Baarin kannatusmaksut
Osui aika hyvään väliin tämä teksti. Noissa esittämissäsi näkemyksissä on jotain samaa kuin pedagogisissa opinnoissa, joita olen tässä viime aikoina tehnyt.
Mutta se hämmästytti, että sessiossa... Jos tuohon joutuisin, niin toivoisin todella, että en huomaisi sitä suunnitelmaa. Riski on kuitenkin suuri.
Näihin hetkiin auttavat myös ne mainitsemani back-upit, niillä tilanteen saa pysymään luontevana ja hallinnan tunteen säilytettyä. Juuri siitä flowssa on kysymys -Mr.I
Lainaus käyttäjältä: SubEllen - 10.01.2013, 10:34Mutta se hämmästytti, että sessiossa... Jos tuohon joutuisin, niin toivoisin todella, että en huomaisi sitä suunnitelmaa. Riski on kuitenkin suuri.Mutta miksi se olisi riski? Jos havaitsisit suunnitelmallisuuden? Ja sen, kuinka erilaisiin reaktioihin ja toimiin olisi valmiina erilaisia valmisteluja vastavetoja? Se, että voisit huomata D:n ajatelleen sitä ja tätäkin vaihtoehtoa ja valmistautuneen niihin. Huomata kuinka hyvin toinen tuntee sinut ja kuinka varmasti hän voi etukäteen arvata mitä tulisit tekemään...Joskus hallinnan tunne voi muodostua juuri siitä, että suunnitelmaa ei ainoastaan näe, vaan sillä suorastaan pyyhitään kasvot
Toisinaan suunnitelmallisuus voi olla täysin huomaamatonta, asiat vain sattuvat olemaan juuri sopivati siinä käden ulottuvilla, tauko tai kevyt askare tulee juuri sopivasti silloin, kun sille olisi tilausta tai ehkä jokin asia on ajoitettu tapahtumaan juuri sopivasti jonkin ulkoisen tapahtuman kanssa, ikään kuin "vahingossa".
Eiköhän flowssa ole kyse siitä ettei ole minkäänlaista suunnitelmaa, vaan kaikki tulee selkäytimestä ihan kuin luonnostaan, juuri niinkuin kullakin hetkellä parhaalta tuntuu.
Eiköhän flowssa ole kyse siitä ettei ole minkäänlaista suunnitelmaa, vaan kaikki tulee selkäytimestä ihan kuin luonnostaan, juuri niinkuin kullakin hetkellä parhaalta tuntuu.IKRM
Flow (myös optimaalinen kokemus ja virtauskokemus) on psykologi Mihály Csíkszentmihályin mukaan tila, jossa ihmisen tietoisuuteen saapuva informaatio on tasapainossa minän tavoitteiden kanssa. Flow-kokemuksen seurauksena minän järjestys on aikaisempaa monimuotoisempi (minän kompleksisuus kasvaa). Flow'ssa psyykkinen energia käytetään ainoastaan tavoitteiden saavuttamiseen. (Csíkszentmihályi 2005, 68-73.)Flow-kokemuksessa ihminen paneutuu koko kapasiteetillaan keskittyneesti tavoitteelliseen toimintaan sulkien kaiken muun tietoisuudestaan. Flow lisää psyyken sisäistä vahvuutta ja kompleksisuutta ihmisen saadessa todellisuuskuvansa järjestykseen ja hallintaan. Optimaalinen flow-kokemus syntyy, kun ihmisen taidot vastaavat käsillä olevaa haastetta ja hän on kiinnostuneesti paneutunut ko. aktiviteettiin. Csíkszentmihályi on tutkimuksissaan todennut ihmisten olevan onnellisimmillaan juuri tällaisina hetkinä elämässään.Csíkszentmihályi kuvaa kahdeksan osatekijää, joita flow-kokemukseen voi liittyä: Tehtävällä on selvät päämäärät. Yksilön keskittyminen on täydellistä. Oman minän arviointi vähenee. Ajantaju katoaa. Tehtävän etenemisestä saa välitöntä palautetta. Yksilön kyvyt ja tehtävän vaativuus ovat tasapainossa (tehtävä ei ole liian helppo eikä liian vaikea). Yksilö tuntee pystyvänsä kontrolloimaan tilannetta. Tehtävä on itsessään palkitseva.Lisäksi flow-kokemus vaatii häiriöttömän ympäristön. Esimerkiksi puhelimen soiminen tai työtoverin saapuminen huoneeseen voi katkaista flow'n.Flow-tilaan ei pääse helposti ja nopeasti. Esimerkiksi urheilutilanteissa flow-tilan saavutus on haastavaa ja ei onnistu läheskään aina, sillä häiriötekijöitä on paljon.
Lainaus käyttäjältä: WikipediaFlow (myös optimaalinen kokemus ja virtauskokemus) on psykologi Mihály Csíkszentmihályin mukaan ---
Flow (myös optimaalinen kokemus ja virtauskokemus) on psykologi Mihály Csíkszentmihályin mukaan ---
Se olkoon kuitenkin toinen artikkeli... Joskus... Ehkä...
Ja vielä kerran Ellenille,---Minulla ei ole tapanani rajoittaa, pakottaa tai kieltää kirjoittaessani, korkeintaan ohjeistaa ja antaa esimerkkejä omiin kokemuksiini perustuen.
--- kerron vain mikä tai mitkä asiat ovat toimineet omissa sessioissani
Miksi minun pitäisi nyt muuttaa omia mielipiteitäni tai olla kertomatta niistä vain sen tähden, että joku saattaa olla asioista toista mieltä.
---täälläkin on kuitenkin ainakin muutamia sellaisiakin henkilöitä, jotka ajattelevat asiosta samoin ja joille kirjoittamstani asioista voi olla, jollei suoranaista hyötyä, niin ainakin ehkä hetken iloa ja uusien inspiraatioiden lähteitä
Ja Ellen. Minä en haluaisi käsitellä tällaisia asioita julkisesti, mutta kun kerran vedät yksityisviestit tänne, niin vastataan sitten. Todellakin, olen vastannut viimeisiä lukuun ottamatta kaikkiin yksityisviesteisihi, olen kertonut aina saman asian, koska se on oma näkemykseni. Ja yhä uudelleen ja uudelleen palaat siihen samaan asiaan hyväksymättä sitä, että olen joistain asioista eri mieltä kanssasi, mutta minä en ole missään vaiheessa sanonut, etteivätkö toiset ihmiset voisi olla juuri sitä mitä haluavat. En ole vastannut enää viesteihisi, read between the lines…
Ja tähän viimeisimpään purkaukseesi… Olen varmasti mielestäsi todella provokatiivinen tai sitten haluat vain vähän huomiota itsellesi, ---
---mutta oletko todella ihan oikeasti sitä mieltä, että olisi parempi jos kaikki kirjoittaisivat foorumille lyhyesti, kertomatta mielipiteitään ja jakamatta kokemuksiaan? Mitä varten tämä foorumi sitten olisi olemassa? Minä kun tyhmänä luulin, että juuri noita asioita varten…
Ei vaikka kuinka olisi asenteellinen sellainen vihaamasi perustyypin D-ihminen ja siksi mielestäsi niin epätoivottava olento… Ota rauhallisesti, etsi itsellesi sessioseuraa tai kinky-suhde ja ala itsekin hankkimaan kokemuksia, se on paljon paljon mukavempaa kuin marmattaa verkossa toisille