Ilmoitustaulu > Kysymyksiä ylläpidolle ja ylläpidolta

Moderoinnista

<< < (5/5)

KalvinK:
On harmillista, että koet tulleesi syrjityksi täällä sukupuolesi tai ajatuksiesi johdosta. Jos koet, että tämä(kään) sivusto ei ole tarpeeksi liberaali ajatuksillesi, niin mikään ei estä sinua laittamasta pystyyn omaa sivustoa, missä voit aivan itse määritellä kriteerit sivuston sisällölle ja moderoinnille.

Mielestäni ylläpitäjien ehdotus sille, että voit kirjoittaa esseitä ja ajatuksiasi blogiin on varsin hyvä kompromissi, jossa saat ilmaista varsin vapaasti ajatuksiasi, ja julkaista niitä tällä foorumilla muiden luettavaksi.

Mitä tuohon mainitsemaasi "sivuston sääntöihin" tulee, niin ideaalisessa tapauksessa sivustolla ei tarvittaisi kirjoitettuja sääntöjä lainkaan, mikäli kaikki käyttäjät ymmärtäisivät kohtuulisuuden ja soveliaisuuden rajat. Nämä sivuston kirjoitetut säännöt on tarkoitettu antamaan enemmänkin viitekehys sivuston linjalle, jonka puitteissa käyttäjien toivotaan kirjoittavan.

Moderaattoreilla lienee viime kädessä oikeus (ja jopa moraalinen vastuu) tehdä linjauksia tapaus kerrallaan, jopa asiaa sen kummemmin perustelematta, mikäli he katsovat että jokin kirjoitus ei vaan yksinkertaisesti sovi foormun linjalle.

bemad:

--- Lainaus käyttäjältä: KalvinK - 16.04.2011, 15:48 ---On harmillista, että koet tulleesi syrjityksi täällä sukupuolesi tai ajatuksiesi johdosta.

--- Lainaus päättyy ---

  Niin. Mitä harmillista siinä on? Senhän täytyy olla vain hyvä asia, koska niin tehdään.
Syrjinnällä viittaan epätasa-arvoiseen kohteluun. Näitä asioita on turha netissä sovitella, tulen miittiin sopimaan asiat jos tulen.


--- Lainaus ---Jos koet, että tämä(kään) sivusto ei ole tarpeeksi liberaali ajatuksillesi, niin mikään ei estä sinua laittamasta pystyyn omaa sivustoa, missä voit aivan itse määritellä kriteerit sivuston sisällölle ja moderoinnille.

--- Lainaus päättyy ---

  Mielestäni, jos toimitaan omien sääntöjen ulkopuolella (aina silloin tällöin) olisi suoraselkäistä laittaa foorumin ohjeisiin esim. maininta että "nämä säännöt eivät päde kaikissa tapauksissa ja ylläpito voi tehdä mitä haluaa perustelematta asiaa mitenkään".

  Minulla on ollut omia blogeja, mutta eipä ole tällä hetkellä aikaa sellaisen ylläpitoon. Yleensä käyn noin viidellä nettisivustolla.


--- Lainaus --- 
Mielestäni ylläpitäjien ehdotus sille, että voit kirjoittaa esseitä ja ajatuksiasi blogiin on varsin hyvä kompromissi, jossa saat ilmaista varsin vapaasti ajatuksiasi, ja julkaista niitä tällä foorumilla muiden luettavaksi.

--- Lainaus päättyy ---

  Paitsi, että minä en koskaan suostu sellaiseen kompromissiin.


--- Lainaus ---Mitä tuohon mainitsemaasi "sivuston sääntöihin" tulee, niin ideaalisessa tapauksessa sivustolla ei tarvittaisi kirjoitettuja sääntöjä lainkaan, mikäli kaikki käyttäjät ymmärtäisivät kohtuulisuuden ja soveliaisuuden rajat.

--- Lainaus päättyy ---

  Jos palstalla, joka on määritelty siten, että kaikki muualle sopimaton keskustelu käydään siellä ei kestä omia esoteerisia/metafyysisiä näkemyksiä ihmisen eläimellisyydestä tai ihmisyydestä, niin johan nyt on kumma.

KalvinK:

--- Lainaus käyttäjältä: bemad - 16.04.2011, 16:05 ---
--- Lainaus käyttäjältä: KalvinK - 16.04.2011, 15:48 ---Jos koet, että tämä(kään) sivusto ei ole tarpeeksi liberaali ajatuksillesi, niin mikään ei estä sinua laittamasta pystyyn omaa sivustoa, missä voit aivan itse määritellä kriteerit sivuston sisällölle ja moderoinnille.

--- Lainaus päättyy ---

  Minulla on ollut omia blogeja, mutta eipä ole tällä hetkellä aikaa sellaisen ylläpitoon. Yleensä käyn noin viidellä nettisivustolla.

--- Lainaus päättyy ---

Kokeile www.blogger.com tai www.blogs.fi. Ovat ilmaisia eivätkä vaadi ylläpitoa.

submit:
Laitetaanpas tämä ketju nyt lukkoon. Jos tulee uutta asiaa moderointiin liittyen, aloitettakoon siitä uusi ketju.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta