Kirjoittaja Aihe: BDSM ja parisuhde  (Luettu 18020 kertaa)

Master Bator

  • Vieras
BDSM ja parisuhde
« : 02.01.2013, 23:04 »
Tutustuin aikoinani tyttöystävääni master/sub -asetelmissa, ja tuolloin suhteen oli tarkoitus olla pelkästään seksisuhde. Meillä kuitenkin meni ajatustasolla hyvin yhteen jo ihan ensimmäisestä yhteydenotosta lähtien, ja ennen pitkää seksisuhteemme muuttui seurustelusuhteeksi. Myöskin seksin laatu on muuttunut ajan kanssa vaniljaisemmaksi. Meitä kuitenkin molempia kiehtoo edelleen bdsm, ja olemme silloin tällöin harrastaneet sitä kevyemmässä mittakaavassa. Tässä on tullut kuitenkin eteen ongelma. Alistaminen ja alistuminen ei luonnistu kummaltakaan enää vanhalla totutulla tavalla, kun mukaan on sekoittunut tunteita.
Ennen parisuhdetta molemmat esineellistivät toisen osapuolen, jolloin sekä alistuminen että alistaminen toimi luonnollisemmin. Nyt alistaminen/nöyryyttäminen/satuttaminen yms. ei tahdo enää onnistua, koska kumpikin pelkää session ulkopuolelle yltävää henkistä satuttamista, ja mitä sellainen mahdollisesti aiheuttaa parisuhteelle. Molemmat siis pitäisivät edelleen paljon bdsm:stä eri muodoissaan, mutta sessiointi ei onnistu tunteiden vuoksi.

Miten pidempään parisuhteessa elävät subit ja masterit ovat saaneet ratkaistua vastaavat ongelmat?

mastervsop

  • Vieras
Vs: BDSM ja parisuhde
« Vastaus #1 : 02.01.2013, 23:23 »
Irtiotoilla arjesta pois omista nurkista ,näin se vireys pysyi tontilla 18v ajan... ja sitä seksiä tuli harrastettua mitä merkillisimmin tavoin ja paikoissa.

Lilith

  • Vieras
Vs: BDSM ja parisuhde
« Vastaus #2 : 03.01.2013, 12:51 »
Mun parhaiten toimivissa seurustelusuhteissa (jotka ovat viimeisten kuuden vuoden ajan olleet aina bdsm-suhteita) sessiot on rajattu tarkasti: niiden aloitus ja lopetus merkitään selvästi. Session aikana mua sai rääkätä ja kohdella miten huonosti tahansa - niiden ulkopuolella halusin tasavertaista kumppanuutta. Toki ongelmiakin syntyi; joskus D:n vallankäyttö ulottui arkeen, ja mä ajoittain koin sen hyvänä, ja halusin olla hyvä sub ja totella, mutta ajoittain koin sen raskaana ja epämukavana ja siitä seurasi riitoja ja itkua.

Luulen, että jos vielä joskus taas seurustelen, haluan aidosti tasavertaisen suhteen, jossa bdsm kulkee mukana (vaikka päivittäin!) kunnon sessioissa  :)

Mia-Rouva

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 620
  • Galleria
Vs: BDSM ja parisuhde
« Vastaus #3 : 03.01.2013, 12:55 »
Rakkaus- ja D/s-suhteen ollessa samojen henkilöiden välillä, tuo se toki haastetta, mutta myös antaa enemmän.

Tätä asiaa tulee pohdittua joskus itsekin, kuinka rakkauden teko voi olla se että satuttaa toista? Vaan kun se on juuri se, millä syvimmin osoittaa tunteen. Toki jälkihoito on rakastetulle vielä intensitiivisempi, hellempi, ja rakastamista esiin tuova kuin suhteen ollessa emotionaalisesti kylmemmällä tasolla.

Itse en ole niin sanallisesti nöyryyttävä, joten "vanilja"puolelle ei valu sessioinnista niinkään loukkauksia. Toisaalta D/s on olemassa suhteessamme omalla tavallaan aina.

Yksi millä tuota rajaa voi halutessaan voimistaa on erilaiset riitit ja kielelliset erot: sessio aloitetaan ja lopetetaan aina samalla tavalla ja session aikana ei käytetä niitä nimiä joita muussa elämässä. Myös Vsopin ajatus siitä että poistutaan omasta kodista jonnekin muualle, on tuota rajaa voimistava ja helpottaa sen käsittämistä että session aikana esiin tuodut negatiiviset asiat kuuluvat vain ja ainoastaan sessioon, eivät kerro todellisista tunteista ja ajatuksista.


Lilith

  • Vieras
Vs: BDSM ja parisuhde
« Vastaus #4 : 03.01.2013, 13:00 »
Ai niin ja se piti lisätä, että toki joillekin se juttu on nimenomaan 24/7 -suhde, ja silloin tällaista sessioiden eriyttämistä ei kaivata.

Mun elämässä session aloitusta on merkinnyt esimerkiksi se että mulle laitetaan kaulapanta, tai että polvistun D:n eteen, tai mut painetaan niskasta alas lattiaan. Jotakin normaaliarjesta poikkeavaa, jossa valtasuhde korostetusti läsnä.

Ja lopetuksessa taas D usein kutsuu mua ensimmäistä kertaa mun omalla nimelläni (meilläkin sessiossa eri nimet ja nimitykset toisillemme), ottaa syliin ja silittää - siitä olen tiennyt että nyt on rääkki ohi ja hellyyden aika.

Qurat

  • Majuri
  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 673
  • I´m really bad..
  • Galleria
Vs: BDSM ja parisuhde
« Vastaus #5 : 03.01.2013, 17:54 »
Vaikka bdsm on myös kemia ja tunteidakin koitan pitää ne kaksi hyvää asia erillaan. Elikka en sekoittaa pervoleikkeja ja parisuhdetta keskenään...

Lilith

  • Vieras
Vs: BDSM ja parisuhde
« Vastaus #6 : 03.01.2013, 18:50 »
Mitä tarkoitat Qurat? Tarkoitatko että parisuhteet vaniljana ja bdsm-seksi muissa suhteissa?

katy

  • Vieras
Vs: BDSM ja parisuhde
« Vastaus #7 : 03.01.2013, 22:07 »
...
Molemmat siis pitäisivät edelleen paljon bdsm:stä eri muodoissaan, mutta sessiointi ei onnistu tunteiden vuoksi.
Meikä luullut,että tunteet kuuluvat kaikenlaisiin ihmissuhteisiin,mutta ehkei True Kinkyyn tai ehkä kinkyssä ne tuntemukset tulee liian paljaina ja pelkistettyinä esiin?

Tunnustan että mua kyllä panettaa aivan tolkuttomasti ajatus särkyneestä ja Särkijästä,jotka rakastaa toisiaan vielä kaiken vaikean ja ruman jälkeenkin,(+itkettää) huhhuh
« Viimeksi muokattu: 03.01.2013, 22:54 kirjoittanut katy »

Qurat

  • Majuri
  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 673
  • I´m really bad..
  • Galleria
Vs: BDSM ja parisuhde
« Vastaus #8 : 03.01.2013, 22:24 »
Mitä tarkoitat Qurat? Tarkoitatko että parisuhteet vaniljana ja bdsm-seksi muissa suhteissa?

Mä tarkoittaan sitä, etten itse 24/7 bdsm-suhteeseen menis, koska silloin yhteiselo muodossa parisuhde pilais bdsm-kanssakäymisen ilot.  Vaniljasuhdeet ja bdsm tottakai pysyy erossa toisistaan :D

Juuttisetä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2786
  • "Hyvällä tavalla vaarattoman oloinen."
  • Galleria
Vs: BDSM ja parisuhde
« Vastaus #9 : 03.01.2013, 22:26 »
...
Molemmat siis pitäisivät edelleen paljon bdsm:stä eri muodoissaan, mutta sessiointi ei onnistu tunteiden vuoksi.
Meikä luullut,että tunteet kuuluvat kaikenlaisiin ihmissuhteisiin,mutta ehkei True Kinkyyn tai ehkä kinkyssä ne tuntemukset tulee liian paljaina ja pelkistettyinä esiin?
Ehkä tuossa haettiin enemmän sitä että jos toista rakastaa/välittää (joka on tunne) ei pysty satuttamaan, alistamaan taikka esineellistämään kun tuollainen "vaniljainen" tunne on mukana.
Mutta ehkäpä pitäisi erottaa satuttaminen, siitä että antaa sille toiselle erilaisia kiputuntemuksia, taikka aistimuksia joista hän pitää.

Jake

Vs: BDSM ja parisuhde
« Vastaus #10 : 03.01.2013, 22:35 »
Mutta ehkäpä pitäisi erottaa satuttaminen, siitä että antaa sille toiselle erilaisia kiputuntemuksia, taikka aistimuksia joista hän pitää.

Veit Juutti juuri jalat suustani, näin sen pitäisikin toimia. Mutta meitä on moneksi, osa lienee scenessä muutenkin kuin vain kipua hakemassa...?

SubGirlAndMaster

  • Vieras
Vs: BDSM ja parisuhde
« Vastaus #11 : 03.01.2013, 22:56 »
Molemmat siis pitäisivät edelleen paljon bdsm:stä eri muodoissaan, mutta sessiointi ei onnistu tunteiden vuoksi.

Miten pidempään parisuhteessa elävät subit ja masterit ovat saaneet ratkaistua vastaavat ongelmat?

Mia-Rouvan ja Lilithin kanssa hyvin pitkälti samoilla linjoilla myös täällä. Selkeät rajat ja merkit ennen ja jälkeen sessiota on tärkeitä.
Kuten VSOP totesi, myös johonkin pois arjesta on hyvä idea. Jos löytyy keskinäinen kunnoitus, halu alistaa ja/tai alistua,
riittävästi aikaa valmistautumiseen (ja jälkimaininkeihin) niin nuo kait ne on ne lähtökohdat.
Kunnon sessiot vaan ennemminkin parantaa suhteen laatua ja lujittaa suhdetta ainakin meillä.

Master Bator

  • Vieras
Vs: BDSM ja parisuhde
« Vastaus #12 : 03.01.2013, 23:16 »
Suuret kiitokset kaikille tähän saakka tulleista vastauksista!

Hyviä neuvoja tuntui löytyvän paljon. Ehdimme jo keskustelemaan kahdenkesken asiasta kommenttienne pohjalta. Monesti itse tahtoo olla sokea virheilleen, vaikka toiset näkisivät ne selvästi.

Yksi syy tähän tilanteeseen voi todellakin juuri olla se, ettei sessioinnin ja muun elämän väliin jää riittävän selvää etäisyyttä. Nykyisen järjestelyn vuoksi kinkyily tapahtuu samoissa tiloissa, kuin muukin jokapäiväinen elo. Jos kevät tuo muutoksen tilanteeseen, niin kuin odotamme, niin ehkä sitten saamme omat erilliset tilat myös näihinkin tarkoituksiin.
Ajattelimme myös kokeilla sessioiden sopimista etukäteen kalenteriin, esimerkiksi tietyiksi päiviksi kuussa. Ennen toimituksen alkua voisi olla vielä parin tunnin valmistautumisaika, jolloin emme näkisi toisiamme tai puhuisi keskenämme. Tämä voisi auttaa osaltaan valmistautumaan rooliin, ja pääsemään irti siitä arkisesta ajatusmaailmasta.

katy

  • Vieras
Vs: BDSM ja parisuhde
« Vastaus #13 : 03.01.2013, 23:40 »
Ehkä tuossa haettiin enemmän sitä että jos toista rakastaa/välittää (joka on tunne) ei pysty satuttamaan, alistamaan taikka esineellistämään kun tuollainen "vaniljainen" tunne on mukana.
Mutta ehkäpä pitäisi erottaa satuttaminen, siitä että antaa sille toiselle erilaisia kiputuntemuksia, taikka aistimuksia joista hän pitää.
Okei..kinky ei sitten voi rakastaa toista kinkyä?
Kaikki kinkyssä pitäis olla vain mukavaa,hauskaa ja helppoa?


Juuttisetä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2786
  • "Hyvällä tavalla vaarattoman oloinen."
  • Galleria
Vs: BDSM ja parisuhde
« Vastaus #14 : 03.01.2013, 23:51 »
Ehkä tuossa haettiin enemmän sitä että jos toista rakastaa/välittää (joka on tunne) ei pysty satuttamaan, alistamaan taikka esineellistämään kun tuollainen "vaniljainen" tunne on mukana.
Mutta ehkäpä pitäisi erottaa satuttaminen, siitä että antaa sille toiselle erilaisia kiputuntemuksia, taikka aistimuksia joista hän pitää.
Okei..kinky ei sitten voi rakastaa toista kinkyä?
Kaikki kinkyssä pitäis olla vain mukavaa,hauskaa ja helppoa?
Älä lue kuin piru raamattua, kokeile tajuta ajatus kirjoituksen takana. Ei englantiakaan voi aina suoraan kääntää vaan ajatus takana pitää tajuta.
Kokeilen rautalankaa:
Jos toista rakastaa voi olla pirun vaikeaa satuttaa rakauden kohdetta, ihan sama mitä vinoutumaa edustaa...siksi pitäisi osata tehdä ero tuossa satuttamisessa ja tuntemusten antamisessa. Erottaa se leikki/fantasia todellisuudesta, vaikka tuolla eri paikalla, selkeällä alulla ja lopulla jne
Nyt kuten tuosta huomaat, niin vaniljassa kuin vinoilussakin aina kaikki ei ole mukavaa, hauskaa ja useimmiten edes helppoa. Mutta kaikesta ei kuitenkaan tekemällä tarvitse tehdä vaikeaa taikka ikävää.