Baarin kannatusmaksut
Lainaus käyttäjältä: Fluid - 18.05.2025, 20:25Lainaus käyttäjältä: Alexios - 18.05.2025, 11:58"Jos sulle tehdään pahaa, emme tee asialle mitään koska mitäs läksit" ei ole kovin luotettavan oloinen tapahtumastrategia keneltäkään järjestäjältä. Se on hyvin lähellä uhrin syyllistämistä.Siinäpä se. Jos sadat ihmiset päättävät olla samalla hetkellä toisilleen aivan hirveitä, niin ei siinä tapahtuman järjestäjä/paikan toiminnasta vastaava liiaksi voi tehdä. Mutta minun mielestä on iso ero jo siinä, onko tapahtumapaikan tyypeillä mielenkiintoa miettiä, miten voisi tehdä tapahtumista turvallisempia, mitä näistä voidaan oppia ja olisiko jatkossa reagoitava toisin, vai nostaa kädet pystyyn että ei voi/kiinnosta. Rajattomasti ei voi asioihin vaikuttaa ja ensikädessä jokainen vastaa itse käytöksestään, mutta omissa järjestelyissä on jonkun kerran saanut miettiä, kiinnostaako asioida tapahtumapaikan kanssa, jonka henkilökunta toteaa, että "juu tuo Pertti on tuommoinen inhottava ja uhkaava tyyppi, mutta kun se tuo tänne paljon rahaa, niin koittakaan kestää". Nykyaikana kun minkään sortin salailuyritykset harvemmin onnistuvat.Juuri näin. "Emme pysty varmistamaan turvallisuutta 100%" vs. "ei meitä kiinnosta tehdä pätkääkään, tulkaa tänne omalla vastuulla" ovat kaksi eri asiaa, ja se kumman linjan paikan pitäjä omaksuu kertoo paljon.
Lainaus käyttäjältä: Alexios - 18.05.2025, 11:58"Jos sulle tehdään pahaa, emme tee asialle mitään koska mitäs läksit" ei ole kovin luotettavan oloinen tapahtumastrategia keneltäkään järjestäjältä. Se on hyvin lähellä uhrin syyllistämistä.Siinäpä se. Jos sadat ihmiset päättävät olla samalla hetkellä toisilleen aivan hirveitä, niin ei siinä tapahtuman järjestäjä/paikan toiminnasta vastaava liiaksi voi tehdä. Mutta minun mielestä on iso ero jo siinä, onko tapahtumapaikan tyypeillä mielenkiintoa miettiä, miten voisi tehdä tapahtumista turvallisempia, mitä näistä voidaan oppia ja olisiko jatkossa reagoitava toisin, vai nostaa kädet pystyyn että ei voi/kiinnosta. Rajattomasti ei voi asioihin vaikuttaa ja ensikädessä jokainen vastaa itse käytöksestään, mutta omissa järjestelyissä on jonkun kerran saanut miettiä, kiinnostaako asioida tapahtumapaikan kanssa, jonka henkilökunta toteaa, että "juu tuo Pertti on tuommoinen inhottava ja uhkaava tyyppi, mutta kun se tuo tänne paljon rahaa, niin koittakaan kestää". Nykyaikana kun minkään sortin salailuyritykset harvemmin onnistuvat.
"Jos sulle tehdään pahaa, emme tee asialle mitään koska mitäs läksit" ei ole kovin luotettavan oloinen tapahtumastrategia keneltäkään järjestäjältä. Se on hyvin lähellä uhrin syyllistämistä.
Lainaus käyttäjältä: Fluid - 18.05.2025, 20:25Mutta minun mielestä on iso ero jo siinä, onko tapahtumapaikan tyypeillä mielenkiintoa miettiä, miten voisi tehdä tapahtumista turvallisempia, mitä näistä voidaan oppia ja olisiko jatkossa reagoitava toisinMiksi samaa ei vaadita osallistujilta? Ylivoimaisesti helpoin ratkaisu olisi se, että ihmiset eivät luottaisi liikaa toisiinsa ja hyväksyisivät sen, että kaikkein paras mahdollisuus vaikuttaa omaan turvallisuuteen perustuu omiin valintoihin.
Mutta minun mielestä on iso ero jo siinä, onko tapahtumapaikan tyypeillä mielenkiintoa miettiä, miten voisi tehdä tapahtumista turvallisempia, mitä näistä voidaan oppia ja olisiko jatkossa reagoitava toisin
Lainaus käyttäjältä: Alexios - 19.05.2025, 11:24Lainaus käyttäjältä: Fluid - 18.05.2025, 20:25Lainaus käyttäjältä: Alexios - 18.05.2025, 11:58"Jos sulle tehdään pahaa, emme tee asialle mitään koska mitäs läksit" ei ole kovin luotettavan oloinen tapahtumastrategia keneltäkään järjestäjältä. Se on hyvin lähellä uhrin syyllistämistä.Siinäpä se. Jos sadat ihmiset päättävät olla samalla hetkellä toisilleen aivan hirveitä, niin ei siinä tapahtuman järjestäjä/paikan toiminnasta vastaava liiaksi voi tehdä. Mutta minun mielestä on iso ero jo siinä, onko tapahtumapaikan tyypeillä mielenkiintoa miettiä, miten voisi tehdä tapahtumista turvallisempia, mitä näistä voidaan oppia ja olisiko jatkossa reagoitava toisin, vai nostaa kädet pystyyn että ei voi/kiinnosta. Rajattomasti ei voi asioihin vaikuttaa ja ensikädessä jokainen vastaa itse käytöksestään, mutta omissa järjestelyissä on jonkun kerran saanut miettiä, kiinnostaako asioida tapahtumapaikan kanssa, jonka henkilökunta toteaa, että "juu tuo Pertti on tuommoinen inhottava ja uhkaava tyyppi, mutta kun se tuo tänne paljon rahaa, niin koittakaan kestää". Nykyaikana kun minkään sortin salailuyritykset harvemmin onnistuvat.Juuri näin. "Emme pysty varmistamaan turvallisuutta 100%" vs. "ei meitä kiinnosta tehdä pätkääkään, tulkaa tänne omalla vastuulla" ovat kaksi eri asiaa, ja se kumman linjan paikan pitäjä omaksuu kertoo paljon.Miten nää eroaa lopputulokseltaan ?*edit*Se mitä tällä siis tarkoitan, niin jos lainataan hesarin kolumnista :"Tyrmäystippoja saanut nainenkin piti yhteisöä aiemmin turvallisena"Tähään on täysin väärä olettama, minkä tapahtuma jo itsessään kertoo.Mitä enemmän turvallisuutta tapahtuma/järjestäjä toitottaa, sitä enemmän se valehtelee jos ei turvallisuutta pysty takaamaan.Eikö olisi parempi sanoa suoraan että "jos jotain tapahtuu, emme voi tehdä oikeastaan mitään" kuin antaa valheellista kuvaa mikä ei pidä paikkaansa ?
Tuolla jo heitettiin ilmoille minusta fiksun kuuloinen idea, että juomansa voi jättää henkilökunnan valvottavaksi, käytännön toteutuksen mahdollisuudesta en paikasta mitään tietämättä osaa sanoa.
Vapaa kapitalistinen yhteiskunta on siitä hieno keksintö, että tämäkin asia tulee mietityksi rahan kautta kuntoon.
Jokainen on loppupeleissä itse vastuussa omasta turvallisuudestaan.Yksi tapa kantaa sitä vastuuta on vältellä sellaisia paikkoja ja tilanteita joissa jotakin ikävää voi tapahtua.Jokainen joka pyörittää bisnestä on ensisijaisesti huolissaan rahasta, koska ilman sitä menee konkurssiin ja bisnesket loppuu siihen. Turvallisuus varmasti kuitenkin edesauttaa sitä että asiakkaita ylipäänsä tulee, joten on sillä merkitystä silläkin, mutta bisneksen kautta. Vapaa kapitalistinen yhteiskunta on siitä hieno keksintö, että tämäkin asia tulee mietityksi rahan kautta kuntoon.
Lainaus käyttäjältä: IKRM - 20.05.2025, 08:56Vapaa kapitalistinen yhteiskunta on siitä hieno keksintö, että tämäkin asia tulee mietityksi rahan kautta kuntoon.On kovin kylmä ajattelutapa olettaa, että vastuu voisi toteutua vain rahan kautta. Mutta on myös typerää olettaa, että ihminen olisi turvassa riippumatta siitä, miten itse käyttäytyy.Päihteet ovat vaiettu uhka. Erilaisista väärinkäytöksistä kuten väkivallasta ne selittävät aivan valtavan osan.
Yksi tapa kantaa sitä vastuuta on vältellä sellaisia paikkoja ja tilanteita joissa jotakin ikävää voi tapahtua.
Lainaus käyttäjältä: IKRM - 20.05.2025, 08:56Yksi tapa kantaa sitä vastuuta on vältellä sellaisia paikkoja ja tilanteita joissa jotakin ikävää voi tapahtua.seksibileissä käymiseen ei lähtökohtasesti pitäis liittyä minkään ikävän tapahtuman mahdollisuutta sen enempää kuin normibileissä käymiseen.
Tästä ketjusta tulee vähän Marlovin Pimeyden Sydän mieleen."It's queer how out of touch with truth women are. They live in a world of their own, and there has never been anything like it, and never can be. It's too beautiful altogether, and if they were to set it up it would go to pieces before the first sunset. Some confounded fact we men have been living contentedly with ever since the day of creation would start up and knock the whole thing over."Lainaus käyttäjältä: tervasavu - 23.05.2025, 05:16Lainaus käyttäjältä: IKRM - 20.05.2025, 08:56Yksi tapa kantaa sitä vastuuta on vältellä sellaisia paikkoja ja tilanteita joissa jotakin ikävää voi tapahtua.seksibileissä käymiseen ei lähtökohtasesti pitäis liittyä minkään ikävän tapahtuman mahdollisuutta sen enempää kuin normibileissä käymiseen. Miksi ei? Pahiksilla on molempiin yhtälailla vapaa pääsy mutta normi yökerhossa on paljon helpompaa järjestää valvonta ilman suljettuja yksityistiloja tai pimeitä huoneita.