Äänestys

Onko sinun vaikeaa löytää seuraa?

Olen dominoiva mies, seuran löytäminen on ollut helppoa.
9 (7.7%)
Olen dominoiva mies, seuran löytäminen on vaatinut vaivaa, mutta onnistunut.
13 (11.1%)
Olen dominoiva mies, seuran löytäminen on ollut vaikeaa tai mahdotonta.
17 (14.5%)
Olen alistuva mies, seuran löytäminen on ollut helppoa.
3 (2.6%)
Olen alistuva mies, seuran löytäminen on vaatinut vaivaa, mutta onnistunut.
12 (10.3%)
Olen alistuva mies, seuran löytäminen on ollut vaikeaa tai mahdotonta.
25 (21.4%)
Olen dominoiva nainen, seuran löytäminen on ollut helppoa.
3 (2.6%)
Olen dominoiva nainen, seuran löytäminen on vaatinut vaivaa, mutta onnistunut.
4 (3.4%)
Olen dominoiva nainen, seuran löytäminen on ollut vaikeaa tai mahdotonta.
2 (1.7%)
Olen alistuva nainen, seuran löytäminen on ollut helppoa.
8 (6.8%)
Olen alistuva nainen, seuran löytäminen on vaatinut vaivaa, mutta onnistunut.
11 (9.4%)
Olen alistuva nainen, seuran löytäminen on ollut vaikeaa tai mahdotonta.
10 (8.5%)

Äänestäjiä yhteensä: 117

Kirjoittaja Aihe: Onko sinun vaikeaa löytää seuraa?  (Luettu 3581 kertaa)

toysnstuff

• Baarikärpänen
  • Sinä antaudut, minä pidän sinusta huolen
  • Galleria
Vs: Onko sinun vaikeaa löytää seuraa?
« Vastaus #45 : tänään kello 00:59 »
Mikäli haluaisi löytää pitkäaikaista seuraa, niin sessiokeskeisellä lähestymistavalla se tuskin olisi vaikeaa: naissubit tapaavat ihastua ja "rakastua" ihan siinä samassa, kuin seksisuhteissakin. Jatko-osat sitten näyttävät tapahtuiko ihastuminen siihen, mitä roolia toinen esitti subin mielessä, vai siihen, millainen ihminen tämä on. Vai vain siihen, että sai nautintoa ja huomiota. Mutta näinhän se menee muutenkin.

Tuo tunnepuolen kypsyyden esilletuominen ja sen negatiivinen vaikutus voisi johtua muutamista aika yleismaailmallisesta tekijästä: monille naiselle vaikuttaisi olevan jännittävää ja mielenkiintoista päästä tutkimaan & selvittämään miehen piilossa olevia, mysteerinomaisia tunteita. Niitä, joita joutuu kaivelemaan esille kuin kastematoja mullasta. Jos ne ovat heti näkyvillä ja saatavilla, selkeästi ja tunnettuina, missä on mielenkiintoisuus? Boring. Menisitkö itse kalastamaan suihkulähteeseen, kun vaihtoehtona olisi meri?

Selittävänä tekijänä voipi olla ne naikkosten omat isät.

Jos ajattelisi asiaa siltä kantilta, että tunteet on kiinnostava juttu kunhan toinen ei pidä niitä (ainakaan liian) kiinnostavana: miehen toivotaan ehkä elävän ja näyttävän tunteitaan - teoissa, ilmeissä, puheessa - mutta nainen saa olla se, joka havannoi niitä ja tulkitsee niitä. Saa pyöritellä mielessään, sovitella kaikenmoisiin kuvitelmiin. Tuskastella kun siltä tuntuu ja tekee mieli.

Ja vielä se ideaalikuva. Eli mitä enemmän mies paljastaa, avaa itseään, sitä vähemmän on tilaa fantastisille kuvitelmille. Sitä vähemmän on mahdollisuuksia, että miehestä paljastuisi C, D ja F, kun tämä on jo tuonut esille että on näiden sijasta H, J ja K.

Naisten kanssa toimii tragikoomisen klisheisesti se, että haluaa panna sitä ketä haluaa panna. He tekevät sitten päätöksensä -milloin milläkin perusteella ja mielialalla - onko liikennevalo punainen, keltainen vai vihreä. Ja mikäli nainen voi luottaa siihen, että kyse on vain seksistä - mutta halutessaan voi privaatisti haaveilla enemmästäkin - niin miehet, jotka ovat tunnetusti seksin perässä ovat tietenkin luotettavia ja turvallisimpia vaihtoehtoja. Narsistisuus ja sosiopaattisuus ovat miehille valttikortteja, koska kyse on pintapuolisesta hurmaavuudesta: miellyttävyydestä, itsevarmuudesta ja jännittävyydestä. Välineellinen suhtautuminen naiseen on jostain syystä kovin kiihottavaa subeille.

Siinä joitakin havaintoja bdsm- ja seksisuhdemarkkinoilta.

Halinoita

« Vastaus #46 : tänään kello 10:16 »
Tämä on mielenkiintoinen keskustelu eikä ole ollenkaan yllättävää, että moni kokee seuran löytämisen haastavaksi. Uskoisin, että ongelma ei niinkään ole seuran löytäminen yleensä, vaan itselle ja omiin toiveisiin sopivan seuran löytäminen. Haastekerroin kasvaa merkittävästi, jos/kun tarvitsee ihmistason yhteensopivuutta ja henkistä kemiaa pelkän seksuaalisen tason lisäksi. Ja mitä enemmän itse toivoo/odottaa, sitä vaikeampaa seuran löytäminen luonnollisesti on.

Kinkyseuranhaussa myös maantieteellä on merkitystä. Pääkaupunkiseutu-Tampere-Turku kultaisessa kolmiossa elää iso osa suomalaisista ja niin myös kinkyistä. Oma mahdollisuus reissata helpottaa luonnollisesti, mutta jos asuu tuon mainitun kolmion ulkopuolella ja reissumahdollisuudet ovat rajalliset, niin potentiaalisia kumppaneita on valitettavasti selvästi vähemmän ja vaikeuskerroin korkeampi.

Sillä, mitä itse on ja pystyy toiselle tarjoamaan on kuitenkin isoin merkitys. Vaikka kuinka muuta väitetään, niin naiselle ulkoisella olemuksella on merkitystä. Yhteydenottojen määrä pieneni, mutta onnistumisprosentti kohosi merkittävästi, kun ylipainon ja ulkonäkörealismin toi esiin jo profiilssa: samalla säästää itseään viesteiltä, joissa ensisijaisesti kysytään ulkoista olemusta ja fyysisiä mittoja. Seuranhakuilmoituksiin en ole muutenkaan vastaillut, mutta lueskellessa muutamat ovat vaikuttaneet omiin toiveisiini muuten hyvin sopivilta, mutta esiin on tuotu hakijan toiveita naisen ulkonäölle, niin niistä on pystynyt huomaamaan, että itse ei olisi sitä, mitä toinen hakee. Tämä on usein seuranhaussa psykologisesti hankala asia: toinen voi vaikuttaa erilaisten ominaisuuksiensa puolesta täydellisesti itselle sopivalta, mutta huomaamatta jää, että itse ei kuitenkaan vastaa sen toisen toiveita ja se ei ole kummankaan osapuolen vika, toinen vaan tunnistaa yhteensopimattomuuden aiemmin kuin toinen. Tätä on ehkä joskus tullut vastaan myös toisinpäin, eli joku on reagoinut syyttämällä siitä, että odotukset ovat ylimitoitetut, kun hän ei kelpaa. Kyse ei minusta ole kelpaamisesta, vaan yhteensopivuuden tunnistamisesta joko niin, että toinen ei joltakin osin osu omiin toiveisiin tai sitten itse tunnistaa, että toinen toivoo sellaista, mihin ei itse pysty vastaamaan.

Myös se pitää hyväksyä, että jos on varattu, luonnollisesti parisuhdetta etsivälle ihmiselle ei silloin ole oikea valinta ja se rajaa taas potentiaalisia kumppaneita. Rehellisyys tässä on kuitenkin tarpeen, koska miksi etsiä mahdollista seuraa ihmisestä, jolle olisi sitten pettymys, kun suhdestatus väistämättä myöhemmin selviäisi? Toki myös erityisesti täällä foorumilla omat kinkyydet rajaavat seuranhakua: mitä kapeammat ja erikoistuneemmat omat mieltymykset ovat, sitä haastavammaksi seuranhaku menee. Muutaman kerran vastaan on tullut myös ihmisiä, joita seuranhaun vaikeus on ajanut valehtelemaan keskeisiä asioita profiilissaan ja/tai yhteydenotoissa. Miehillä ikä tuntuu olevan tyypillinen: 59-vuotias esiintyy profiilissaan 49-vuotiaana tms. En tiedä, mikä on ajatus siinä, että miten vahvasti luottamukseen perustuva D/s-suhde voisi alkaa tai jatkua, kun tällainen paljastuu?

Mietin edellä käytyä keskustelua tunteiden ja itsetuntemuksen esiin tuomista avoimesti. Olisiko tässä kuitenkin kyse enemmänkin viestintätavasta, siitä, minkälainen vaikutelma toiselle syntyy? Raja itserealismin ja toisten yläpuolelle asettautumisen, paremmaksi ihmiseksi julistautumisen välillä on hiuksenhieno... Toisaalta voi myös tulla tunne, että toinen on itseen verrattuna liian täydellinen (tai siis antaa itsestään sellaisen kuvan) ja jättää vastaamatta, koska ajattelee, ettei pysty itse vastaavaan. Kuvio kiertyy takaisin siihen, että mitä enemmän itsestään kertoo, sitä enemmän toinen pystyy miettimään jo ilman kontaktia, sopiiko toinen omiin toiveisiin. Toisaalta osumatarkkuus viestittelyissä voi parantua, mutta toisaalta on tässä myös kolikon toisena puolena se, että kun ihmissuhteet ovat enemmän kuin osiensa summa, niin liika etukäteiskarsinta pelkästään oman pään ajatusten perusteella voi myös johtaa siihen, että sellaisia kohtaamisia, joista voisi kuitenkin syntyä jotain tosi hyvää alkuspekseistä huolimatta, jää kokonaan syntymättä.

Melkoista tasapainoilua. Onneksi ihmiset, myös ne, joiden kanssa suhde ei syystä tai toisesta syvene, ovat mielenkiintoisia ja pääsääntöisesti tosi mukavia. Jokainen keskustelu ja viesti kannattaa aina tavalla tai toisella.

toysnstuff

• Baarikärpänen
  • Sinä antaudut, minä pidän sinusta huolen
  • Galleria
« Vastaus #47 : tänään kello 15:13 »
Mukava että toit ulkonäkö- ja ikäteeman mukaan keskusteluun. Jokaisella on oikeus olla niin nirso kuin haluaa, silläkin uhalla, että jää sitten ilman sitä seksiseuraa, hienoja sessiokokemuksia ja antoisia ihmiskohtaamisia. Kun on koukuttunut solakoihin vartaloihin hoikalla vyötäröllä ja tietää tämän olevan se oma juttu, niin miksi olla kertomatta siitä. Joku kuitenkin yrittää onneaan, eikä siinä tilanteessa mielestäni tarvitse edes vastata, jos ei tee mieli.

Ajattelin samaa tuosta tunnetason tiedostamisen ja riittävyyden kysymyksestä. Se on helposti off-putting tekstinä, mutta miellyttävä löydös livenä. Ja olen täysin samaa mieltä huomiostasi, että mitä vähemmän on kertonut itsestä sitä vähemmän toinen voi pyöritellä päässään epäsopivuuden syitä.

Kuten laulussa joskus sanottiin naisen toimesta, "I don't wanna be dated / I just wanna be narrated". Naiset kiinnostuu mahdollisuudesta johonkin jännittävään. Ja silloin ei haittaa - päinvastoin - jos miehellä on mainetta. Ihailtavan uteliaita olentoja. Seikkailijoita.