Kirjoittaja Aihe: Ⓐ  (Luettu 54560 kertaa)

kide

  • Vieras
Vs: Ⓐ
« Vastaus #30 : 09.04.2013, 21:37 »
En jaksa uskoa anarkismiin yhteiskunnallisesti toimivana ideologiana, mutta jos se supistetaan tarkoittamaan esim. "vapautta ”ajatella omilla aivoillaan”, olla oma itsensä ja sanoa, mitä oikeasti ajattelee. Joillekin anarkismi kuvastaa puhtaasti vapautta. Anarkistisia menettelyjä on otettu käyttöön esimerkiksi hippiliikkeessä, talonvaltaustoiminnassa, aseistakieltäytymisen parissa ja eläinten oikeuksien puolustajien piirissä."
Lainaus  täältä:  https://fi.wikipedia.org/wiki/Anarkismi


Onko muita, joiden mielestä vois olla hedelmällistä luoda jonkinlainen anarko-kinkyjen oma verkosto, pitää yhteyttä ja vaihtaa ajatuksia?

Voisi olla.

Muuten, moniko tiesi, että Martoillakin on olemassa anarkistisiipi?   :))

Anarkismi à la Anarkistimartat:

http://www.anarkistimartat.fi/anarkismi.php

Koo

  • Vieras
Vs: Ⓐ
« Vastaus #31 : 09.04.2013, 21:56 »
Kun olen nyt lukenut kaikki viestit niin kaiketi Anarkistimartatkin on vaan wanna-be-anarkksteja eikä truuanarkisteja...

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Ⓐ
« Vastaus #32 : 09.04.2013, 22:02 »
En jaksa uskoa anarkismiin yhteiskunnallisesti toimivana ideologiana, mutta jos se supistetaan tarkoittamaan esim. "vapautta ”ajatella omilla aivoillaan”, olla oma itsensä ja sanoa, mitä oikeasti ajattelee.

Ei anarkistikinkyverkosto tarkoita sitä, vaan tätä:

Heitä etsin, en heitä joiden tarvitsee huutaa jotain jokaiseen ketjuun.

tamakotsi

  • Vieras
Vs: Ⓐ
« Vastaus #33 : 10.04.2013, 14:51 »
Hip hei! Mulla ei nyt lähipäivinä ole aikaa, mutta olisikohan mielekästä luoda baarin sisällä oma alaryhmänsä meille anarko-markoille ja -martoille, jossa voisimme käydä laajemmin keskusteluja bdsm:ää anarkistisin silmin tai anarkismia seksuaalisesti kieroutunein silminemme tutkiskellen, niin että osallisina olisi vain aidosti kiinnostuneita, emmekä floodaisi muita? Joku muu tietää paremmin miten tällainen ryhmä luodaan, mä en äkkiseltään keksinyt?

Norja, komppaan, kiinnostaisi muakin!


Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Ⓐ
« Vastaus #34 : 10.04.2013, 15:50 »
Mitä ihmisten anarkisteiksi lokeroimiseen tulee, pidän paljon tästä artikkelista: http://www.disinfo.com/2011/11/are-you-an-anarchist/

Tämä artikkeli on kirjoitettu hieman samaan tyyliin kuin Anton LaVeyn Saatanallinen Raamattu. Saatanallisessa Raamatussa kerrottiin kasapäin asioita, joista suurin osa ihmisistä todennäköisesti ajattelee ihan samoin, ja LaVey vetosi lukijaan, että juuri sillä tavalla kunnon satanisti ajattelee. Tässäkin artikkelissa oli monta asiaa josta moni lukija olisi samaa mieltä, ja koska hän on samaa mieltä, hän on anarkisti.

Anarkismin (kuten myös satanismin) määritelmät vaatisivat paljon enemmän tarkennusta. Mitä hyötyä on alakulttuurista, jos samaan muottiin sopii suurin osa kansasta? Anton LaVey kirjoitti monta muutakin kirjaa tarkentamaan satanismin määritelmää, joten varmasti kinkyanarkismiakin varten pitäisi löytyä tarkentava tietolähde.

Aiemmin kommenteissa mainittu "ajattelee omilla aivoillaan" on aika kulunut latteus, jota käytetään hyvin monen eri elämänkatsomuksen määritelmänä. Se on tavattoman helppo määritelmä, koska kaikki ovat samaa mieltä: kaikkihan me ajattelemme juuri niillä aivoilla, jotka löytyvät oman päämme sisältä! Ihmiset ovat myös pohjimmiltaan laiskoja - harva viitsii tutustua saman ilmiön kaikkiin eri näkökulmiin ja todella päättää itse (ajatella omilla aivoillaan), mikä näkökulma vaikuttaa kaikista järkevimmältä. Monelle "omilla aivoilla ajatteluun" kuuluu vain se, että on tutustunut vain yhteen tietolähteeseen (Wikipediakin riittää) ja nielee sen tiedon sellaisenaan.

Esimerkki:
"Mitä mieltä olet ydivoimasta?"
"Vastustan sitä."
"Miksi?"
"Luin asiasta kaiken mahdollisen Greenpeacen nettisivuilta ja ajattelin ihan omilla aivoillani, että ydinvoima on huono asia."
"Entäpä kaikki ydinvoimamyönteiset nettisivut?"
"Ne ovat täynnä huijausta!"
"Mikä niistä?"
"Ei minun niitä tarvitse lukea, kun yksi tyyppi Greenpeacesta sanoi minulle niin."
"Kertoiko hän sinulle myös, että Tšernobylissä on kolmipäisiä susia ja vampyyrizombeja ja koko paikka on kuollutta autiomaata kun se voimala räjähti ihan itsekseen ilman järkevää syytä ja kiitos sen alueella ei kasva mitään tuhanteen vuoteen ja jos siellä viettää viisi minuuttia ilman avaruuskävelyvarusteita niin kuolee?"
"Juuri niin. Just siksi ydinvoima on pahasta."

voisimme käydä laajemmin keskusteluja bdsm:ää anarkistisin silmin tai anarkismia seksuaalisesti kieroutunein silminemme tutkiskellen, niin että osallisina olisi vain aidosti kiinnostuneita, emmekä floodaisi muita?

Onko anarkismin määritelmän ongelman pohtiminen "floodausta"? Floodaushan on yleensä sitä, että botti lähettää roskapostia niin paljon että nettisivun toiminta hidastuu.

On aika hankala liittyä ryhmään, jos ei tiedä millaiset kriteerit pitää täyttää. Toivoisin, että joku anarkistikinky kirjoittaisi kansantajuisesti, mitä anarkismi on ja millaisia ihmisiä anarkistikinkyihin sallittaisiin ja millaisia ei.



Kinkyanarkististä tuli mieleen tämä Magic-kortti, jonka omistan. Siinä on nahkafetisistiltä vaikuttava anarkisti:

Jos kuva ei näy, kyseessä on Magic: the Gathering -pelin Odyssey -korttisarjan Anarchist.

oddartist

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 175
  • Uusia polkuja tallaamassa
  • Galleria
    • Oddartists odditities
Vs: Ⓐ
« Vastaus #35 : 10.04.2013, 16:40 »
Komppaan kettua, kyllä tätä asiaa voisi käsitellä ihan avoimesti ja kansantajuisestikin ja ehkä ennenkaikkea selittää tarkasti, mitä oikein haetaan. Anarkismi-termin alla kulkee nykyään monenlaista, kuten aiemminkin on todettu.

vctr

  • Vieras
Vs: Ⓐ
« Vastaus #36 : 10.04.2013, 17:05 »
Olen anarkisti, mutta en näe erityistä tarvetta tuollaiselle foorumille.

Herra_Jack

  • Vieras
Vs: Ⓐ
« Vastaus #37 : 10.04.2013, 17:10 »
Mä löysin netistä jotain tosta anarkismista.. http://terrorism.about.com/od/originshistory/a/Anarchism.htm   ... onkohan toi ihan varmasti laillista?  :o  ??? Mikä mahtaa olla ylläpidon kanta?  :-\

vctr

  • Vieras
Vs: Ⓐ
« Vastaus #38 : 10.04.2013, 17:17 »
Mä löysin netistä jotain tosta anarkismista.. http://terrorism.about.com/od/originshistory/a/Anarchism.htm   ... onkohan toi ihan varmasti laillista?  :o  ??? Mikä mahtaa olla ylläpidon kanta?  :-\

Kyl sää sit oot nokkela ja hauska.

Herra_Jack

  • Vieras
Vs: Ⓐ
« Vastaus #39 : 10.04.2013, 17:23 »
jos anarkismin väkivalta kohdistuu valtiokoneistoon ja vastaavasti terrorismin pääsääntöisesti siviiliväestöön niin pitäisikö anarkisti määritellä eräänlaiseksi "Humaaniksi Terroristiksi"? ja entäs kun noita ohilaukauksia sattuu noila molemmilla ryhmillä.. mut niillähän oli oikeutus, eiks je?
Kuitenkin noi Anarkismin aiheuttamat kustannukset lankeaa veronmaksajien maksettavaksi ja ei mulla ole pätkänkään haluja maksaa penniäkään siitä että joku räkänokka leikkii CheGueveraa ja polttaa makasiinit. (tuskin kovin monella muullakaan siitä kokosta).
Mitähän toi tollanen anarkismi sitten palvelee?  Jos oikeesti muuttasitte sinne somalian ihannevaltioonne..? olisi kaikilla kivempaa ja vähän halvempaakin meillä muilla.

Uniform

  • Vieras
Vs: Ⓐ
« Vastaus #40 : 10.04.2013, 18:04 »
Kuitenkin noi Anarkismin aiheuttamat kustannukset lankeaa veronmaksajien maksettavaksi ja ei mulla ole pätkänkään haluja maksaa penniäkään siitä että joku räkänokka leikkii CheGueveraa ja polttaa makasiinit. (tuskin kovin monella muullakaan siitä kokosta).
Paitsi ettei (Helsingin) makasiinien palolla ollut mitään yhteyttä vapun mellakkaan ja aktivisteihin. Joensuu paloon en osaa ottaa tarkemmin kantaa.

Herra_Jack

  • Vieras
Vs: Ⓐ
« Vastaus #41 : 10.04.2013, 18:20 »
Kuitenkin noi Anarkismin aiheuttamat kustannukset lankeaa veronmaksajien maksettavaksi ja ei mulla ole pätkänkään haluja maksaa penniäkään siitä että joku räkänokka leikkii CheGueveraa ja polttaa makasiinit. (tuskin kovin monella muullakaan siitä kokosta).
Paitsi ettei (Helsingin) makasiinien palolla ollut mitään yhteyttä vapun mellakkaan ja aktivisteihin. Joensuu paloon en osaa ottaa tarkemmin kantaa.

Eikä Hitlerillä Juutalaisten joukkotuhoon.. eikös sekin ollut jonkun sortin (kansallis)Sosialisti?  ;D

kide

  • Vieras
Vs: Ⓐ
« Vastaus #42 : 10.04.2013, 19:49 »
Hip hei! Mulla ei nyt lähipäivinä ole aikaa, mutta olisikohan mielekästä luoda baarin sisällä oma alaryhmänsä meille anarko-markoille ja -martoille, jossa voisimme käydä laajemmin keskusteluja bdsm:ää anarkistisin silmin tai anarkismia seksuaalisesti kieroutunein silminemme tutkiskellen, niin että osallisina olisi vain aidosti kiinnostuneita, emmekä floodaisi muita? Joku muu tietää paremmin miten tällainen ryhmä luodaan, mä en äkkiseltään keksinyt?

Vain ylläpito voi luoda uusia alueita ryhmiä varten.

Voi olla että kourallinen kiinnostuneita ei ole ehkä vielä (ylläpidon mielestä) tarpeeksi?

Uniform

  • Vieras
Vs: Ⓐ
« Vastaus #43 : 10.04.2013, 20:15 »
Kuitenkin noi Anarkismin aiheuttamat kustannukset lankeaa veronmaksajien maksettavaksi ja ei mulla ole pätkänkään haluja maksaa penniäkään siitä että joku räkänokka leikkii CheGueveraa ja polttaa makasiinit. (tuskin kovin monella muullakaan siitä kokosta).
Paitsi ettei (Helsingin) makasiinien palolla ollut mitään yhteyttä vapun mellakkaan ja aktivisteihin. Joensuu paloon en osaa ottaa tarkemmin kantaa.

Eikä Hitlerillä Juutalaisten joukkotuhoon.. eikös sekin ollut jonkun sortin (kansallis)Sosialisti?  ;D
Sorry nyt vaan mutta Poliisi päätyi tutkimuksissaan tälle kannalle...
(Ja mä jotenkin vielä oletan meillä on samansuuntainen näkemys anarkismista. Oli se sitten pommin heittelyä tai jotain akateemisempaa hienostelua... ;) )

Uniform

  • Vieras
Vs: Ⓐ
« Vastaus #44 : 10.04.2013, 20:17 »
Hip hei! Mulla ei nyt lähipäivinä ole aikaa, mutta olisikohan mielekästä luoda baarin sisällä oma alaryhmänsä meille anarko-markoille ja -martoille, jossa voisimme käydä laajemmin keskusteluja bdsm:ää anarkistisin silmin tai anarkismia seksuaalisesti kieroutunein silminemme tutkiskellen, niin että osallisina olisi vain aidosti kiinnostuneita, emmekä floodaisi muita? Joku muu tietää paremmin miten tällainen ryhmä luodaan, mä en äkkiseltään keksinyt?

Vain ylläpito voi luoda uusia alueita ryhmiä varten.

Voi olla että kourallinen kiinnostuneita ei ole ehkä vielä (ylläpidon mielestä) tarpeeksi?
Jos tää toteutuu niin mun on ihan pakko perustaa kinkyjen militaristi ryhmä  ;D