Kirjoittaja Aihe: When safe words are ignored  (Luettu 8531 kertaa)

Lucrezia

  • Vieras
Vs: When safe words are ignored
« Vastaus #15 : 06.04.2013, 22:20 »
Vaikea aihe.

Siitä kaikki on varmaan samaa mieltä, että raiskaus on aina täysin tuomittavaa ja väärin. Mutta mitä tulee turvasanoihin ja siihen, että tilannetta hallitsevaa syytetään rajojen ylittämisestä kun sub ei ole sanonut turvasanaa, niin tässä vastuu menee kyllä mielestäni alistuvalle.

Vaikka vastuu sessiossa on yhteinen, mielestäni se kuitenkin on dominoivalla osapuolella suurempi. Sub voi olla hämmentynyt, järkyttynyt, endorfiinipöllyssä tai haluta testata omia (ja dominkin) rajojaan… kuka mitäkin. Kuitenkin siis tilassa, jossa hän ei kykene sanomaan turvasanaa, vaikka sen paikka olisi (kuten subcat tuolla jo kirjoittikin).

Dominoivan osapuolen täytyy pystyä hillitsemään itsensä. Aina. Jos ei pysty, niin sitten on parempi tyytyä sessioimaan vain omissa fantasioissaan.

Turvasanan käytön ja noudattamisen pitäisi olla itsestään selvää. Niin myös sen, että maltetaan tutustua ja selvittää reilusti, mitä kummankin fantasioista oikeasti halutaan edes yrittää toteuttaa. On subeja, joille pitäisi täräyttää tiskiin kaikki heidän toivomansa temput viimeistään toisessa sessiossa. Muuten on ihan nynny-dom. Varmaan löytyy myös domeja vastaavilla odotuksilla, eipä sillä.

Rajojen etsiminen on mielenkiintoista ja miksei niitä voi ylittääkin, kunhan maltetaan tehdä se rauhassa.

Mitä tulee tuohon Chlmnidaen mainitsemaan skenen dissaukseen, niin se on oikeastaan aika huvittavaa. Miksi ne yyber-yksilölliset omien latujensa hiihtelijät sitten esim. ovat rekkautuneet tälle saitille tai käyvät bileissä, jos suurin osa muista on tyhjäpäisiä laumasieluja? Jokin tarve lauman touhujen seuraamiseen näköjään kuitenkin on, vaikkei kokisi siihen kuuluvansa.

Asioihin ei vaikuteta rakentavasti muita haukkumalla. Jos joku yhteisö ärsyttää, niin voihan sitä perustaa mieleisensä ja päättää itse, kenelle antaa jäsenyyden  ;)





Koo

  • Vieras
Vs: When safe words are ignored
« Vastaus #16 : 06.04.2013, 22:26 »
Tämä on kiehtova aihe, kun kaikki on aina kiinni siitä mitä kenenkin päässä on ja miten kukakin osaa ajatuksiaan ääneen sanoa!

Omalle kohdalle on osunut kaveri joka ei osannut lukea minua ja joka ei turvasanasta piitannut, siitä selvittiin ja opittiin uutta. On osunut kaveri joka tahtoi omia juttujaan joita minä en tahtonut ja joka sovitusta huolimatta toi omat juttunsa mukaan... siitäkin selvittin. Ja opittiin taas uutta.

Lucrezia

  • Vieras
Vs: When safe words are ignored
« Vastaus #17 : 06.04.2013, 22:38 »
Tämä on kiehtova aihe, kun kaikki on aina kiinni siitä mitä kenenkin päässä on ja miten kukakin osaa ajatuksiaan ääneen sanoa!

Omalle kohdalle on osunut kaveri joka ei osannut lukea minua ja joka ei turvasanasta piitannut, siitä selvittiin ja opittiin uutta. On osunut kaveri joka tahtoi omia juttujaan joita minä en tahtonut ja joka sovitusta huolimatta toi omat juttunsa mukaan... siitäkin selvittin. Ja opittiin taas uutta.

Hyvä niin. Kaikki eivät selviä tai opi  :-\

EveIll

  • Vieras
Vs: When safe words are ignored
« Vastaus #18 : 08.04.2013, 00:14 »
Eipä tässä kenenkään arvoja olla nielaisemassa suorilta. Toistaiseksi foorumi on kuitenkin ollut miellyttävä paikka pyöriä hyvältä vaikuttavien tyyppien takia.

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: When safe words are ignored
« Vastaus #19 : 08.04.2013, 20:16 »
Raiskaus on raiskaus, tapahtuipa se missä yhteydessä tahansa. Jos sessiossa sovitut rajat ylitetään ja/tai turvasanaa ei noudateta, kysymys on silloin rikoksesta.
Seuran valinnassa pitää olla tarkkana ja jos yhtään epäilyttää, kannattaa jatkaa etsimistä. Halukkaita vinoja on riittämiin.

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: When safe words are ignored
« Vastaus #20 : 08.04.2013, 22:22 »
Itse en yleensä yhdistä seksiä ja BDSM sessiota, jolloin tekemiset liittyvät aina kipuun ja nöyryyttämiseen. Tällöin subbarilla on aina turvasana, jolla tilanne pysähtyy sillä kertaa kokonaan, sillä en siedä tilannetta jossa subbarilla ei ole itsellä vastuuta sanoistaan. Mutta jos on monta kertaa toisen kanssa tehnyt jotain, hyvin nopeasti oppii sen mihin asteelle voin mennä. Tähän tulee poikeavan tilanteet jossa subbari itse haluaa rajojaan kokeilla, jolloin ei voi tietää miten subbari reagoi tilanteeseen,, sillä tölläin on myös traumautumisen mahdollisuus olemassa.

Näissä rajojen kokemisissa on myös raiskaus fantasian, jonka tekemine ei ole niitä kevyinpiä henkisesti tehtäviä asioita. Jossa toisen reagtiosta ei ole minkäänlaisia tietoja, sillä tilanne on niin uusi kokemuksen kautta. Näiden tekemistä en suosittele kenenkään Masterin tekevän, sillä valtiovalta voi näistä tiilenpäitä lukemaan pistää.

Itse olen aina kummastellut näissä keskusteluissa, juuri subbarien vastuuta siinä mitä pyytävät tekemään. Sillä yleensä rankenpaan menemine ei tule Masterilta, vaan subbarilta joka haluaa uusia asioita kokea. Tällöin katson että on edesvastuutonta Masteria kohtaa,  jos tälläisestä rankaistaan. Tämä on syy itsellä minkä takia hyvin tarkasit juttelen subbarin kanssa, ennen kun mihinkää sen kanssa lähde. sillä olen myös omat oppirahani maksannut, sillä muutaman kerran tekemisiäni on julkisesti käsitelty, jossa subbarista on tehty itse pyhimiys, joka on kauhean kaltoin kohdellukis tullut.

Eli tänä päivän jokaselle Masterille kehotan harkitsemaan, mihin kannattaa lähteä ja mitä oikeesti kannattaa tehäs. Sekä jos teet jonkun kanssa, niin katso että voit kanssa luottaa häneen, sillä oikeus ei ole koskaan sinun puolellasi, vaan olet aina syyllinen.

Itai

Vs: When safe words are ignored
« Vastaus #21 : 21.04.2013, 14:49 »
” I have yet to meet a female submissive who hasn’t had some sort of sexual assault happen to her.”

O_o Wtf

Nut

  • Vieras
Vs: When safe words are ignored
« Vastaus #22 : 21.04.2013, 23:24 »
” I have yet to meet a female submissive who hasn’t had some sort of sexual assault happen to her.”

O_o Wtf

Aika helppoahan noin on sanoa, jos määrittelee sanan "assault" tarpeeksi laajasti. Kyllä sitä minuakin on huoraksi kutsuttu... ja kai joku senkin voi sanoa olevan sexual assault.
 >:D

Tuhmakisu74

  • Vieras
Vs: When safe words are ignored
« Vastaus #23 : 22.04.2013, 12:07 »
Hyvä dominoiva suorastaan tyrkyttää sitä turvasanaa välillä sessiossa; kysyy että mikäs se oli ja olisikos tarvetta, muistatkos...Onko niin ettei tällainen kuulu tapoihin? Olenko jotenkin omituinen kun pidän tätä lähtökohtana turvalliseen sessiointiin?

Ehdottomasti samaa mieltä ja mulla on tuosta hyviä kokemuksia!  Erityisen tärkeää kun sessiokumppanit eivät ole toisilleen niin tuttuja eikä D välttämättä osaa "lukea" subin reaktioita.

” I have yet to meet a female submissive who hasn’t had some sort of sexual assault happen to her.”

Mnjaa... Olen itsekin joutunut kerran seksuaalisen väkivallan kohteeksi mutta ei bdsm-yhteyksissä  ja kauan ennen kuin edes löysin kinky-minäni. Enkä usko että tuo kokemus mitenkään vaikuttaa kinky-identiteettiini/rooliini. Lisäsipä vain feministisen tiedostamisen astetta.