Kirjoittaja Aihe: Hyvä käytös, onko sitä ja kuinka se ilmenee Kinkyjen keskuudessa  (Luettu 10993 kertaa)

Chmlnidae

  • Vieras

Mielestäni heikomman puolustamisessa ei ole mitään tuomittavaa, oikaise toki jos olen väärässä.  Sen sijaan kiusaamisen hyväksyminen on kannanotto sen puolesta , ei ole olemassa "en ota kantaa"  se on sama asia kuin hyväksyä toiminta ja kääntää selkänsä.

Ja mitä tulee noihin vihreisiin ja punaisiin palluroihin, Karvakamun sanoin:"Kilpi saattoi tässä vahän nuhraantua mutta se on taistelemista varten, paraatipellet ovat erikseen"

Ja ellen muistanut jo toivottaa niin hyvää alkanutta vuotta kaikille tasapuolisesti  :)

edit:Typot

Totatota...nyt ihan ystävällismielisesti Jack.
Ensinnäkin koen tämän lauseenasettelusi manipulatiiviseksi: liian yleistävää ja itsestään selvää; minulla ei ole oikeasti vaihtoehtoa vastata mitään järjellistä tuntematta itseäni sekä tyhmäksi, yksinkertaiseksi että höynäytetyksi. Eli ei kovin hedelmällistä siltä kantilta. Koen että aliarvioit älykkyyttäni itsestäänselvyyksien kyselyllä (jokainen terve ja tasapainoinen ihminen vastaa että heikompiaan pitää puolustaa etc).
Toisekseen: en tiedä juonen polveilua en edes siihen kuuluvia hahmoja, jotta voisin ottaa kantaa tarkemmin. Eli millä määrittelyillä joku on ollut "heikompi". Olen samaa mieltä Leccaren kanssa että aikuiset huolehtii itse omasta puolustuksestaan, ja sitten on olemassa eri (virallisia) instansseja jos se ei riitä tai jos mennään rajojen (lakien, sääntöjen) yli.
Minun kommenttini perustui juuri siihen mitä näen, aloituskysymyksessä käytit termiä "ilmenee"; ja minulle hyvä käyttäytyminen, tai sen puuttuminen, ilmeni nyt selkeästi erivärisinä palluroina teksteineen avatarin alapuolella. Ja se että ne ilmenivät johtunee siitä että jossakin kohtaa joku oli ylittänyt rajoja; hyvän käyttäytymisen ja siitä laadittujen sääntöjen. Tällä saitilla asian määrittelyn ja tuomioiden jaon hoitaa ylläpito.
Eli en voi edes ottaa kantaa kantaa käytettyjen "taistelutoimenpiteiden" eettisyyteen tai sääntöjen- ja käytöstapojen mukaisuuteen tästä pimennosta.

Herra_Jack

  • Vieras
Eli en voi edes ottaa kantaa kantaa käytettyjen "taistelutoimenpiteiden" eettisyyteen tai sääntöjen- ja käytöstapojen mukaisuuteen tästä pimennosta.

Hyvinhän se näytti käyvän, kuten aina ennenkin  :) Kiitos näistä huomioista.



Ylläpito moderoinut osaa viestistä
« Viimeksi muokattu: 02.01.2013, 20:31 kirjoittanut Glori »

Lilith

  • Vieras
Olen pohdiskellut ihmisten tapaa käyttäytyä scenessä ja myös D/s tai sessiosuhteessa.

Onko tosiaankin ihmisiltä unohtunut kokonaan toistensa ja toisten arvojen kunnioittaminen? Mielletään että ainoastaan oma fetissi määrittelee kinkyyden rajat ja mikä menee oman mukavuusalueen ulkopuolelle on tuomittavaa ja kiellettyä, missä on se kuuluisa kinkyjen suvaitsevaisuus, kyse on marginaaliryhmästä joten eikö silloin nimenomaan sitä pitäsi löytyä.

Mä pidin hiljattain pari kuukautta foorumitaukoa ihan vain siitä syystä että koin tunnelman täällä niin ahdasmieliseksi että teki mieli olla irti. Vaikka täällä on muutamia säkenöivän mahtavia tyyppejä joita en muualla tapaa, minua vaivasi liikaa se, että täällä marginaalin keskellä kukoistaa kuitenkin valtava oikeassaolemisen tarve (johon tässäkin ketjussa on viitattu), ja useampien käyttäjien tarve kertoa kuka on oikeassa ja mikä on oikein (ja toki myös mikä on ällöttävää ja kamalaa ja väärin).

Itse kuulun niin lukemattomiin marginaaleihin että pidän suorastaan kansalaisvelvollisuutenani pitää muiden laitapuolen kulkijoiden puolta. En esimerkiksi tajua sadeasufetissiä mutta olen ollut mukana järjestämässä sadeasu-bileitä. En ole transsukupuolinen, mutta puolustan heidän oikeuksiaan aina kun voin.

Soisin tänne paljon enemmän suvaitsevaisuutta ja sitä että kaikki me pervot saisimme pervoilla tavallamme (tokikin foorumin sääntöjä ja Suomen lakia ja safe-sane-consensual -periaatteita noudattaen).

oikku

  • Vieras
minäkin kuvittelen ymmärtäväni tämän viestiketjun aiheen ja olen tästä samasta syystä usein pyrkinyt olemaan lukematta foorumin viestiketjuja. Ennen baaria voimissaan olleella sivustolla törmäsin jatkuvasti samaan oireeseen.. toki samantyyppistä käytöstä (kuka on eniten oikeassa tai uskottavin) on ihan jokaisen "lajin" piireissä.

olen Lilithin ja Herra _Jackin kanssa samaa mieltä siitä, etteikö juuri K/kinkyjen tulisi olla suvaitsevaisia toisiaan kohtaan, kunnioittaa T/toisiaan ja erilaisia tapoja nauttia huomattavasti värikkäämmästä maailmasta kuin yhteiskunnan hyväksymät vaniljat? Toki itsekin koen melko turhauttavaksi tilanteen, jossa minun mielestäni perusarvot ovat aivan hukkateillä kun taas jollekulle ne saattavat olla ne juuri oikeat.

minun mielestäni hyvää käytöstä on kun 1) ollessaan eri mieltä tuo oman ajatuksensa julki, mutta ei tuomitse T/toisen tapaa ajatella. 2) O/osaa iloita T/toisen onnesta vaikka se ei olisikaan O/oma teekupponen. 3) Dominoivana ei lähde suoraan siitä, että toinen alistuu juuri Hänelle vain siksi, että suuntautuminen sattuu olemaan niin päin. 4) Jos Dominoiva on kiinnostunut Toisen omasta Hän lähestyy D:a s:n sijaan. 5) oli sitten D tai s tai molempia pyrkisi muistamaan, että vaikka oma P/persoona onkin äärimmäisen paras ei sen korostaminen liiaksi ole K/kaikkien mieleen.

Jos jokainen olisi samalla idealla liikenteessä M/meillä olisi sivusto ja scenekin, jossa viestiketjut toisivat inspiraatiota, mahdollistaisivat ajatusten vaihdon ja T/tuttavuuksien syntymisen. Silloin uudetkin K/kinkyt huomioitaisiin positiivisesti (myös bileissä) ja H/heidät nähtäisiin voimavarana ja jopa mahdollisuutena. M/meillä on paha taipumis jaotella I/itsemme nokkimisjärjestykseen ja se johtaa ikäviin fiiliksiin puolin ja toisin.

Jälleen kerran: Kunnioitus  :love:  se ei vaadi keneltäkään samaistumista T/toisen näkemyksiin, mutta se johtaa huomattavasti toimivampaan lopputulokseen.


katy

  • Vieras
« Viimeksi muokattu: 03.01.2013, 07:01 kirjoittanut katy »

Qurat

  • Majuri
  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 673
  • I´m really bad..
  • Galleria
Hyvän käytöstavan tulos on se, että sua leimattan subiksi:P  >:D

katy

  • Vieras
Ai juu, toi massojen leima jollekin ja mikä kellekin ^

Chmlnidae

  • Vieras
Kiitos Jack  :). Viestisi näyttää huomattavan mukavalta nyt Glorin vakain käsin, suht nopeasti ja mielestäni oikeamielisesti, moderoitua kaksi kolmasosaa eli asiattomuudet pois. Kiitos siis ennenkaikkea Glori  :). (Moderointi siis näyttää tarkoittavan sitä että viesti kyllä tulee ihan itsenään ketjuun mutta sitten sitä käsitellään.)

En puutu siihen loppuosioon; linjahan jatkui "keskustellulisesti" yhtä "toimivana" kuin jo aiemmin. Sen verran haluaisin sanoa Jack, että en tiedä oletko itse tietoinen manipulatiivisesta tyylistäsi, sillä jos et ole niin sen tiedostaminen voisi tehdä sinusta sekä paremman keskustelijan/kirjoittajan että ihmissuhteistasi rehellisempiä, emotionaalisesti rehellisempiä; avautuisi yhteys jossa eksistentiaalinen läsnäolo mahdollistuisi molemmin puolin. Tuolla tässä ketjussa, ainakin minua kohtaan, osoittamallasi tyylillä se ei onnistu.
Olen jo aiemmin kokenut kommentointisi loukkaavana, henkilöön menevänä. Ja kuten Lilith tuossa sanoo, niin minäkin olin täältä pois puolisen vuotta jossain vaiheessa; en ollut tuolloin muutenkaan kaikkein vahvimmillani.
Mutta sen haluaisin sanoa kaikille teille jotka ette uskalla kirjoittaa vaan pysyttelette sen takia kulisseissa että siellä on turvallisempaa, että maailmaa, edes tätä saittia, ei voi muuttaa mieleisemmäkseen kulisseissa. Siellä on turvallista jupista itsekseen kuinka "kaikenmaailman pellet ja ällöt" kirjoitteleekin typeriä ja käyttäytyy ala-arvoisesti. Tosiasia on nimittäin että vain osallistumalla voi vaikuttaa, muuttaa asioita. Ja on kovin sääli, meidän kaikkien muidenkin puolesta, jos ne fiksuimmat vaikenee täällä(kin).
Toinen tosiasia on että maailma tekee kaltaisekseen; se kovettaa. Kun "pelin"henki kerran on se mikä se on, ja maailma, niin täällä kuin muuallakin, sellainen kuin se on niin se, väistämättä, heijastuu siihen osallistuviin. Elämä on. Ja on naivia toivoa, ja odottaa, että olosuhteet muuttuisivat kivammiksi: valtaa vaikuttaa asioihin voi saada vain ottamalla vastuuta yhteisistä asioista. Ja myös oma ajattelu voi kehittyä paremmin jos asettuu alttiiksi ja keskustelee, toki siinä voi sattua välillä. Kaikki me teemme erheitä jopa virheitä (toistettuja erheitä), niin kuin katy jo sanoikin, reagoimme emotionaalisesti "väärin" (oletamme kirjoittajan tarkoittavan jotakin mitä itse viestissä ei ollutkaan), ja joskus jopa joku haluaa satuttaa ihan tahallaan (usein voidessaan itse pahoin). Mikään ihmiselämässä ei ole niin vaikeata kuin vuorovaikutus; rakettitiede ja aivokirurgia on pala kakkuu siihen verrattuna. Siksi onkin niin kummallista kuinka vähän tietoisesti siihen kiinnitämme huomiota, saatikka että sitä ihan opetettaisiin meille muuten kuin "sivu"aineena kaiken muun "oleellisemman" ohessa.



SubEllen

  • Vieras
Mutta sen haluaisin sanoa kaikille teille jotka ette uskalla kirjoittaa vaan pysyttelette sen takia kulisseissa että siellä on turvallisempaa, että maailmaa, edes tätä saittia, ei voi muuttaa mieleisemmäkseen kulisseissa. Siellä on turvallista jupista itsekseen kuinka "kaikenmaailman pellet ja ällöt" kirjoitteleekin typeriä ja käyttäytyy ala-arvoisesti. Tosiasia on nimittäin että vain osallistumalla voi vaikuttaa, muuttaa asioita. Ja on kovin sääli, meidän kaikkien muidenkin puolesta, jos ne fiksuimmat vaikenee täällä(kin).
Toinen tosiasia on että maailma tekee kaltaisekseen; se kovettaa. Kun "pelin"henki kerran on se mikä se on, ja maailma, niin täällä kuin muuallakin, sellainen kuin se on niin se, väistämättä, heijastuu siihen osallistuviin. Elämä on. Ja on naivia toivoa, ja odottaa, että olosuhteet muuttuisivat kivammiksi: valtaa vaikuttaa asioihin voi saada vain ottamalla vastuuta yhteisistä asioista. Ja myös oma ajattelu voi kehittyä paremmin jos asettuu alttiiksi ja keskustelee, toki siinä voi sattua välillä.

Tätä tekstiä komppaan. Juuri näin ajattelen ja siksi kirjoitan. Vaikka se ei aina mieltä ylennäkään.

Amynsomnia


Hyvät käytöstavat pitäisi olla itsestäänselvyys niin täällä kuin normaalielämässäkin.

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
"Kulisseista ei foorumia paranneta!"

Kuinka kirkasotsainen ajatus.

Ei sitä paranneta muutenkaan. Ei ainakaan järin helposti. Tuskin koskaan kauniilla sanoilla. Sanat useimmiten vain ruokkivat röllejä.

Netissä on helppo levittää juoruja, mustamaalata ja satuttaa tahallaan. Tämä onnistuu taitavalta nettiriipijältä hyvinkin pitkälle ennen kuin minkään juridisesti kielletyn raja ylittyy. Harva jaksaa kauaa sellaista, näistäkin vain murto-osan hiukkanen tekee jotakin konkreettista vaikka rajat ylittyisivätkin.

Netti on kiusaajan paratiisi. Kiusaaja on netin parasiitti.

Koulukiusaaja ei opi muuten kuin lobotomialla, tai niin että kohtaa omat sisäiset kiusaajansa ja löytää riittävästi voimaa sisältään, ettei tarvitse elää muiden rääpimisestä.
Tämä ei tapahdu nettikirjoittelun kautta, vaikka kuinka fiksua tekstiä näytölle ilmaantuisi. Ajatus on yhtä kaukana todellisuudesta kuin kukkahattutädin ohje itseään puolustaneelle koulukiusatulle pikkupojalle:"Koskaan ei saa lyödä. Sano kiusaajille tiukasti, ettei sinua saa satuttaa".

Paras lääke nettikiusaajia kohtaan on antaa mokoman olla. Koirakin lopettaa räksytyksen aikanaan (vaikka pikkuiset piskit ovatkin usein hurjan sitkeitä). Turha on ihmisen itseään kuluttaa kusipäiden kouluttamiseen; netissä jokainen on tiikeri (ja turvassa näppiksen takana).

Huono käytös on valinta, kehno valinta johon jokainen (myös minä allekirjoittanut) aika ajoin sortuu.
Myös kiusaaminen on valinta. Se on heikon ihmisen valinta, kun ei kykene olemaan enempää kuin kiusaaja.

Voimme jokainen valita myös toisin.

Herra_Jack

  • Vieras

Paras lääke nettikiusaajia kohtaan on antaa mokoman olla. Koirakin lopettaa räksytyksen aikanaan (vaikka pikkuiset piskit ovatkin usein hurjan sitkeitä). Turha on ihmisen itseään kuluttaa kusipäiden kouluttamiseen; netissä jokainen on tiikeri (ja turvassa näppiksen takana).

Huono käytös on valinta, kehno valinta johon jokainen (myös minä allekirjoittanut) aika ajoin sortuu.
Myös kiusaaminen on valinta. Se on heikon ihmisen valinta, kun ei kykene olemaan enempää kuin kiusaaja.

Voimme jokainen valita myös toisin.

Thanks, Karvakamu , hyvä neuvo  :)
Siitä innostuneena aloitinkin uuden harrastuksen "Bambin metsästyksen", se voittaa menen tullen röllinpyynin.

Hasse.W

  • Vieras
Olisi kiva kuulla myös kssp:n edustajien mielipiteitä asiasta.
Eli heiltä joilla ainoa sanoma muille on pysykää poissa, ei täällä pakko ole olla, ei tuollaista saa kirjoittaa jne.
Kun toiset tuottavat sisältöä tai keskustelevat/väittelevät asiasta/asioista.

Lilith tyo esille kirjoituksessaan hyvin tavallisten käyttäjien kannan.
Kuten myös ( Chmlnidae ja oikku ) vähän monisanaisemmin. :yesmaster:


IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria

Paras lääke nettikiusaajia kohtaan on antaa mokoman olla.

Näin se on. Pienikin reagointi tuollaisiin kirjoituksiin on aina voitto kirjoittajalle. Pahinta on, jos kukaan ei noteeraa mitenkään. Hyvin harva jaksaa huudella itsekseen pitkiä aikoja. Toki niitäkin löytyy.

IKRM

Kettu vinossa

  • Vieras
"Kulisseista ei foorumia paranneta!"

Kuinka kirkasotsainen ajatus.

Ei sitä paranneta muutenkaan. Ei ainakaan järin helposti. Tuskin koskaan kauniilla sanoilla. Sanat useimmiten vain ruokkivat röllejä.

Kuinka pessimistinen ajatus!

Jos sivusto on erittäin aktiivinen, kaikki satunnaiset haukkumis- ja trollausviestit jäävät helpommin asiallisten viestien jalkoihin. Kovinkaan moni ei jaksa alkaa tappelemaan epäasiallisten kirjoittelijoiden kanssa, kun olisi runsaasti järkevääkin keskustelua kommentoitavaksi.

Jos sivusto on kovin hiljainen ja suurin osa uusista viesteistä on tappelua ja trollausta, niin helpomminhan sitten menee kommentoimaan niitä aikansa kuluksi. Foorumeilla kuitenkin ollaan pääasiassa ajankulun vuoksi. Näin kerran eräällä hiljaisella foorumilla ihmisen, joka oli alkanut aikansa kuluksi väittelemään roskapostibotin kanssa, kun ihmisiltä ei ollut uusia viestejä tullut!  8)

Tiivistettynä: kaipaamme lisää aktiivisia ja asiallisia kirjoittelijoita foorumeille, jotta olisi helpompi jättää epäasialliset kirjoittelijat huomiotta.