesti kuin julkisestikaan. Opettele lukemaan nyt ensin jokainen kirjoitettu rivi.

"Ja yhä uudelleen ja uudelleen palaat siihen samaan asiaan hyväksymättä sitä, että olen joistain asioista eri mieltä kanssasi, mutta minä en ole missään vaiheessa sanonut, etteivätkö toiset ihmiset voisi olla juuri sitä mitä haluavat." Juuri tätä olet tehnyt, keskustelusi kanssasi ei ole edennyt lainkaan. Uskotko, että julkisesti toistetut ajatuksesi auttavat? En ole palannut samaan asiaan - sekin näkyy yksäreistä. Minusta tuo väite menee tahallisen loukkaamisen ja mustamaalaamisen piikkiin.

Ja tähän viimeisimpään purkaukseesi… Olen varmasti mielestäsi todella provokatiivinen tai sitten haluat vain vähän huomiota itsellesi, ---

Taas tätä samaa ylimielistä ja röyhkeää sanavalintaa: viimeisimpään purkaukseesi. Tuskin edellinen kirjoituksesi jää viimeiseksi purkaukseksesi...

En halua lähellekään niin paljon huomiota kuin näistä vastauksista kirjoituksiisi saan. Jos tuntisit minut livenä, niin tietäisit. Itse haluat huomiota ja toki sen saatkin päätellen näistä monista pitkistä kirjoituksistasi, joihin hyväksyt vain sinun kanssasi samaa mieltä olevien kirjoitukset sekä kehuskelut.

---mutta oletko todella ihan oikeasti sitä mieltä, että olisi parempi jos kaikki kirjoittaisivat foorumille lyhyesti, kertomatta mielipiteitään ja jakamatta kokemuksiaan? Mitä varten tämä foorumi sitten olisi olemassa? Minä kun tyhmänä luulin, että juuri noita asioita varten…

Kommenttisi on niin ala-arvoinen, ettei siihen pitäisi oikeastaan vastata. Ne, joilla on äidinkieli suomi, ovat mainiosti osanneet lukea muistakin kommenteistani, että haluan ja toivon kaikkien kirjoittavan nimenomaan mielipiteitään.

Ei vaikka kuinka olisi asenteellinen sellainen vihaamasi perustyypin D-ihminen ja siksi mielestäsi niin epätoivottava olento… Ota rauhallisesti, etsi itsellesi sessioseuraa tai kinky-suhde ja ala itsekin hankkimaan kokemuksia, se on paljon paljon mukavempaa kuin marmattaa verkossa toisille ;)

Pitkä kokemus näkyy täällä olevan näillä D-miehillä se Juttu. Kuitenkin tämä yllä oleva tekstisi menee minusta jo ylläpidon poistettaviin. En ymmärrä naiivia päätelmääsi, että vihaisin perustyypin D-ihmisiä. Tiedätkö, se on aivan jotain päinvastaista ;) - useimpien kanssa.

Luonteeni ei ole helposti hermostuva, vaikka tänään sinulle hermostuinkin. Eikö sinusta minulla ole ollut tarpeeksi sessioseuraa? Olen siitä asiasta eri mieltä. Teen töitä ja harrastan muutakin. Lisäksi vielä nukun jne.

Aion jatkossakin puolustaa asiallista foorumikäyttäytymistä - ja kirjoittaa mielipiteitäni. Huonosti käyttäytyvistä dominoivista miehistä huolimatta. Ja huomautan, että en ole subi kaikille, joiden profiilissa lukee "Naista alistava", vain hyvin harvoille.

Artikkelihan tämä keskusteluketju ei ole. Ensin täytyisi määritellä uudelleen sana artikkeli. BDSM-baari haluaa ilmeisesti profiloitua sivustona, jossa lyödään – tässäkin tapauksessa – täysin tuntematonta ihmistä kaikennäköisillä keksityillä argumenteilla loukkaamistarkoituksessa. Minulle osoitettuja solvauksia kohdistettiin vieläpä erittäin henkilökohtaisille alueille. Normaalisti tuollainen kirjoittaja olisi vähintään tarkkailussa.
« Viimeksi muokattu: 18.01.2013, 13:47 kirjoittanut SubEllen »