Kirjoittaja Aihe: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?  (Luettu 37229 kertaa)

subula

  • Vieras
Älkää nyt säikähtäkö tätä aihetta heti alkuun vaan koittakaa saada mun ajatuksesta kiinni. Ketään en oo syyttelemässä vaan pohtimassa. :) En tiennyt mihin tälläsen aiheen vois tunkea ja kiinnostaako edes ketään mutta kirjottelenpa silti.

Itse "aloittelevana" kokeilijana skeneläisenä olen törmännyt usein ahdasmielisyyteen (tullaan sanomaan miten pitäisi olla, mikä on oikea tapa olla kinky ja mikä väärä) ja suvaitsemattomuuteen vasinkin ikääni kohtaan. Arvostelua saa varmasti kokea oli sitten missä piirissä tahansa mutta mikä pistää aikuiset ihmiset kiusaamaan toisiaan kuin pienet kakarat konsanaan? En siis ole mitenkään katkera, mietin vain miksi se oletus on automaatio että kun on nuori ei tiedä paljonkaan? Tai että ei voi ymmärtää kuitenkaan... No se siitä iästä ja avautumisesta.. :D

Mutta niin yleisempää. Onko kinkyt yhtä suvaitsemattomia kuitenkin kuin kaikki muutkin undergroundryhmät (keksikää osuvampi termi! :D ) vai kuvittelenko vain tuollaisia asioita? Ihmisiähän tässä kuitenkin vain ollaan, vai? :D Kokemukset toki on vain kokemuksia ja jokaisen henkilökohtaisia eikä niitä voi mennä kiistämään. Onko muut huomanneet syrjintää skenen sisällä jonkin asian tiimoilta? Ja miten se on erilaista vaniljan kiusaamiseen?

Suojaako meidän pikkuparatiisia isot näkymättömät muurit joita alottelevan tai pelkästään kiinnostuneen on vaikea murtaa? Ihmettelen ja kummastelen. Ymmärrän kyllä että kaikki tieto ei ole kaikille tarkoitettukaan.

Tahtoisin myös kuulla puhetta siitä miten ihmiset suhtautu nuoreen (määritelmä?) henkilöön skenessä. Kivempi kuulla se näin kuin huuteluna chateissä ja bileissä. :)

En osaa asiaa paremmin muotoilla joten anna sanansijan muille. :)

So please puhukaa.

Dunedain

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 132
  • nartun kesyttäjä = onnellisesti naimisissa
  • Galleria
Vs: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?
« Vastaus #1 : 13.04.2011, 17:00 »
 >:D Hei Subula, mielestäni otat puheeksi tärkeän aiheen. Itse uskoisin, että kinkyihmiset ovat ihan samanlaisia kuin muutkin ihmiset siinä suhteessa, että heistä osa on avarakatseisia ja suvaitsevaisia ja osa taas varmaan omaa vakaumustaan suojellakseen pyrkii joskus sanomaan, miten muiden pitäisi tehdä. Niinhän ne räsäsläiset esim. kirkossa puhuvat homoja vastaan suojellakseen itseään. Otin tuon esimerkin, kun varmaan meidän kinkyjen on helppo huomata tuollaisen homofobian naurettavuus.

Joten minusta havaintosi, että kinkyt ovat tässä asiassa ihan yhtä ihmisiä kuin kaikki muutkin, pitää minun mielestäni paikkansa. Vaikka itselläni on ikää ihan omiksi tarpeiksi ja kinkynä olen varmaan monen mielestä tosi "soft", koen tuon asian hyvin samalla lailla kuin sinä. Miten usein esim. saattaa sivusta kuulla huomautuksen, että toivottavasti vain kokeneet spänkkää eikä tunarit tule apajille, esim. bileissä.

Onneksi omalle kohdalla on siunaantunut yleensä avarakatseisia ihmisiä (sellaisia etsin tietoisesti), mutta kyllä joskus olen jollekin pervoystävälleni sanonut, että välillä oikeaoppisuus muistuttuua monen paljon tunnetumman alaryhmän oikeaoppisuutta. Enkä silloin turpiini onneksi ole saanut.

Uskoisin, että tämä foorumi on tällaista keskustelua varten, ja mielestäni on erittäin hyvä, että aloitat tuollaisen teeman, koska tällaiset filosofiset teemat (kuten se häpeä esim. myös) ovat mielstäni erittäin tärkeitä. Nuo tekniset asiat ovat tietysti meienkiintoisia, mutta tällaisista teemoista saa helpommin syvällisempää keskustelua.

Joten eiköhän tunnusteta, että me kinkyt olemme myös ihmisiä ja kohdellaan toisiamme myös ihmisinä, vaikka miten pitkällä omalla polullamme olisimme. Loppujen lopuksi minä olen sitä mieltä, että mitä kypsempi ihminen, sen suvaitsevaisempi se on toisia kohtaan.

Jätän nyt tän löylykauhan...

Edit: tyhjät rivit poistettu.
« Viimeksi muokattu: 13.04.2011, 17:04 kirjoittanut submit »

Kuume

  • Vieras
Vs: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?
« Vastaus #2 : 13.04.2011, 17:04 »
Itse olen kokenut skenen niin pieneksi, etä pakostakin syntyy näitä omia kuppikuntia, jonne sitten on nuorena ja aloittelijana jotenkin kiusallista "tunkea". Varsinkin kun on ujo ja arka, pelkää sitä muiden tuomitsemista jopa tahattomasti. Vaikka kaikki asiat eivät kiinnostaisikaan, tai että en mene asioissa niin pitkälle kuin kokeneemmat niin olisi kiva puhua ja tehdä ilman muiden tuomitsemista ja liiallista arvostelua. Asiathan riippuvat myös hyvin pitkälti partnerista jos sellainen löytyy, omani ei liiemmin ole kiinnostunut aihepiiristä - vielä. Ehkäpä joskus löytyisi sopiva Domme mukaan joka voisi jopa opettaa, sitä ennen pitäisi ehkä uskaltautua ulos. Saattaa toki olla, että skenen uhkaavana kokeminen johtuu täysin omasta sosiofobiastani.

subula

  • Vieras
Vs: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?
« Vastaus #3 : 13.04.2011, 18:03 »
Kiva että tuli näinkin nopeasti asiaa ja keskustelua. Aika ympäripyöree toi mun avaus oli ja anteeksi siitä.
 Ensin otan Dunedain jutut

Ja olen heti tähän alkuun niin tyhmä että alan nussia pilkkua aiheen vierestä, koska se on mun lempipuuhaa. xD

"Niinhän ne räsäsläiset esim. kirkossa puhuvat homoja vastaan suojellakseen itseään."
Tartun tähän delleenkin. Mutta kirkko ja räsäsläiset eivät ole sama asia. Ei mulla muuta tähän.

"Miten usein esim. saattaa sivusta kuulla huomautuksen, että toivottavasti vain kokeneet spänkkää eikä tunarit tule apajille, esim. bileissä."
Joo tällaista mäkin olen kuullut sivusta. Millon ne kokemattomat sitten oppii jos ei just bileissä ja toisilta, kokeneilta. Antaa aika huonon kuvan skenen turvallisuudesta jos kokeneet vaan saa tehdä ja kokemattomat siten menee purkamaan pahaa mieltänsä jollakin vähemmän hyvillä keinoilla. Täytyyhän jostakin oppia. Eiks se ollut turvallisuus ennen kaikkea?

"Vaikka itselläni on ikää ihan omiksi tarpeiksi ja kinkynä olen varmaan monen mielestä tosi "soft", koen tuon asian hyvin samalla lailla kuin sinä."
Tässä mulla taas tuli sellanen mieleen että jos ite vaatiikin alottelevana kovempia otteita niin taitaa saada (perustuu vain omiin kokemuksiini) kummia katseita. Alottelevan kuuluu pysyä harmaalla alueella, olla herättämättä huomiota ja kokeilla rauhassa. Entäs me hätähousut jotka halutaan kaikki tänne nyt heti. Joku varmaan toteaa että se on sitä Nuoruutta! Juu onkin ja olen hemmetin ylpeä siitä että olen nuori. Kaikki edessä. Otan sen etuna vaikka jotkut siitä pahottaiskin mielensä ;) Mites teillä muilla?

"Loppujen lopuksi minä olen sitä mieltä, että mitä kypsempi ihminen, sen suvaitsevaisempi se on toisia kohtaan."
Tottakai iän tuoma kokemus on plussaa, varsinkin kun itse etsin omistajaa, alistajaa, kurittajaa, kouluttajaa (tms) niin ikäero on osittain kiihottava asia mutta ei koko totuus ihmisestä. Tiedän paljon ikäisiäni jotka on tosi kypsiä, mutta niillä on paljon sellasia kokemuksia jotka on kasvattanut (ah mikä termi). Olen nuori ja sillä selvä, ei ole mahdollista että parikymppisellä on kokemusta liiaksi. Vaikka ikään nähden olen tehnyt paljon (koneellakin istunut, liiaksi).

Sitten näihin kuume:en juttuihin.

"tai että en mene asioissa niin pitkälle kuin kokeneemmat niin olisi kiva puhua ja tehdä ilman muiden tuomitsemista ja liiallista arvostelua."
Hyvä pointti josta jo yllä puhuinkin. Itse koen häiritsevänä sen että haluan rajumpaa ja rajumpaa varsinkin henkisellä puolella ja välillä pelottaa että minua saatetaan käyttää hyväksi (hehhhe) koska olen niin kokeilunhaluinen ja heittäytyvä. Minusta olisi joskus kiva olla rajoittuneempi (en tarkoita että sä olisit) ja ujompi.
Mutta ymmärrän myös sen että niitäkin saatetaan sorsia jotka ei mene kovin pitkälle.

"Saattaa toki olla, että skenen uhkaavana kokeminen johtuu täysin omasta sosiofobiastani"
Koen itsekin skenen uhkaavana joiden valioyksilöiden paratiisiksi, hiekkalaatikoksi jonne on ulkopuolisen hankala soluttautua. Mutta joo en valita teen asialle jotakin. Epäkohdan kun huomaan, nostan sen esille, en ehkä kasvokkaisisa tilanteissa mutta täällä sitten ainakin.

Ja anteeksi vaan ettei lainaukset toimi oikein, kun en vaan osaa..

Kmaster

  • Vieras
Vs: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?
« Vastaus #4 : 13.04.2011, 18:07 »
Ahdasmielisyyttä olen huomannut minäkin. Ei tarvitse kuin käydä chatissä tai keskustelupalstoilla (täällä tai muualla) ja monesti alkaa heti tympimään kun toitotetaan miten joku on tyhmää, idioottia tai ei sitä "oikeaa" kinkyä. Meitä ihmisiä on moneen lähtöön, en tiedä tekeekö epävarmuus ihmisistä ahdasmielisiä vai kaventaako kokemus näköalaa? Kuitenkin ikään ja sukupuoleen katsomatta saa usein vaikutelman, miten vain se oma tie on oikea ja muut jotain muuta.

Voi tietysti olla, että ne ahdasmielisimmät ovat eniten äänessä, mene ja tiedä  ;)
Sen verran ahdasmielinen kuitenkin olen, että rajaan tämän keskustelun ulkopuolelle mm. laittomuudet.
Aloittajan kysymykseen sanoisin, ettei ikä tai suuntaus ole minulle ollut koskaan kynnys kysymys. Tärkeintä on juuri löytää se oma tie, ei kuunnella toisten mielipiteitä siitä, mikän sen pitäisi olla. Asioista pitäisi voida aina keskustella, vaikkei olisi samaa mieltä kuin toinen.

subula

  • Vieras
Vs: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?
« Vastaus #5 : 13.04.2011, 18:21 »
Olenko minä nyt sitten suvaitsematon kun en hyväksy suvaitsemattomuutta? O.o *pähkäilee*

Kuume

  • Vieras
Vs: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?
« Vastaus #6 : 13.04.2011, 18:49 »
Yksi hyvä syy miksen ole vielä uskaltautunut chattiin on juuri tämä kuppikuntaryhmittymä sekä sorsiminen mieltymysten takia. Tämä on siis lähinnä todettu muualta kuin täältä. Koen kyllä kykeneväni ainakin kuuntelemaan kun keskustellaan asioista, jotka eivät ole mieltymyksiäni, ja koenkin sen vain maailmaa avartavana ja hyvänä. Mitenkä sitä uusi oppii muuten kuin juuri kokeilemalla, kyselemällä ja kuuntelemalla, mutta sitten kun katsotaan kuin idioottia kun ei valmiiksi jotain tiedä, huoh. Olisi kivaa jos joskus voisi järjestää vaikka uuden jäsenten kyselytuokion, jossa kokeneemmat voisivat vastata. Mahdollisimman asiallisesti tietenkin  :D.

Krasavica

  • Vieras
Vs: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?
« Vastaus #7 : 13.04.2011, 18:56 »
Minusta tuntuu joskus, että on hyväksyttäviä ja ei-niin-hyväksyttäviä juttuja kinkypiireissä. Yksi juttu tuntuu olevan "softailu".. Se, ettei elä 24/7-suhteessa eikä makkarin puolella tapahdu "rankempaa vaniljaa" enempää. Mikä sitten on sitä todellista pervoilua? Se, että viettää viikonloput kahleissa ja gagissa vai se, että kinkyys on mukana ihan arkielämässäkin (esimerkiksi pikainen kuristussessio telkkarin edessä tai sovitut kotityöt, joista lipsuminen aiheuttaa rangaistuksen), joskin pieninä paloina? :) Itselläni on tällä hetkellä se tilanne, että elän etäsuhteessa. Arki on hyvin rankkaa opiskelun ja töiden sun muiden juttujen takia eikä niitä harvoja yhteisiä viikonloppuja halua käyttää pelkkään kurmuuttamiseen ja seksiorjuuteen. Oman kokemukseni mukaan nämä "seksiorjatapaamiset" pistävät lähinnä mielen matalaksi ja silmät itkuiseksi...

Toinen juttu on nimenomaan tuo ikä. Jotenkin tuntuu, että Domina (ei Dom) ei voi olla uskottava, jos ikää löytyy kovin vähän. Nuoret naiset ovat jotenkin automaattisesti subeja (olen kuullut tällaisesta oletuksesta, ja vastineeksi iäkkäämmät miehet ovat kaikki vanhoja viriilejä perverssejä :D ). En toki itse allekirjoita edellisiä väittämiä. Ikä on senkin takia hankala juttu, kun kinkyseksin suojaikäraja on 18 vuotta. Silloin ihminen ei ole enää vanhempiensa holhottavana ja saa tehdä mitä tykkää. :)

Salailu taasen. Tuttuihin ihmisiin on helpompi luottaa kuin vieraisiin ja uudella kestää tutustua muihin. Tutustuminen saattaa kestää pitkäänkin. Itse en kuitenkaan ole itseäni ekoissa (enkä sen jälkeenkään) Rsykkeen miiteissä ulkopuoliseksi tuntenut. :) Jos tuntee että on vaikea lähteä mukaan toimintaan yksin, kannattaa tulla paikalle kaverin kanssa. Itse tutustuin kinkytoimintaan ja bileisiin entisen Domini kanssa. Uskaltaisin sanoa kuppikuntia jopa turvallisiksi ja siksi en ihmettele yhtään niiden olemassaoloa. Bdsm-piireissä liikkuu paljon ihmisiä, jotka hakevat seikkailua (ts. yhden illan juttuja vaikka vaimo olisi kotona) eikä kaikilla ole välttämättä ihan kaikki ralliautot radalla. Tämä pätee ihan muihinkin kuin bdsm-piireihin. Paras lääke on tutkailla, tutustua ja kunnioittaa toistenkin mielipiteitä. Tyrkyttämällä saa lähinnä vittuuntumista aikaiseksi.

Suvaitsemattomuutta herättää sellainen juttu, mitä ei itse ymmärrä - kinkypiirien sisälläkin. Esimerkiksi kakkafetissi ei käy kaikkien järkeen ja siksi se on "ällöttävää". Tuntuu hullulta tämä "kaikki kukat kukkimaan"-toitotus, kun samaan aikaan kommentoidaan scat-otoksia "siis hyi ällöö". Joo, kaikki ei käy järkeen, mutta silmät ja selaimen saa aina kiinni.

hiz

  • Vieras
Vs: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?
« Vastaus #8 : 13.04.2011, 23:20 »
Koen itsekin skenen uhkaavana joiden valioyksilöiden paratiisiksi, hiekkalaatikoksi jonne on ulkopuolisen hankala soluttautua. Mutta joo en valita teen asialle jotakin. Epäkohdan kun huomaan, nostan sen esille, en ehkä kasvokkaisisa tilanteissa mutta täällä sitten ainakin.

Jos itse asettautuu alakynteen (olen nuori, kokematon jne) niin kai sitä silloin tuntee itsensä aina vähän ulkopuoliseksi. On hyvä pitää mielessä että vanhemmat taas ehkä kokevat itsensä yhtä ulkopuolisiksi koska tuntevat itsensä vanhoiksi ikälopuiksi ja kokem(attomu)us ei aina ole iästä kiinni. Sinkut tuntevat itsensä ulkopuolisiksi koska ei ole paria ja suhteeessa olevat miettivät etteivät ole tarpeeksi hardcoreja. Jospa itse vaan päättää että on sopiva juuri niinkun on, ja olettaa että muut hyväksyy minutkin sellaisena kun olen, niin näin luultavasti myös käy, ja kaikki on helpompaa. :)

Mielestäni myöskin parikymppinen ei ole kovinkaan nuori? Oletin ensin tekstiä lukiessani että olit alle 18v kun sanoit että ikäsi oli jotenkin ongelma.

Itse en ole käynyt bileissä sun muissa miiteissä, mutta minä taas koen kinkyfoorumit sellaisiksi paikoiksi jonne on helppo hypätä mukaan ja missä melko epätavallisetkin fetissit hyväksytään sen kummemmin silmiä pyörittelemättä. Minä olen siis nyt tässä asiassa sitä mieltä että kinkypiireissä suvaitsevaisuutta löytyy, ja jopa runsain mitoin. Mielestäni myös moderaattorit ja kokeneemmat foorumilaiset ei muuta teekkään kun hokevat jatkuvasti että "kaikki tyylillään", "ei ole mitään yhtä oikeaa tapaa" ja "tehkää niin kun teistä tuntuu parhaimmalta".

Mutta sitten taas toisaalta niin jos on kokenut, niin varmaan haluaa suojella juuri nuoria ja (vanhempiakin) kokemattomia turhilta mokilta, kannustaa niitä etenemään maltillisesti ja antaa neuvoja. Ehkä tätä voi tulkita jotenkin sellaiseksi että neuvonantajien mielestä kaikki muut tavat tehdä asioita olisi väärin, mikä tuskin on heidän tarkoituksensa, auttamisen halustahan ihmiset tänne yleensä neuvojaan kirjoittaa. Tai näin minä ainakin niitä tulkitsen.

submit

  • Vieras
Vs: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?
« Vastaus #9 : 13.04.2011, 23:37 »
Taas mukavaa ja rehellistä pohdintaa, rohkea aloitus subula :)

Kinkyys ei automaattisesti tee kenestäkään suvaitsevaista ja avarakatseista. Kinkyskenen tai pienempien kinkypiirien  (kaveriporukat? sivustojen / chattien vakiojäsenet?)  suvaitsevaisuus on just sitä mitä niiden jäsenet edustaa eli ihan laidasta laitaan, niinkuin yhteiskunnassa muutenkin. Siksi kai niitä kaveriporukoita ja "sisäpiirejä" syntyy, koska ihmiset viihtyy seurassa, jossa tulee  hyväksytyksi sellaisena kuin on, eikä tarvitse perustella miksi on sellainen kinky kuin on, eikä kukaan tuomitse sen perusteella esim. minkälaisessa kinkysuhteessa on tai minkälaisen henkilön kanssa.  Toki toivoisin mitä suurimmalla sydämellä, että tuo hyväksytyksi tulemisen tunne voisi olla myös esim. tämän yhteisön jäsenillä. Ainakin ylläpito toivoo niin, ja se toivottavasti on nähtävissä  BDSM-baarin pelisäännöissäkin.

Iästä nyt ei kenenkään kannata stressata, suuntaan tai toiseen. Ei kannata kuunnella sellaisia neuvoja tai lukea sellaisia tekstejä jotka ärsyttävät  - pääsee paljon helpommalla. Mun käsittääkseni skeneen tulee (ja on aina tullut) just täysi-ikäisyytensä saavuttaneita henkilöitä (ja nuorempiakin), vaikka moni asia onkin K-18 julkisesti.

Voisin minäkin surkutella (ja myönnän, että välillä surkuttelenkin ;) ) sitä, että tutustuin kinkyihin ja sain kunnollisia kinkykokemuksia vasta keski-ikäisenä. Olen aloittanut elämäni ensimmäisen kinkyparisuhteen vasta 2005, joten "menetin" parikymmentä vuotta hyvää kinkyilyaikaa, koska olin perheenäiti ja liitossa vaniljan kanssa. Jokaisella on oma tie, kaikkeen elämässä ei voi vaikuttaa.

TragedyForYou

  • Vieras
Vs: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?
« Vastaus #10 : 13.04.2011, 23:56 »
Tämä aihe nousee ylös aina säännöllisin väliajoin, varsinkin silloin kun samalle foorumille ja ns. skeneen tulee samoihin aikoihin paljon uusia ihmisiä. Silloin tulee kai helposti tunne että "vanhat möröt" on tylyjä, hyväksyvät vain itsensä ja kaverinsa sekä ovat olevinaan aina oikeassa. Nämä tuntuvat olevan hyvin vahvoja mielikuvia.
On totta että skene on suht pieni ja pidempään "kuvioissa" olleet tuntevatkin toisiaan, on erilaisia kaveriporukoita sun muuta. Puhun nyt tässä omasta puolestani, mutta mulla on ainakin niin että kun on jonkun verran alan bileitä kolunnut ja ihmisiä nähnyt niin ei jaksa aina olla kovin sosiaalinen ja tutustua uusiin ihmisiin, varsinkin kun he ovat yleensä ihan intopiukeina kaikesta uudesta ja kiehtovasta, siitä minkä itse on nähnyt tahi kokenut jo satoja kertoja.
Itse myös dominoivana naisena törmään siihen että chateissa jne ois tarjolla paljon kokemattomia subeja jotka haluaa intopiukeana jutella ja kysellä kaikesta, ja kokeillakin vielä kaikkea mahdollisesti- useimmiten se tuntuu kuin olisi lypsyllä, minä lypsettävänä "kerrohetikaikkijamitämiksinytkaikkihetitännejanyt "..unohtaen sen että minäkin olen ihminen kaikkine murheineni ja iloineni ja muustakin voisi puhua kuin BDSM:stä. En vain jaksa sellaista.

Ja todellakin- yhtä ainoaa tapaa toteuttaa kinkyyttä itsessään ei ole. Tapoja on yhtä monia kuin toteuttajiakin.
Tietenkin jonkun äänekkään ja karismaattisen henkilön suusta kuultuna joku tapa voi kuullostaa ainoalta oikealta, mutta eihän se loppujen lopuksi niin ole.

Loppukaneettina voisin sanoa, että kinkyys on hyvin löyhä yhdistävä tekijä mitä ihmissuhteisiin tulee.
Kyllä loppujen lopuksi viihtyminen ihmisten kanssa lähtee ihan muista lähtökohdista. Ainakin minulla.

Onkohan musta tullut kyyninen..  :o

bemad

  • Vieras
Vs: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?
« Vastaus #11 : 14.04.2011, 00:08 »
Mutta niin yleisempää. Onko kinkyt yhtä suvaitsemattomia kuitenkin kuin kaikki muutkin undergroundryhmät (keksikää osuvampi termi! :D ) vai kuvittelenko vain tuollaisia asioita?

  Kinky-ympyröissä liikkuu hirveästi (vääriä) oletuksia ja lähtökohtia siitä miten asiat tulisi hoitaa, joten on todella syytä pysyä kriittisenä ko. koneistoa kohtaan. Uskoisin, että ympyrät ovat hieman vapautuneet viime vuosina, eli erilaisia "ääriainesta" siedetään ja ymmärretään useammin, mutta moni haluaisi kuitenkin repiä varsinkin naiset pois sieltä erikoisempien tyyppien valokeilasta seuraamaan suurta trendiä.

  Kinkyjen ongelma on, että he hakevat sosiaalista säälihyväksyntää ja pyrkivät sovinnaisuuteen vaniljanäkökulmasta katsoen. Pitäisi muistaa, että sadomasokismi ei ole pelkästään seksiä, vaan se on myös maagista valtarakenteita hyväksikäyttävää filosofiaoppia tai pragmatiikkaa. Siten sadomasokisteilla voisi olla potentiaalia tehdä rakenteellisia muutoksia yhteiskuntaan, eikä yrittää sovittautua muiden tekemiin "vaniljakaavoihin".

  Sadomasokismit pyrkivät suotta tekemään itsestään liian turvallisia ja vaarattomia. Esimerkiksi kumipukeutuminen laajana ilmiönä on hyvä esimerkki: pukeudutaan kuin etolan mannekiinit, roikutaan nahkakahleissa ja koetaan turvallisuutta siitä, että ollaan mukana jossain naamiaistoiminnassa, kunnes lopulta palataan arkeen farkut jalassa katsomaan elokuvia, jossa rikolliset pannaan käsirautoihin. :P Joillekin ei sitten tule mieleen, että monikin saattaisi haluta farkut-jalassa -käsiraudat vyöltä roikkuen- juttuja ja olla niihin tyytyväinen. Lienekö edes sallittua...
 

Kuume

  • Vieras
Vs: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?
« Vastaus #12 : 14.04.2011, 00:09 »
Hyviä pohdintoja kaikilla :D.

En ole niinkään kokenut tätä foorumia paikaksi, jossa ihmiset olisivat tylyjä vaan päin vastoin. Kuppikunnat ovat myös hyviä - kun niissä on itse mukana. Ainakin itse olen iloinen siitä että olen löytänyt itseni näin aikaisin ja hyvä niin, ehkä se omakin paikka joskus tässä vakiintuu kun ihmisiin tutustuu ;). Minut koetaan yleensä varsin tungettelevana, mutta ainakin yritän uusissa piireissä ottaa myös vanhemmat jäsenet huomioon. Niinkuin TragedyForYou sanoikin, niin helposti sitä tuntee olevansa lypsylehmänä kun kasa uusia innokkaita hyökkää kimppuun, liian monta kertaa olen sen muilla aihealueilla kokenut. Päätarkoituksena minullakin olisi löytää samanhenkisiä ihmisiä joiden kanssa viihdyn, oppiminen tulee kyllä pikkuhiljaa ja sivussa muiden mielipiteitä kuunnellen ja keskustellen.

submit

  • Vieras
Vs: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?
« Vastaus #13 : 14.04.2011, 00:10 »
Tuli vielä mieleeni aloitusviestiin viitaten se,  että mä en näin äkkiseltään muistellen muista törmänneeni asenteisiin, että noviisit eivät saisi harjoitella piskaamista kinkybileissä tms. Siellähän se on (tai ainakin pitäsi olla) kaikkein turvallisinta, koska näkeviä silmiä on paljon. Kaikenlaisia kommentteja toki voi satunnaisesti kuulla, mutta miksi noteerata niitä?  Mun ei silti ole tarkoitus vähätellä subulan kokemuksia tällä.

Itselle tulee mieleen parin vuoden takaa kinkybileistä sellainen, kai aika tavallinenkin tilanne, että jonkun oli ihan pakko tulla kesken session naamani eteen sanomaan: "mikä kipumasokisti sä luulet olevasi kun et osaa olla hiljaa" tms. Onneksi sai äkkilähdön siitä. Taisi olla "satunnainen känniääliö"   >:D

Jos olisin alkanut tuosta vetämään johtopäätöksiä tyyliin "skenessä ei ole oikea/kunnon masokisti jos ei pysty ottamaan kipua vastaan ääneti" olisin taatusti tehnyt väärän tulkinnan, koska EI ole mitään yhtenäistä skenelakia tai säännöstöä. Toki bile-etiketit yms. ja ohjeet turvasanojen käyttämiseen on olemassa, mutta jokainen ymmärtää miksi ne on tehty sellaisiksi kuin ovat.

submit

  • Vieras
Vs: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?
« Vastaus #14 : 14.04.2011, 00:16 »
  Sadomasokismit pyrkivät suotta tekemään itsestään liian turvallisia ja vaarattomia. Esimerkiksi kumipukeutuminen laajana ilmiönä on hyvä esimerkki: pukeudutaan kuin etolan mannekiinit, roikutaan nahkakahleissa ja koetaan turvallisuutta siitä, että ollaan mukana jossain naamiaistoiminnassa, kunnes lopulta palataan arkeen farkut jalassa katsomaan elokuvia, jossa rikolliset pannaan käsirautoihin. :P Monelle ei sitten tule mieleen, että monikin saattaisi haluta farkut-jalassa -käsiraudat vyöltä roikkuen- juttuja ja olla niihin tyytyväinen.

Ymmärrän kyllä bemadin pointin tässä, mutta toivoisin, että et tarkoittanut vähätellä kumifettareita tässä yhteydessä :)

- menee muuten hukkaan mun hyväätarkoittava hyväksynnän ilmapiirin luomisen missio ;-D