Kirjoittaja Aihe: Ⓐ  (Luettu 54909 kertaa)

oddartist

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 175
  • Uusia polkuja tallaamassa
  • Galleria
    • Oddartists odditities
Vs: Ⓐ
« Vastaus #60 : 11.04.2013, 14:42 »
Norjan kirjoitus oli hyvä, komppaan.

En minä nyt tätä mitenkään hirveäksi apinalaumaksi ole huomannut, mutta minulla onkin korkea ärsytyskynnys. Pari ihmistähän täällä vaan on heittänyt mukahauskaa läppää.

Aino

  • Vieras
Vs: Ⓐ
« Vastaus #61 : 11.04.2013, 15:09 »
Jospa tehdään näin: Jahka ehdin, muotoilen vetoomuksen alaryhmän perustamisesta ylläpidolle. Kaikki kiinnostuneet voisivat laittaa mulle vaikka yksäriä mikäli haluavat allekirjoittaa sen.

Todettakoon nyt vielä, ettei jää epäselväksi, että vaikka tähän viestiketjuun kommentoinkin, ja anarkismin tunnen omaksi, niin mitään sen suurempia haluja suljettuun ryhmään minulla ei ole. Elän sellaisessa haavemaailmassa, jossa fantasioin keskustelujen käymisestä myös niiden kanssa, jotka eivät ole samaa mieltä, ja siksi julkisesti ihan mielelläni juttelen aiheesta niin kauan kuin keskustelussa on muitakin sävyjä kuin "anarkismi syö yhteiskunnan rahoja" (miten jokin aate itsessään voi niin tehdä, en ymmärrä) tai "muuttakaa somaliaan, ääliöt". Ja kun keskustelu tipahtaa edellisen kaltaiselle uomalle huokaan, ja totean, että oikeasti keskustelut taitavat olla hedelmällisempiä kasvokkain, kun ei tule huudeltua ihan mitä sattuu.

Mutta minulla ei siis ole tarvetta kinky-foorumilla erilliselle anarkistien suljetulle saitille, enkä (tämän edellä käydyn keskustelun perusteella) ole ihan vakuuttunut, onko sellaiselle oikein käyttäjäkuntaa.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Ⓐ
« Vastaus #62 : 11.04.2013, 15:19 »
Elän sellaisessa haavemaailmassa, jossa fantasioin keskustelujen käymisestä myös niiden kanssa, jotka eivät ole samaa mieltä, ja siksi julkisesti ihan mielelläni juttelen aiheesta niin kauan kuin keskustelussa on muitakin sävyjä kuin "anarkismi syö yhteiskunnan rahoja" (miten jokin aate itsessään voi niin tehdä, en ymmärrä) tai "muuttakaa somaliaan, ääliöt".

Pahasti epäilen, että anarkismin määrittelyn kanssa tulee melkoisia ongelmia.

Itse olen aina ajatellut niin että anarkismi on aate kulloistakin esivaltaa vastaan.

Ilmeisesti siinäkin on erilaisia tyylisuuntia ja kollektiviisia anarkismitavoitteita, joita voidaan soveltaa elettiin sitten kommunistisessa tai demokraattisessa yhteiskunnassa?

IKRM


telle

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1896
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
Vs: Ⓐ
« Vastaus #63 : 11.04.2013, 15:29 »
Halaus Norjalle, noin se vain menee ja noinhan se silloin oli, ja jostain se yhä edelleen löytyy, tarvittaessa :)

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Ⓐ
« Vastaus #64 : 11.04.2013, 16:33 »
Anarkian ongelma on, että se on vain väliaikaine aika, joka on aina kahden hallintomuodon välissä. Sillä ihmine on lauma eläin ja luonteeltaan todella laiska. Joka kiteytyy Cesarin sanoihin "sirkushuveja kansalle". Eli suurin osa ihmisistä eivät halua elää anarkiassa, sillä siinä jokasen pitää itse tulla toimeen omillaan. Utopia jota ei ole ihmisillä pystytty koskaan toditaman, on että ihmis ryhmä voisi tulla toimeen ilman johtajaa, sillä ajan saatossa, varsinkin ongelman edessä aina valikoituu johtaja.


Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Ⓐ
« Vastaus #65 : 11.04.2013, 16:43 »
Kuitenkin, jos jollekulle jää nyt tunne, ettemme me anarkistit ottaneet hänen vakavasti asettamaansa kysymystä kuuleviin korviimme, pyydän lähestymään uudestaan vaikka yksärillä. Varmasti ymmärrätte, miksi tämän apinalauman kirkuessa ympärillä motivaatio selitellä on vähäinen.


Tällä foorumilla kaikista kinkyyden eri suuntauksista on olemassa julkiset keskustelut, joissa ne altistetaan myös kritiikille, solvauksille, vitseille ja muulle vapaalle kommentoinnille. Pilaako sellainen näiden seksuaalisten suuntausten arvokkuuden? Ei!

Miksi anarkismikinky on niin pyhä asia, ettei siitä voisi keskustella julkisella puolella? Miksi anarkismi ei kestä kritiikkiä, asiattomuuksia eikä vitsien vääntämistä? Miksi ette halua, etttä satunnainen foorumin lukija pääsisi lukemaan anarkistikinkyjen mietteitä, vaan hänellä täytyy olla keskusteluryhmän jäsenyys?

Ymmärrän kinky-yhdistysten omat alueet, koska niissä on bileiden ja muiden tapahtumien järjestämiseen liittyvää tietoa, joka halutaan pitää asiallisena ja ne tiedot tuskin ovat tarpeellisia kaikkien tietää.

Ei ole mielestäni kovin hyvää mainosta millekään alakulttuurille, että kaikki ulkopuoliset leimataan "apinoiksi" tai "floodaajiksi", joiden kysymyksiin ei tarvitse vastata julkisesti. Uuden julkisen viestiketjun avaajalla on aina mainio tilaisuus valistaa kansaa; kertoa kaikille mistä on kysymys ja oikoa väärinkäsitykset. Varmasti tulee myös paskaa niskaan, mutta paskasta voi kasvattaa kukkasia.

Fixx

  • Vieras
Vs: Ⓐ
« Vastaus #66 : 11.04.2013, 17:33 »
Kuitenkin, jos jollekulle jää nyt tunne, ettemme me anarkistit ottaneet hänen vakavasti asettamaansa kysymystä kuuleviin korviimme, pyydän lähestymään uudestaan vaikka yksärillä. Varmasti ymmärrätte, miksi tämän apinalauman kirkuessa ympärillä motivaatio selitellä on vähäinen.


Tällä foorumilla kaikista kinkyyden eri suuntauksista on olemassa julkiset keskustelut, joissa ne altistetaan myös kritiikille, solvauksille, vitseille ja muulle vapaalle kommentoinnille. Pilaako sellainen näiden seksuaalisten suuntausten arvokkuuden? Ei!

Miksi anarkismikinky on niin pyhä asia, ettei siitä voisi keskustella julkisella puolella? Miksi anarkismi ei kestä kritiikkiä, asiattomuuksia eikä vitsien vääntämistä? Miksi ette halua, etttä satunnainen foorumin lukija pääsisi lukemaan anarkistikinkyjen mietteitä, vaan hänellä täytyy olla keskusteluryhmän jäsenyys?
Ongelmana on tässä ollut yllättävän aggressiivinen vähättely ja huutelu, jota en muista aiemmin tällä foorumilla nähneeni.

Viridian

Vs: Ⓐ
« Vastaus #67 : 11.04.2013, 18:34 »
Kuitenkin, jos jollekulle jää nyt tunne, ettemme me anarkistit ottaneet hänen vakavasti asettamaansa kysymystä kuuleviin korviimme, pyydän lähestymään uudestaan vaikka yksärillä. Varmasti ymmärrätte, miksi tämän apinalauman kirkuessa ympärillä motivaatio selitellä on vähäinen.


Tällä foorumilla kaikista kinkyyden eri suuntauksista on olemassa julkiset keskustelut, joissa ne altistetaan myös kritiikille, solvauksille, vitseille ja muulle vapaalle kommentoinnille. Pilaako sellainen näiden seksuaalisten suuntausten arvokkuuden? Ei!

Miksi anarkismikinky on niin pyhä asia, ettei siitä voisi keskustella julkisella puolella? Miksi anarkismi ei kestä kritiikkiä, asiattomuuksia eikä vitsien vääntämistä? Miksi ette halua, etttä satunnainen foorumin lukija pääsisi lukemaan anarkistikinkyjen mietteitä, vaan hänellä täytyy olla keskusteluryhmän jäsenyys?
Ongelmana on tässä ollut yllättävän aggressiivinen vähättely ja huutelu, jota en muista aiemmin tällä foorumilla nähneeni.

En äkkiseltään muista, onko täällä ollut poliittisia aiheita aikaisemmin? Mutta kyllä, vähättely ja huutelu ei ole mitenkään harvinainen ilmiö tällä foorumilla, ja sitä samaa löytyy kaikilta harraste- ja elämäntapafoorumeilta.

Jos nyt kuvittelisimme vaikkapa tomaatinkasvatusfoorumille aiheen, missä kyseltäisiin nimenomaan kokoomuslaisten puutarhurien perään. Ja pohdittaisiin, pitäisikö heille olla oma suljettu alafoorumi, missä voisivat aatteen paloaan tomaattirivien välissä julistaa toisilleen muun rahvaan häiritsemättä, niin ehkä siinäkin saataisiin apinalauma räkättämään rinnalle. Eikä aivan syyttä.

Vir, monipuoluejärjestelmän kannattaja ja kaikenlaisen fundamentalismin karsastaja

Koo

  • Vieras
Vs: Ⓐ
« Vastaus #68 : 11.04.2013, 18:39 »
Ongelmana on tässä ollut yllättävän aggressiivinen vähättely ja huutelu, jota en muista aiemmin tällä foorumilla nähneeni.

Muistan nähneeni vastaavanlaista, kiivasta ja osin aggressiivista huutelua, solvaamista, ylimielistä mitätöintiä ainakin seuraavanlaisissa "kinkyaiheita" käsitelleissä ketjuissa: körttisubit, karkkikauppasubit, age playn harrastajat, turvasana vai ei, mastereiden kokoontumisajot, subien vertaisverkosto.. ja sitten shout box ja chat vielä päälle...

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Ⓐ
« Vastaus #69 : 11.04.2013, 19:15 »
Kuitenkin, jos jollekulle jää nyt tunne, ettemme me anarkistit ottaneet hänen vakavasti asettamaansa kysymystä kuuleviin korviimme, pyydän lähestymään uudestaan vaikka yksärillä. Varmasti ymmärrätte, miksi tämän apinalauman kirkuessa ympärillä motivaatio selitellä on vähäinen.


Tällä foorumilla kaikista kinkyyden eri suuntauksista on olemassa julkiset keskustelut, joissa ne altistetaan myös kritiikille, solvauksille, vitseille ja muulle vapaalle kommentoinnille. Pilaako sellainen näiden seksuaalisten suuntausten arvokkuuden? Ei!

Miksi anarkismikinky on niin pyhä asia, ettei siitä voisi keskustella julkisella puolella? Miksi anarkismi ei kestä kritiikkiä, asiattomuuksia eikä vitsien vääntämistä? Miksi ette halua, etttä satunnainen foorumin lukija pääsisi lukemaan anarkistikinkyjen mietteitä, vaan hänellä täytyy olla keskusteluryhmän jäsenyys?
Ongelmana on tässä ollut yllättävän aggressiivinen vähättely ja huutelu, jota en muista aiemmin tällä foorumilla nähneeni.

En äkkiseltään muista, onko täällä ollut poliittisia aiheita aikaisemmin? Mutta kyllä, vähättely ja huutelu ei ole mitenkään harvinainen ilmiö tällä foorumilla, ja sitä samaa löytyy kaikilta harraste- ja elämäntapafoorumeilta.

Jos nyt kuvittelisimme vaikkapa tomaatinkasvatusfoorumille aiheen, missä kyseltäisiin nimenomaan kokoomuslaisten puutarhurien perään. Ja pohdittaisiin, pitäisikö heille olla oma suljettu alafoorumi, missä voisivat aatteen paloaan tomaattirivien välissä julistaa toisilleen muun rahvaan häiritsemättä, niin ehkä siinäkin saataisiin apinalauma räkättämään rinnalle. Eikä aivan syyttä.

Vir, monipuoluejärjestelmän kannattaja ja kaikenlaisen fundamentalismin karsastaja
Niin avoimeen keskustelu kulttuurin, kuuluu myös sellaisia asioita jotka eivät ole itsestä miellyttäviä. yleensä juuri nämä jotka tunteva epämilyttävän aihe henkilökohtaisena, ovat yleensä näitä phinpia huutelijoit. Jotka eivät osaa omia kantojaa perustella, tällöin muutuen puhtaikis trolleikis.

Oneiros

  • Vieras
Vs: Ⓐ
« Vastaus #70 : 11.04.2013, 19:41 »
Eli suurin osa ihmisistä eivät halua elää anarkiassa, sillä siinä jokasen pitää itse tulla toimeen omillaan. Utopia jota ei ole ihmisillä pystytty koskaan toditaman, on että ihmis ryhmä voisi tulla toimeen ilman johtajaa, sillä ajan saatossa, varsinkin ongelman edessä aina valikoituu johtaja.

En ole anarkisti, mutta tässä on pari kohtaa, joihin haluan silti puuttua:

Johtajia on monenlaisia. Anarkistitkaan tuskin vastustavat yhteiskuntaa, jossa heimon parhaan metsästäjän annetaan suunnitella metsästys ja johtaa sitä. Homma muuttaa luonnettaan, jos se paras metsästäjä alkaa määräillä kaikessa muussakin ja yrittää pakottaa muut ihmiset tottelemaan itseään.

Anarkia on kamala tila, mutta anarkistithan eivät kaipaa anarkiaa vaan maailmaa, jossa säännöt perustuvat ihmisten omaehtoiseen yhteistoimintaan ja suoran demokratian kautta tapahtuvaan päätöksentekoon eivätkä valmiiksi annettuihin hierarkkisiin järjestelmiin.

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Ⓐ
« Vastaus #71 : 11.04.2013, 20:42 »
Ongelmana on tässä ollut yllättävän aggressiivinen vähättely ja huutelu, jota en muista aiemmin tällä foorumilla nähneeni.


Fixx

  • Vieras
Vs: Ⓐ
« Vastaus #72 : 11.04.2013, 21:24 »
Ongelmana on tässä ollut yllättävän aggressiivinen vähättely ja huutelu, jota en muista aiemmin tällä foorumilla nähneeni.


Joo, en ole kuin jotain 14 vuotta vasta BDSM-foorumeilla palloillut.
Ehkä tämä oli sitten näköharha, joka johtui vaan tällä kertaa pahemmin omaan nilkkaan osuneesta palautteesta. Onhan tuolla tosiaan pilkattu jonkin verran muitakin avautuneita.

Glori

  • Vieras
Vs: Ⓐ
« Vastaus #73 : 11.04.2013, 22:44 »
Jospa tehdään näin: Jahka ehdin, muotoilen vetoomuksen alaryhmän perustamisesta ylläpidolle. Kaikki kiinnostuneet voisivat laittaa mulle vaikka yksäriä mikäli haluavat allekirjoittaa sen.


Itse priorisoin netissä käyttämäni ajan niin, että tälle foorumille osallistun, ihan kaikille muille en ehdi. Ja vaikka esim Fetlifessa on jo anarkistien ryhmä, en näe että se palvelisi meitä yhtä hyvin kuin oma ryhmä täällä.

Jatkakaa toki hienosti polveilevaa keskustelua myös tässä, minä en viitsi. Kuitenkin, jos jollekulle jää nyt tunne, ettemme me anarkistit ottaneet hänen vakavasti asettamaansa kysymystä kuuleviin korviimme, pyydän lähestymään uudestaan vaikka yksärillä. Varmasti ymmärrätte, miksi tämän apinalauman kirkuessa ympärillä motivaatio selitellä on vähäinen.

Säästän sinulta yhden vetoomuksen verran vaivaa.

Ylläpito on puhunut tästä ja olemme yksimielisesti päättäneet että emme tee foorumin sisälle alaryhmiä. Muun muassa syistä jotka Kettukin tuossa aiemmin jo toi esiin.


Nyt anarkistikinkyt, sitten kristillinen siipi, ehkä meille sadisteille oma ryhmä, kumifettareille, emetofiileille, militaristeille, HC-masoille, jne. Emme halua että foorumi sirpaloituu kymmeniksi pikkuryhmiksi missä kukin porukka keskustelee keskenään. Foorumin käyttäjien tulee olla tasa-arvoisia lukemaan foorumille tuotettua tekstiä - ja osallistumaan keskusteluun kommentoimalla sitä. Emme halua osalta käyttäjiä suljettuja alueita, se ei ole tämän foorumin luonne.

Ylläpidon puolesta
Glori

*****
Ai vielä, varmasti ymmärrät että tuo kommenttisi kirkuvasta apinalaumasta on ylimielinen ja asiaton :aatu: ?

Norja

  • Vieras
Vs: Ⓐ
« Vastaus #74 : 11.04.2013, 22:49 »
Mä olen tässä ajatellut kun olen ittekkin aika paha suustani, että ei pitäis sekoittaa nettikeskusteluja tavallisiin ihmisten välisiin keskusteluihin tai jutusteluun. Mun mielestä nettikirjoitukset ovat enemmänkin jonkun tyypin ajatuksia jotka lennähtävät nähtäväksi ihan sikanopeeta. Monesti mullakin on tullut fiilis et voi vittu nyt se meni, olisinpa pitänyt pääni kiinni. Monta kertaa olen myös joutunut kohtaamaan itseäni sen kautta mitä joku on mun hölötyksiin kommentoinut. Sikäli ihan hyvä juttu siis kuitenkin, vaikka tuntuiskin haljulta. Välillä haluan pois esim Facebookin vaikutuksesta koska en haluaisi tietää kaikkia nopeiden päivitysten kertomia asioita heistä joita pidän ystävinäni. Netti on oivallinen väline pahan mielen purkamiseen, mutta se ei korvaa eikä vastaa ihmiselle puhumista tai kuuntelua. Viestiketjujen nopea selaaminen ei ole samaa kuin kuuntelu. Suomessahan ei muka sais keskeyttää kun toinen puhuu (tota en allekirjoita), mutta netissä kaikki puhuu toistensa päälle. Mä en jaksa selata ainakaan sellaisia viestejä joissa on eka miljoona lainausta. Miks niitä yleensäkään pannaan siihen ellei se mitä sanoo yhtään liity niihin. Onkohan se jotain tykkää tai eitykkää-keräilyä sit vai mitä? Mä kerron itsestäni monesti asioita joko suoraan tai kierrellen ja mulle on oikeestaan yks lysti mitä joku niihin kommentoi tai on kommentoimatta. joskus se et mä osallistun johonkin keskusteluun saa mut hyvälle tuulelle. Joskus mä huomaan purkavani jotain ihan muuta tunnejuttua ihan väärään paikkaan.
Mulla on ollut skenestä aikanaan jokin ihana yhdistymisen ja liittymisen fiilis mutta se on jo aikaa sitten karissut. Muistaakseni Fixx sanoi joskus TM:n aikaan että tää ei oo mikään reilukerho. No ei oo mutta ei oo ihan paskasakkikaan. Se, että jollain on ihania ideoita ja jotain syvempää kiinnostusta johonkin kuin se, että ketä mä saan tai mikä on oikeeta kinkyä tai miten ollaan kirjallisuuden mukainen ja sääntöjä noudattava true on hienoa. Se murtaa pelon ja vihan ilmapiiriä paljon paremmin kuin se että joku numero lähtee vekka ja BDSM luokitellaan tosi terveeksi ja kivaksi ja suositeltavaksi. Siitäkin joku taas massit repii kun jossain manostetaan että Ole kinky!-Tee itse itsellesi kumihame ja panu bileisiin (Suosikin vuosien takaista Punk-kansikuvaa mukaillen). Kaikkihan täällä luulee tietävänsä mikä on mitäkin ja se pitää saada esiin ja tiettäväksi.

Se minkä tahansa viestiketjun tai deitti-ilmon kirjoittaja on kyl samanlailla lihaa ja verta oleva tunteva ihminen. Sen mä tässä haluan itselleni muistuttaa kun jo melkein unohdin että munhan piti vaan toi yks biisi linkata tähän.

Ugh :love:

http://www.youtube.com/watch?v=tYyAdCVl-bs