Kirjoittaja Aihe: Miksi niin monet kinkyt preferoivat polysuhteita?  (Luettu 685 kertaa)

BlackWings

• Turun Baletti
  • Asiakas
  • *
  • Galleria
Vs: Miksi niin monet kinkyt preferoivat polysuhteita?
« Vastaus #15 : tänään kello 12:14 »
Joskus tuli vastaan vertailu eri kaveri suhteista, yhden kaverin kanssa on yhteistä elokuvat, toisen kanssa on kirjat, kolmannen kanssa harrastus jne. Kavereita, itse ainakaan, ei valita niin että ne täydentää jokaisen (tärkeän/merkityksellisen) lokeron. Sit on se kysymys onko mahdollista viettää aikaa yhdessä kuin nopealla varoitusajalla, siirtymät ja muut aikatauluihin ja niihin vaikuttavat resurssien muuttujat.

Itsellä on ystäviä usean tunnin matkan päässä, jos halutaan nähdä, me ei voida vaan soittaa ja sopia tapaaminen samalle kuukaudelle, tai edes samalle viikolle, puhumattakaan samalle päivälle, ja kun sovitaan tapaaminen kaikki muut menee vähintään toiselle sijalle. Vaikka kuinka merkityksellinen ja syvällinen suhde se onkaan.

Ja joillakin niitä tärkeitä merkityksellisiä lokeroita on sen verran vähän (tarkennuksena, ei mitään väärää tässä), että on helppo löytää se yksi ja ainoa kaveri kenen kanssa ollaan kuin perse ja paita joka paikassa, koska se täydentää jokaisen lokeron täydellisesti. Toisilla taas on enemmänkin lokeroita tai yksityiskohtaisempia joka vaikeuttaa löytää se yksi ja ainoa jolloin ne monet lokerot täydennetään useammalla ihmisillä jotka tuo sen oman täydennyksen omalle kohdalle.

Esimerkkejä omasta elämästä:
Olin suhteessa switchin (50 - 50 % luokkaa) kanssa, minun mielestä, se olisi epäreilua hänelle päin rajoittaa tekemiset vain ja ainoastaan minuun, kun itse en silloinkaan voinut tarjota sitä alistumista hänelle. Tämän henkilön kanssa ei oltu avoimessa suhteessa kuitenkaan, mut silloin tämä ajatus alkoi pyörimään omassa päässä.

Nykyään, minulla on useita merkityksellisiä seksuaalisia ja romanttisia suhteita, jokainen heistä on omanlainen ja täydentää lokeroita mitä en saa muilta:
  • Mun kumppani, kenet olen pannoittanut ja kenen kanssa vietän lähes kaiken vapaan ajan, hän täyttää suurimman osan minun lokeroista, mutta ei kaikkia kuitenkaan.
  • Toisen henkilön kanssa, asuu eri paikkakunnalla, joten tapaamiset jää muutamaan kertaan vuodessa, kuitenkin hän täydentää eri lokeroita kuin mun kumppani.
  • Eri henkilö on taas sellainen kenen seurasta nautitaan yhdessä mun kumppanin kanssa yhdessä, ja tämä taas täydentää oman lokeronsa mun kumppanille mikä on epäsuorannaisesti tärkeä myös minulle.
Nämä kaikki edellä mainitut nykyiset kumppanit tietää toisistaan, ei välttämättä tunne henkilökohtaisesti, mutta me kerrotaan toistemme suhteiden muutoksista ja kehityksestä ja neuvotellaan pelisäännöt tarvittaessa uudelleen.

Itse koen että jokainen minun nykyisistä suhteista on syvällinen omalla tavalla, jokainen yksittäinen ei välttämättä ole syvällinen tai kehittynyt vielä syvälliseksi, mutta syventää vähintään toista suhdetta tavalla mitä ei ole mahdollista millään toisella tavalla. Eikä yksikään näistä suhteista ole vajaa, jokainen näistä on omanlaisensa, ja pääsääntöisesti riippumaton muista suhteista.

fido

« Vastaus #16 : tänään kello 12:36 »
Eiköhän siihen ole yksiselitteisesti syynä se tosiasia, että apinoille tyypillisesti ihminen ei ole monogaaminen laji. Monoamoria toki on ihmiselle täysin luonnollista, koska sillä ei ole mitään tekemistä monogamian eli yksiavioisuuden kanssa, vaan se on promiskuiteetin mode, siinä kuin polykin. En usko että vaniljoilla ja kinkyillä on pohjimmiltaan mitään eroa, vaniljat vaan ehkä fundeeravat näitä asioita vähemmän.

Sigmamies

• V.I.P.
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
« Vastaus #17 : tänään kello 15:06 »
Kaverit ei ikinä mene mun lelujen edelle. Ystävät ehkä voisi mennä tilanteesta riippuen mutta pärjäävät kyllä hetken itsenäänkin.

Ongelmia tulee esim siinä kun useampi pikkuinen tarttee huomioo samaan aikaan ja se vähän niinkun tarkottaa että just nyt  :love: 

Monona tuo ois heti helposti hoidettavissa mutta jos on jo kulli toisessa suussa niin ei niitä saa hiljaseks  >:D