Kirjoittaja Aihe: Huumori sessiossa  (Luettu 77674 kertaa)

Itai

Vs: Huumori sessiossa
« Vastaus #15 : 20.06.2011, 12:24 »
Ja niille jotka sen (huumorin) kokevat häiritseväksi, voi tilannetta helpottaa se tieto, että harvemmin siinä nauretaan hen-ki-lö-koh-tai-ses-ti Masterille/Dommelle/subille. Paljon on kyse tilanteen älyttömyydestä olipa se tahallista tai tahatonta.

Itse olen ihminen joka alkaa lähes poikkeuksetta nauramaan ollessaan epävarma... ei toiselle, vaan sille mihin tilanteeseen on itsensä onnistunut hankkimaan.
Pitäisi vissiin varoittaa uusia ihmisiä asiasta etukäteen, kun olen onnistunut saamaan vähän turhan monia epävarmoiksi/häiriintyneiksi sillä että alan hihittämään väärässä tilanteessa...

Esimerkkinä neitsyyden menetys joka meni aivan käsittämättömän vaikeaksi ja kivuliaaksi vaikka yritystä kyllä oli... Toinen kehottaa rentoutumaan vähän ja minä painan jaloillani toista kauemmas kun sattuusattuusattuu... Ja sitten alan nauramaan koska voi hyvä ihminen että osaa olla hankalaa xD Ja toinen katsoo silleen "O__o Mille sä naurat? O_____________o"...Kun toinen ei näe tilanteessa mitään hauskaa.

Lollolloo...

sixties2u

  • Vieras
Vs: Huumori sessiossa
« Vastaus #16 : 20.06.2011, 23:00 »

...se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys on...

Johdannoksi... se mitä lyhenteellä bdsm tarkoitetaan (mikä sen sisältö, tarkoitus ja tavoite on) alkoi muuttumaan (enkä nyt käytä sanaa kehittymään) joskus -85 lähinnä usenetin käyttäjämäärän kasvun takia (enkä nyt käytä sanaa ansiosta). Joitakin tuhansia vuosia sitä ennen sen merkitys oli ollut varsin vakintunut. Ja sitten -95 kun saatiin suuri ja mahtava Web niin se erotiikan genre josta käytettiin tuota lyhennystä bdsm koki täydellisen tuhon. Yhtäältä siksi että sitä alettiin kiivaasti kaupallistamaan, toisaalta siksi että vapaa (lähes ilmainen, helppo) julkaisumahdollisuus (ja en nyt käytä sanaa tiedonvälitys) tuli ...kaikenlaisten ihmisten ulottuville. Ja sitten kaikki he jotka yllättäen havaitsivat itsessään kummallisia/outoja haluja/himoja suuntasivat sormet täristen ja posket punottaen Web:iin tarkoituksella oppia/ymmärtää että mitä kamalaa minuuteni syövereissä onkaan. Ja sieltä sitten roiskahti silmille läjäpäin ...kaikenlaisten ihmisten ...kaikenlaisia aikaansaannoksia (enkä nyt käytä sanaa kirjoituksia). Ja edelleen roiskuu. Sanonta "when/then the shit hits the fan" on tässä ...kipeästi sattuva.   

Tuolloin (joskus -85 paikkeilla) alkoi siis meidän (ensirakkauteni ja minä) lempiipuuhaamme ilmestymään ihan kummallisia termejä, "määritteitä", "ajatuksia", "käsityksiä", pyrkimyksiä tavoitteita, fantasioita, utopiaa jne, ihan kaikkea sieltä tuulettimesta. Monet niin tajuttomia että ryhdyimme käsittelemään niitä huumorin avulla, ensisijaisesti välttääksemme niiden penetroitumisen elämäämme. Niistä muodostui meille vitsejä sekä vihjauksia joilla oli aivan muu merkitys kuin se mikä sieltä tuulettimesta roiskui. Tämän(kin) takia en koskaan kirjoittaessa käytä sanoja (mm) sessio, rankaisu, herra, valtias, rooli, leikki. Sen verran huumoria meidän eroottisessa elämässämme oli.

Vertailukohtaa saadakseni olen nyt yrittänyt vaivihkaa kysellä onko huumorilla jokin osa (ja minkälainen) muissa erotiikan genreissä, siis peuhaamisen yhteydessä. Ei se ainakaan kovin yleistä ole.   

Kirjoituksestasi en hyvälläkään tahdolla löydä mitään sellaista jonka miellän/oivallan huumoriksi.

Kinkyily ja erityisesti BDSM mielletään helposti sterotyyppiseksi "sidon/piiskaan/alistan/yrmyilen ja muutenkin olen niin kovin kova" touhuksi, että siinä rytäkässä huumorin olemassa olo ja sen merkitys helposti unohtuvat.

Kuka mitäkin mitenkin mieltää. Mutta väittäisin että puuhastellessa ja peuhatessa kyllä tuppaa unohtamaan melkolailla lähes kaiken muunkin vähemmän tärkeän olemassaolon ja merkityksen.

Olen itse leikkinyt useampaan otteeseen

Olen suorastaan pakotettuna uskomaan kun noin vakuuttavasti ...kerrotaan.

"Olen puuhastellut useasti" kyllä riittäisi. Mutta "olen itse" saattaa tietenkin antaa osviittaa siitä puhuuko mies vai puhuuko henki.

psyykkisesti enemmän tai vähemmän epätasapainoisten ihmisten kanssa

Mistä tuo epikriisi on peräisin?

ja lisäksi monella myös tuntuu olevan erilaisia menneisyyden luurankoja kaapeissaan (laatikoissa, lokeroissa, parvekkeella ja sängyn allakin). Erilaisia jännitteitä, jotka sessiointi saattaa tahallisesti tai tahattomasti laukaista. Näiden asioiden lähestyminen huumorin keinoin, on usein se helpoin ja "vaarattomin" tapa edetä asioissa ja lähestyä rajoja.

Eli bdsm puuhastelun avulla autat lläheistäsi selviytymään murheistaan. Käyttämällä tekniikoita: "etenemällä asioissa" sekä "lähestymällä rajoja".

Arvelen että sinua aiemmat murheet siinä taatusti "hetkeksi" unohtuvat.

Lisäksi ensimmäinen sessio uuden henkilön kanssa on aina vaativa paikka. Vaikka toisen ajatuksiin olisi tutustunut kuinka hyvin, on aina epävarmaa, miten asiat alkavat edetä, kun tunteet pääsevät myllertämään.

Eli on on aina odotettavissa että itsekontrollisi pettää? Tai on aina odotettavissa että sinä petät, toimit vastoin sopimusta?

Leppoisalla tarkoitan tunnetta, jossa osapuolet voivat irroittaa stereotyyppisistä rooleistaan ja unohtaa toistensa itseen kohdistuvat odotukset. Osapuolet voivat rauhassa "rentoutua" ja heittäytyä leikkiin. Toki tuohon tarvitaan sitä luottamusta, toisen tuntemista ja niitä kemioita, mutta jos kyseessä on se ensimmäinen sessio tai tarkoituksena on päästä lähelle/yli jonkin tietyn rajan, tarvitsee tilannetta usein himppusen "avittaa" ja tähän huumori on aivan loistava työväline...

Siiskö sellainen tunne jonka kokee kun sinä leppoisasti leikkien piiskaat lihat irti luista. Huumorisi avittamana.

Kiusoittelulla tarkoitan "pilke silmäkulmassa" tapahtuvaa toisen kiusoittelua. Tyyliin:

"Kappas vain, kylläpäs se punoittaakin kovasti!"
*Iloinen virnistys*
"Pitäisiköhän asialle tehdä jotain?"
*Viaton ja kysyvä ilme*
"Vaikka viilentää?"
*Ystävällinen ja välittävä, lempeä katse*
"Josko minä sitten pyyhkisin sitä hieman tällä jääpalalla..."
*Ilkikurisen viaton muka mukava virnistys*

Tuo "huumori" siis kohottaa sinun sekä läheisesi seksuaalista nautintoa?

Kiusoittelu sopii erinomaisesti niihin hetkiin, joissa kerrotaan mitä jonkin ajan päästä tulee tapahtumaan ja vielä paremmin niihin hetkiin, joissa alistettavan persoonan tietoisuus syttyy.

En aina voi ymmärtää, ja jos voinkin kykene en auttamaan. Auttakaa siis minua. Mitä tarkoittaa se kun "alistettavan persoonan tietoisuus syttyy"?

Oleellista kiusoittelussa on kuitenkin se, että osapuolet ovat jatkuvassa verbaalisessa vuorovaikutuksessa keskenään. Irrallinen kiusoitteluksi tarkoitettu lause saattaa helposti olla juuri se tilanteen magian rikkova tekijä, joka latistaa tunnelman. Kiusoittelua ei voi rakentaa valmiiksi, kiusoittelu on aina osa hetkeä ja sen suhteen tulee osata toimia "Ad-hoc".

Tarkoittanet täsmälleen sellaista adhoc vuoropuhelua kuin tuolla yllä jossa sinua lainaan? Panen tuon adhoc vuoropuhelusi tähän vielä kertaalleen:

Sinä: "Kappas vain, kylläpäs se punoittaakin kovasti!"
Läheisesi: *Iloinen virnistys*
Sinä: "Pitäisiköhän asialle tehdä jotain?"
Läheisesi: *Viaton ja kysyvä ilme*
Sinä: "Vaikka viilentää?"
Läheisesi: *Ystävällinen ja välittävä, lempeä katse*
Sinä: "Josko minä sitten pyyhkisin sitä hieman tällä jääpalalla..."
Läheisesi: *Ilkikurisen viaton muka mukava virnistys*

Noinko?

Kiusoittelu on erinomainen huumorin muoto käytettäväksi ensimmäisessä sessioissa, koska kiusoittelun muotoon voi pukea uhkauksia

Miten/millä sinä uhkaat? Että rikot sitä vastaan mitä yhdessä on sovittu. Millään sellaisella ei ole mahdollista uhata joka yhdessä on sovittu.

"Enpä taidakaan olla järinkään hyvä piiskaaja, kun en saa sinua vieläkään taipumaan..."
*Teennäisen alakuloinen ilme ja samalla pilkettä silmäkulmissa*
"Täytynee varmaankin harjoitella lisää... Niin, että eiköhän aloiteta tämä iskujen laskenta ihan alusta uudelleen..."

...lisää vuoropuhelua. Taipumaan mihin? Seksuaalisen kliimaksiin?

"Olisikohan se sitten taas aika ottaa se piiska esiin?"
Kiusoitteleva kysymys, johon ollaan päädytty alistuvan osapuolen tekojen seurauksena ja johon ei alistuvalla osapuolella ole olemassa lainkaan "hyvää" vastausta. Alistuvan osapuolen vastattua mitä hyvänsä, seuraa automaattisesti sarkastinen kommentti tyyliin:
"Ei!"
->
*Alta kulmain katsova, hieman alakuloinen mulkaisu*
"Huoh... Niin ennalta arvattava..."
*Pilkahdus silmäkulmassa ja pieni virnistys*
"Ei sitten, toivomuksestasi tyydyn tällä kertaa sitten tuohon rottinkiin..."

...vuoropuhelua vaan mättää. Vuoropuhelua täysin riippumatta siitä mitä läheisesi sanoo.

Tai
"Kyllä, kyllä se varmaan olisi aika..."
->
*Alta kulmain katsova, hieman alakuloinen mulkaisu*
"Huoh... Niin ennalta arvattava..."
*Pilkahdus silmäkulmassa ja pieni virnistys*
"Vaan kyllä minä kuitenkin luulen, että tällä kertaa taidankin käyttää tuota rottinkia..."

...ja vieläkin lisää mättöä. Edellisessä opetuksessasi läheisesi sai sentaan sanoa, mitä se nyt olikaan... ai niin... mitä tahansa.

Miinulle huumoria on muun muassa arvonimi SohvatyynyMasteri. Se on sellainen masteri joka alistaa sohvatyynyjä. Vain sohvatyynyt ottavat nöyrästi ja täydellisesti alistuneena vastaan kaiken sen hurmion ja eroottisen hekuman josta SohvatyynyMasterit kirjoittelevat. Sohvatyynyjä pitää tietenkin olla kaksi, kun pakottaa kaksi tyynyä pitkät sivut vastakkain niin vasta siitä SohvatyynyMasteri saa riittävän voimakkaasti assosioivan visuallisen ärsykkeen.

T:Six

Simone

  • Vieras
Vs: Huumori sessiossa
« Vastaus #17 : 20.06.2011, 23:30 »
Oho?  :o

Ruusu

  • Smurffit
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 384
  • Annoying Attention-Whore?
  • Galleria
Vs: Huumori sessiossa
« Vastaus #18 : 20.06.2011, 23:39 »
Toinen oho  :o (ja hämmennys!)

Smooth

  • Vieras
Vs: Huumori sessiossa
« Vastaus #19 : 21.06.2011, 08:26 »
Ylläpidon nimissä pieni välihuomautus:

Keskusteluissa toivomme ettei mennä henkilökohtaisuuksiin ja pysytään linjalla jota ihmiset pidävät keskusteluissa myös IRL ja kasvotusten.  Tarkoitushan on keskustella eikä hyökätä ja vastavuoroisesti suojautua ja vastahyökätä. Loppumatton piikittelyhän ja riitahan siitä tule...

Terveisin,
Smooth

Mr.Inathu

Vs: Huumori sessiossa
« Vastaus #20 : 21.06.2011, 08:44 »
Ylläpidon nimissä pieni välihuomautus:

Keskusteluissa toivomme ettei mennä henkilökohtaisuuksiin ja pysytään linjalla jota ihmiset pidävät keskusteluissa myös IRL ja kasvotusten.  Tarkoitushan on keskustella eikä hyökätä ja vastavuoroisesti suojautua ja vastahyökätä. Loppumatton piikittelyhän ja riitahan siitä tule...

Terveisin,
Smooth

Älä pelkää Smooth, en minä näin selvän provon vuoksi viitsi vaivautua...  ::)
Pelkkiä asiayhteydestä irroitettuja sanoja muka hurskailla kommenteilla ryyditettyinä ja ilman omaa perusteltua näkemystä... Jokainen lukija vetäköön ihan omat johtopäätöksensä ja molempien kirjoittajien motiiveista ja kokemuksesta....

Asialliseen vuoropuheluun ja ajatusten vaihtoon sekä ihan oikeaan väittelyynkin lähden mukaan mielelläni, mutta tätä avautumista en hyvällä tahdollanikaan osaa sellaiseksi laskea. Kiitos vain six kommenteistasi, sinulla oli niille varmasti suuri sisäinen tarve.  :love:

-Mr.Inathu

Itai

Vs: Huumori sessiossa
« Vastaus #21 : 21.06.2011, 13:39 »
Tarkoittanet täsmälleen sellaista adhoc vuoropuhelua kuin tuolla yllä jossa sinua lainaan? Panen tuon adhoc vuoropuhelusi tähän vielä kertaalleen:

Sinä: "Kappas vain, kylläpäs se punoittaakin kovasti!"
Läheisesi: *Iloinen virnistys*
Sinä: "Pitäisiköhän asialle tehdä jotain?"
Läheisesi: *Viaton ja kysyvä ilme*
Sinä: "Vaikka viilentää?"
Läheisesi: *Ystävällinen ja välittävä, lempeä katse*
Sinä: "Josko minä sitten pyyhkisin sitä hieman tällä jääpalalla..."
Läheisesi: *Ilkikurisen viaton muka mukava virnistys*

Noinko?

No mut pakko silti myöntää että näistä alun viestin esimerkki-tilanteista tulee paljon hauskempia (absurdilla tavalla) kun ne lukee tämmöisinä kahden ihmisen vuoropuheluina? xD

Koo

  • Vieras
Vs: Huumori sessiossa
« Vastaus #22 : 21.06.2011, 16:30 »
Pervo minussa nautiskelee tämmöisestä - ei hajuakaan mikä sai sixin avautumaan tai mistä noin muuten on kyse, mutta aina on kivaa kun hämmennetään  8)


Master T

  • Vieras
Vs: Huumori sessiossa
« Vastaus #23 : 21.06.2011, 18:14 »
Oudon aggressiivinen vastaus sixiltä tosiaan tuli, varsinkin kun aloituksessa ei ollut millään mittarilla nähtävissä mitään provosoivaa. Huumori on kovin yksilöllistä. Se mikä yhdelle on hauskaa, ei ole toisesta lainaan huvittavaa, mutta harvoin kukaan nyt varsinaisesti suuttuu siitä, että oma huumorintaju on erilainen kuin toisen. Sixin vuodatus vaikuuti pääosiltaan pahantahtoiselta vinoilulta, jonka syitä en pysty tietämään.

Jos kaiken ylilyönnin takaa hakisin sellaista, jossa oli mielestäni ajatusta, niin näissä bdsm:n termeissä on väistämättä ainakin minusta myös koominen puolensa. Herra, Master, orja(tar), Dom(me) ja subi (tarkkoine iso- ja pikkukirjainsääntöineen) sisältävät  todelliseen suomalaiseen tähän päivään liitettynä aina lievän koomisen aspektin. Käytän noita sanoja puolisoni kanssa aivan yleisesti, mutta ehkä olisi tervettä nähdä niiden koominen puolensa?

Kysymys on laajemmin siitä, että bdsm on helppo nähdä koomisena silloin, jos kyse on kovin rituaalimaisesta tai ylitotisesta tarkasti säännellystä sessiosta. Monissa elokuvissa esimerkiksi bdsm on esitetty juuri tällaisena ikäänkuin överiksi menneenä roolileikkinä. Tuollainen tulkinta bdsm:stä on minusta väärä, koska mielestäni on kyse yksinkertaisesti ihmisen seksuaalisuuden yhdestä muodosta, jota ei voi valita. Voi tietenkin olla toteuttamatta seksuaalisuuttaan, mutta bdsm, tai siinä osien vaihtaminen, ei onnistu, ellei ihmisellä ole juuri siihen taipumusta ja tarvetta.

Jos on sinut oman seksuaalisuutensa kanssa, voi sille myös helposti nauraa ja jopa kyseenalaistaa. Jos parisuhteessa molemmat tietävät ja tuntevat omat seksuaaliset tarpeensa ja, jos suhteessa on yleensäkin huumoria,  voidaan myös näistä tarpeista ja haluista helposti myös tehdä huumoria. Olen joissain tilanteissa kokenut hyvin huvittavana naiseni sen hetkisen valtavan tarpeen saada piiskaani ja olen siitä hänelle myös kertonut. Vastaavanlaisia tilanteita on myös toisinpäin, jolloin tarpeeni alistaa häntä on niin suuri, etten ole ehtiä edes kunnolla tilaan, jossa tähän olisi mahdollisuus. Tuollaisissa tilanteissa on meille omaa huumoriamme, joka lähentää meitä, mutta itse toimintaamme ei tee yhtään vähemmän nautinnolliseksi.

Itsensä ja toisen seksuaalisuuden molemminpuolinen ymmärtäminen ja hyväksyminen mahdollistaa huumorin käytön myös sessioissa (olen samaa mieltä sixin kanssa, että tuo ei ole kovin onnistunut sana kuvaamaan kahden ihmisen bdsm:ään pohjautuvaa ytimeltään seksuaalista aktia). Molempien asema ja halut ovat selvillä ja silloin tähän asemaan liittyen voi helposti rakentaa huumoria. Huumori voi olla myös tahatonta. Esimerkiksi, jos sidottuani naiseni loistavaan asentoon, en löydäkään mistään juuri sitä piiskaa, jota halusin käyttää ja sessio jatkuukin niin, että nainen odottaa valmiiksi kiihottuneena ja sidottuna piiskattavaksi samalla kun hänen Masterinsa vain kiroilee kaapissa etsimässä epätoivoisesti lempiruoskaansa. Mahdollista naisen hihitystä voi sittemmin käyttää vaikka lisärangaistuksen syynä. 

Tuossa oli muutama ajatukseni hyvän aloituksen (ja sixin kommentoinnin) pohjalta.

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Huumori sessiossa
« Vastaus #24 : 21.06.2011, 19:55 »

...se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys on...
 
T:Six

Ihanaa, saisinko tietää lääkityksesi nimen. Haluan oppia nauramaan yhtä tyhjästi kuin sinä.

Hermes

  • Vieras
Vs: Huumori sessiossa
« Vastaus #25 : 21.06.2011, 20:29 »
Ylläpidon nimissä pieni välihuomautus:

Keskusteluissa toivomme ettei mennä henkilökohtaisuuksiin ja pysytään linjalla jota ihmiset pitävät keskusteluissa myös IRL ja kasvotusten.  Tarkoitushan on keskustella eikä hyökätä ja vastavuoroisesti suojautua ja vastahyökätä. Loppumaton piikittelyhän ja riitahan siitä tule...

Terveisin,
Smooth

Pidetäänkö mielessä tämä mitä Smooth jo kerran sanoi.
« Viimeksi muokattu: 22.06.2011, 06:06 kirjoittanut Smooth »

sixties2u

  • Vieras
Vs: Huumori sessiossa
« Vastaus #26 : 22.06.2011, 20:37 »
Ylläpidon nimissä pieni välihuomautus:

Keskusteluissa toivomme ettei mennä henkilökohtaisuuksiin ja pysytään linjalla jota ihmiset pidävät keskusteluissa myös IRL ja kasvotusten.  Tarkoitushan on keskustella eikä hyökätä ja vastavuoroisesti suojautua ja vastahyökätä. Loppumatton piikittelyhän ja riitahan siitä tule...

Terveisin,
Smooth

Ihan OK. Yritän tästä lähtien parhaan kykyni mukaan muuttaa esillepanoa siten että (mahdollisista) vastakkaisista näkemyksistäni/mielipiteistäni/kritiikista ei voi vetää/saada sellaista käsitystä että se olisi henkilökohtaisuuksiin menevä hyökkäys.

Minulla on sellainenkin paha tapa että yritän vähentää kirjoittamisen aiheuttamaa tuskaa töksäyttämällä lyhyesti esimerkiksi:"Eli," kun pitäisi kirjoittaa: "Tarkoitatko että," tai "Olenko ymmärtänyt oikein että,".  Ja käytän liiallisesti värikkäitä ilmaisuja/sanoja joille helposti löytyy neutraalimpi/latteampi vastine.

Olen aina kokenut niin että henkilökohtaisuuksiin(sa) menevää seikkaa/asiaa on jonkin verran hankala kritisoida siten että ei kritisoi sitä henkilökohtaisuuksiin(sa) menevää seikkaa/asiaa.  Yritän löytää neutraalimman otteen.

Ja aina ei ole helppoa oivaltaa mikä on hyökkäys, mikä eriävä mielipide/kritiikkiä, tai edes huumoria, ainakaan minulle.

T:Six

Kiitos vain six kommenteistasi, sinulla oli niille varmasti suuri sisäinen tarve.  :love:

Yritin todellakin ja tosissani, tietoisesti ja nimenomaan kommentoida, siis olla haukkumatta, panettematta, solvaamatta yms. Toistin tuota itselleni ääneen lausuen kun vastailin.

Mielestäni täysin neutraali tyylilaji olisi vaatinut paljon enemmän tekstiä kuin huumorilla höystetty (nähtiinpä se huumori minkä värisenä tai kuinka terävänä tahansa) ja mielestäni täysin neutraali tyylilaji ei kuitenkaan olisi aktivonut ajattelemaan kontextia yhtä laajasti/avoimesti. 

T:Six

Mr.Inathu

Vs: Huumori sessiossa
« Vastaus #27 : 23.06.2011, 09:40 »
Mielestäni täysin neutraali tyylilaji olisi vaatinut paljon enemmän tekstiä kuin huumorilla höystetty (nähtiinpä se huumori minkä värisenä tai kuinka terävänä tahansa) ja mielestäni täysin neutraali tyylilaji ei kuitenkaan olisi aktivonut ajattelemaan kontextia yhtä laajasti/avoimesti. 

T:Six

Hmph, jos sinulla todellakin ihan oikeasti oli tarkoituksena vain kysyä tarkennuksia liittyen minun artikkelissani esittämiin henkilökohtaisiin näkemyksiin, niin ilmaisusi olisi ollut huomattavasti rakentavampaa, jollet olisi pyrkinyt säästämään sanojasi vaan ihan oikeasti kysyny, "oletko todella sitä mieltä että..." ja täydentänyt kysymystäsi vielä omalla näkemykselläsi vaikka tyyliin "kun minä itse taas olen asiasta tätä ja tätä mieltä näistä ja näistä syistä..."

Lisäksi rakentavassa vuoropuhelussa on aina eduksi se, ettei asiayhteydestä irroiteta pätkiä vaan lainataan mieluummin kokonaisia asioita eikä varsinkaan yritetä laittaa sanoja toisen suuhun.

Jos olisit todella _lukenut_ artikkelini ja vaikka vielä lisäksi hieman muita kirjoittamiani tekstejä, tietäisit hyvin, että:

a) Kirjoitan aina kaiken omina mielipiteinäni, en "oikeina totuuksina".

b) Käytän mieluiten termiä "kinky" kuvaamaan kaikenlaista yhteiskuntanormeista poikkeavaa seksuaalista käyttäytymistä ja pyrin nimenomaan välttämään ahtaiden, sitovien ja moniselitteisten termien (kuten BDSM-käyttöä), muissa kuin selkeästi yleisen näkemyksen mukaisissa käyttötilanteissa.

c) Minulla S&M on vain väline, en itse ole sen kummemmin sadisti kuin masokistikaan. Minulle piiskaaminen kuuluu vain harvoihin sessioihin sellaisten leikkikavereiden kanssa, jotka saavat siitä jotain irti. Piiskaaminen on kuitenkin (niin hyvässä kuin pahassa) helpoimmin ymmärrettävä stereotypia joka liittyy sessiointiin. Siksi sitä on hyvä käyttää esimerkeissä.

d) Vihaan asioiden liian tiukkaa kategorioimista ja laatikointia, vaikka usein käytänkin ajatuksia selkeyttäviä stereotypioita ryhmittelemään kaaottista todellisuutta helpommin visualisoitaviksi kokonaisuuksiksi.

e) Mielestäni sessiot eivät ole huumoria, eikä joka sessiossa tarvitse olla huumoria, mutta huumoria voi myös tehokkaasti käyttää osana sessiointia... Niin ja huumoria on oikeastikin monenlaista, ihan akateemisestikin tutkittuna :)

f) Olen kirjoittanut tällä nimimerkillä jo lähes viiden vuoden ajan useilla eri foorumeilla, minulle ei ole mitään tarvetta "myydä" mitään kenellekään.

Sinusta ja nimimerkistäsi en tiedä vielä mitään muuta kuin 9 viestiäsi tällä foorumilla.

Voit olla vain tavallinen säälittävä huomiota hakeva trolli tai jopa yleisestä paheksunnasta seksuaalista nautintoa saava virtuaalipervo. Jälkimmäisessä tapauksessa olet oikealla foorumilla, mutta ensimmäisessä et :)

Se, etten minä ole ainoa kommentointisi kohde, kertonee siitä, ettei asialla ole henkilökohtaista vaikutinta. Mikä on tietysti aina mukavaa...

Nimimerkkisi pääte viittaisi siihen, että etsit seuraa (vaikket sitä profiilissasi myönnäkään). Tässä tapauksessa kommentointisi olisi kuitenkin ymmärrettävää. Helppo tapa "mainostaa" ja samalla "salaa rivien välissä" esille tuoda kokemustasi ja huoltasi alistujien turvallisuudesta (lue sinä olet turvallinen) sekä mainostaa hallussasi olevaa "aitoa ja alkuperäistä, oikeaa BDSM:n henkeä". Lisäksi hyökkäämällä avoimesti, pääset osoittamaan että sinulla "munaa"...

Seuranhaussa tekniikka kuitenkin toimisi paremmin, jos samalla avaisit myös hieman sitä omaa näkemystäsi... Ja jos edes hieman viitsisit panostaa myös lukemisen ymmärtämiseen kommentoinnin lisäksi. Eikä hieman diplomaattisemmasta ja sofistikoituneemmasta verbaliikastakaan olisi haittaa... Paitsi niille, jotka hakevat niitä "apinamiehiä" ;)

Toki voi olla, että oletkin "herätyksen saanut". Ihminen, jolla on oma selkeä agendansa, jota haluat myydä jokaisessa keskusteluketjussa, siitä riippumatta mitä siinä on alunperin käsitelty. Tälläinen henkilö onnistuu näkemään kaikessa lukemassaan vain omaan agendaansa liittyviä näkökulmia. Tälläiseenhän täälläkin on törmätty jo aiemminkin :)

Ehkä todellakin halusit vain kommentoida asioita omalla tavallasi humoristisesti, mutta kuten jo artikkelissa sanoin, huumoria on montaa lajia ja jos huumoria aikoo käyttää laskelmoidusti, kannattaa aina miettiä mikä laji on mihinkin tilanteeseen sopivin... Kohteliaisuudesta ei lähtökohtaisesti koskaan ole haittaa, tahattomastakin loukkauksesta taas aina...

Tai ehkä kuitenkin olet aito henkilö jolla todella on kokemusta ja vahvoja henkilökohtaisia näkemyksiä, joista haluat keskustella ja ymmärtää samalla muidenkin näkökulmia ja ajatuksia. Ehkä aloituksesi oli vain hieman ruosteessa ja vuoropuhelu alkaa toimia kunhan vain päästään käyntiin.

Itse toivoisin monestakin syystä tuota viimeistä vaihtoehtoa :)

-Mr.Inathu

Edit: Sorry OT, mutta omaa ketjuanihan tässä vain sotken  :-[

SMIle

Vs: Huumori sessiossa
« Vastaus #28 : 09.07.2011, 14:48 »
Mielenkiintoinen artikkeli. Itse en taida pystyä elämään missään tilanteessa täysin ilman huumoria. Sen avulla on menty läpi tiukkojenkin tilanteiden. En tiedä miksi se pitäisi karsia sessiotilanteessa pois. Ei se joka paikkaan tietenkään sovi, mutta sopivasti käytettynä tekee hommasta entistä nautittavampaa.

SMIle

Vs: Huumori sessiossa
« Vastaus #29 : 09.07.2011, 15:05 »
Voiko sessiossa kutsua hyväksikäytettävää narttua, johon on erityisen tyytyväinen, käyttövalioksi? Kokemukseni mukaan ei. Homma keskeytyi totaaliseen molemminpuoleiseen naurunremakkaan. Tosin jatkui taas normaalisti jonkin ajan päästä. Kun puhuu paljon, niin välillä suusta tulee sitä sopimatontakin tekstiä. Kuten session jälkeen heittämäni "Olet ihan pannun näköinen." Kts. Toinen keskustelu. Tossa tajusi sanomansa toisen merkityksen saman tien sen suustaan päästettyään... Ja taas nauratti!

Muuten noi koiramaailman käyttövalio, tottelevaisuusvalio, muotovalio ja paras narttu olis kyllä aika käyttökelpoisia termejä subinartulle :D Miehille sitten paras uros tai vetovalio...