Kirjoittaja Aihe: Miesten ja naisten välinen ystävyys  (Luettu 22630 kertaa)

Armand

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1289
  • Tämän lapin kaupungin ainoa switch :D
  • Galleria
Vs: Miesten ja naisten välinen ystävyys
« Vastaus #75 : 06.07.2019, 14:30 »
Minulla on sekä mies että naispuolisia ystäviä, kavereita ja tuttavia. No mun mielestäni miesten kanssa monesti keskustelut ovat pintapuolisempia ja rennompia ja harvemmin tulee erityisen syvällisiä keskusteltua lukuunottamatta parasta ja vanhinta mieskaveriani joka myös kokenut paljon ja tietää miltä kipupisteet tuntuvat. Myös oluenhuurteiset sauna, peli, baari ja muut miestenillat ihan kivaa kamaa. Naispuolisten ystävieni kanssa on jostakin syystä helpompi puhua tunteista, huolista ja murheistakin. Minun mielestä naiset ymmärtävät ajatteluketjuani miesystäviäni paremmin. Toisinaan naisten kanssa tulee puhuttua myös kohtalaisen roisisti seksistä ja kinkyilystäkin vaikka ystävistäni harva on kinky. Naisia vain tuntuu kiinnostavan sekin puoli enemmän kuin miespuolisia ystäviäni. Mutta en mä niiden naisystävieni kanssa pelkkää punaviiniä litki ja paranna maailmaa. Käyn toisinaan heidän kaa ulkona, juhlimassa ja shoppailemassa ja etc.

Mitä taas tulee ystävyys eksiin, niin siinä on suurta hajontaa ja riippuu vähän eroon johtaneista syistä ja muiden sidetekijöiden laajuudesta. Ne joiden kanssa homma päätyi kaaokseen tai muutoin koko touhu kusi ovat kadonneet lähes jälkiä jättämättä enkä ole isommin yhteyttä pitänyt. Yhden nuoruuden rakkauden kanssa olen ajoittain yhteyksissä ja liittomme lähinnä kaatui paikkakunnan vaihdosten ja luonnollisen erilleen kasvamisen seurauksena. Lasteni äitiin olen puolestaan onnistunut sekavasta, kipeästä ja vaikeasta eroprosessista ja hänen mukaan tuomasta kolmannesta pyörästä huolimatta rakentamaan ystävyyssuhteen joka tuntuu hyvin oikealta ratkaisulta. Lasten asioiden hoitaminen on mutkatonta, välillä käyn heidän luonaan kyllästelemässä. Kahvittelemme, keskustelemme, toisinaan grillaamme ja maistelemme viiniä. Joskus autamme toisiamme ja olen aika hyvä kaveri hänen uudelle miehelle ja heidän yhteiselle lapselle eräänlainen setähahmo. Olen myös menossa 13 heinäkuuta eksäni häihin ja eläämä hymyilee vaikeasta menneisyydestä huolimatta. Eli kyllä exän kanssa voi olla ystävä ja hyväkin ystävä. Jos osaa puhua, purkaa tunteensa ja antaa anteeksi ja mikä tärkeintä menneet ovat menneitä ja vain nykyisyys merkitsee.

UW

  • Vieras
Vs: Miesten ja naisten välinen ystävyys
« Vastaus #76 : 06.07.2019, 16:16 »
...on juu naisia jotka ystäviä. Toisaalta en äkkiseltään muista onko montaa seksikumppania ollut jonka kanssa jompi kumpi ei olisi jossain vaiheessa sanonut:” Ihan vaan kaverimielessä.”  :P

Hirvaz

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 494
  • Murrur.
  • Galleria
Vs: Miesten ja naisten välinen ystävyys
« Vastaus #77 : 06.07.2019, 18:51 »
Todellakin onneksi on myös naispuolisia ystäviä. Joitain panisi ja pieksisi kernaasti, joitain ehkä vain pieksisi, yleisesti ottaen ei tule mieleenkään kumpikaan. Jotain jännitettä tulee ja menee joidenkin kanssa. Helpottanee että useimmat ovat suhteissaan ja tavallisimmin myös allekirjoittaneen ystävien kanssa.

Keep it simple, stupid.



  * )

Omppu

  • Ketjureaktio
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 140
  • Galleria
Vs: Miesten ja naisten välinen ystävyys
« Vastaus #78 : 07.07.2019, 13:34 »
Onhan niitä kaikenlaisia. Miesten kuin joidenkin harvojen naisten kanssa mm.seksistä puhutaan suoraan ja sekoittuu aiheisiin tunnesysteemit kuin kaikenmaailman kipukohdat. Kuitenkin tunteista lähinnä on sivumainintana, pikainen poikkeama vain.

Itsellä on oikeastaan vain yksi ihana naispuolinen ystävä jonka kanssa tulee puhuttua tunteista jotain sekavaa liirumlaarumia, yleensä humalassa silti. Jännästi jaksan häntä kerran tai kaksi vuodessa ja olen iloinen meidän sopivasta välimatkasta.  Minun tarve puhua syvällisemmin tunteista on.. ei ku ei. Sitä ei taida pahemmin olla.

Mitä tulee eksiin niin yhden kanssa tulen hyvin juttuun, kutsu hänen häihinkin on. Meidän juttu ei räjähtänyt käsiin tai mitään muutakaan draamaa ollut. Onhan siinä kuitenkin ihminen joka tuntee minut suht hyvin ja kumpikin edelleen arvostetaan toisiamme.

Joten se on niin ihmisestä kiinni. Ei sukupuolesta.