Kirjoittaja Aihe: Miksi demiseksuaali (termi)?  (Luettu 91 kertaa)

Taleir

• Uusi asiakas
  • *
  • Lempeä Isäntä
  • Galleria
    • Taleirin esittely Baarissa
Miksi demiseksuaali (termi)?
« : 23.10.2025, 18:32 »
Olen huomannut että foorumeilla käytetään usein, ehkä useimmissa profiileissa omana kriteerinään "demiseksuaalia". Ilmeisesti ajatuksella että "haluan olla kiinnostunt vain kiinnostavista ihmisistä".
Minusta tuo on aika outoa: jos minä vaikka assosioidun heteroksi niin enhän minäkään tietenkään ole kaikista maailman heteroista kiinnostunut. Tottakai siihen kuuluu valikointi.

Tää nyt on vaan tällainen rantti, mutta minusta demiseksuaali pitäisi varata enemmän sellaisiin jotka ovat semisti aseksuaaleja, ja innostuvat vain poikkeustapauksissa.

Sapioseksuaali sen sijaan on erityistilanteeseen rajaava... siitä minä pidän paljon enemmän ja voisin harkita assosioituvani!

No, kullekin omansa!

EDIT: Yllä oli kirjoitusvirhe: kiinnostuneista ==> Kiinnostavista.
« Viimeksi muokattu: 23.10.2025, 19:33 kirjoittanut Taleir »

BlackWings

• Turun Baletti
  • Asiakas
  • *
  • Galleria
Vs: Miksi demiseksuaali (termi)?
« Vastaus #1 : 23.10.2025, 18:47 »
Demiseksuaalin kiinnostus edellyttää kokonaisvaltaista tunnetasoa toista ihmistä kohtaan (lähde Wikipedia). Demiseksuaali kiinnostus toiseen henkilöön ei vaikuta onko toinen kiinnostunut hänestä vai ei.

Tästä johtuen, demiseksuaalit usein kiinnostuu eniten oman kaveripiirin henkilöihin.

Greta

• Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • väkivaltiatar
  • Galleria
    • Löydät mut täältä
« Vastaus #2 : 23.10.2025, 19:50 »
Niin, kyllähän monet ihmiset kiinnostuvat seksuaalisesti (myös) sellaisista ihmisistä, joihin ei ole sen "syvempää" kiinnostusta. Itsekin joskus aiemmin valikoin seuraani vahvasti ulkonäön perusteella. En siis siksi, että välttämättä kokisin toiseen tunneyhteyttä, tai mitään muuta syvempää kiinnostusta. Nykyään kiinnostaa muutkin ominaisuudet ulkonäön lisäksi, mutta en koe olevani millään lailla aseksuaali.

Taleir

• Uusi asiakas
  • *
  • Lempeä Isäntä
  • Galleria
    • Taleirin esittely Baarissa
« Vastaus #3 : 23.10.2025, 20:03 »
Hei, toi oli hyvä Gretalta.
Minä olen vielä niin lähellä vaniljaa etten tullut tuota ajatelleeksi.
Seksuaalinen innostuminen ja romanttinen/geneerinen kiinnostuminen eivät vielä erotu minun mielessäni.

Hot voi olla hot, vaikka ei olisi muuten kiinnostava. Ja kaiketi toispäin.

Tuossa on yksi erottava tekijä.
Sori kun olen tällainen terminologi.
« Viimeksi muokattu: 23.10.2025, 22:14 kirjoittanut Taleir »

Pörri

• Ketjureaktio
  • V.I.P.
  • *
  • Ihme otus
  • Galleria
« Vastaus #4 : 23.10.2025, 20:33 »
Ite ainakin pidän toki visuaalisesti näyttävistä yksilöistä, ihan esteettisistä syistä. Mut ne ihmiset kutkuttaa vain visuaalista puolta. Ei herätä sinänsä seksuaalista kiinnostusta millään muotoa. Tarvii aikaa toisen ihmisen kanssa, et toinen värisyttää seksuaalisesti tuntosarvia. Aina tietty voi levittää jalat ja äännellä sopivissa väleissä, mut ei siitä saa itelleen yhtään mitään.

Dante79

• Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Don't give up on your dreams. Keep sleeping.
  • Galleria
« Vastaus #5 : 23.10.2025, 22:02 »
Omlla kohdalla kuvailisin miten itsellä demiseksuaalisuus ilmenee, silleen että pidän monenlaisia ihmisiä seksuaalisesti kiinnostavina ihan ensinäkemältä, mutta en halua konkreettisesti harrastaa seksiä tai kinkysessioita ihmisen kanssa vain sellaisen nopean ensivaikutelman/ulkonäön perusteella. Ihmisen tunteminen kunnolla/ja sitä kautta fiilis että molemmat tietävät oikeasti ketä ollaan, on olennainen palanen että haluaa harrastaa seksiä/sessioida.