Kirjoittaja Aihe: Hyvä käytös, onko sitä ja kuinka se ilmenee Kinkyjen keskuudessa  (Luettu 10994 kertaa)

Herra_Jack

  • Vieras
Olen pohdiskellut ihmisten tapaa käyttäytyä scenessä ja myös D/s tai sessiosuhteessa.

Onko tosiaankin ihmisiltä unohtunut kokonaan toistensa ja toisten arvojen kunnioittaminen? Mielletään että ainoastaan oma fetissi määrittelee kinkyyden rajat ja mikä menee oman mukavuusalueen ulkopuolelle on tuomittavaa ja kiellettyä, missä on se kuuluisa kinkyjen suvaitsevaisuus, kyse on marginaaliryhmästä joten eikö silloin nimenomaan sitä pitäsi löytyä. Onko esimerkiksi täysin sallittua repiä päätään blogeissa ja mennä henkilökohtaisuuksiin siellä , mutta siihen puuttuminen kiellettyä?

On kolme sanaa joilla pääsisi jo hyvin pitkälle :"Kiitos, Ole hyvä ja Anteeksi" tosin nuo tuntuvat olevan täysin sopimattomia useiden itseään subina pitävienkin suuhun.
Kuten joku aiemmin eräässä toisessa ketjussa mainitsi, hyvä käytös ei ole alistumista. D-ihmisiltä tuokin tuntuu käyvän monasti luontevammin. Korjatkaa jos olen väärässä.

Näitä pohdiskellessa Hyvää Uuttavuotta Kaikille  :)

Leccare

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 935
  • Orgasmikiduttaja
  • Galleria
Eiköhän jokainen aikuinen osaa itse puuttua käytökseen, jonka kokee epäsopivasti itseensä kohdistetuksi.
Esimerkiksi minä en ole koskaan kohdellut skenessä (yhtä lukuunottamatta) epäkunnioittavasti ennen hän on omalla minuun kohdistetulla epäystävällisellä käytöksellään sitä toistuvasti hakenut minulta. Tietysti nämä henkilöt sitten aina itkevät seuraaville henkilöille, että olen sanonut ilkeästi,  sen sijaan, että jättäisivät minut rauhaan.
Jos et ymmärrä keskusteluketjun ironiaa, stereotypioille nauramista ja huumoria, ei se tee keskusteluketjun aloitusta loukkaavaksi vaikka sinä loukkaantuisitkin siitä.
Jokainen henkilö on oikeutettu ilmaisemaan mielipiteensä tässä maassa. Jos aiot puuttua ihmisten sananvapauteen omin nokkinesi, yrität silloin rajoittaa ihmisoikeutta. Kyseessä ei ole skene, vaan koko yhteiskunta, jonka osana skenekin toimii. Sivusto voi määrätä omat pelisääntönsä, mutta siinä tuleekin raja vastaan. Kukaan ei voi toimia nk. "skenepoliisina" ja tehdä päätöksiä henkilöiden sallitusta käytöksestä oman kuppikuntansa mukaan. Jotain mitä sinä et siedä toisen käytöksessä saattaa olla jonkun fetissi.
Se mihin skenessä pitää selkeästi puuttua ovat väkivaltaiset ja muita vainoavat henkilöt, jotka pilaavat skenen tunnelman ja vaarantavat toiset ihmiset. Normaalit ihmiset ovat tulleet tänne nauttimaan toistensa seurasta, ei todellakaan kaikkien, mutta niiden joiden seurassa viihtyvät. Muut voi jättää omaan rauhaansa, jos eivät kiinnosta.

tomi

Ei kait kinkyt sen huonommin tai paremmin käyttäydy kuin muutkaan. Mitä suvaitsevaisuuteen tulee niin kyllähän täällä ollaan suvaitsevaisii aina siihen asti ku joku suvaitsee olla eri mieltä.  8)

Kettu vinossa

  • Vieras
Näiden yli viiden vuoden aikana mitä kinkysivustoilla olen liikkunut, tuntuu että ainakin fetisistit sietävät todella hyvin toisiaan ja ymmärtävät erilaisuutta, sekä sallivat kokemattomammatkin fetisistit osaksi joukkoaan. Ongelmia tulee lähinnä laittomuuksia sisältävien fetissien kohdalla, kun niiden haukkujat eivät erota toden ja fantasian eroja. Lisäksi monilla on väärää tietoa fetisseistä jonka takia he vihaavat tiettyjä fetissejä, eivätkä he suostu korjaamaan vääriä luulojaan. Niin kauan kun fetissi säilyy fantasioiden tasolla, ei sen pitäisi haitata ketään. Kaikki fetisistit eivät koe tarvetta toteuttaa kaikkia fantasioitaan käytännössä.

BDSM-keskusteluissa taas on sitten enemmän havaittavissa pakottavaa tarvetta ihmisten hyvinkin tarkaan lokerointiin (tyyliä: "tuon kertomasi perusteella sinä et ole mikään oikea masokisti vaan pelkkä subi") ja Ainoiden Oikeiden Toimintatapojen etsintään (tyyliä: "Miten Masterien pitäisi mielestänne toimia tilanteessa X" tai "Subit nyt vaan ovat todella surkeita nykyään"). Onhan siinä toki oma huvinsa seurata sen tyylisiä keskusteluita, kun todennäköisesti toisilleen täysin tuntemattomat ihmiset tappelevat netissä siitä, kuka on kotonaan eniten true kinky. Pitäisi melkein järjestää joskus ne BDSM:n SM-kisat, niin näkisi onko niiden kaikista kovimpien truehenkilöiden itsekehulle mitään todisteita.

SubEllen

  • Vieras
Onko tosiaankin ihmisiltä unohtunut kokonaan toistensa ja toisten arvojen kunnioittaminen? Mielletään että ainoastaan oma fetissi määrittelee kinkyyden rajat ja mikä menee oman mukavuusalueen ulkopuolelle on tuomittavaa ja kiellettyä, missä on se kuuluisa kinkyjen suvaitsevaisuus, kyse on marginaaliryhmästä joten eikö silloin nimenomaan sitä pitäsi löytyä. Onko esimerkiksi täysin sallittua repiä päätään blogeissa ja mennä henkilökohtaisuuksiin siellä , mutta siihen puuttuminen kiellettyä?

On kolme sanaa joilla pääsisi jo hyvin pitkälle :"Kiitos, Ole hyvä ja Anteeksi" tosin nuo tuntuvat olevan täysin sopimattomia useiden itseään subina pitävienkin suuhun.
Kuten joku aiemmin eräässä toisessa ketjussa mainitsi, hyvä käytös ei ole alistumista. D-ihmisiltä tuokin tuntuu käyvän monasti luontevammin. Korjatkaa jos olen väärässä.

Henkilökohtaisuuksiin ei tietenkään ikinä saa mennä millään foorumilla  >:(. Täällä se on minusta vielä tuomittavampaa. Seksuaalisuus ilmenemismuotoineen on aina arka asia. Luulisi siis täällä ihmisten olevan vielä tarkempia kirjoittelussaan, koska julman koston mahdollisuus on aina olemassa.

Subina minulla ei ole huonoja kokemuksia muista subeista - kuin korkeintaan chatin puolella. Kas kun en joka kerta voi katsoa keskustelijoiden profiilikuvauksia  ;). Chatissa unohdetaan helposti se, että nekin keskustelut saadaan nopeasti talteen kuvaruutukopion avulla. Näissä ovat mukana myös kuiskaukset... välillä useiltakin.

Aloittamassani keskusteluketjussa toin esiin sen, miten kyllästynyt olin D-miehen ylimieliseen ja röyhkeään käytökseen. Kaikki me käyttäydymme joskus huonosti väsyneenä jne., mutta juuri se, miten käyttäydymme jälkeenpäin, kertoo niistä tavoistamme. Siis osaammeko esim. pyytää aidosti anteeksi. Ja vielä muuttaa tapojammekin.

Keskusteluketjuissa näkyy välillä aina kommentteja tyyliin "mihin tätäkin ketjua tarvitaan". Itse kysyisin, että mihin sellaistakin kommenttia ketjuun tarvitaan. Mielestäni kaikki arvostelut keskustelun aloittamiseen ylipäätään ovat kummallisia. Voiko esim. kaikkia aiempia ketjuja käydä läpi tarkistaakseen, ettei ole suunnilleenkaan samanlaista keskustelua jo käyty?

Eli oman kokemukseni mukaan D-ihmisiltä peruskäytöstavat käyvät huonommin kuin subeilta. Siis huomatkaa komparatiivi. Empatia on minusta mukava sana. Nuoruuden aikaisessa ammatissani (sosiaalityö) tuota käytöstä tarvittiin paljon.

Tein loppuvuoden runsaan kirjoitteluni :-[ vuoksi uudenvuodenlupauksen, etten enää kirjoita juuri koskaan foorumille, vaikka kuinka tekisi mieli. Ei kestänyt sekään lupaus kuin vähän yli puoli vuorokautta - kun siitäkin ajasta nukuin suurimman osan  :(. Tämä todistaa toisaalta sen, että täällä on todella mielenkiintoisia keskusteluja  :).
« Viimeksi muokattu: 01.01.2013, 14:33 kirjoittanut SubEllen »

Kettu vinossa

  • Vieras
Keskusteluketjuissa näkyy välillä aina kommentteja tyyliin "mihin tätäkin ketjua tarvitaan". Itse kysyisin, että mihin sellaistakin kommenttia ketjuun tarvitaan. Mielestäni kaikki arvostelut keskustelun aloittamiseen ylipäätään ovat kummallisia. Voiko esim. kaikkia aiempia ketjuja käydä läpi tarkistaakseen, ettei ole suunnilleenkaan samanlaista keskustelua jo käyty?

On toki täysin ymmärrettävää, että varsinkin uudet foorumilaiset avaavat helposti ketjun aiheesta, josta on jo olemassa keskustelua. Välillä Haku-ominaisuudellakaan ei löydy, jos ei käytä täysin oikeaa hakusanaa, ja välillä vanha ketju on otsikoitu päin hemmettiä, jolloin se on vaikea löytää.

Se, että samankaltaiset ketjut yhdistettäisiin aina yhdeksi ja samaksi ketjuksi, selkeyttäisi foorumin luettavuutta. Välillä täällä yhdistellään ketjuja, kun joku ilmoittaa vanhemmankin ketjun olemassaolosta, mutta välillä ei. Silloin kun yhdistämistä ei tehdä, tuntuu aika turhattavalta kun uuteen ketjuun tulee ihan samoja asioita mitä vanhassakin olisi jo mainittu.

Jos joskus keskustelussa haluaisi kommenteissaan viitata vanhempiin ketjuihin, niin onhan se helpompi etsiä ja linkata se yksi ketju kuin esimerkiksi etsiä ja linkata viisi samankaltaista ketjua?

SubEllen

  • Vieras
Silloin kun yhdistämistä ei tehdä, tuntuu aika turhattavalta kun uuteen ketjuun tulee ihan samoja asioita mitä vanhassakin olisi jo mainittu.

Jos joskus keskustelussa haluaisi kommenteissaan viitata vanhempiin ketjuihin, niin onhan se helpompi etsiä ja linkata se yksi ketju kuin esimerkiksi etsiä ja linkata viisi samankaltaista ketjua?

Juuri tätä tarkoitin. Jostakin voi olla turhauttavaakin kommentoida enää samantapaiseen uuteen ketjuun. Silloinhan sitä ei tarvitsekaan tehdä. Mutta keskustelulla ei välttämättä ole aina aloitusta - vaikka se siltä näyttääkin, kun joku on avannut keskustelun. Loppua taas ei ole senkään vertaa. Kuten viikon sisällä joku jossakin ketjussa mainitsikin.

Juuri oli Viridianin aloitus melkein samasta aiheesta kuin Mr.Inathun aiempi aihe. Silti valtaosaa meistä se ei häirinnyt lainkaan, vaan sanoisin päinvastoin. Aihe on niin mielenkiintoinen kuitenkin. Vielä kolmannenkin ketjun voisi aloittaa, koska sadisti/maso -näkökulmaa kaivattiin.

Eihän näitä ketjuja kuitenkaan lueta kuin oppikirjaa - toivottavasti ainakaan. Näissä vain keskustellaan, vaihdetaan mielipiteitä.

Jos kaikkiin viiteen todellakin oikeasti haluaa viitata ja ne kaikki tietää, niin miksei voi niitä sitten panna luettelona esiin. Aika harvinainen tilanne kuitenkin.
« Viimeksi muokattu: 01.01.2013, 13:53 kirjoittanut SubEllen »

kide

  • Vieras
Onko esimerkiksi täysin sallittua repiä päätään blogeissa ja mennä henkilökohtaisuuksiin siellä , mutta siihen puuttuminen kiellettyä?

Ilmeisesti on sallittua, koska kaikki eivät ymmärrä sanojen sananvapaus ja kunnianloukkaus sisältöä.

Chmlnidae

  • Vieras
Olen pohdiskellut ihmisten tapaa käyttäytyä scenessä ja myös D/s tai sessiosuhteessa.

Onko tosiaankin ihmisiltä unohtunut kokonaan toistensa ja toisten arvojen kunnioittaminen? Mielletään että ainoastaan oma fetissi määrittelee kinkyyden rajat ja mikä menee oman mukavuusalueen ulkopuolelle on tuomittavaa ja kiellettyä, missä on se kuuluisa kinkyjen suvaitsevaisuus, kyse on marginaaliryhmästä joten eikö silloin nimenomaan sitä pitäsi löytyä. Onko esimerkiksi täysin sallittua repiä päätään blogeissa ja mennä henkilökohtaisuuksiin siellä , mutta siihen puuttuminen kiellettyä?

On kolme sanaa joilla pääsisi jo hyvin pitkälle :"Kiitos, Ole hyvä ja Anteeksi" tosin nuo tuntuvat olevan täysin sopimattomia useiden itseään subina pitävienkin suuhun.
Kuten joku aiemmin eräässä toisessa ketjussa mainitsi, hyvä käytös ei ole alistumista. D-ihmisiltä tuokin tuntuu käyvän monasti luontevammin. Korjatkaa jos olen väärässä.

Näitä pohdiskellessa Hyvää Uuttavuotta Kaikille  :)

En tiedä. Ehkä tarkkaavaisuuteni on herpaantunut jossain kohtaa mutta en ole nähnyt kuin dominoivilla; miessukupuolta edustavilla sellaisilla, noita vihreitä ja näköjään oranssejakin, merkkejä avatarin alapuolella. Mielestäni se(kin) kertoo jotakin hyvistä tavoista ja niiden hallinnasta. Olkoonkin että ylläpito saattaa, kenties, olla joskus muuta kuin tasapuolista.

Glori

  • Vieras
Olen pohdiskellut ihmisten tapaa käyttäytyä scenessä ja myös D/s tai sessiosuhteessa.

 Onko esimerkiksi täysin sallittua repiä päätään blogeissa ja mennä henkilökohtaisuuksiin siellä , mutta siihen puuttuminen kiellettyä?


Ylläpito toivoo että siihen puututaan jos puututaan, siellä missä ne on tapahtuneet. Muualla internetin syövereissä, blogeissa ja muilla foorumeilla tapahtunut pään repiminen yms. hoidetaan niissä, ei tällä foorumilla.

HPerWs

  • Vieras
Olen pohdiskellut ihmisten tapaa käyttäytyä scenessä ja myös D/s tai sessiosuhteessa.

 Onko esimerkiksi täysin sallittua repiä päätään blogeissa ja mennä henkilökohtaisuuksiin siellä , mutta siihen puuttuminen kiellettyä?


Ylläpito toivoo että siihen puututaan jos puututaan, siellä missä ne on tapahtuneet. Muualla internetin syövereissä, blogeissa ja muilla foorumeilla tapahtunut pään repiminen yms. hoidetaan niissä, ei tällä foorumilla.
Niinpä, tässä kohtaa kannattaisi toivoa myös chatin ja foorumin keskustelujen pysymistä omissa karsinoissa. Unohtamatta yksityisviestejä.

kide

  • Vieras
Olen pohdiskellut ihmisten tapaa käyttäytyä scenessä ja myös D/s tai sessiosuhteessa.

 Onko esimerkiksi täysin sallittua repiä päätään blogeissa ja mennä henkilökohtaisuuksiin siellä , mutta siihen puuttuminen kiellettyä?


Ylläpito toivoo että siihen puututaan jos puututaan, siellä missä ne on tapahtuneet. Muualla internetin syövereissä, blogeissa ja muilla foorumeilla tapahtunut pään repiminen yms. hoidetaan niissä, ei tällä foorumilla.

Itse mietin sellaista, onko hyvän tavan mukaista antaa esim. pitää foorumiallekirjoituksessa linkkiä herjaavaan blogiin? Onko foorumijäsenen profiili "autonominen vyöhyke", jossa saa kirjoittaa melkein mitä tahansa? Tiedän hyvin, että kaikkea ei voi valvoa, eikä tarvitsekaan, mutta joskus tuntuu, että terve järki on hukassa.

Herra_Jack

  • Vieras

En tiedä. Ehkä tarkkaavaisuuteni on herpaantunut jossain kohtaa mutta en ole nähnyt kuin dominoivilla; miessukupuolta edustavilla sellaisilla, noita vihreitä ja näköjään oranssejakin, merkkejä avatarin alapuolella. Mielestäni se(kin) kertoo jotakin hyvistä tavoista ja niiden hallinnasta. Olkoonkin että ylläpito saattaa, kenties, olla joskus muuta kuin tasapuolista.

Mielestäni heikomman puolustamisessa ei ole mitään tuomittavaa, oikaise toki jos olen väärässä.  Sen sijaan kiusaamisen hyväksyminen on kannanotto sen puolesta , ei ole olemassa "en ota kantaa"  se on sama asia kuin hyväksyä toiminta ja kääntää selkänsä.

Ja mitä tulee noihin vihreisiin ja punaisiin palluroihin, Karvakamun sanoin:"Kilpi saattoi tässä vahän nuhraantua mutta se on taistelemista varten, paraatipellet ovat erikseen"

Ja ellen muistanut jo toivottaa niin hyvää alkanutta vuotta kaikille tasapuolisesti  :)

edit:Typot
« Viimeksi muokattu: 01.01.2013, 18:26 kirjoittanut Herra_Jack »

Dragonscorpio

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 26
  • Subpks:n Mestari ja Gubbe : )
  • Galleria

Mielestäni heikomman puolustamisessa ei ole mitään tuomittavaa, oikaise toki jos olen väärässä.  Sen sijaan kiusaamisen hyväksyminen on kannanotto sen puolesta , ei ole olemassa "en ota kantaa"  se on sama asia kuin hyväksyä toiminta ja kääntää selkänsä.

Ja mitä tulee noihin vihreisiin ja punaisiin palluroihin, Karvakamun sanoin:"Kilpi saattoi tässä vahän nuhraantua mutta se on taistelemista varten, paraatipellet ovat erikseen"

Ja ellen muistanut jo toivottaa niin hyvää alkanutta vuotta kaikille tasapuolisesti  :)

edit:Typot
Et niinkuin meinaa antaa tämän ketjun loppua sitten millään ? Oikaise, jos olen väärässä ?  ::)
Hyvää ja suvaitsevaa Uutta vuotta 2013 vaan Kaikille !

Qurat

  • Majuri
  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 673
  • I´m really bad..
  • Galleria
Löytyy hyvät käytöstavat. Ja jos niitä käytät, niin on vaarana että sua luullaan subbiksi... >:D