Kirjoittaja Aihe: Kuinka paljon voin näyttää itsestäni  (Luettu 13398 kertaa)

subula

  • Vieras
Kuinka paljon voin näyttää itsestäni
« : 02.05.2011, 23:02 »
Joo täs ois aihe jota oon pohdiskellut jo pidempään, en oo taaskaan varma onko tää nyt oikeessa kategoriassa mut menköön.

Eli siis miten paljon näytän itsestäni esim kasvokuvia, alapääkuvia yms...? Missä menee raja yksityisyyden ja julkisuuden välissä? Minusta kaikkien ei tarvitse tietää kaikkea mutta toisaalta tahdon jakaa asioita ja ekshibbarina tykkään olla kuvissa (joskin vaan täydellisenä :D ). Kannattaako siis turvallisuussyistä jättää kasvot ja muut tunnistettavat kuvat ihan omalle koneelle vai mitä mieltä te olette asiasta?

Kun kehään liityin minua varoiteltiin ettei kannata laittaa kasvoja (koko vartaloa) näkyville. Mutta miten on asian laita? Kertokaa te jotka asiasta enemmän tiedätte.

Isabis

  • Vieras
Vs: Kuinka paljon voin näyttää itsestäni
« Vastaus #1 : 02.05.2011, 23:18 »
Itselläni on kasvot julkaistussa kuvassa vain, jos kuvassa ei näy paljasta pintaa enemmän kuin mitä voisin kuvitella että lasteni psyyke heidän saavuttaessaan teini-iän kestää. Näissä siisteissäkin kuvissa on yleensä kasvot jotenkin peitetty, eli jos joku haluaa kuvaa käyttää toisessa yhteydessä niin helpomminkin työstettäviä kuvia löytyy yllin kyllin.

Ja sitten jos kuvassa näkyy jotain sen tyyppistä, mistä ajattelen etten ehkä vuosien päästä ja toisissa ympyröissä haluaisi niihin törmätä rajaan kuvan suosiolla tunnistamattomaksi.

roosa

  • Vieras
Vs: Kuinka paljon voin näyttää itsestäni
« Vastaus #2 : 03.05.2011, 05:52 »
Lapsethan ne ainoat ovat, joiden mielipiteellä (tulevaisuudessa) on mulle merkitystä. Siksipä Isabiksen kanssa samoilla linjoilla. Kiltimmissä kuvissa kasvot saavat näkyä mutta muissa ei.


isabella

Vs: Kuinka paljon voin näyttää itsestäni
« Vastaus #3 : 03.05.2011, 07:26 »
Olen tässä asiassa todella neuroottinen. Erinäisitä yksityisistä ja ammatillisista syistä olisi melko lähellä katastrofia jos joku väärä ihminen tunnistaisi kuvan perusteella pervo/deitti/polysivustolta. Joskus mietin jopa tunnistaako minut sellaisesta kuvasta, jossa ei näy kasvoja ja vältän myös hiusten näkymistä kuvissa. Toisaalta en kauheasti kuviani ylipäätään julkista netissä mutta profiilikuva on useilla sivustoilla. Luotan kuitenkin siihen ettei ihan pelkästä tissivaosta tunnista  ;)

viana

  • Vieras
Vs: Kuinka paljon voin näyttää itsestäni
« Vastaus #4 : 03.05.2011, 08:40 »
Täälläkin todella iso neuroottisuus, en ikinä näyttäisi kasvojani kuvissa, ja muutenkin katson, ettei niistä tunnista. Kaikki nettiin laitettu on kuitenkin jo pois oman hallinnan ulottuvilta. Duuni- ja muidenkin kuvioiden vuoksi haluan pitää tietyt asiat ihan yksityisinä.

Hermes

  • Vieras
Vs: Kuinka paljon voin näyttää itsestäni
« Vastaus #5 : 03.05.2011, 16:46 »
Juu ei kuvia nettiin. En muutenkaan ota enkä anna ottaa kuvia sessioidessa, koska en halua että ne tulevat vastaan jostain muualta sellaisessa yhteydessä, mihin en ole niitä halunnut. Kinkykuvioissa kuitenkin pyörii normaalien ihmisten lisäksi myös mätämunia, joille esim. suhteen päätyttyä toisen ihmisen yksityisyys ja yksityisasiat muuttuvat koston välineiksi.

subula

  • Vieras
Vs: Kuinka paljon voin näyttää itsestäni
« Vastaus #6 : 03.05.2011, 18:01 »
Juu ei kuvia nettiin. En muutenkaan ota enkä anna ottaa kuvia sessioidessa, koska en halua että ne tulevat vastaan jostain muualta sellaisessa yhteydessä, mihin en ole niitä halunnut. Kinkykuvioissa kuitenkin pyörii normaalien ihmisten lisäksi myös mätämunia, joille esim. suhteen päätyttyä toisen ihmisen yksityisyys ja yksityisasiat muuttuvat koston välineiksi.

No tää onkin asia jota mä pelkään. Sitä että näitä asioita käytetään mua vastaan, aseena.

Pip

Vs: Kuinka paljon voin näyttää itsestäni
« Vastaus #7 : 03.05.2011, 18:09 »
Juu ei kuvia nettiin. En muutenkaan ota enkä anna ottaa kuvia sessioidessa, koska en halua että ne tulevat vastaan jostain muualta sellaisessa yhteydessä, mihin en ole niitä halunnut. Kinkykuvioissa kuitenkin pyörii normaalien ihmisten lisäksi myös mätämunia, joille esim. suhteen päätyttyä toisen ihmisen yksityisyys ja yksityisasiat muuttuvat koston välineiksi.

No tää onkin asia jota mä pelkään. Sitä että näitä asioita käytetään mua vastaan, aseena.
Mä ainakin haluan ottaa sidonnoista kuvia, vaikken mikään kuvaaja olekaan. Aina tietysti pyydän luvan niiden ottoon ja julkaisuun. Kasvoja en halua julkistaa.

cutefeniks

Vs: Kuinka paljon voin näyttää itsestäni
« Vastaus #8 : 03.05.2011, 18:12 »
Itsellä se että jos jostain kuvan otan, niin sen kuvan sille laitan joka siinä kuvassa on. Omiin arkistoihini en kuvaa jätä vaan poistan kun toinen sen saanut.

subula

  • Vieras
Vs: Kuinka paljon voin näyttää itsestäni
« Vastaus #9 : 03.05.2011, 18:15 »
Itsellä se että jos jostain kuvan otan, niin sen kuvan sille laitan joka siinä kuvassa on. Omiin arkistoihini en kuvaa jätä vaan poistan kun toinen sen saanut.

Cute, tosi hyvä pointti. Näin ei tuu väärinkäsityksiä ja harhaanjohtavuuksia. Kumpa kaikki olis yhtä luotettavia!

Pip

Vs: Kuinka paljon voin näyttää itsestäni
« Vastaus #10 : 03.05.2011, 18:34 »
Itsellä se että jos jostain kuvan otan, niin sen kuvan sille laitan joka siinä kuvassa on. Omiin arkistoihini en kuvaa jätä vaan poistan kun toinen sen saanut.

Cute, tosi hyvä pointti. Näin ei tuu väärinkäsityksiä ja harhaanjohtavuuksia. Kumpa kaikki olis yhtä luotettavia!
Ehdottomasti, mikäli toinen haluaa mun poistavan kuvan omista arkistoistani, niin teen sen sen tyypin nähden, jopa sähköpostista, mikäli sitä on käytetty kuvien siirtoon. Tähän mennessä sellaiselle ei ole ollut tarvetta. Mikäli alkaisin toimimaan epärehellisesti, niin äkkiä sana leviäsi ja minut "poistettaisiin" kinky-yhteisöstä.

Kahlittu

  • Vieras
Vs: Kuinka paljon voin näyttää itsestäni
« Vastaus #11 : 03.05.2011, 19:25 »
Tänne rakkautuessani olin jopa laittaa oman omaa nimeäni kantavan kuvablogini osoitteenkin linjoille, mutta se sitten jäi kotiväen pyynnöstä. Mä ite ehkä olisin valmis paljastamaan itseni, mutta kun kotona eivät kaikki ole, niin enpä mäkään sitä sitten viitsinyt tehdä.

Jos mä haluan pitää anonyymiteettini, niin mulla on kyl tosi kova homma sit alkaa jemmaamaan mun tatskoja. Kädet sormista lähtien on väritetty. Jaloista löytyy mustetta, yläselkä kokonaan ja alaselässäkin jotain löytyy. Ja kaulallakin on muutama leima. Ja mun tatskat on aika tunnistettavia. Mutta tiedä sitten, ehkä joku päivä.

Mr.Inathu

Vs: Kuinka paljon voin näyttää itsestäni
« Vastaus #12 : 03.05.2011, 19:40 »
Itse olen ammattini vuoksi jokseenkin tarkka omista kuvistani, enkä julkaise oikeastaan mitään missään.

Viimeiset vuodet olen hoitanut subien kuvaamisen siten, että käytän subin kameraa sessiossa ja jätän sen sellaisenaan hänelle. Kameran omistaja (ja siis kuvien kohde) sitten lähettää minulla haluamansa otokset haluamallaan tavalla sensuroituina ja tekee orkkiksille mitä haluaa... Eipähän pääse ainakaan minun puolestani tapahtumaan ikäviä tietovuotoja...  8)

-Mr.Inathu

peace

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 239
  • En ole vakava, vaikka näytän siltä
  • Galleria
Vs: Kuinka paljon voin näyttää itsestäni
« Vastaus #13 : 03.05.2011, 22:35 »
Minusta on muutamia kuvia, joista ei minua kuitenkaan helposti tunnista. Kuvat ovat kuvaajalla luotettavissa käsissä. Kasvojani en halua kuviin. Osa kuvista on otettu minun kameralla ja olen itse laittanut kuvat kuvaajalle.

Kuvaajan moraalin pitää olla sellainen, että otettuja kuvia ei julkaista ilman kuvattavan lupaa. Itse joskus mahdollisesti ottamiani kuvia en julkaise. Lupaus ei ole riippuvainen minkäänlaisen suhteen kestosta tai olemassaolosta, vaan lupaus on ikuinen.

Milla

  • Vieras
Vs: Kuinka paljon voin näyttää itsestäni
« Vastaus #14 : 03.05.2011, 23:14 »
Naamataulun ja erikoisten tatskojen kans saa olla varovainen, duunipaikan tms takia, ja ikävä kyllä tuo aiemmin mainittu kostosta-tällään-kuvat-nettiin on ikävä tosiasia.

Ote omasta blogistani "Studio Milla": Galleriassa julkaistavasta kuvasta neuvottelemme mallin kanssa yhdessä, ja viimeinen sana jää kuvatulle. Kun olen toimittanut napsimani kuvat niissä esiintyvälle, hävitän kuvat omista tiedostoistani. Ainoa minkä jätän itselleni on galleriassa julkaistu versio.

Lisäys tähän: hävitän myös sen galleriassa (tai jossain muualla) julkaistun version mallin niin pyytäessä. En myöskään näytä hallussani olevaa kuvaa ennen sen julkaisua kenellekään, siltä varalta, että kuvaan kumminkin jäi jotain tunnistettavaa. (tartteeks tähän ny varoiks viä kirjottaa, etten sen julkaisemisenkaan jälkeen niitä kuvia mihinkään näyttele  :o )

Ne jotka noin yleensäkin kuvassa olevan tuntee, tunnistaa "omansa" vaikka pikkuvarpaasta, esim omat muksut sais aika isoon umpipeltitölkkiin piilottaa ettenkö tunnistais.

Pitkäaikaisen kumppanin kun on nähnyt vaatteilla ja ilman, tunnistaa ilman "silmiäkin".